Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - DOKONČENO!!!
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
Ad to kontrolování kreditek. On když někdo někomu zneužije kartu, tak si s ní většinou nekoupí nějaký nejlevnější tarif, ale právě jde třeba rovnou na tu Firstku. Jsou destinace, např. v Africe, které jsou vyhodnoceny jako vysoce rizikové a pokud má cestující letenku ve směrování např. Lagos-cokoliv, čili počátek cesty v rizikové oblasti, tak musí tu kreditku ukázat. Ono se prostě stává, že si někdo něčí cizí platební kartou koupí letenku a když už to neplatí ze svého, tak se rozšoupne a dopřeje si ten business nebo firstku a skutečný majitel to zjistí až za pár týdnů a reklamuje to. V tu chvíli je už letenice dávno proletěná. A nejpodezřelejší jsou logicky one-way letenky ve First/Business. U zpátečky je předpoklad, že se ten člověk chce/bude vracet, takže by se zvýšilo riziko, že bude chycen, pokud by to majitel už reklamoval.
Mně kdyby zmizelo z účtu pár desítek tisíc korun, tak si toho všimnu velmi rychle. Ale jsou prostě lidi a je jich hodně, kteří žijí v jiných dimenzích a těm to opravdu může trvat déle, než na to přijdou.
Takže jsou destinace, ze kterých se kontroluje 100% letenek placených kartou na základě toho, kolik tam je případů fraudů a pak jsou ty "bezpečnější", u kterých to systém vybírá náhodně.
Mně kdyby zmizelo z účtu pár desítek tisíc korun, tak si toho všimnu velmi rychle. Ale jsou prostě lidi a je jich hodně, kteří žijí v jiných dimenzích a těm to opravdu může trvat déle, než na to přijdou.
Takže jsou destinace, ze kterých se kontroluje 100% letenek placených kartou na základě toho, kolik tam je případů fraudů a pak jsou ty "bezpečnější", u kterých to systém vybírá náhodně.
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
Yirina píše:Ad to kontrolování kreditek. On když někdo někomu zneužije kartu, tak si s ní většinou nekoupí nějaký nejlevnější tarif, ale právě jde třeba rovnou na tu Firstku. Jsou destinace, např. v Africe, které jsou vyhodnoceny jako vysoce rizikové a pokud má cestující letenku ve směrování např. Lagos-cokoliv, čili počátek cesty v rizikové oblasti, tak musí tu kreditku ukázat. Ono se prostě stává, že si někdo něčí cizí platební kartou koupí letenku a když už to neplatí ze svého, tak se rozšoupne a dopřeje si ten business nebo firstku a skutečný majitel to zjistí až za pár týdnů a reklamuje to. V tu chvíli je už letenice dávno proletěná. A nejpodezřelejší jsou logicky one-way letenky ve First/Business. U zpátečky je předpoklad, že se ten člověk chce/bude vracet, takže by se zvýšilo riziko, že bude chycen, pokud by to majitel už reklamoval.
Mně kdyby zmizelo z účtu pár desítek tisíc korun, tak si toho všimnu velmi rychle. Ale jsou prostě lidi a je jich hodně, kteří žijí v jiných dimenzích a těm to opravdu může trvat déle, než na to přijdou.
Takže jsou destinace, ze kterých se kontroluje 100% letenek placených kartou na základě toho, kolik tam je případů fraudů a pak jsou ty "bezpečnější", u kterých to systém vybírá náhodně.
... jen doplním, že komu při asociaci Lagos - Nigérie....atd nezačne okamžitě blikat červená opatrnostní kontrolka, měl by raději zůstat doma:-)))
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
The 24 Best First-Class Cabins
The 24 Best First-Class Cabins
Zajímavá srovnávací tabulka včetně pěkných fotek pod ní dole:
https://flightfox.com/tradecraft/best-first-class
a pak aktuální článek k tématu:
http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-2757594/The-best-First-Class-airline-seats-world-revealed-REALLY-sell-for.html
Která "Firstka" z těch fotek se Vám vizuálně líbí nejvíce?
Zajímavá srovnávací tabulka včetně pěkných fotek pod ní dole:
https://flightfox.com/tradecraft/best-first-class
a pak aktuální článek k tématu:
http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-2757594/The-best-First-Class-airline-seats-world-revealed-REALLY-sell-for.html
Která "Firstka" z těch fotek se Vám vizuálně líbí nejvíce?
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
Tonda 2 píše:inspirativní , navíc asi jediné dostupné trasování, kdy se dá jedničkou proletět (myšleno z pohledu finančního)
Tondo a co Garuda třeba zítra z Amstru do Londýna první třídou?
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
Petr31 píše:... jen doplním, že komu při asociaci Lagos - Nigérie....atd nezačne okamžitě blikat červená opatrnostní kontrolka, měl by raději zůstat doma:-)))
Úplně nerozumím tomu příspěvku. On z téhle a do téhle oblasti Afriky je obrovský trafic, lety jsou neustále plné až po střechu. A ty fraudy s kartami se tam vyskytují ve vyšší míře, než z jiných destinací. Velký "tok" lidí je směr Afrika-Čína a v.v. Ten profil cestujících je samozřejmě úplně jiný, než například na segmentu Austrálie-Británie.
Re: The 24 Best First-Class Cabins
jife píše:The 24 Best First-Class Cabins
Zajímavá srovnávací tabulka včetně pěkných fotek pod ní dole:
https://flightfox.com/tradecraft/best-first-class
Dalsi porovnavaci clanek:
http://viewfromthewing.boardingarea.com ... -airlines/
Ja nemohu moc srovnavat, letel jsem jen jednou ve First BA (DFW-LHR) a nebyl to zadny zazrak. Tvoje fotky z Emirates vypadaji lepe
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
ja som tie letenky z BKK do HKG pozeral asi dva tyzdne dozadu. na januar 2015 mi vtedy ukazovalo spiatocnu vo first class za 31550THB ( teraz aktualne ten isty termin za 33850THB ). ked si zoberiem ze pri aktualnom kurze je to cca 760€ - 810€, tak urcite taketo lety stoji za zvazenie zaradit do itinerara na ceste do Azie
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
marthym píše:Byla v tom zakomponována drobná dobročinná myšlenka, která měla vygenerovat určité prostředky pro někoho jiného.
Prozraď, prosím...
PS: Ad parazitologie. Mohl by ses setkat s Ondrou Bankem...
Nevylučuji, že to výše zmíněné zkusím v budoucnu ještě zrealizovat, tedy pokud k tomu bude vhodná příležitost, tudíž bych to úplně neventiloval. V kostce řečeno, mělo s tím mít něco společného ono hračkářství, kde se Fifinka "narodila"...
Ať tak či tak, užili jsme si s Fifinkou spoustu vtipných momentů za účasti zvídavých přihlížejících i když nebylo vždy úplně snadné jí dostat rozumným způsobem do záběru.
Jinak co se týče Ondry Banka, tak ten tam bylo později než my.
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - první díl
Gratuluji jifemu k dalšímu výbornému, byť okolnostmi rozsekanému reportu. Osobně považuju tyto "katastrofické" TR za velice užitečné, právě pro zprostředkování situací, jaké se mohou přihodit kdykoliv nám všem. Jinak vypadá selanka ve vyšší třídě za míle a jinak stíhání mnohasegmentového itineráře v horečce...
Vzpomínám si na report odjinud o encefalitidě prodělané na Bali a dodnes mě z toho mrazí
Jsem rád, že to jife přečkal (doufám) bez následků a chci se zeptat, jestli s odstupem jsou nějaké závěry ohledně příčin (voda/jídlo/hmyz) nebo třeba pojiš'tovny (asistence/komunikace/likvidace) co by mělo pro zdejší cestovatele obecnější platnost
Vzpomínám si na report odjinud o encefalitidě prodělané na Bali a dodnes mě z toho mrazí
Jsem rád, že to jife přečkal (doufám) bez následků a chci se zeptat, jestli s odstupem jsou nějaké závěry ohledně příčin (voda/jídlo/hmyz) nebo třeba pojiš'tovny (asistence/komunikace/likvidace) co by mělo pro zdejší cestovatele obecnější platnost
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Silvestr v Hong Kongu
Silvestr v Hong Kongu
Říká se, že se člověku každých sedm let mění krev. Já se do Hong Kongu vrátil právě o sedmi letech a pár změn jsem tady také zaznamenal. Tehdy jsme bydleli přímo na ostrově, tentokrát na pevnině v oblasti Kowloonu. Těžko říct, která lokalita je lepší, ale tehdy jsme měli jednoznačně lepší hotel a především výhled z pokoje. Obecně sehnat ubytování na silvestrovský pobyt v této lokalitě není úplně snadné, pokud za něj nechcete zaplatit přemrštěnou částku.
Rozebírat Hong Kong nemá příliš smysl, stejně tam většina z Vás již byla osobně. Zmíním jen pár postřehů z poslední návštěvy. Začnu spíše tím negativním. V době našeho pobytu se zdejší teplota pohybovala okolo 17C, což je sice oproti ČR příjemné, ovšem pokud přiletíte z Thajska, bude se Vám tu zdát chladno. Inu konec konců je prosinec.
Vyrazili jsme tedy na klasické atrakce typu Victoria Peak, Lantau atd…. Vyrazili a taktéž narazili. Nevím proč, ale na většině míst nebylo možné vůbec platit kartou. Nešlo o to, že by nebyl akceptován náš typ platební karty, ale vůbec nebyla člověku dána ta možnost kartu použít. Prostě vše jen hotově. Pokud to budete vědět, tak se na takovou situaci připravíte, problém nastává v okamžiku, kdy stojíte ve frontě tak dlouhé, že na pokladnu ani nevidíte, a až u ní zjistíte, že se s kartou můžete leda tak vyfotit. Toto byl právě problém třeba u pokladny lanovky na Victoria Peak. Jedna lanovka pojme 95 sedících a 25 stojících pasažérů, což se může zdát relativně hodně, ale i tak bude na svoji jízdu čekat velmi dlouho. Bohužel to platí pro oba směry jízdy. Výhled z vrcholu je opravdu pěkný, bohužel je často negativně ovlivněn smogem nad městem, který snižuje viditelnost.
Jedna z atrakcí, na kterou jsem se těšil, je legendární večerní „A Symphony of Lights“. Když jsem tuto show viděl prvně, přišla mi opravdu velkolepá. Je to sice jen subjektivní názor, ale tentokrát, mi to přišlo nějaké ošizené. Jako kdyby část laserů či světel byla odpojená.
Dalším cílem byla socha sedícího Buddhy neboli Tian Tan Buddha nedaleko Po Lin Monastery, na ostrově Lantau, kam se dostanete jednou z nejdelších lanovek světa Ngong Ping 360, jejíž spodní stanice je u zastávky „metra“ Tung Chung. Čekání na spodní stanici lanovky bylo nekonečné. Stále sem totiž přicházení nějaké organizované skupiny turistů, jenž ovšem mají přednostní vstup. Vyrazit do Po Lin Monastery můžete i jinak, ale to už nemá takovou atmosféru, jako ta lanovka.
Ze samotných silvestrovských oslav jsem měl trochu obavy. Nějak v mém nitru převládala asociace týkající se spojitosti Číny a u nás při oslavách hojně používané levné čínské pyrotechniky. Říkal jsem si, aby to o půlnoci nebylo venku na ulici, tak trochu o život. Vzhledem k venkovní teplotě a především s ohledem na naše dočasné zdravotní indispozice jsme zavrhli variantu dlouhého čekání na nábřeží, abychom si zabrali nejlepší výhled na průliv. Zažil jsem silvestrovské oslavy v NYC, což budu mít asi navždy spojeno s pocitem, že nás ostatní ušlapou, ale to co předvedli obyvatelé či návštěvníci Hong Kongu, jsem vážně nečekal. Tady jednoznačně palec nahoru. Skvělé ohleduplné chování, neuvěřitelná disciplína, žádné davové šílenství ani pyrotechnika či opilci v davu. Na to obrovské množství lidí v ulicích obdivuhodný výkon.
První den roku se ráno přesouváme do přístavu Hong Kong China Ferry Terminal odkud vyplouvají lodě do Macau. Lodní lístky jsme si zakoupili den předem normálně na pokladně, hlavně proto, abychom věděli, kam přesně se máme druhý den již s bagáží dostavit a vyhnuli se tak zbytečnému bloudění.
Říká se, že se člověku každých sedm let mění krev. Já se do Hong Kongu vrátil právě o sedmi letech a pár změn jsem tady také zaznamenal. Tehdy jsme bydleli přímo na ostrově, tentokrát na pevnině v oblasti Kowloonu. Těžko říct, která lokalita je lepší, ale tehdy jsme měli jednoznačně lepší hotel a především výhled z pokoje. Obecně sehnat ubytování na silvestrovský pobyt v této lokalitě není úplně snadné, pokud za něj nechcete zaplatit přemrštěnou částku.
Rozebírat Hong Kong nemá příliš smysl, stejně tam většina z Vás již byla osobně. Zmíním jen pár postřehů z poslední návštěvy. Začnu spíše tím negativním. V době našeho pobytu se zdejší teplota pohybovala okolo 17C, což je sice oproti ČR příjemné, ovšem pokud přiletíte z Thajska, bude se Vám tu zdát chladno. Inu konec konců je prosinec.
Vyrazili jsme tedy na klasické atrakce typu Victoria Peak, Lantau atd…. Vyrazili a taktéž narazili. Nevím proč, ale na většině míst nebylo možné vůbec platit kartou. Nešlo o to, že by nebyl akceptován náš typ platební karty, ale vůbec nebyla člověku dána ta možnost kartu použít. Prostě vše jen hotově. Pokud to budete vědět, tak se na takovou situaci připravíte, problém nastává v okamžiku, kdy stojíte ve frontě tak dlouhé, že na pokladnu ani nevidíte, a až u ní zjistíte, že se s kartou můžete leda tak vyfotit. Toto byl právě problém třeba u pokladny lanovky na Victoria Peak. Jedna lanovka pojme 95 sedících a 25 stojících pasažérů, což se může zdát relativně hodně, ale i tak bude na svoji jízdu čekat velmi dlouho. Bohužel to platí pro oba směry jízdy. Výhled z vrcholu je opravdu pěkný, bohužel je často negativně ovlivněn smogem nad městem, který snižuje viditelnost.
Jedna z atrakcí, na kterou jsem se těšil, je legendární večerní „A Symphony of Lights“. Když jsem tuto show viděl prvně, přišla mi opravdu velkolepá. Je to sice jen subjektivní názor, ale tentokrát, mi to přišlo nějaké ošizené. Jako kdyby část laserů či světel byla odpojená.
Dalším cílem byla socha sedícího Buddhy neboli Tian Tan Buddha nedaleko Po Lin Monastery, na ostrově Lantau, kam se dostanete jednou z nejdelších lanovek světa Ngong Ping 360, jejíž spodní stanice je u zastávky „metra“ Tung Chung. Čekání na spodní stanici lanovky bylo nekonečné. Stále sem totiž přicházení nějaké organizované skupiny turistů, jenž ovšem mají přednostní vstup. Vyrazit do Po Lin Monastery můžete i jinak, ale to už nemá takovou atmosféru, jako ta lanovka.
Ze samotných silvestrovských oslav jsem měl trochu obavy. Nějak v mém nitru převládala asociace týkající se spojitosti Číny a u nás při oslavách hojně používané levné čínské pyrotechniky. Říkal jsem si, aby to o půlnoci nebylo venku na ulici, tak trochu o život. Vzhledem k venkovní teplotě a především s ohledem na naše dočasné zdravotní indispozice jsme zavrhli variantu dlouhého čekání na nábřeží, abychom si zabrali nejlepší výhled na průliv. Zažil jsem silvestrovské oslavy v NYC, což budu mít asi navždy spojeno s pocitem, že nás ostatní ušlapou, ale to co předvedli obyvatelé či návštěvníci Hong Kongu, jsem vážně nečekal. Tady jednoznačně palec nahoru. Skvělé ohleduplné chování, neuvěřitelná disciplína, žádné davové šílenství ani pyrotechnika či opilci v davu. Na to obrovské množství lidí v ulicích obdivuhodný výkon.
První den roku se ráno přesouváme do přístavu Hong Kong China Ferry Terminal odkud vyplouvají lodě do Macau. Lodní lístky jsme si zakoupili den předem normálně na pokladně, hlavně proto, abychom věděli, kam přesně se máme druhý den již s bagáží dostavit a vyhnuli se tak zbytečnému bloudění.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Macau
Macau
Naše loď společnosti TurboJET celkem slušně uhání po vodní hladině a tak zhruba za 55minut připlouváme ke břehům bývalé portugalské kolonie. Macau je dnes zvláštní správní oblastí Číny, kterou detailně popsal v jednom ze svých reportů kolega „kuba.biker“ a proto to já vezmu jen ve zkratce.
Macau je malinkaté, jeho rozloha nepřesahuje 30km2, ovšem jeho zalidnění z pohledu počtu obyvatel k této ploše z něj činí jednu nejhustších populací na světě. Naše první kroky vedou z přístavu na zdejší letiště Macau International Airport se zkratkou MFM, kde hodláme ponechat naše zavazadla do večera ve zdejší úschovně. Místní doprava je poněkud chaotická, tedy přesně tak, jak popisoval Kuba, navíc v autobuse je problém, pokud nemáte mince ale papírové bankovky. Necháme si vnutit lístky s nějakou slevou na „hop on – hop off“ bus a tak vyrážíme poznávat zdejší atrakce.
Macau zdánlivě připomíná město hazardu Las Vegas a tak netrvá dlouho a vystupujeme v centru dění u extravagantní budovy hotelu Grand Lisboa, ve které se nachází stejnojmenné casino. Hotel má výšku 261m, je nejvyšší budovou ve městě (vyjma Macau Tower), což z něj činí dobrý orientační bod. Uvnitř budovy to žije, jen fotit zde nebylo povoleno.
Macau Tower je vysoká 338m a v podstatě se rovněž opičí po věži Stratosphera v Las Vegas i tím, že nabízí možnost si skočit dolů.
Od moderní architektury se přesouváme do historické části města, která patří do Unesca a je v tuto dobu ještě poseta vánoční výzdobou. Je tady příjemně a celkem čisto. Šplháme na pahorek nad městem, kde sídlí budova Macau Musea. Slunce pomalu zapadá, ale je tady pěkný výhled na město.
Venku již svítí a blikají pestrobarevné neony, což je pro nás signál k přesunu zpět na letiště. Autobus je přeplněný a cesta trvá relativně dlouho. Vyzvedáváme zavazadla a přesouváme se k odbavení. Pracovník na přepážce se zaučuje a je poněkud vyplašený z toho, odkud pocházíme a zcela evidentně vůbec netuší, kde se ČR nachází. Stále někde zkoumá, zda nepotřebujeme nějaká víza nebo něco podobného. Nakonec vše dobře dopadne a tak po několika minutách okupujeme prostor zdejšího terminálu.
Zdejší letiště je pro komerční lety v provozu od roku 1995. Má jednu runway dlouhou 3420m, která je situována na uměle vybudovaném ostrově, který s apronem spojují dvě pojížděcí dráhy těsně nad okolní hladinou vody.
Za oknem sleduji zaparkovaný A321 společnosti Air Macau, se kterým se máme přesunout na Taiwan. Ještě máme chvilku času do nástupu a tak se v terminálu připojuji k internetu, abych se podíval, jak ČR vstoupila do roku 2014. Jako první mi na obrazovku vyskakuje titulek: Prohlédněte si nejodvážnější výstřihy minulého roku… a pak se stává něco s čím, dosud nemám žádnou zkušenost. Zdejšího cenzora zřejmě vyděsila webová stránka, kde Agáta vystavuje svoje vnady a tak je obsah okamžitě cenzurován.
Odlet je na čas a tak ve 21:45 opouštíme Macau. Letadlo je plné, jsme tady trochu za exoty, protože všichni ostatní jsou Asiaté, žádné Evropany tu nevidím. Servírované občerstvení je jednoznačně nejhorší jídlo na celém tomto výletu. Za okénkem je tma, takže toho moc vidět není, ale okolo 23:20hod bezpečně přistáváme na dráhu letiště Taiwan Taoyuan International Airport.
Příští zastávka: Taiwan
Naše loď společnosti TurboJET celkem slušně uhání po vodní hladině a tak zhruba za 55minut připlouváme ke břehům bývalé portugalské kolonie. Macau je dnes zvláštní správní oblastí Číny, kterou detailně popsal v jednom ze svých reportů kolega „kuba.biker“ a proto to já vezmu jen ve zkratce.
Macau je malinkaté, jeho rozloha nepřesahuje 30km2, ovšem jeho zalidnění z pohledu počtu obyvatel k této ploše z něj činí jednu nejhustších populací na světě. Naše první kroky vedou z přístavu na zdejší letiště Macau International Airport se zkratkou MFM, kde hodláme ponechat naše zavazadla do večera ve zdejší úschovně. Místní doprava je poněkud chaotická, tedy přesně tak, jak popisoval Kuba, navíc v autobuse je problém, pokud nemáte mince ale papírové bankovky. Necháme si vnutit lístky s nějakou slevou na „hop on – hop off“ bus a tak vyrážíme poznávat zdejší atrakce.
Macau zdánlivě připomíná město hazardu Las Vegas a tak netrvá dlouho a vystupujeme v centru dění u extravagantní budovy hotelu Grand Lisboa, ve které se nachází stejnojmenné casino. Hotel má výšku 261m, je nejvyšší budovou ve městě (vyjma Macau Tower), což z něj činí dobrý orientační bod. Uvnitř budovy to žije, jen fotit zde nebylo povoleno.
Macau Tower je vysoká 338m a v podstatě se rovněž opičí po věži Stratosphera v Las Vegas i tím, že nabízí možnost si skočit dolů.
Od moderní architektury se přesouváme do historické části města, která patří do Unesca a je v tuto dobu ještě poseta vánoční výzdobou. Je tady příjemně a celkem čisto. Šplháme na pahorek nad městem, kde sídlí budova Macau Musea. Slunce pomalu zapadá, ale je tady pěkný výhled na město.
Venku již svítí a blikají pestrobarevné neony, což je pro nás signál k přesunu zpět na letiště. Autobus je přeplněný a cesta trvá relativně dlouho. Vyzvedáváme zavazadla a přesouváme se k odbavení. Pracovník na přepážce se zaučuje a je poněkud vyplašený z toho, odkud pocházíme a zcela evidentně vůbec netuší, kde se ČR nachází. Stále někde zkoumá, zda nepotřebujeme nějaká víza nebo něco podobného. Nakonec vše dobře dopadne a tak po několika minutách okupujeme prostor zdejšího terminálu.
Zdejší letiště je pro komerční lety v provozu od roku 1995. Má jednu runway dlouhou 3420m, která je situována na uměle vybudovaném ostrově, který s apronem spojují dvě pojížděcí dráhy těsně nad okolní hladinou vody.
Za oknem sleduji zaparkovaný A321 společnosti Air Macau, se kterým se máme přesunout na Taiwan. Ještě máme chvilku času do nástupu a tak se v terminálu připojuji k internetu, abych se podíval, jak ČR vstoupila do roku 2014. Jako první mi na obrazovku vyskakuje titulek: Prohlédněte si nejodvážnější výstřihy minulého roku… a pak se stává něco s čím, dosud nemám žádnou zkušenost. Zdejšího cenzora zřejmě vyděsila webová stránka, kde Agáta vystavuje svoje vnady a tak je obsah okamžitě cenzurován.
Odlet je na čas a tak ve 21:45 opouštíme Macau. Letadlo je plné, jsme tady trochu za exoty, protože všichni ostatní jsou Asiaté, žádné Evropany tu nevidím. Servírované občerstvení je jednoznačně nejhorší jídlo na celém tomto výletu. Za okénkem je tma, takže toho moc vidět není, ale okolo 23:20hod bezpečně přistáváme na dráhu letiště Taiwan Taoyuan International Airport.
Příští zastávka: Taiwan
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - MACAU
Pane nemáte na rajčeti více fotek z HK?
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - MACAU
Zdenek píše:Pane nemáte na rajčeti více fotek z HK?
Zdenku fotky z této cesty tam zatím nejsou, ale jsou tam z toho zmiňovaného roku 2007:
http://jife.rajce.idnes.cz/Hong_Kong_2007/
Zajímá Vás něco konkrétního?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 88
- Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
- Bydliště: Země
- Stav: Offline
Re: Jak Fifinka vyrazila letadlem do světa - MACAU
Report a fotky jsou jako obvykle parádní!!!, jen bych asi bez Tvého upozornění na AL srazu nějak přehlédl jeho zářijové dokončení. Muselo to být s nemocí hodně nepříjemné, hlavně, že jste se ale nakonec dali do pořádku. Škoda, že sis nemohl díky medikamentům plně vychutnat radost z první třídy, ale i tak to určitě stálo za to.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Taiwan nebo spíše přesněji Taipei
Taiwan nebo spíše přesněji Taipei
Pamatujete si ještě svoje první digitálky? Když jsem jako malé dítě tehdy na prvním stupni základní školy dostal jako dárek ze západu přivezené digitálky, tak na jejich zadní straně bylo napsáno: Made in Taiwan. V té době jsem pravděpodobně netušil, kde se Taiwan nachází, natož aby mne napadlo, že se tam jednou vypravím.
Rozloha Taiwanu sice odpovídá přibližně jedné polovině rozlohy ČR, ale žije zde přes 23 mil. obyvatel a třeba nejvyšší hora měří 3952 m. Vstupní branou na Taiwan je pro většinu přilétajících turistů letiště Taoyuan International Airport, které je od centra města vzdáleno přibližně 48km, což je vzdálenost, kterou musíte překonat, chcete-li navštívit jednu z nejvyšších budov světa Taipei 101. Po nočním příletu z Macau jsme se ubytovali v hotelu Novotel přímo u letiště, což je moc pěkný hotel navíc s výhledem právě na rušné letiště. Na hluk zapomeňte, vše je odhlučněné a jako bonus zde zažijete zajímavé technické vychytávky.
101čka je hlavní důvod naší návštěvy zde. Po snídani si necháváme poradit, jak se nejlépe dostat do města a tak z nabízených variant volíme taxi. Před hotelem nastupujeme do auta s postarším řidičem, což naznačovalo klidnou jízdu, jenže to se ukázalo jako omyl. Pán se okamžitě za první křižovatkou mění v závodníka, který patrně hodlá dnes dosáhnout rekordně rychlého času jízdy do centra. Nevím, zda to je náhoda nebo jestli se asijští taxikáři předvádějí před blondýnkami z Evropy, ale rozhodně to není první zkušenost tohoto typu. Naše cestovní rychlost během jízdy převyšuje 160km/h, což je na zdejší provoz opravdu hodně. Zdaleka ale nejsme jediné auto, které tady prolétává takovou rychlostí. Vybavují se mi scény z francouzského filmu Taxi, ale zřejmě je to tady národní sport, takže jsme u našeho cíle relativně brzo.
Vstupujeme do budovy a ocitáme se uvnitř nákupního centra. Je třeba se přesunout do pátého patra, kde se kupují lístky na vyhlídku. Vyhlídky jsou tady dvě, jedna vnitřní a jedna venkovní. Ta venkovní je v 91. patře s tím, že budova má celkově 101 pater. Fronta u pokladny je minimální a tak můžeme vyrazit do oblak.
Zdejší výtahy jsou samostatnou kapitolou a jsou zapsané v Guinessově knize rekordů. Rychlost stoupání kabiny je téměř 17m/s, tudíž do 89. patra doletíte přibližně „až“ za 37 vteřin, protože kabina zrychluje a brzdí tak, aby to bylo příjemné.
101čka je opravdu velká a moc pěkná. Vzhledově má připomínat kmen bambusu a říká se o ní, že je to nejbezpečnější budova na Taiwanu, která dosáhla mnoha technických prvenství ve stavebnictví. Než budovu navštívíte, je dobré shlédnout některý z dokumentů, který pojednává o výstavbě této 509 m vysoké dominanty města. Budova je koncipována tak, aby dokázala odolávat síle tajfunu či účinkům zemětřesní a to pomocí vahadla (závaží ve tvaru koule o váze 660tun), které se pohybuje proti směru náhlého vychýlení budovy.
Přesouváme se na venkovní vyhlídku. Prostor je tu dostatečný a lidí celkem málo, ale kovová konstrukce, která má zřejmě zabránit skokanům dost komplikuje focení okolí stejně jako opar nad městem.
Vracíme se do nitra budovy, abychom se výtahem přesunuli téměř o půl kilometru níže. Přesouváme se do jiné části města, ale ještě dlouho se za touto jedinečnou budovou otáčíme.
Pamatujete si ještě svoje první digitálky? Když jsem jako malé dítě tehdy na prvním stupni základní školy dostal jako dárek ze západu přivezené digitálky, tak na jejich zadní straně bylo napsáno: Made in Taiwan. V té době jsem pravděpodobně netušil, kde se Taiwan nachází, natož aby mne napadlo, že se tam jednou vypravím.
Rozloha Taiwanu sice odpovídá přibližně jedné polovině rozlohy ČR, ale žije zde přes 23 mil. obyvatel a třeba nejvyšší hora měří 3952 m. Vstupní branou na Taiwan je pro většinu přilétajících turistů letiště Taoyuan International Airport, které je od centra města vzdáleno přibližně 48km, což je vzdálenost, kterou musíte překonat, chcete-li navštívit jednu z nejvyšších budov světa Taipei 101. Po nočním příletu z Macau jsme se ubytovali v hotelu Novotel přímo u letiště, což je moc pěkný hotel navíc s výhledem právě na rušné letiště. Na hluk zapomeňte, vše je odhlučněné a jako bonus zde zažijete zajímavé technické vychytávky.
101čka je hlavní důvod naší návštěvy zde. Po snídani si necháváme poradit, jak se nejlépe dostat do města a tak z nabízených variant volíme taxi. Před hotelem nastupujeme do auta s postarším řidičem, což naznačovalo klidnou jízdu, jenže to se ukázalo jako omyl. Pán se okamžitě za první křižovatkou mění v závodníka, který patrně hodlá dnes dosáhnout rekordně rychlého času jízdy do centra. Nevím, zda to je náhoda nebo jestli se asijští taxikáři předvádějí před blondýnkami z Evropy, ale rozhodně to není první zkušenost tohoto typu. Naše cestovní rychlost během jízdy převyšuje 160km/h, což je na zdejší provoz opravdu hodně. Zdaleka ale nejsme jediné auto, které tady prolétává takovou rychlostí. Vybavují se mi scény z francouzského filmu Taxi, ale zřejmě je to tady národní sport, takže jsme u našeho cíle relativně brzo.
Vstupujeme do budovy a ocitáme se uvnitř nákupního centra. Je třeba se přesunout do pátého patra, kde se kupují lístky na vyhlídku. Vyhlídky jsou tady dvě, jedna vnitřní a jedna venkovní. Ta venkovní je v 91. patře s tím, že budova má celkově 101 pater. Fronta u pokladny je minimální a tak můžeme vyrazit do oblak.
Zdejší výtahy jsou samostatnou kapitolou a jsou zapsané v Guinessově knize rekordů. Rychlost stoupání kabiny je téměř 17m/s, tudíž do 89. patra doletíte přibližně „až“ za 37 vteřin, protože kabina zrychluje a brzdí tak, aby to bylo příjemné.
101čka je opravdu velká a moc pěkná. Vzhledově má připomínat kmen bambusu a říká se o ní, že je to nejbezpečnější budova na Taiwanu, která dosáhla mnoha technických prvenství ve stavebnictví. Než budovu navštívíte, je dobré shlédnout některý z dokumentů, který pojednává o výstavbě této 509 m vysoké dominanty města. Budova je koncipována tak, aby dokázala odolávat síle tajfunu či účinkům zemětřesní a to pomocí vahadla (závaží ve tvaru koule o váze 660tun), které se pohybuje proti směru náhlého vychýlení budovy.
Přesouváme se na venkovní vyhlídku. Prostor je tu dostatečný a lidí celkem málo, ale kovová konstrukce, která má zřejmě zabránit skokanům dost komplikuje focení okolí stejně jako opar nad městem.
Vracíme se do nitra budovy, abychom se výtahem přesunuli téměř o půl kilometru níže. Přesouváme se do jiné části města, ale ještě dlouho se za touto jedinečnou budovou otáčíme.