Vodochody

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 979
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod dejavu » 21. 09. 2014, 23:21

Chápu, že pro mnohé low-cost cestovatele, je představa LC letiště u Prahy lákavá. Jenže jejich styl cestování, letět tam, kam je to zrovna nejlevnější, neuživí ani letiště ani aerolinky.

Já prostě nevidím ty cestující ani nové linky. Čechů pracujících v zahraničí, je oproti jiným východoevropským zemím relativně málo, tady asi potenciál nebude. Obráceně by připadala v úvahu linka na Ukrajinu, ale tam asi nebude dostatečně bonitní gastarbeiterská klientela.

Při sledování vzniku a zániku linek na PRG nevidím ani příliš koupáckých a turistických destinací, které by se uživily víc jak jednou týdně (možná) v sezóně. Pokrytí byznys či transfer destinací mi přijde z Prahy v pohodě, asi něco menšího chybí, ale tam pravděpodobně nebude dostatečná poptávka.

Umím si představit nějaké exotické destinace, ale to je utopie. Takže ano, kdyby se tam za nějakých geniálně výhodných podmínek přestěhoval celý TVS, k tomu Ryan a Wizz a obě by přidaly tři linky, tak to asi bude nějak fungovat. Ale asi to nebude vydělávat.

Navíc mi dopravní dostupnost na Vodochody nepřijde nikterak lepší než na Ruzyni s výjimkou obyvatel Prahy 8 a 9. A to bydlím od obou letišť přesně na druhé straně města. Naopak, do centra je zatím mnohem horší cesta z Vodochod, kde to jde fakticky jen přes Holešovice. Ano lidé z Ústí a okolí by to asi měli na Vodochody blíž, ale když uhnou přes Kralupy, tak to taky žádná hrůza není. A ano, i z pár dalších regionů by to bylo blíž na Vodochody. Ale je to klíčový prvek byznysplánu?

Politicko/byznysové hrátky pak dobře popsal tempranilo.


Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Marek.R » 22. 09. 2014, 01:04

Já pochybuji, že by se Travel Service přestěhoval na jiné letiště, když teď spolupracuje s ČSA.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod JackBrno » 22. 09. 2014, 07:40

TVS s ČSA nejen spolupracuje, ale částečně je vlastní. Takže by teoreticky ČSA mohl přetáhnout na jiné letiště sebou :-) Ovšem vzhledem k tomu, že ČSA jsou také součástí Českého Aeroholdingu společně s Ruzyní, tak tam zřejmě budou mít velmi výhodné podmínky.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod romul » 22. 09. 2014, 17:07

dejavu píše:Nevím, ptám se (a podotýkám, nejsem ani fanoušek ani odpůrce Vodochod, je mi to jedno): jsou poplatky na Ruzyni hlavním problémem, aby k nám létalo víc linek? Odkud by mohly létat? Koho by do a z těch Vodochod vozili?
Jaké zásadní konkurenční prostředí by tady vzniklo?
Pokud vím, tak města v našem regionu zhruba velikosti Prahy také obvykle nemívají dvě mezinárodní letiště. Nepočítaje Berlín, kde to stejně plánují smrsknout na jedno letiště a ani Vídeň s Bratislavou.


Praha už řadu let svoje alternativní low cost letiště má, ten náš "Hahn" se nazývá Pardubice. A jaký je výsledek? Z pravidelných linek tam létají jen ruské společnosti, které mezistátní dohoda zatím nepustila přímo na trať Praha-Moskva. Otázkou je, jak to bude až se regulace (již brzy) uvolní a až se naplno projeví pokles zájmu ruských turistů o Prahu. Žádný "klasický low cost" (což je děsivá kombinace slov) se do Pardubic zatím nevydal a zjevně se k tomu ani nechystá. Je to moc daleko od Prahy, LP má dostatek volných kapacit a má tedy vůči dopravcům nastavenu velmi vstřícnou politiku. Projekt Vodochody půjde k ledu, zůstane továrním letištěm jako dnes. Naopak je to další argument pro urychlení projektu paralelní dráhy na Ruzyni.

Pentě holt bude muset dál vydělávat jen Aero a je jen dobře, že se jim v tom daří. Jen se místní budou divit tomu kraválu při testovacích letech, až se trochu víc rozjede výroba podzvukových bitevníků, párkrát jsem u toho byl - zlatý bulík po vzletu...

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod tempranilo » 22. 09. 2014, 20:05

romul píše:Praha už řadu let svoje alternativní low cost letiště má, ten náš "Hahn" se nazývá Pardubice. A jaký je výsledek? Z pravidelných linek tam létají jen ruské společnosti, které mezistátní dohoda zatím nepustila přímo na trať Praha-Moskva. Otázkou je, jak to bude až se regulace (již brzy) uvolní a až se naplno projeví pokles zájmu ruských turistů o Prahu. Žádný "klasický low cost" (což je děsivá kombinace slov) se do Pardubic zatím nevydal a zjevně se k tomu ani nechystá. Je to moc daleko od Prahy, LP má dostatek volných kapacit a má tedy vůči dopravcům nastavenu velmi vstřícnou politiku. Projekt Vodochody půjde k ledu, zůstane továrním letištěm jako dnes. Naopak je to další argument pro urychlení projektu paralelní dráhy na Ruzyni.

Pentě holt bude muset dál vydělávat jen Aero a je jen dobře, že se jim v tom daří. Jen se místní budou divit tomu kraválu při testovacích letech, až se trochu víc rozjede výroba podzvukových bitevníků, párkrát jsem u toho byl - zlatý bulík po vzletu...


Penta nikdy moc nepředpokládala, že by ji letiště mělo vydělávat, byla to spekulativní investice... Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme. Ale na druhou stranu třeba se teď něco změní, když mají jako nového ředitele bývalého ředitele OSR, netřeba ztrácet naději! Jen nevím, kdo těm klasickým LC klasicky zaplatí za to, aby do PED kdyžtak letěli :lol:
Ale vážně, naprosto souhlas s posledními dvěma větami tvého příspěvku.


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Zlin142 » 02. 10. 2014, 11:12

JackBrno píše:TVS s ČSA nejen spolupracuje, ale částečně je vlastní. Takže by teoreticky ČSA mohl přetáhnout na jiné letiště sebou :-)


A jaký smysl by to mělo když zbytek klasických aerolinek, zejména těch se kterými ČSA codesharují lety zůstane na Ruzyni? Navíc když naděje ze vstupu Korean zdá se zůstanou navždy jen nadějemi planými, tak kapacita PRG se stane ještě víc dostatečnou než tomu je doposud.
JackBrno píše:Airbus380:

Co ti připadá zvláštního na tom, že když letiště zlevní a zkvalitní služby, že to přitáhne více dopravců s širší nabídkou letů, což zase přitáhne více cesťáků? Mě to připadá zcela logické


Tak proč tomu tak není v Brně, kde služby jsou minimálně stejně mizerné jako v Praze a nabídka letů je dlouhodobě stagnující. Pokud by to mělo fungovat vše dle nazírání světa skrze poučky učebnic ekonomie, tak by v Brně měl být nezřízený boom a rozvoj.
Odpovím za tebe: Přestože aerolinky dělají kolem poplatků mnoho povyku tak rozhodující je vždy poptávka. A ta chybí jak v Brně tak Praze.

tempranilo píše:Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme.

Investoval bys do techniky, personálu infrastruktury jen abys odbavoval zákazníky-aerolinky kteří nechtějí platit a letiště fungovalo jako satelitní pro Prahu tudíž přínos pro region a město veškerý žádný? Spádová oblast 250,000 aglomerace HK-Koněpůlky to nijak nevytrhne.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod tempranilo » 02. 10. 2014, 20:41

Zlin142 píše:
tempranilo píše:Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme.

Investoval bys do techniky, personálu infrastruktury jen abys odbavoval zákazníky-aerolinky kteří nechtějí platit a letiště fungovalo jako satelitní pro Prahu tudíž přínos pro region a město veškerý žádný? Spádová oblast 250,000 aglomerace HK-Koněpůlky to nijak nevytrhne.

Drobné upřesnění - celá poznámka k PED, ze které jsi vytáhl výše uvedenou větu, byla myšlena v nadsázce. S tebou uváděným nelze než souhlasit a já jsem se to snažil vystihnout v předposlední větě.

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Tex » 03. 10. 2014, 08:57

dejavu píše:Navíc mi dopravní dostupnost na Vodochody nepřijde nikterak lepší než na Ruzyni s výjimkou obyvatel Prahy 8 a 9. A to bydlím od obou letišť přesně na druhé straně města. Naopak, do centra je zatím mnohem horší cesta z Vodochod, kde to jde fakticky jen přes Holešovice. Ano lidé z Ústí a okolí by to asi měli na Vodochody blíž, ale když uhnou přes Kralupy, tak to taky žádná hrůza není. A ano, i z pár dalších regionů by to bylo blíž na Vodochody. Ale je to klíčový prvek byznysplánu

Dostupnost MHD z centra je stejně blbá jak na Ruzyně tak to Vodochod (rozdíl 10 min teď z václaváku a předpokládám vznik speciálního spoje z metra na letište). Autem taky na stejně - obě u dálnice (s Blankou se situace zlepší - most a tunel na víc).

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 700
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 06. 10. 2014, 12:05

aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:

http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/

hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží 8)

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Tex » 06. 10. 2014, 23:04

rpet píše:aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:

http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/

hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží 8)

Zatím koupila a pak prodala Penta letiště jednou byla by stranda kdyby se to povedlo s dalším :))

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Petr31 » 07. 10. 2014, 00:13

rpet píše:aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:

http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/

hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží 8)


..nejen minuty, vřele doporučuji!

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4231
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod prodejce » 07. 10. 2014, 20:48

Kluci jestli jsem to dobře pochopil, tak nás tímto budete zásobovat trvale?

Já jen že mi ten magazín lehce připomíná toho, o kom se nemluví (kdysi zde vystupoval pod nickem alfa). Tak mám jen takové lehtání v žaludku, zda-li z nás náhodou neděláte blbce. Na ostatních fórech jste zkusili tiež?

Pokud jsem sám, komu na těch odkazech od rpeta zde vložených přijde cosi zvláštního, tak se omlouvám v předklonu.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 700
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 07. 10. 2014, 23:29

urcite nejsem nick alfa, to muzu s klidnym svedomim zarucit. vsude, kde vystupuju, nebo jsem vystupoval, tak vzdy pod stejnym nickem, jako tady...

jestli planuju trvale zasobovani? nikoliv, sem jdou jen zasoby, ktere se nejak tykaji letecke tematiky a stoji za zvyrazneni - coz asi vis, protoze aktualit o letecke doprave je tam vic, ale nevidim duvod, proc je sem davat. jinak receno, zvyraznuji zde pouze clanky od tempranila, svoje nepovazuju za tak zasadni a prinosne, protoze letecke technice nerozumim tak, jako on. ja se chci venovat zeleznicni doprave, a diky tempranilovi se mi uvolnili ruce.

jina fora? nikoliv. nezkousel jsem to a ani to nemam v umyslu, reklama jede jinudy. bud ten obsah bude zajimavej a ctenari se tam budou vracet, nebo zajimavej nebude a pak to za nejakou dobu samo umre. uprimne, postavit magazin na foru airways by bylo asi hodne prostoduche...

co je na tech odkazech zvlastniho? priznam se, ze to nechapu...
Naposledy upravil(a) rpet dne 07. 10. 2014, 23:33, celkem upraveno 1 x.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 700
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 07. 10. 2014, 23:31

abys to mel ponekud jednodussi:

http://www.zelpage.cz/autor/?id=1886

to je taky moje - konec koncu, ten muj nick je tam videt docela jasne ;)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4231
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod prodejce » 08. 10. 2014, 01:10

OK, děkuji za upřesnění. Já chci věřit - a podtrhuji to slovo chci věřit, že to myslíte upřímně.

A co mi na DM přijde zvláštního?

Na myšlenku, že s DM není všechno tak úplně v pořádku, mě včera přivedl tento článek http://dopravni-magazin.cz/podporujme-vystavbu-vrt/, protože tam je až neuvěřitelná podobnost s tím, jehož jméno se nevyslovuje: jednočlenná redakce umístěná v západním zahraničí, která s použitím tučného fontu, vytučněných KAPITÁLEK a většího množství otazníků popř. vykřičníků "hlasitě tepe české nešvary", a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...l, to se na mě nezlob. Kdybys nevěděl, o jakém praní mluvím, mohu vysvětlit individuálně po SZ.

chci věřit, že právě stojíme u zrodu nového flyertalku a že s tím prorazíš. Je ale typograficky uřvané "analyzování" nešvarů je právě to, co masovka chce číst? To rozhodne někdo jiný. Když už mám náladu pobavit se texty tohoto typu, tak je tu cibulka.net, okoun.cz a v jistém smyslu i Britské listy (též jednočlenná redakce sídlící ve VB).



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti