Metro na Ruzyň

Odpovědět
Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Zdenek »

kuba.biker píše:Pozor, v článku není ani zmínka o odbočce na letiště!
Klidně je možné, že se začne stavět přímá trasa Ruzyně-Kladno, ale na dostavbu v úseku Ruzyně-letiště se bude čekat dalších dvacet let.

Vzhledem k tomu, že jeden z návrhů tratě Praha - Kladno vede přes Letiště, tak odbočky netřeba. Mě osobně ten tučný nadpis, že vlak na Kladno pojede 145km/h a v textu že někde bude muset zpomalit až na 120 dost rozesmál. To je ještě větší scifi než odbočka z C s názvem D.


bigtomas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 25. 11. 2011, 04:52
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od bigtomas »

S tou rychlostí 120/145 je to poprvé, co takovou informaci někde vidím. Doteď zásadně bylo 80. U 120 přes město by to už začala být rychlodráha. Technologie jsou určitě na dostatečné úrovni, aby to prošlo jak technicky, tak s nízkým hlukem.
Ale je pravda, že Letiště se to netýká. Variantu, že by ty vlaky projížděly pod Letištěm, jsem už dlouho nikde neviděl. Ve všech plánech poslední doby je objížďka Letiště z jihu. Takže je to pro kladenské. A až se za těch 20 let odbočka na Letiště vybuduje, tak tam nebude nic jezdit, protože to bude slepá kolej, nebudou peníze na extra vlaky, cena za jízdenku pro 2 lidi bude stejná, jako taxi k nejbližšímu metru, vytížení bude nízké, takže frekvence nízká, takže všichni budou vědět, že je lepší taxi.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od persona »

Na wikipedii, jakkoli je třeba ji brát s rezervou, je to slušně popsané (včetně četného odkazování): http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlodr%C ... zace_trati

"Rychlodráha Praha–Kladno je po více než desetiletí vžitý název pro projekt kapacitní příměstské železniční trati"

Osobně je pro mě záhadou proč se - pominu-li napojení letiště - dělá takové haló z projektu, který přinese max. pár minut zrychlení. A pro kolik by to mělo být lidí, když má kladno 70 tis. obyvatel a 1/3 až 1/2 používá pro cesty do Prahy auto?

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Zdenek »

persona píše:Osobně je pro mě záhadou proč se - pominu-li napojení letiště - dělá takové haló z projektu, který přinese max. pár minut zrychlení. A pro kolik by to mělo být lidí, když má kladno 70 tis. obyvatel a 1/3 až 1/2 používá pro cesty do Prahy auto?

Protože se musí najít důvod pro zrušení tratě Veleslavín - Bubny.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od flyingblue »

persona píše:Na wikipedii, jakkoli je třeba ji brát s rezervou, je to slušně popsané (včetně četného odkazování): http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlodr%C ... zace_trati

"Rychlodráha Praha–Kladno je po více než desetiletí vžitý název pro projekt kapacitní příměstské železniční trati"

Osobně je pro mě záhadou proč se - pominu-li napojení letiště - dělá takové haló z projektu, který přinese max. pár minut zrychlení. A pro kolik by to mělo být lidí, když má kladno 70 tis. obyvatel a 1/3 až 1/2 používá pro cesty do Prahy auto?


Ale fuj. Citovat wikipedii s poukazem "slusne popsane" - to si rikas vyzkumnik? [-X


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od persona »

Já jsem momentálně ex-výzkumník bez přímé vazby na jakoukoli výzkumnou instituci :-) A jelikož tady nejsme v recenzovaném (nebo dokonce impaktovaném časopise nebo alespoň nepíšeme poznámkový aparát) nebo jen v seminárce na VŠ (což je příprava na akademický text - tam jsem studenty vždy hnal), tak jsem sem odkaz na wiki dal s upozorněním, že odkazuje na zdroje. Na wiki není nic špatného pokud se bere jako rozcestník na ověřené zdroje, se kterými se dále pracuje.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od flyingblue »

persona píše:Já jsem momentálně ex-výzkumník bez přímé vazby na jakoukoli výzkumnou instituci :-) A jelikož tady nejsme v recenzovaném (nebo dokonce impaktovaném časopise nebo alespoň nepíšeme poznámkový aparát) nebo jen v seminárce na VŠ (což je příprava na akademický text - tam jsem studenty vždy hnal), tak jsem sem odkaz na wiki dal s upozorněním, že odkazuje na zdroje. Na wiki není nic špatného pokud se bere jako rozcestník na ověřené zdroje, se kterými se dále pracuje.


Z me zkusenosti je byvaly vyzkumnik neco jako byvaly cernoch :-)

Ale budiz, pro ucely obecne diskuse budu Wikipedii trpet, pokud nebude pouzivana jako ultimativni argument.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:Ale fuj. Citovat wikipedii s poukazem "slusne popsane" - to si rikas vyzkumnik? [-X

Ač bych nerad snižoval nevýhody a nepřesnosti wiki, tak se musí nechat určitá pružnost. Dnes
např.na stránce http://en.wikipedia.org/wiki/Sarah_Hendrickson přibyl údaj o zlaté medaili za pár minut po ukončení závodu.

oto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 13. 03. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od oto »

persona píše:A pro kolik by to mělo být lidí, když má kladno 70 tis. obyvatel a 1/3 až 1/2 používá pro cesty do Prahy auto?

Protože 7.5 tisíce lidí dojíždí z Kladna do Prahy denně, což je vůbec nejsilnější proud denní dojížďky v ČR (zdroj). To je 24 plných třívozových CityElefantů, takže nedostatku cestujících se bát nemusíte.

Dnes dost z nich používá auto nebo bus. Ale rekonstrukce tratě na slušnou úroveň to změní, na úroveň obvyklou u ostatních směrů (Kralupy, Čelákovice, Český Brod, Říčany, údolí Berounky, ...)

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Zdenek »

oto píše:Dnes dost z nich používá auto nebo bus. Ale rekonstrukce tratě na slušnou úroveň to změní, na úroveň obvyklou u ostatních směrů (Kralupy, Čelákovice, Český Brod, Říčany, údolí Berounky, ...)

Obávám se, že při poloze nádraží na Kladně a konečné stanici na Veleslavíně je výše uvedené pouze zbožným přáním.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Airbus380 »

Zdenek píše:
oto píše:Dnes dost z nich používá auto nebo bus. Ale rekonstrukce tratě na slušnou úroveň to změní, na úroveň obvyklou u ostatních směrů (Kralupy, Čelákovice, Český Brod, Říčany, údolí Berounky, ...)

Obávám se, že při poloze nádraží na Kladně a konečné stanici na Veleslavíně je výše uvedené pouze zbožným přáním.


To myslím není zas takový problém. Pokud by se modernizace týkala až po zatávku KLadno-město, popříp. Kladno-Ostrovec, nebylo by spojení tak strašné. Navíc samotná stanice Kladno není daleko od významné části Kročehlav a má rozhodně lepší polohu než třeba nádraží v Berouně, který je víc než třikrát menší a přesto se tam posílají dokonce elephanti v soupravách.
Poloha konečné ve Veleslavíně je o něco horší, nicméně metrem do centra slabých 12-15 minut...Pochopitlně by ale byla lepší modernizace až na Masaryčku. Kladno rozhodně má potenciál pro kapacitní kolejové spojení s Prahou.

oto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 13. 03. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od oto »

Zdenek píše:Obávám se, že při poloze nádraží na Kladně a konečné stanici na Veleslavíně je výše uvedené pouze zbožným přáním.

Už dneska každý druhý vlak pokračuje na Kladno město a Ostrovec, takže to není problém. A konečná ve Veleslavíně vůbec být nemusí. Kratší jednokolejný úsek se s vhodnou polohou modernizované výhybny (Dejvice) vyjezdit dá. Kromě toho je možné část vlaků vést po Semmeringu, už dneska tam jezdí spoje návazující v Hostivicích na spoje z Kladna.

Elektrifikace (která je zatím určitým politickým problémem jak ve Dejvicích/Stromovce, tak na Semmeringu) pro tohle všechno ani není nutná, protože ta není podmínkou vyšších rychlosti. Dieselové vlaky mohou krásně jezdit 140 km/h, jak je vidět na trati Hof-Nürnberg ... a až lid a politici uvidí, jak může být železnice kvalitní, časem projde i to zdvoukolejnění/elektrifikace.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od kuba.biker »

http://www.letectvi.cz/letectvi/Article74662.html

Půlhodinový interval, doba jízdy 34 minut.... To je zase šaškárna. :roll:

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Airbus380 »

kuba.biker píše:http://www.letectvi.cz/letectvi/Article74662.html

Půlhodinový interval, doba jízdy 34 minut.... To je zase šaškárna. :roll:


Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že... Na letiště přes Žvahov, to mě fakt nenapadlo ani v divokém snu.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1329
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Lkprak »

kuba.biker píše:http://www.letectvi.cz/letectvi/Article74662.html

Půlhodinový interval, doba jízdy 34 minut.... To je zase šaškárna. :roll:


Zajímavé, o téhle variantě přes Semmering se už kdysi mluvilo, navrhla jí tuším radnice Prahy 6 a byla odbornou veřejností vesměs označena jako naprostý nesmysl. Zas na druhou stranu by tím turisté získali v ceně jízdenky i úžasný výhled na Prahu :lol:


Odpovědět