Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Stovkar »

Opět po krátké odmlce letím do Asie, konkrétně do Bangkoku. Do této části světa jsem si velice rychle navykl využívat špičkové služby čtyřhvězdičkových Emirates (o letu v C v A380 jsem psal tady http://forum.airways.cz/viewforum.php?f=42&start=50). Bohužel mi ale mi ale tahle kombinace na křídlech EK vychází skoro dvakrát dráž, než s Katary z Vídně. Vypadá to z mé strany na pěknou nevěru a poprvé po téměř dvaceti segmentech s EK vyzkouším údajně jednu z mála pětihvězdičkových aerolinek na světě.

VIE => DOH
QR 94
Airbus A320
Obsazenost: 80 %


Qatar Airways – 5 star airline. Tuhle reklamu jsem už viděl hodněkrát, dnes to tedy zažiji na vlastní kůži. Před samotným letem chci udělat pre-seating, bohužel přímo na stránkách Katarů tahle věc nefunguje a systém hází error. 36 hodin před odletem dělám check-in, éro z půlky obsazené, na první let do Dohá se lze odbavit v pohodě, na druhý let mi ale systém rozhází spolucestující po letadle s tím, že musím kontaktovat transfer desk v Dohá. A to jsem označil místa u sebe. Ach jo… Snad to půjde změnit na letišti ve Vídni.

Na letiště přijíždíme 3 hodiny před odletem, Kataři má vyhrazené 4 check-in přepážky. Je to ale OK, žádná fronta, přeci jenom poletíme „miniletadýlkem“ A320. Vycvičený z x desítek přískoků po Evropě na palubě W6 či FR má moje kabinové zavazadlo slabých 10kg. To se agentce, pracující s německou přesností, vůbec nelíbí. Ačkoliv toto omezení chápu jako další zdroj příjmu pro aerolinky a ne jako něco, díky čemu by stoupla spotřeba paliva, vyndávám bez diskuze počítač, plním kapsy, OK, spokojenost, 7 kg, podle přepisů. Změna seatingu na lince z Dohá do Bangkoku prý nejde, že mi to udělají na transfer desk v Dohá.

Bezpečnostní kontrola na Vídni zřejmě měla teambuilding na letišti pana Bena Guriona v Tel Avivu – rakouským bezpečákům se nelíbilo i to, když v druhém průhledném pytlíčku byla jedna 50 ml flaštička s antibakteriálním gelem. Sice se vytvořila delší fronta, ale i tuhle malou flaštičku jsem narval spolu s ostatními tekutinami do jednoho pytlíčku a bezpečáci byli spokojeni.

A honem do letadla. Nástup probíhal civilizovaně, push-back, levá otočka a směr blízký východ.
Musím říct, že interiér se Katarům opravdu povedl na výbornou, krásně sladěná fialová barva včetně sedaček, spousta místa na nohy a logo aerolinky na bezpečnostním pásu se také nevidí tak často. Velmi bohaté IFE, pestrý výběr filmů, bohužel jsem vůbec nepřišel na to, jak se vypínají arabské titulky. Zapínám nato airshow, kde se naskýtá volba čtyř map. Co mi tu ale děsně chybí, je pohled kamer ven z letadla, který je velice zajímavý, jak při startu, tak při přistání. Kromě toho má IFE v A320 jednu pořádnou vadu – dá se ovládat pouze na dotykové obrazovce a nemá ovládání. Při hraní her mě po chvilce začala bolet ruka, a pokud jsem jen mírně zatlačil na obrazovku, spolucestující sedící přede mnou se mě začala ptát, proč pořád drkám do její sedačky.

Nechávám se kochat airshow a přichází na řadu warm-up s buráky a nápojem. Dávám si víno, ovšem stewardka mi ho nalévá do sklenice a odmítá mi k tomu dát vodu s tím, že během tohoto servisu se víc nápojů nerozdává. Hned vzpomínám na první desítky minut po startu EK z Prahy, kdy jsem dostával whisky s Coca-Colou a vodu k tomu. Dobře, bude mi stačit jen to víno.
Za dalších několik set kilometrů a pár desítek minut dále přichází na řadu večeře. Stále čekám, kdy dostanu papírové menu a budu si moci vybrat z nabídky, ovšem i tato drobnost je u Katarů řešena nešťastně – menu jsem nakonec našel v elektronické podobě jako součást IFE. Je to úplně stejné, jako když že přijdete do restaurace a číšník vám řekne, ať si stáhnete z internetových stránek jejich nabídku jídel v PDF… Přesto se koukám do IFE, co bude k večeři a stejnak dostávám na výběr z úplně něčeho jiného. :-D

Výběr je mezi klasickým kuřetem a typickou sázkou do loterie – rybou. Říkám si, že Kataři mají pět hvězd, tak že i ta ryba musí být dobrá. Vsázím all-in na rybu. Rozbaluji příbor, a co to nevidím? Klasický plasťák. Ano, plastový příbor a pětihvězdičková aerolinka. Nevěřím svým očím. Místo luxusní restaurace se z kulinářského požitku stává nudný oběd, jako kdybych byl v lepším fastfoodu. Chápu, že musí odlišit C class a dobytčák, ale klasický kovový příbor jsem dostal i na lince aerolinky „možná-to-poletí-když-to-nezrušíme“ ČSA z Prahy do Toronta. Nehledě na to, že u EK jsem dostal klasický příbor i na tříhodinovém přískoku.

K večeři si objednávám pivo. Už mi to nedá a ptám se stewardky, proč mi nechce dát celou plechovku vína. Přichází s něčím, co jsem nečekal – Qatar Airways tímto symbolickým způsobem uctívají islámský svátek Ramadán (zákaz konzumace veškerých nápojů a jídla od úsvitu do soumraku).

Přiznám se, že nevím, jak to funguje na palubách EK (vím jen, že brunejské aerolinky během Ramadánu zakázaly konzumaci alkoholu úplně), ale přijde mi to jako opravdu nešťastné řešení. Osobně bych to řešil způsobem „to Alláh nevidí“ a neomezoval všechny (ne)věřící pasažéry.
Po jídle na chviličku usínám ve velmi pohodlné sedačce a lehce před devátou začíná přiblížení, poušť, poušť, poušť, začátek runwaye, bum, vítejte v Dohá. Ačkoliv jsem kdysi dávno zaslechl, že se od letadel QR jezdí k terminálu busem, doufal jsem, že Kataři už mají postavený supermoderní terminál s choboty. Opak byl pravdou - čekaly na nás autobusy, jak na nějakém low-cost widláckém letišti uprostřed lesů kdesi v Evropě. Jediný rozdíl byl v tom, že v okolí nebyly lesy nýbrž poušť a velmi příjemných 39°C. Naštěstí alespoň připravený autobusy byly klimatizované.

Terminál QR byl zaplněn podobně jako ten EK mimo špičku v Dubaji, místa na sezení dost, stabilní internet zdarma. Hned mířím na transfer desk, abych změnil seating na další let, ovšem otrávená agentka mi hned tvrdí, že let je plný až po střechu, že nemůže posadit ani dva lidi k sobě…. Grrrr…

Check-in přepážky QR ve VIE bez fronty
Obrázek

Naše éro do Dohá
Obrázek

Na palubě Qatarů
Obrázek

Dotyková IFE, kde při hraní budíte cestující před vámi
Obrázek

Zajímavý detail bezpečnostního pásu
Obrázek

Trasa letu
Obrázek

Menu, které jsme stejně nedostali
Obrázek

Večeře, ryba číslo jedna. Máslo dobře roztíratelné :D
Obrázek

Přiblížení a přistání v DOH
Obrázek

Poušť, poušť, a osvětlená dálnice
Obrázek

DOH => BKK
QR 612
Boeing 777-300ER
Obsazenost: 100 %


Za chviličku se rozsvítil boarding na náš další let QR 612 do Bangkoku. Nevím, jestli tuhle chybu dávat za vinu QR nebo povaze národností, které se na letišti v DOH mísí, ale gaty k autobusům jsou umístěny dost u sebe a spousta Pákistánců, Indů čekající netrpělivě na další lety úspěšně blokovala vstup k probíhajícím boardingům. Lokty tedy dopředu a hurá, za chvilku stojím v překlimatizovaném autobuse.

Nástup do letadla probíhá pouze zadními dveřmi a vzhledem k tomu, že před námi už odjel první autobus, nechávají nás zavřené v „lednici“ dalších deset minut.

Dostávám systémem přidělené výborné místo 43A, čili poslední dvojsedačku u okýnka, umístěnou šikmo vůči předchozí trojsedačce. IFE rovněž šikmo, lepší místo jsem si opravdu nemohl přát. Alespoň vedle mě neseděl smradlavý Číňan či tlustý Američan ale sympatická Španělka, která neuměla jediné slovo anglicky. V uličce mezitím probíhá hra „škatulata hýbejte se“ – evidentně bylo vidět, že seating nešel udělat jenom mě a dost lidí bylo rozházeno po letadle, včetně rodinky s dětma. Pár lidí se nakonec obětovalo a rodinka nakonec seděla pospolu.
Na tomhle letu pro změnu menu v IFE nefungovalo vůbec a k jídlu byl opět výběr mezi rybou a kuřetem. Opět all-in na rybu. Tentokrát jsem ale nezvolil dobře. Ryba se ještě jíst dala, ale s opečenou zeleninou to už bylo mnohem horší. Ačkoliv nejsem na jídlo tolik vybíravý, tak salát jsem nesnědl, protože chutnal jak navlhlé osolené žužu.

Zbytek letu jsem prospal a probudil jsem se lehce hladový kdesi nad nikobarskými ostrovy. Začal jsem mít hlad a chtěl jsem tedy vyzkoušet dodatečný servis Katarů. Na sedačce mě ale až do přistání přišpendlily turbulence. Celý hladový jsem tedy opustil triplsedmu a přemýšlel, za co mají Kataři tu pátou hvězdičku…

Boarding v DOH
Obrázek

Přelet přes konkurenci
Obrázek

Zajímavá noční kabina. Chyběly mi tu trošku hvězdičky na stropě, ale OK.
Obrázek

Ryba číslo dvě, zelenina vážně sníst nešla. Máslo rovněž dobře roztíratelné.
Obrázek


Ranní probuzení blízko Nicobarských ostrovů
Obrázek

Těsně před BKK
Obrázek

Shrnutí:
- Kataři mají hezký interiér a pohodlné sedačky
- Rozložení v triplsedmě 3-3-3 je pocitově úplně stejné jako v EK 3-4-3
- Plastové příbory pod pětihvězdami? No to si děláte pr…!
- Terminál i transfer v Dohá je o chlup lepší, než přestup Bergamu či Hahnu na linky FR, ale nedá se srovnat s EK terminálem v DXB
- Pokud příště nebude tak markantní cenový rozdíl, beru na 100 % EK

PS: Možná vám přijde, že si stěžuju na blbosti – chybějící kamery, nepapírové menu, plastové příbory… Ale přesně tyhle detaily jsem u pětihvězdy čekal, že budou minimálně na stejné úrovni, anebo ještě více vymakané. A ono ne… :twisted:
Naposledy upravil(a) Stovkar dne 22. 12. 2012, 16:55, celkem upraveno 1 x.


MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od MadLi »

Ahoj,
dakujem ze report. Nastastie sa tvoje skusenosti vobec nezhoduju s mojimi z marca. Let BUD-BKK-VIE.
On line check im fungoval super, na checkine v BUD aj v BKK sme dostali Exit row sedacky na komplet segmenty.
Elektronicke menu len pre segmenty v A320,v B777 normalne tlacene. Jedlo a pitie bolo vsetko ok.
Pri odlete z BKK kde bola snad 20metrova nas poslali na Bussines check in kedze sme mali spraveny on line check in + sme dostali kupon ta Premium colnu kontrolu cez specialnu miestnost kde ma vstup len First a bussines class, to znamena nulove cakanie.

Najvacsi minus je stare letisko Doha, to je fakt tragedia. Ale s EK som este neletel :)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od pavelpmi »

Stovkar píše:Je to úplně stejné, jako když že přijdete do restaurace a číšník vám řekne, ať si stáhnete z internetových stránek jejich nabídku jídel v PDF…

Tak toto prirovnani teda, priznejme si, dost kulha, ne? :D V restauraci prece vetsinou nemaji zvlast pro kazdeho zakaznika menu, ktere pak vyhodi nebo zakaznikovi nechaji, jakmile si vybere.

Mne to teda prijde dost neekologicke (i kdyz je to zajimavy detail), aby pro to, abych si v ekonomicke tride v letadle mohl vybrat ze dvou, tri jidel, se musel vyrabet papir, tisknout se menu, prevazet nekde po zemi a pak jeste vozit v letadle, aby se pak hned vyhodilo. Rozhodne ale ocenim, kdyz vim, z ceho si muzu vybrat (ne jen halekani chicken or pasta, pripadne jeste lepe bez moznosti vyberu), a to elektronicka forma urcite splnuje.

Jinak mi nejde moc do hlavy uplne stejny pocit ze sedadel 3-3-3 i 3-4-3. Trochu to vypada, ze jedni delaji vsechno dobre a druzi vsechno spatne.

Dik ale za report a zprostredkovani dojmu. Bude i pokracovani, anebo zpatecni cesta probehla v podobnem duchu, ci jeste neprobehla?

A vi se, jak je to s otevrenim noveho letiste v Doha, jestli porad plati termin 12.12. a jestli pak bude hned fungovat?

charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od charlie2025 »

Docela to na mne pusobi, ze sis jeste pred zacatkem cesty rekl, ze Qatar nemuze byt lepsi nez EK a podle toho vse soudil.. Sice jsem s nema nikdy neletel, ale dle ohlasu ostatnich je to spis EK, kdo se dostava na "prumernou" uroven, s buzeraci ve Vidni se da souhlasit, i kdyz jak kdy. :D

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Stovkar »

pavelpmi píše:Tak toto prirovnani teda, priznejme si, dost kulha, ne? :D V restauraci prece vetsinou nemaji zvlast pro kazdeho zakaznika menu, ktere pak vyhodi nebo zakaznikovi nechaji, jakmile si vybere.


Mně se hrozně líbí, když držim v ruce vytištěné menu a můžu si v klidu vybrat než abych si přečetl na obrazovce menu, které stejně nakonec vůbec nemají. :D

Nad problematikou ekologie se zamýšlet nebudu, páč moje 30 tunová CO2 stopa z lítání hovoří za své. :-) Ale máš pravdu, ekologičtější to maličko je.

pavelpmi píše:Jinak mi nejde moc do hlavy uplne stejny pocit ze sedadel 3-3-3 i 3-4-3. Trochu to vypada, ze jedni delaji vsechno dobre a druzi vsechno spatne.


Hodně lidí na variantu 3-4-3 nadává, ale na mě to tak působilo, že 3-3-3 je fakt stejné.

Je tedy pravda, že jsem silně zarytý fanoušek EK, takže tenhle report je potřeba brát s maličkou rezervou. :-)

Cesta zpátky s QR letím z ICN až v prosinci, pokusím se napsat trošku objektivnější pokračování, jak se mi to líbilo. :-)

Teď mám před sebou nějakých 13 segmentů s asi šesti nebo sedmi low-costy a nelowcosty po JV Asii. Pokud se stane něco zajímavého, napíšu nějaký minitrip report.

pavelpmi píše:A vi se, jak je to s otevrenim noveho letiste v Doha, jestli porad plati termin 12.12. a jestli pak bude hned fungovat?


To bohužel nevím.


Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Burito »

Díky za sdílení zážitků QR.
Absolvoval jsem s nimi zatím 8 segmentů v economy a poměrně se lišily. Obecně mohu říci, že se s QR budu těšit kdykoliv na další let, ale co posádka, to trochu jiný přístup a tedy i dojem z 5 hvězd.
Plastové příbory - souhlas a jednoznačně ostuda. Měl jsem vždy stěstí na opravdu dobré jídlo i předkrmy (a vždy mi srazil laťku prohýbající se plastový nůž) a téměř skvělé víno, ovšem bez uzávěru - šanci rozlít jej při první turbulenci jsem hned úspěšně využil a kalhoty zčervenaly jak rozžhavený bolševik. Rovněž papírové kelímky na kávu mají u mne sotva 1 hvězdičku. Neochotu CC jsem kompenzoval výpravami do kuchyňky a "nafasováním" více propriet, než jsem původně žádal.
V A 320 sice není dálkové ovládání, zato podstatně svižnější i kontrastnější IFE než v B 777.
Na seating jsi asi měl smůlu, vždy jsem online vše bez potíží rezervoval a zůstalo to, jak jsem chtěl.
Musím Ti dát za pravdu, že čistě subjektivně a pocitově mi rovněž 3+3+3 QR oproti 3+4+3 EK nepřišlo větší. Bylo to fajn, ale kdybych to nevěděl, rozdílu bych si asi nevšiml.
Zkusím se rovněž brzy podělit o pár prožitků. :)

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od xmenadis »

Pěkný TR a zajímavé zkušenost s QR... :thumbup:

Jen tak naokraj, můžu se zeptat, proč jsi VIE-BKK neletěl třeba s EVA Air? Let je přímý a co jsem se díval, tak i cenově je na tom relativně dobře. :wink:

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Stovkar »

Potřeboval jsem zpáteční letenku s návratem před Vánoci z ICN a QR vycházely opravdu o parník levněji. A taky jsem chtěl vyzkoušet těch údajných "pět hvězd" :twisted: Jestli to dobře dopadne, tak právě na zpáteční cestě by už měl fungovat jejich nový terminál, tak jsem moc zvědavý. :-)

rastompk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 08. 12. 2011, 10:32
Bydliště: CDG/ORY/BVA
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od rastompk »

Stovkar píše:- Rozložení v triplsedmě 3-3-3 je pocitově úplně stejné jako v EK 3-4-3


daj si 3-4-3 vo verzii 777 AF ultra economy! a vraj ziaden rozdiel medzi 3-3-3 a 3-4-3 :)
Este teraz si spominam aky som bol vyteseny ked som letel tento rok QR608 DOH-BKK vo februari a vedel som, ze bude len 3-3-3 a nie ako vo februari rok predtym s AF z CDG do PTP. ojoooj, nech zije QR!

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od tygrlive »

ja letel s QR do z MUC do Colomba a mam je zafixovane jako jeden z nejlepsich economy letu... EK neni spatne, ale prislo mi (rok 2007) ze to maji vytukanejsi.. od jidla po IFE. Obri minus, kvuli kteremu jsem snimi neletel a nepoletim je letiste DOH.. prestupovat v +40 a mackat se u tech gatu je faaaakt vopruz.

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Re: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Stovkar »

Dostat se během páteční špičky metrem na Inčchon je vždy dobrodružství, a to zejména pokud cestujete s plnou polní. Metra (hlavně na zelené outer-line lince) jsou narvaná tak, že nevěříte, že se do nich vleze vždycky ještě aspoň jeden člověk. Naštěstí mi cesta zelenou linkou netrvala dlouho a brzy přestupuji na Arex, speciální linku spojující centrum Soulu s letišti Kimpcho a Inčchon, ve které jsem se už nemusel opírat o popotahující Korejce.

<gramatická vsuvka o přepisech letišť> V korejštině se letiště GMP coby špatným přepisem Gimpo píše 김포a vzhledem k tomu, že první souhláska je vždy měkká, má se to správně vyslovovat jako K a ne G. Též písmeno ᄑse správně vyslovuje jako „pch“ a ne „p“. Incheon (ICN) je v korejštině 인천 a písmeno ᄎse vždy vyslovuje jako „čch“, proto Inčchon nebo alespoň Inčon </konec gramatické vsuvky>

ICN => DOH
QR 883
Boeing 777-200ER
A7-BBD
Loading factor 100 %, narváno až po střechu

Na letišti opět trošku bloudím, zkrátka pokud vylezete z metra, fakt nevíte, kam jít. Doprava, doleva anebo rovně? V rozhlase mezitím zní: „Vážení cestující, chtěli bychom Vás požádat, abyste na palubu letadel směřujících do USA nebrali pochodně. Děkujeme za pochopení!“ Inu, buď má letiště Inčchon specifický smysl pro humor anebo se pár Američanů vracelo do USA zažít konec světa.

On-line check-in proběhl tentokrát v pořádku na oba lety, agentka mě proto pouští přímo na bag drop, pokládám kufr na váhu, agentka přimhouří nad dvoukilovou nadváhou obě oči a přes imigrační pokračuji dál. Chci ještě utratit posledních pár wonů za čokolády, ale to je po desáté večer poměrně velký problém. 90 % obchodů je zavřených, jenom jedna kavárna kousek od monorailu má stále ještě otevřeno. No aspoň něco.

Půl hodiny před odletem začíná boarding, při kterém je znát korejská uctivost, nikdo se nikam netlačí, vše probíhá v poklidu. Těsně po půlnoci se ozve burácení dvou motorů General Electric GE90, levá zatáčka, opatrně obletět Severní Koreu a směr Dohá.

O tomto letu nemůžu napsat křivého slova, celkem přirozeně usměvavé letušky roznesly brzo chutnou večeři (dokonce bylo i papírové menu!), půl hodiny nato se zhaslo a Boeing 777-200ER se proměnil v jednu velkou noclehárnu. Jediné, co bych vytknul, byl absolutně nepoživatelný rýžový desert. A já si už myslel, že jsem se s jídlem z nejhorší kuchyně na světě (=korejské) rozloučil už na zemi. :D K večeři jsem si objednal 2 piva, přičemž letuška mi na to ukázala tři prsty a ptala se, kolik vidím prstů. :-D „Tři prsty a dvě piva tedy prosím.“ :-D

Hodinu a půl před přistáním se začala podávat snídaně, která byla opravdu vynikající a před půl šestou přistává triplsedma na runwayi v Dohá jak do peřin.

Dojem z letu: 4,5 hvězdičky z pěti

Vánoční výzdoba v ICN
IMG_3834.JPG
IMG_3834.JPG (70.72 KiB) Zobrazeno 7278 x


Fronta na check-in
IMG_3839.JPG


QR Crew už jede!
IMG_3841.JPG


Naše éro je téměř ready!
IMG_3844.JPG


MMMMMEGA AIR! A za ním A380 Emirates
IMG_3846.JPG


Růžové (fialové?) nasvícení
IMG_3849.JPG


Elektronické menu nebylo k dispozici
IMG_3852.JPG


Papírové už ano
IMG_3853.JPG


Hlavně bacha na Taepodongy!
IMG_3856.JPG


Večeře s hrůzostrašným rýžovým desertem, nechybělo ani korejské kimči
IMG_3857.JPG


Vynikající snídaně
IMG_3864.JPG


Trasa letu
IMG_3871.JPG


U nohou lehce vadila tahle krabička, ale jinak OK
IMG_3875.JPG


DOH => BUD
QR 947
Airbus A321
A7-ADW
Loading factor 90 %, pár lidí pokračovalo dál do Zadaru

Tranzit v DOH proběhl opět ryanairovsky. Nový terminál měl být hotový již 12. 12., ale podle dostupných informací se s otevřením počítá až v dubnu 2013. Takže z letadla hezky pěkně do autobusu a hurá na 10 minutovou vyhlídkovou jízdu. Tentokrát nebyl tento přejezd tak strašný, neboť venku bylo příjemných 18°C a cestou k terminálu nás pozdravili dva Dreamlineři v barvách Katarců.

Už už jsem si říkal, jak to s Katarci je najednou mnohem lepší než minule, ale pravé katarské peklo teprve mělo přijít.

Před nástupem do letadla nás nechali čekat v narvaném autobuse pěkně dlouhých 20 minut a pak nás pustili dovnitř. Vevnitř jsem nevěřil svým očím, žádné osobní IFE! Takže ani žádná mapa letu a o nějakých pohledech kamer z letadla si mohu leda nechat zdát. V průběhu letu se odklopily akorát malé obrazovky, kde běžel nějaký animovaný seriál, ale to bylo vše. Ptám se proto stewardů, jestli nemají nějakou alternativní zábavu typu iPad. Odpovědí mi bylo, že tento druh zábavy je dostupný zatím pouze u Dreamlinerů. Ach jo, budu se tedy snažit tenhle let zapsat.
Za hodinu mne probouzí palubní servis. Připravuji stoleček a jedním okem ještě celý rozespalý pozoruji posádku, jak roznáší jídlo. Usínám a za 30 minut se opět probouzím a vidím, jak vozík popojel o asi 4 řady dál. No zkrátím to, jídlo ke mně dojelo hodinu a půl potom, co ho začali roznášet. A když už ke mně vozík dojel, zbyla už jenom vaječná omeleta, kterou jsem měl na předchozím letu. Palačinky už prý došly. Dobře, tak já tu omeletu sním znovu. Dostávám k tomu kávu, přičemž letušce se podaří nějakým záhadným způsobem na místě zakopnout, káva letí vzduchem a přistává na mém oblečení a snídani. Co oblečení, ale já mam hlad a moje snídaně má kávovou příchuť. „My breakfast!“ Letuška na mě začne křičet, že se to prostě stává, že to byla prostě chyba, já radši už nic neříkám, jasně, stává se to, ale aby se mi letuška neomluvila a ještě k tomu začala křičet, to jsem fakt nečekal.

Na to přišel vedoucí kabiny s omluvou, že mi donese novou snídani. Ptá se mě, co jsem měl, já říkám, že jsem chtěl palačinku, ale že jsem dostal omeletu. Za pár minut se vrací s palačinkou. :-D To jsem nevěděl, že Katarci mají vzadu kromě trouby ještě pánvičku s připraveným těstem a dokáží udělat palačinky na počkání. :-D

Celou tuto grotesku ještě pozorovala spousta čekajících lidí na záchod, zkrátka jednouličkové letadlo, 2 vozíky na cestě a záchody jen vzadu nejsou vůbec dobrou kombinací pro střední a dlouhé tratě.

Poslední část letu jsem tak nějak protrpěl koukáním z okna, a ačkoliv lítám velmi rád, tak po dlooouhých 5 hodinách a 55 minutách přistáváme v Budapešti.

Dojem z letu: 2 hvězdičky z pěti

Katarské Airbusy v DOH
IMG_3888.JPG


Takhle možná bude brzy vypadat obrazovka v Praze, letíme do بودابست
IMG_3895.JPG


Elegán 787 Dreamliner letí poškádlit šejky do Dubaje
IMG_3905.JPG


Ocas našeho A321
IMG_3898.JPG


O ou, žádná osobní IFE
IMG_3902.JPG
IMG_3902.JPG (32.7 KiB) Zobrazeno 7278 x


Katar
Katar
Katar


Palačinka na počkání :D
IMG_3911.JPG


Fronta na WC :D
IMG_3914.JPG


Shrnutí:
- Obě dvě snídaně vynikající, ale rýžový desert se nedal pozřít!
- Tranzit v Dohá je stále průšvih
- Kataři dělají palačinky na počkání
- Nevyvážené posádky – z ICN do DOH super, z DOH do BUD průser – to i Ryanair má lepší stewardky
Naposledy upravil(a) Stovkar dne 03. 01. 2013, 22:20, celkem upraveno 1 x.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od pavelpmi »

Díky za pokračování! :-h

Za měsíc mě čeká 5 segmentů s QR, tak dám pak taky vědět.

Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Stav: Offline

Re: Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Marek.R »

Mě se moc nechce věřit, že letuška křičela. Nevíš náhodou jaké byla národností :lol: :lol:

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Re: Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od Stovkar »

Marek.R píše:Mě se moc nechce věřit, že letuška křičela. Nevíš náhodou jaké byla národností :lol: :lol:

Co jsem tak slyšel, tak přede mnou jí taky někdo řekl něco od srdce, že se takhle pětihvězdičkovej servis nedělá a na to na mě vylila to kafe a ruply jí nervy. :D Národnost nevim, ale byla to určitě Afričanka.

pavelpmi: Držím palce, ať zažiješ pětihvězdičkovej servis, já jsem měl na ně asi vážně hodně velkou smůlu. :-s Těšim se na report!

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Updated: Poprvé (a možná naposled) s Qatar Airways

Příspěvek od rpet »

DOH => BUD
QR 947
Boeing A321
A7-ADW


trip zajimavy, ale Boeing A321 mi nejak nejde do hlavy... ... a to prosim v sobe nemam zadne pivo! :mrgreen:
Naposledy upravil(a) rpet dne 03. 01. 2013, 22:08, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět