Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 648
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod rpet » 11. 09. 2014, 18:19

to máš, Jacku, pravdu. ale to že něco stačí není důkazem toho, že se tak stalo... průserem tohodle případu je, že se důkazy asi jen tak na světle neobjeví...

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1035
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod PV » 11. 09. 2014, 18:34

JackBrno píše:To je fakt, účinnější to asi bude, i když u letadla v hladině asi místo trhaviny celkem spolehlivě vystačí i explozivní dekomprese.

Letecká munice asi nebude primárně určena k destrukci civilních letadel :wink: U vojenských nebývá přetlakovaný celý trup,ale jen kokpit,případně jen oblek pilota,takže tam to smysl má. Ale to už do tohohle vlákna asi nepatří.

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 599
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod RadekFM » 11. 09. 2014, 18:40

já jen říkám, že mi celá ta akce nějak smrdí, shrnu podezřelé fakta:
- blesková zpráva hned po pádu a obvinění proruských sepratistů, sestřelení systémem BUK ( normálně trvá vyšetřování déle, ověřují se informace, tady bylo ihned jasno..)
- zabavení komunikace ŘLP tajnou službou
- nalezené pasy obětí nenesou žádné známky poškození, vypadají jako nové, zřejmě nějaký nový typ - nehořlavý.
- prohlášení několika svědků kteří viděli jiné letadla v blízkosti MH17, poté slyšeli explozi. Naopak žádný svědek nepotvrdil, že by viděl, slyšel vystřelení rakety BUK, musela by být vidět i výrazná kondenzační stopa.
- průstřely viditelné na troskách jsou soustředěné pouze na část kokpitu, v ostatních částech minimálně až vůbec. Chtělo by to provést výpočty, ale myslím, že každý by čekal, že letadlo bude po takovém výbuchu laicky řečeno děravé jako síto a to po celé délce.
-některé videa, svědectví atd jsou smazána i z oficiálních zpravodajských webů (BBC), proč?

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 11. 09. 2014, 19:58

Trochu klasiky - ake velke su objektivne tie tzv "diery" po kozmickych casticiach. Mam na mysli v mm.
Ak mam klasicky kanon napr. 37 mm, tak ta diera po vstrele, nie je o nic vacsia. Staci si pozriet nejake zaznamy zo strelieb na vzdusne ciele. Ak bol zasiahnuty, zostala tam nejaka vacsia jednotliva dierka a letel spokojne dalej. Pravda je, ze to bolo tak vo vyske od 1500 - 2500 m.

A potom aku kanonovu vyzbroj maju ruske stroje - mozno maju aj nieco take ako je vulcan - ten si to chrli pekne. Ak zasiahne nejakou dlhsou davkou, tak tam nie je jednotliva 20 mm dierka, ale poriadna diera.

A co sa dava do kanonu - nuz to, aby to narobilo co najvacsi bordel - nato netreba byt znalec.
Znicit a hotovo

A co tak teoria letu o tzv. krivke ztece - to sa nestaci k eru priplazit ako spion zozadu a puk.

Nic sa neda oklamat.

Vela peknych myslienok na okraji vymyslov. Treba pekne zostat na zemi a pekne patrat .

Ale co ma velmi zarazilo, boli prve riadky v tej holandskej zprave, o tom, ze akoby to riesila ICAO a to tak promptne, ak je to pravda. Co je uplne v rozpore s MH370, kde som doteraz nikde nedocital - ospravedlnujem sa ak som to prehliadol, ze by sa toho pripadu bola chytila ICAO aj s uvedenim toho co sa podla nejakych anexov porusilo.

Este na okraj - mozno ste mnohi mali moznost si na vojne vystrelit z akehokolvek typu samopalu - bud jednotlive strely alebo davku. Tak si spomenete ako ako vyzeral potom terc.

A lietadlo nie je nic ine.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1816
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 11. 09. 2014, 20:42

RadekFM píše:já jen říkám, že mi celá ta akce nějak smrdí, shrnu podezřelé fakta:


1) blesková zpráva hned po pádu a obvinění proruských sepratistů, sestřelení systémem BUK ( normálně trvá vyšetřování déle, ověřují se informace, tady bylo ihned jasno..)


2) zabavení komunikace ŘLP tajnou službou


3) nalezené pasy obětí nenesou žádné známky poškození, vypadají jako nové, zřejmě nějaký nový typ - nehořlavý.


4) prohlášení několika svědků kteří viděli jiné letadla v blízkosti MH17, poté slyšeli explozi. Naopak žádný svědek nepotvrdil, že by viděl, slyšel vystřelení rakety BUK, musela by být vidět i výrazná kondenzační stopa.


5) průstřely viditelné na troskách jsou soustředěné pouze na část kokpitu, v ostatních částech minimálně až vůbec.
Chtělo by to provést výpočty, ale myslím, že každý by čekal, že letadlo bude po takovém výbuchu laicky řečeno děravé jako síto a to po celé délce.


6) některé videa, svědectví atd jsou smazána i z oficiálních zpravodajských webů (BBC), proč?...


1) tak logicky, ukrajinci chtěli odvrátit podezření od sebe směrem k povstalcům. A to ať už oprávněně nebo neoprávněně (já fakt netvrdím, kdo to udělal). Ale je to první, co se ve válečném stavu vykřikne: "to udělali oni!". Nicméně jak přešel prvotní šok, tak už dále nikdo oficiálně neprohlašoval, že to udělali povstalci. Jinak zprávy o havárii letadla se zveřejňují hned, nečeká se až na vyšetření a běžně média i spekulují o příčinách. Také informace o sestřelení BUKem se objevila až po nějaké době jako logický závěr, protože pokud to měli být povstalci, neměli jiný prostředek, který by to mohl způsobit. A opět, nikdo to netvrdil jako oficiální fakt, ale jen jako pravděpodobnou možnost. Takže tento bod lze v klidu škrtnout, není tam vůbec nic záhadného, vzhledem k situaci v oblasti.

2) už jsem psal několikrát, že zajištění záznamů komunikace s ATC je VŽDY SOUČÁSTÍ vyšetřování jakékoliv letecké nehody. Ovšem netuším jak přišels na to, že to zabavila tajná služba? To bys mohl vykládat až v okamžiku, kdy by se záznam nedostal k vyšetřovatelům a někde zmizel. Nevšimnul jsem si, že by si vyšetřovací komise stěžovala na nedostupnost záznamů. Takže tento bod lze v klidu škrtnout pro nesmyslnost.

3) mylná informace. Nebyly to pasy obětí, ale pouze pasy několika málo z obětí. To je zásadní rozdíl. No a vysvětlení je více než snadné, vzhledem k rozpadu letadla ve vzduchu padaly oběti mimo hlavní vrak trupu a tudíž neskončily se svými pasy v plamenech. Bod škrtám pro nekompletnost vstupní informace a chybné závěry

4) U leteckých nehod obecně se pravidelně objevují nesmyslná "svědectví" lidí, kteří jen chtějí přitáhnout pozornost. A to i v mírových oblastech. Ve válečné oblasti je samozřejmě ještě mnohem větší motivace různých "takysvědků" k zavádějícím i zcela lživým svědectvím. Škrtám pro neověřitelnost

5) to víš jak, tys viděl komplet trup? Vždyť hlavní část trupu je na kousky a roztavená požárem, nemůžeš vědět, jestli nese stopy zásahu střepinami nebo ne. Navíc ta raketa je proti letadlu velmi malá a tudíž nevybuchla pod celým trupem rovnoměrně, ale některé části trupu byly výbuchu podstatně blíže, než jiné. Škrtám pro fyzickou nemožnost.

6) na to přišels jak, že se ztratila nějaká videa? Máš to z věrohodného zdroje nebo to psal nějaký jednochlapový konspirační web? :-) Ale i kdyby nějaké video skutečně chybělo, tak opět existuje snadné vysvětlení. Těsně po události se objevilo poměrně dost videí, které údajně událost zachycují. Ovšem postupem času se mohlo ověřit, že některá videa s událostí nemají nic společného a byla aspoň z oficiálních zdrojů stažena.

Jak vidíš, existují vysvětlení mnohem snadnější a zatím neexistuje ani náznak něčeho záhadného. A dokud se neobjeví aspoň jedna jediná zásadní nesrovnalost (což se zatím nestalo), není žádný rozumný důvod nevěřit, že letadlo bylo sestřeleno BUKem, ať už to udělali povstalci nebo ukrajinci.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 11. 09. 2014, 21:42, celkem upraveno 1 x.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1035
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod PV » 11. 09. 2014, 20:59

janko píše:Este na okraj - mozno ste mnohi mali moznost si na vojne vystrelit z akehokolvek typu samopalu - bud jednotlive strely alebo davku. Tak si spomenete ako ako vyzeral potom terc.


No jasně že jo - dávka pěti ran - jedna dírka někde na sedmičce,jedna na kraji a pak už nic :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1816
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 11. 09. 2014, 21:05

Akorát že pokud by MH17 byl sestřelen kanonem, nedržel by ho asi nikdo v ruce :-) Takže ta Jankova poznámka je poněkud mimo téma.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1115
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod Robert » 11. 09. 2014, 23:14

Přikládám komentář z Novinek - http://www.novinky.cz/komentare/347381- ... oller.html

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod gr09 » 12. 09. 2014, 03:33

Robert píše:Přikládám komentář z Novinek - http://www.novinky.cz/komentare/347381- ... oller.html

To je kvalitativne o rad vyse, nez predchozi "vsechno vim, vsechno znam" spis...

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 12. 09. 2014, 10:45

PV - mas pravdu, je to presne tak aj pri leteckej strelbe a je jedno ci je to na vzdusny ciel alebo pozemny.

S usmevom som si precital vetu v spominanom clanku, ze je mozne viest strelbu niekolko desiatok sekund. Aj tomu najmenej vzdelanemu fanusikovi lietania je predsa jasne, ze existuju nejake zakonitosti pri pohybe oboch objektov, tak strielajuceho ako aj ciela.

Ano, desiatky sekund tak na streleckej rampe na zemi az pokial nezavaria kanon, aj to sa stalo.

A pre niektorych doporucujem len tak laicky, si prezriet nejaku letecku prirucku - stat letecka strelba - napr: rozptylovy obrazec, nieco o krivke ztece a dlzke strelby.....

Alebo to bol novy uspesny utocny prvok tanar a po nom uspesne pristanie neposkodeneho utocnika.

Podme pekne na zem: nikomu nevnucujem to o com som ja presvedceny :
je jedno ci to lietadlo spadlo ucinkom nejakej strely z buku alebo gulky z lietadla, obe tieto akcie boli cielavedome, uskutocnene skusenymi odbornikmi vedomych si toho, aky nasledok to bude mat.

To vsetko ostatne su len take criepky z rise rozpravok.

Teraz to nebude o hladani ihly v kope sena, ale o hladani nicoho v nicom, pretoze si nedokazem predstavit, ze sa podari niekomu najst min. toho co obsluhoval ten strielajuci buk, popripade toho co ho niekam odviezol. Ak to mala byt strelba z lietadla, tak toho co vystrelil a toho co mu dal pokyn k vzletu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1816
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 12. 09. 2014, 11:12

Janko, jen poznámka k těm desítkám sekund. Kdyby sis to přečetl pořádně, tak bys pochopil, že je tím myšlena maximální celková doba střelby s ohledem na kapacitu střeliva a kadenci. Nepsal tam nic o tom, že by se tak dalo střílet v jednom kuse...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 579
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod františek dobrota » 12. 09. 2014, 18:41

gr09 píše:
Robert píše:Přikládám komentář z Novinek - http://www.novinky.cz/komentare/347381- ... oller.html

To je kvalitativne o rad vyse, nez predchozi "vsechno vim, vsechno znam" spis...


Kvalitativně lepší, že o řád pochybuju, autor evidentě podceňuje jak se po zásahu chová přetlaková část trupu tvoříci nejměně 80% objemu trupu dopravního letadla ..viz. příspěvek Jack/PV výše...

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod gr09 » 12. 09. 2014, 19:22

františek dobrota píše:Kvalitativně lepší, že o řád pochybuju, autor evidentě podceňuje jak se po zásahu chová přetlaková část trupu tvoříci nejměně 80% objemu trupu dopravního letadla ..viz. příspěvek Jack/PV výše...

Vzdyt ani poradne nevime, kam vsude byl letoun zasazen, vetsina shorela. Mohlo i nemuselo dojit k explozivni dekompresi...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1816
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 12. 09. 2014, 19:24

Tuším ale došlo. Mám pocit, že se to objevilo jako jedna z informací získaných z FDR.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod gr09 » 12. 09. 2014, 19:32

OK, explozivni dekomprese nemusi mit vzdy za nasledek destrukci letounu. FDR zaznamenava tlak jak v kokpitu, tak v kabine pro cestujici?


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti