Objednavky BA
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Objednavky BA
Navazani diskuse s gr09 na tema upgrade flotily BA z vlakna o A350XWB:
Udelal jsem si nejakou drobnejsi resersi a zda se mi nasledujici:
1) 763 budou nahrazeny 788
2) 772 byly koupeny jako "fleet extension"
3) 773 byly koupeny/objednany jako interim nahrada casti 744
4) 789 a 351 byly objednany jako nahrada 744
5) 388 byly objednany jako nahrada casti 744
5) Soucasny soucet objednavek 388 (12) + 789 (16) + 351 (18) = 46 nedava dohromady 744 (55) + 773 (6+6)
Zaroven byly ty objednavky (az na 351) udelany v dobe, kdy BA spokojene provozovalo s QF Klokani stezku. Pokud bude BA potrebovat nahradit svuj 744 produkt na klokani stezce, tak nejbliz je objednani 388 (v roce 2015 pry jsou nejake volne sloty) a nebo 748i.
Jinymi slovy - heslo dneska je: "Mame jedinou jistotu - zmena je trvala"
Udelal jsem si nejakou drobnejsi resersi a zda se mi nasledujici:
1) 763 budou nahrazeny 788
2) 772 byly koupeny jako "fleet extension"
3) 773 byly koupeny/objednany jako interim nahrada casti 744
4) 789 a 351 byly objednany jako nahrada 744
5) 388 byly objednany jako nahrada casti 744
5) Soucasny soucet objednavek 388 (12) + 789 (16) + 351 (18) = 46 nedava dohromady 744 (55) + 773 (6+6)
Zaroven byly ty objednavky (az na 351) udelany v dobe, kdy BA spokojene provozovalo s QF Klokani stezku. Pokud bude BA potrebovat nahradit svuj 744 produkt na klokani stezce, tak nejbliz je objednani 388 (v roce 2015 pry jsou nejake volne sloty) a nebo 748i.
Jinymi slovy - heslo dneska je: "Mame jedinou jistotu - zmena je trvala"
Re: Objednavky BA
Upozorňuju, že jsem laik
1) Souhlas, 788 je perfektní náhrada 763. 788 budou muset ještě přiobjednat.
2) Tady nastoupí podle mě 789 a 781 (pokud je přikoupí a pokud se takhle 787-10 bude označovat), některé v koupácké konfiguraci.
3) Souhlas
4) Souhlas, kombinace 789, 35J. Ještě prý promýšlí 779, ale nejdřív podle mě počkají, jak se osvědčí 388 v provozu. Osobně tipuju, že 779 neobjednají.
5) Také souhlas, možná pár přiobjednají, ale ne dříve, než budou mít čísla z provozu. 748i je podle mě mimo hru.
6) Ony ty počty nesedí ani pro náhradu 763 ani 772/77E, BA bude ještě pořádně nakupovat, ale má pár let času na rozmyšlení. Podle mě určitě využijí všechny options na 787 a ještě přidají. Mají i options na 35J.
Celkově mi to přijde, že si BA objednala od všeho trochu (kromě A380, kterých objednali celkem dost) a dál uvidí. Má desítky opcí a současné objednávky stačí na obnovení těch úplně nejstarších strojů.
A350-1000 podle mě objednali proto, že bude dostupná dříve než B777-9X (+ jistě dostali dobrou cenu). A také pro ně bude ekonomičtější, než by byla 778 (a dolet 778 nevyužijí).
1) Souhlas, 788 je perfektní náhrada 763. 788 budou muset ještě přiobjednat.
2) Tady nastoupí podle mě 789 a 781 (pokud je přikoupí a pokud se takhle 787-10 bude označovat), některé v koupácké konfiguraci.
3) Souhlas
4) Souhlas, kombinace 789, 35J. Ještě prý promýšlí 779, ale nejdřív podle mě počkají, jak se osvědčí 388 v provozu. Osobně tipuju, že 779 neobjednají.
5) Také souhlas, možná pár přiobjednají, ale ne dříve, než budou mít čísla z provozu. 748i je podle mě mimo hru.
6) Ony ty počty nesedí ani pro náhradu 763 ani 772/77E, BA bude ještě pořádně nakupovat, ale má pár let času na rozmyšlení. Podle mě určitě využijí všechny options na 787 a ještě přidají. Mají i options na 35J.
Celkově mi to přijde, že si BA objednala od všeho trochu (kromě A380, kterých objednali celkem dost) a dál uvidí. Má desítky opcí a současné objednávky stačí na obnovení těch úplně nejstarších strojů.
A350-1000 podle mě objednali proto, že bude dostupná dříve než B777-9X (+ jistě dostali dobrou cenu). A také pro ně bude ekonomičtější, než by byla 778 (a dolet 778 nevyužijí).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Objednavky BA
gr09 píše:A350-1000 podle mě objednali proto, že bude dostupná dříve než B777-9X (+ jistě dostali dobrou cenu). A také pro ně bude ekonomičtější, než by byla 778 (a dolet 778 nevyužijí).
Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.
Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.
Re: Objednavky BA
flyingblue píše:Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.
Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.
Nevidím to moc reálně. Více se dozvíme z čočíkova TR a jeho osmnáctihodinového letu o tom, jak je to snesitelné. Co jsem četl flyertalk, tak ani prémioví cesťáci tam nebyli nadšení z tak dlouhého letu. Létat takové vzdálenosti na úkor payload to už by si museli být hodně jisti obsazeností C a F. A to vše pro ušetřené 2 hodiny celkové cesty...
QF dala BA pěknou ránu (SIN získá slabou náplast v podobě TK), teď bude klokaní stezka zavelrybovaná a až dostaví nové letiště v Dubaji, tak nebudou taková zpoždění na přistání a vzlety, bude to fakt maximálně 2 hodiny rozdíl a navíc pokryjou i MEL a BNE.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Objednavky BA
gr09 píše:flyingblue píše:Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.
Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.
Nevidím to moc reálně. Více se dozvíme z čočíkova TR a jeho osmnáctihodinového letu o tom, jak je to snesitelné. Co jsem četl flyertalk, tak ani prémioví cesťáci tam nebyli nadšení z tak dlouhého letu. Létat takové vzdálenosti na úkor payload to už by si museli být hodně jisti obsazeností C a F. A to vše pro ušetřené 2 hodiny celkové cesty...
QF dala BA pěknou ránu (SIN získá slabou náplast v podobě TK), teď bude klokaní stezka zavelrybovaná a až dostaví nové letiště v Dubaji, tak nebudou taková zpoždění na přistání a vzlety, bude to fakt maximálně 2 hodiny rozdíl a navíc pokryjou i MEL a BNE.
Myslim, ze to hodne zalezi i na cene. Co se tyce dvouhodinoveho intervalu na prestup mezi dvema velrybama, vidim to mozne jen v pripade, ze by tech spoju litalo mraky (k cemuz muze dojit). Priznejme, Emiratum trva naplnit velrybu trochu dyl nez korejcum.
Faktem je, ze BA + CX opravdu nemaji moc cim konkurovat velrybam a bude este chvili trvat, nez bude mit BA dost velryb na pokryti byvale Klokani stezky.
No nakonec to bude o pomeru cena / kvalita sluzeb
Re: Objednavky BA
Ještě mě napadlo, že pro blbnutí s non-stop lety by BA mohla zkusit A350-900R, pak by měla z wide body jen B787, A350 a A380. Nedávno jsem někde četl, že chtěli trochu zjednodušit letku a už teď mají objednané 3 typy.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Objednavky BA
gr09 píše:Ještě mě napadlo, že pro blbnutí s non-stop lety by BA mohla zkusit A350-900R, pak by měla z wide body jen B787, A350 a A380. Nedávno jsem někde četl, že chtěli trochu zjednodušit letku a už teď mají objednané 3 typy.
A je otazkou, jak si to rozdaji v ramci IAG s Iberii
Re: Objednavky BA
Tipnul bych si, že nic ze současných objednávek není pro Iberii, případně naprosté minimum, BA má sama co obnovovat a nedávno se zmínili, že aby mohli v IB pomýšlet na nová letadla (kromě A330), musí se hoši polepšit..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Objednavky BA
gr09 píše:Tipnul bych si, že nic ze současných objednávek není pro Iberii, případně naprosté minimum, BA má sama co obnovovat a nedávno se zmínili, že aby mohli v IB pomýšlet na nová letadla (kromě A330), musí se hoši polepšit..
Janjsem nedavne cetl nejake spekulace o tom, ze by BA mohly prepustit IB nejake 787. To v souvislosti s objednavkou 351