rXD píše:Podobne, ako je dnes jasne ekonomicky nezmyselne lietadlo P2P na trase PRG-BTS, sa rovnakym nezmyslom stava cim dalej tym viac aj KSC-BTS, kedze dialnica Kosice-Zvolen-Blava (a KE-BP-BA) je uz z velkej casti hotova, a cesta trva od cca 4hod, a IC vlak Kosice-Blava je za 5 hod a tiez sa to kazdorocne zlepsuje. Naviac ak teraz pride RegioJet (
http://kosice.korzar.sme.sk/c/7170327/r ... icami.html), tak zrazu bude medzi KE-BA 8 IC denne, cim sa dufam rozsiri cas odchodov prichodov a strhne sa taka cenova vojna, ze lety KE-BA pojdu rovno do muky. KSC-PRG (ale aj KSC-VIE-PRG) moze ale nadalej fungovat, lebo tam rozumna alternativa zeleznic ani dialnic este dllllho nebude.
Tvrdis tu, ze cestne spojenie medzi BA a KE je vyhovujuce, lebo z velkej casti je dialnica a preto lety nemaju zmysel. Medzi BA a VIE je kompletna (!!!) dialnica (40-45 min), ergo by lety KSC-VIE mali byt podla tvojej logiky rovnaka blbost.
Co sa tyka RJ a ZSSK na trati BA-KE: Velmi sa netes na cenovu vojnu. ZSSK je uz teraz na trati stratova (tusim 3mil EUR rocne), tak nema absolutne ziadny priestor na znizovanie ceny. Pri cenovej urovni okolo 20€ one way je tlak nakladov taky vysoky, ze nizsie sa neda ist. Vies co je pravdepodobnejsie? Zaloba RJ na Slovensko za dotovanie IC vlakov, ktore by nemali byt dotovane (doplnanie straty je dotacia) statom, co moze mat za vysledok, ze ZSSK bude este nutena zdvihnut cenu listkov na IC, aby im aspon pokryli naklady, alebo celkove sa stiahnutie z tohto segmentu.
Navyse uz pomaly 15 rokov sa tu "modernizuje" trat medzi BA a KE, co sposobuje caste meskania. Prichodom RJ na tuto trat sa zintenzivni hustota premavky a meskania sa mozu este zhorsit. Si nemysli, ze RJ a ZSSK si to pekne rozdelia, ze "ja pojdem teraz a ty o hodinku, potom zase ja..." IC budu odchadzat naraz v minutovych intervaloch a potom zase diera. Zacne meskat jeden, bude aj druhy.
Linky BTS-KSC resp. KSC-BTS su podla dostupnych info aj dnes slusne vyuzivane a ceny su aj dnes daleko vyssie od vlakov. Lietadla maju inu klientelu ako studakov resp. junior analytikov, ktori setria na kazdom rohu, resp. este vyuzivaju EURO26 zlavy.
Velmi pekne selektujes informacie, ktore vyuzivas vo svoj prospech. Co tak spomenut aj prichod Leo Express na linku Praha - Kosice od decembra. Neovplyvnuje to relevanciu linky KSC-PRG, hm?