Brno - Tuřany
Re: Brno - Tuřany
Zrovna to čtu a říkám si to je za článek za všechny drobné. Někdo někoho pozval na raut/tiskovku nebo jsou prostě články o letištích nebo s letadlem na obrázku jen víc čtěné a proto je potřeba o tématu psát.
Propojení Brna/Ostravy/XXX s uzlovým letištěm je mantra všech ředitelů regionálních letišť. V případě Brna se ale obávám, že to nebude tak jednoduché. Letiště "Brno-Jih" totiž již dnes nabízí dostatečný počet linek do celého světa.
A vzhledem k tomu, že nutným předopkladem pro linku na uzlové letiště je dostatečně silná (silná = generující vysoký yield) P2P poptávka, jedinou smysluplnou variantou by byla asi jen LH se spojením do MUC nebo FRA. A tam se bojím, že obava o kanibalizaci letiště Brno-Jih nepustí. Praha (CSA) dle mého názoru už zdaleka nedokáže nabídnout dostatečnou síť navazujících linek - o dálkovkách ani nemluvím a P2P je úplně mimo mísu.
Propojení Brna/Ostravy/XXX s uzlovým letištěm je mantra všech ředitelů regionálních letišť. V případě Brna se ale obávám, že to nebude tak jednoduché. Letiště "Brno-Jih" totiž již dnes nabízí dostatečný počet linek do celého světa.
A vzhledem k tomu, že nutným předopkladem pro linku na uzlové letiště je dostatečně silná (silná = generující vysoký yield) P2P poptávka, jedinou smysluplnou variantou by byla asi jen LH se spojením do MUC nebo FRA. A tam se bojím, že obava o kanibalizaci letiště Brno-Jih nepustí. Praha (CSA) dle mého názoru už zdaleka nedokáže nabídnout dostatečnou síť navazujících linek - o dálkovkách ani nemluvím a P2P je úplně mimo mísu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Je reálná šance že do Brna pošle Lufthansa nějakej Dash8 z Frankfurtu? Tím by se brno spojilo s celým světem.
Praha je hovadina. Londýn je fajn, ale to je gastarbeiter linka. Na spojení se světem by to muselo být na Heathrow nebo aspoň Gatwick.
Alternativně Amsterdam nebo Paříž odkud se dá pokračovat s "levnýma" KLM nebo Air France.
Zajímavá by mohla být i alternativa Oslo/Kodaň s návazností na lety Norwegian, kterej zdá se rychle roste.
Praha je hovadina. Londýn je fajn, ale to je gastarbeiter linka. Na spojení se světem by to muselo být na Heathrow nebo aspoň Gatwick.
Alternativně Amsterdam nebo Paříž odkud se dá pokračovat s "levnýma" KLM nebo Air France.
Zajímavá by mohla být i alternativa Oslo/Kodaň s návazností na lety Norwegian, kterej zdá se rychle roste.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 350
- Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Před pár dny o tom byla reportář v Událostech v regionech, dokonce i s panem Plačkem. Přijde mi, že rok co rok má ty stejné odpovědi. A výmluva, že se nebude létat do Bergama jen kvůli opravě RWY
http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajst ... -na-rusko/
http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajst ... -na-rusko/
Re: Brno - Tuřany
Mě by zajímalo, jestli by region utáhl denně linku do Paříže, vhledem k počtu letadel, která jsou evidentně dopravci schopni naplnit z Prahy (ČSA, AF, Easy, Smartwings, ted ještě Transavia...), případně AMS. Nějaká spojní "2xtýdně a v dubnu a říjnu" podle mě nemají z hlediska uzlových letišť smysl.
Re: Brno - Tuřany
Kdyby radši místo plánů ohledně letiště brněnští radní dělali víc pro to, aby byla dokončena a funkční rychlostní silnice z brna do vídně. To je mnohem prospěšnější než cokoli jiného. Pak by byli ve Schwechatu za chvíli (150 km) a odtud se už dostanou i napřímo do celého světa.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
s543 píše:A prosím kolik 0,4 mil měst po světě má nějak intezivně fungující letiště ??????
Nějaká se najdou, ale buď je to nějak historicky vzniklý HUB LCC dopravce (poblíž mnohem větší aglomerace - Charleroi, Hahn....) a nebo extrémní vyjímka s něčím speciálním (OSN-UNESCO... a velkou kupní silou - GVA) no a pak jsou místa jinou dopravou špatně dostupná, daleko.....
Nedovedu si představit, že obyvatelé Brna a okolí mohou zaplnit deset letů denně z Brna po celý rok.
To je přesně ono. Plaček a spol. se mohou stavět na hlavu, ale nemají a ani nemohou mít to základní, co dnes letecké společnosti chtějí - prachy na pravidelnou podporu. Vždyť je snadné si dohledat, jak obrovskými částkami byly a jsou podporovány CRL a HHN, a to včetně prostředků veřejných (a to nemluvím o mnoha a mnoha dalších regionálních letištích i ve větších aglomeracích, než je BRQ, třeba ve Francii, kde jsou financovány obchodními komorami). Proto jsou takové články zcela mimo mísu a pokud si ti, co neustále mají chytré rady, jak by se to mělo dělat, resp. co se dělá špatně, konečně neuvědomí, že bez peněz to nepůjde, tak by alespoň měli mlčet, což zejména platí pro přechatralé novinářky typu slečny Kolínkové. Z vět "Už je to obehrané schéma. Brněnské letiště s velkou slávou zavede novou linku, aby několik měsíců nato v tichosti skončila" se mi dělá . Místo toho by se měla poptat podnikatelů, kteří tak volají po linkách, jak jsou ochotni se na vzniku a udržení těch linek podílet. Linky na regionální letiště se zkrátka musejí zaplatit, to je dnešní realita. Pokud se zaplatí, může být prakticky cokoliv, pokud ne, nebude nic, ale z toho vinit jen Plačka či letiště je zcela mimo realitu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
pepa007 píše:Je reálná šance že do Brna pošle Lufthansa nějakej Dash8 z Frankfurtu? Tím by se brno spojilo s celým světem.
Není reálná šance, jelikož LH již Dash8 nemá, Ausburg Airways poslali do kytek.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jedinou víceméně teoretickou šancí spojení Brna s německým Hubem je někdo jako Adria, která má malé Jety a CodeShare s Lufthansou... A po vzoru Ljubljana-Wien-Frankfurt-Wien-Ljubljana zkouší možnou díru na PL trhu lety Ljubljana-Frankfurt-Lodž-Frankfurt-Ljubljana... Lodž je sice blíž Varšavy, ale má mnohem víc obyvatel než Brno...
Ale proč by to vlastně Adria dělala - letos v létě zahájí rakušani v Niederösterreich další kus A5tky okolo Poysdorfu... Prý bude do roku 2016 hotovo - čtyřprhu z Vídně až před Drasenhofen podle mne urychlí jízdu o dalších 15 minut, roku 2017 prý bude ještě 2 pruhový obchvat až na hranice...
Ale proč by to vlastně Adria dělala - letos v létě zahájí rakušani v Niederösterreich další kus A5tky okolo Poysdorfu... Prý bude do roku 2016 hotovo - čtyřprhu z Vídně až před Drasenhofen podle mne urychlí jízdu o dalších 15 minut, roku 2017 prý bude ještě 2 pruhový obchvat až na hranice...
Re: Brno - Tuřany
Globik píše:http://www.runway4you.cz/
takze kto ide? Ja sa tam zrejme ukazem.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Stále zvažuji jestli tam jít. V kolik bys tam prosím případně chtěl dorazit? A kdo všechno z fóra? Přiznávám, že se bojím, aby to nebyla akce "po česku" či spíše "po brněnsku".
Re: Brno - Tuřany
Som tam regnuty +1
Re: Brno - Tuřany
mam nejake vybavovacky v sobotu rano, takze tipujem, ze okolo obeda by som tam mal dorazit.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 224
- Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
- Oblíbené typy letadel: B787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Ryanair příští týden v Brně představí "své plány pro brněnské letiště". Nevíte, co se chystá?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
- Bydliště: BRQ/LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Kde si o tom slyšel, že by něco takového měl chystat?
Re: Brno - Tuřany
Asi oznámí, že zruší Stansted