Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...
Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...
Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...
JiS_Progressus píše:Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...
Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...
Night fly píše:JiS_Progressus píše:Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...
Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...
Tak to potom jo, ja ten clanek taky nekde mel, ale uz je asi v propadlisti dejin...
tiburon píše:Dobrý den,
potřeboval bych konzultovat alespoň v obecné rovině použitelnost letiště v Hradci Králové pro civilní letecký provoz. Před několika týdny byl publikován návrh konceptu územního plánu města, který se, jinak to nelze hodnotit, opájí ideou plnohodnotného mezinárodního letiště v HK a tato skutečnost velmi determinuje navrhovanou podobu ÚP (včetně prosazování idey vlakotramvaje vedoucí na letiště, apod.) Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod. Zatímco s ostatními částmi návrhu jsem schopen celkem solidně polemizovat, v oblasti letecké dopravy a samotné použitelnosti letiště např. z hlediska dopravní potřebnosti, technického vybavení, dostupnosti slotů, koridorů, apod. jsem laik. Proto se obracím se na zdejší diskutující, mezi nimiž tuším i profesionály z oboru, s prosbou o názor a případně podrobnější náměty.
tiburon píše:Upřímně řečeno, rád bych znal argumenty z leteckého prostředí, proč je to nereálný záměr. Nevím, zda existují i právně technická omezení vzhledem k dostupným leteckým trasám (např.), slotům, atd.? Souhlasím s možnými obchodními zájmy i megalomanií politiků, ale vyloučit nemohu ani reálný vliv dalších dvou faktorů, a to skutečnosti, že si s územím letiště a jeho okolí jaksi nikdo moc neví rady, v kombinaci s ambicemi tvůrce konceptu Patrika Kotase zapsat se do dějin i jako urbanista a jeho schopností vnutit své barvotiskové vize (odtud ta vlakotramvaj obsluhující nový terminál). Ač jsem příznivcem i kolejové i letecké dopravy, ten považuji za naprosto barnumský.
tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.
Zlin142 píše:tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.
Jako kolega Hradečák s Vámi naprosto souhlasím, ale ekonomicky i jinak nesmyslné projekty... to je v posledních letech skoro obchodní značka Hradce Králové resp. jeho nominálně pravicového magistrátu. Magistrátu, který na jedné straně vede div ne třídní boj s malými živnostníky v centru města, outsourcuje výkon veřejné moci soukromým firmám jako Atol a zároveň je servilní vůči velkým developerům až je člověku hanba.
Že v případě "mezinárodního" letiště nikdy nešlo (skoro se mi chce říct naštěstí) o životaschopný projekt ale jen o trafiku pro zastupitele bylo myslím evidentní na 13 členech představenstva a 7 nebo kolika zaměstnancích.
Mám ale obavu, že vznášet jakékoli racionální argumenty: počínaje konkurencí s dobudovanou Hradubickou rychlodráhou ještě bližšího, jakž takž s bídou fungujícho letiště v Pardubicích které si dokázalo najít místo na slunci jednak přítomností vojenské posádky a určitého trhu ruských a nákladních charterů + pár sezónních koupáckých charterů přes limitovanou koupěschopnost obyvatel v aglomeraci HK-Pce až po faktickou blízkost PRG je házením příslovečného hrachu na stěnu. Já tady dlouhodobě prosazuju myšlenku že v ČR dáno velikostí a geografickým uspořádáním se uživí jedno velké mezinárodní letiště a je to převážně jen díky provinčnímu šovinismu, tragikomického pragomindráku a megalománii regionálních potentátů, nejen že se udržují při životě BRQ, OSR ale vymýšlejí se nesmyslné projekty jako Vodochody, České Budějovice nebo HK. Že motivací není ani nic co se zlepšení dopravní infrastruktury ale jen dostat se k evropským dotacím a z nich pustit žilou kamárádům je asi pravdou víc než si jsme ochotni připustit.
Mám ale rovněž obavu hraničící s jistotou že s věcnými argumenty proti tomu investovat do slepé ulice jakéhosi provinčního minipidiletišťátka se bude nakládat stejně jako se děje v případě opozice vůči jiným, neméně megalomanským a zhovadilým projektům typu gigashopping centrum Malšovice Park + další shopping u Koruny, tzn. budou ostentativně ignorována. Člověk musí klást otázku jestli zastupitelstvo žije v nějakém jiném Hradci, kde všechny stávající shopping centra (snad s s výjmkou jednoho a to ještě jen o víkendech) nezejí poloprázdnotou a nemají problém přitáhnout zákazníky a nájemce nebo jestli korupce už dosáhla takové míry že už to má vliv na soudnost dotyčných pánů.
Zlin142 píše:tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.
Já tady dlouhodobě prosazuju myšlenku že v ČR dáno velikostí a geografickým uspořádáním se uživí jedno velké mezinárodní letiště a je to převážně jen díky provinčnímu šovinismu, tragikomického pragomindráku a megalománii regionálních potentátů, nejen že se udržují při životě BRQ, OSR ale vymýšlejí se nesmyslné projekty jako Vodochody, České Budějovice nebo HK. Že motivací není ani nic co se zlepšení dopravní infrastruktury ale jen dostat se k evropským dotacím a z nich pustit žilou kamárádům je asi pravdou víc než si jsme ochotni připustit.
Mám ale rovněž obavu hraničící s jistotou že s věcnými argumenty proti tomu investovat do slepé ulice jakéhosi provinčního minipidiletišťátka se bude nakládat stejně jako se děje v případě opozice vůči jiným, neméně megalomanským a zhovadilým projektům.....
jdr píše:Hradecké letiště už nebude soutěžit s Pardubicemi, kde plánují terminál
http://hradec.idnes.cz/letiste-pardubic ... -zpravy_mt
jdr píše:Hradecké letiště už nebude soutěžit s Pardubicemi, kde plánují terminál