Vodochody

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od romul »

flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou :-) A problém je vyřešen...


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od dider »

flyingblue píše:
dider píše:Praha další letiště nebo dráhu nepotřebuje a pokavaď nepřijde nějaká zázračná populační exploze, nebude potřeba nic stavět několik desetiletí. Samozřejmě za předpokladu, že na LKPR v budoucnu nevznikne nějaký super úspěšný síťový dopravce.


Pozor, soucasny sef CAH si mysli, ze LKPR paralelni drahu potrebuje, ale treba by mohla byt kratsi (pry aby nebylo potreba tolik pozemku - ktere uz byly vykoupeny) :-)

Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


njn :)

no kéž by fascinace aparátčíků paralelní dráhou nahradila fascinace lepším spojením centra s letištěm :?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od JackBrno »

Však Dluhoslav Sobotka už prohlásil, že prioritou celé republiky je železniční spojení z centra na Ruzyň :D

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od dider »

Tak to jo! To se nejspíš brzo kopne do země :D

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od kuba.biker »

Podle hnutí Starostové a nezávislí Penta na nějaké Vodochody kašle - letiště totiž bude v Letňanech. :clap: :crazy:

Nepodporujeme:
Výstavbu druhé přistávací dráhy na Letišti Václava Havla, která je ještě blíž k centru města a městské zástavbě než ta stávající. Vysvětlení: Vedení Letiště Václava Havla argumentuje snížením zátěže hlavní přistávací dráhy. Kapacita letiště však dnes bohatě stačí na odbavení 10 tisíc pasažérů denně, jejichž počet poslední léta stagnuje. Počet letadel dokonce klesá, jen jsou vytíženější. V Letňanech připravuje Penta projekt druhého pražského letiště pro nízkonákladové lety s kapacitou cca 3, 5 tisíce pasažérů denně. Praha 6 nechce být překladištěm velkých dopravních letadel ani mezizastávkou obřích letadel a letů z Asie.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od prodejce »

Obrázek

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od tempranilo »

romul píše:
tempranilo píše:Z ekonomického hlediska ano :D. Ale vážně, cestující na příletu žádnou taxu neplatí a proto přínos příletového cestujícího je z ekonomického hlediska nulový (a ano, dá se předpokládat, že pokud někdo přiletí, tak bude i odlétat, ale není to 1:1; cestující, který z PRG neodletěl nebo neodletí např. pouze AMS-PRG, tak má "použití" letiště na přiletu zadarmo, byť určité služby čerpá).


To je hodně zjednodušující pohled. Příletový cestující sice neplatí letištní poplatky (ačkoliv čerpá související služby letiště), nicméně druhotný ekonomický efekt je v tom, že platí za služby jiným poskytovatelům (směnárny, autopůjčovny, taxislužby apod.), kteří odvádějí letišti nájemné popř. procenta z tržeb...

Ale jistě, to je pravda, na druhou stranu, kolik takových reálně je a hlavně, jaký z toho letiště má výnos? Ve srovnání s odletovou taxou a útratou odlétavajícího cestujícího je to minimum...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od prodejce »

Zkus to spíš brát tak, že "výnos letiště" z každého cestujícího na příletu je jeden cestující na odletu (co potom zaplatí taxu a odvede za sebe obratové nájemné z duty free).

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od prodejce »

rpet píše:redakce je jednočlenná a nevidím důvod, proč bych to měl tajit. a stejně tak nevidím důvod, proč by to mělo být "echt" špatně. na jednu stranu stranu jste schopni výčítat Honzovi Sůrovi jeho přítomnost v mnohočlenné redakci...

to, že vydavatelská firma sídlí v UK, na tom nevidím nic špatného - naopak, má to jisté právní výhody ... navíc v UK žiju a většina z vás to ví, takže o jaké překvapení se vlastně jedná?

.. a pořád nechápu tu výtku na někoho, kdo sedí v zahraničí, a nesmí se o něm mluvit - co to má co společného se mnou?

rpete, co to má společného s tebou ještě dovysvětlím v SZ. Rozhodně není a priori špatně že jsi jednočlenná redakce, i když pod tímto pojmem se většinou rozumí dva a více redaktorů na jednom pracovišti. Upozorňuji na to jen z toho jediného důvodu, že již existuje jiný web, který je organizačně i rétorikou tepání nešvarů velmi podobný DM a tento web, jehož jméno odmítám vyslovit, se zrovna moc neproslavil. Zbytek po SZ.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od tempranilo »

prodejce píše:Zkus to spíš brát tak, že "výnos letiště" z každého cestujícího na příletu je jeden cestující na odletu (co potom zaplatí taxu a odvede za sebe obratové nájemné z duty free).

Jasně, takhle se to normálně bere, ale po pravdě, v té části článku o Vodochodech primárně nešlo ani tak o rozbor toho, z čeho se přesně skládá výnos letiště, ale o to, že potenciál pražské, resp. české kotliny je zhruba šest miliónů odlétavajících cestujících ročně a to je dost málo na to, aby zde mohla smysluplně a efektivně fungovat dvě letiště.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od tempranilo »

kuba.biker píše:Podle hnutí Starostové a nezávislí Penta na nějaké Vodochody kašle - letiště totiž bude v Letňanech. :clap: :crazy:

Nepodporujeme:
Výstavbu druhé přistávací dráhy na Letišti Václava Havla, která je ještě blíž k centru města a městské zástavbě než ta stávající. Vysvětlení: Vedení Letiště Václava Havla argumentuje snížením zátěže hlavní přistávací dráhy. Kapacita letiště však dnes bohatě stačí na odbavení 10 tisíc pasažérů denně, jejichž počet poslední léta stagnuje. Počet letadel dokonce klesá, jen jsou vytíženější. V Letňanech připravuje Penta projekt druhého pražského letiště pro nízkonákladové lety s kapacitou cca 3, 5 tisíce pasažérů denně. Praha 6 nechce být překladištěm velkých dopravních letadel ani mezizastávkou obřích letadel a letů z Asie.

Bingo =)) , ale STAN mají ve svém středu skutečné odborníky: http://www.starostove-nezavisli.cz/regi ... praha.html a http://www.starostove-nezavisli.cz/regi ... praha.html

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od HighFlyer »

tempranilo píše:
HighFlyer píše:1) Do jakych desitnaci by letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?

V tomto vlákně je to dost OT...

To mas samozrejme pravdu, ze zde je to OT (a ziskals tim 24h navic na promysleni odpovedi). Abychom uz nebyli OT, zalozil jsem vlakno potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku v prislusne sekci. Takze smele do toho. Ke Tvym odpovedim se ted upinaji zraky potencialnich ctenaru Dopravniho magazinu.

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od Tex »

romul píše:
flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou :-) A problém je vyřešen...


A Letňany mají už metro!!! Problém Ruzyně vyřešen!!!!


Ale vážně kdyby se Kely otevřeli opravdu pro malá letadla - smíšený provoz civil vojáci. to by byla paráda.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od prodejce »

Tak Petr31 nakonec nevydržel bez konfrontace a řekl si o to dokonce dvakrát. Takže tady to je:

Petr31 píše:1) Zmíněné články mi přijdou přínosné na rozdíl od bludů, které šíří masmédia.
2) Protože jsem už párkrát něco v životě taky sepsal, tak ocěňuji, kolik času to autorovi muselo dát.
3) Samozřejmě autor automaticky nepočítá, že s ním budou všichni souhlasit, nicméně diskuse má být věcná.Můj dojem je, že HighFlyer a prodejce se chovají jak malí kluci, kterým někdo šlápl na bábovičku...

PS:Laskavě žádám prodejce aby mi objasnil, kdo tam koho zostudil.Nevšiml jsem si toho DĚKUJI!

No zejména ty jsi zostouzel a právě ta masmédia, která zmiňuješ. Vzápětí ti to vysvětlím. Zatímco kolega HF má potíž s některými konkrétnímy výroky tempranila (a řeší se to v samostatném vláknu), já jsem byl k samotnému obsahu o dost shovívavější a upozornil jsem jen na to, že existuje rámcová shoda DM s jistým nepovedeným webem o létání. To jsme si už ale s rpetem vysvětlili přes SZ a příslušné reference jsem mu předal.

Do bábovičky jsem při té příležitosti nikomu nešlápl. A doufám, že ty nehodláš HighFlyerovi vyčítat, že s tempranilem chce diskutovat.. :?:

A teď k zostouzení: dne 3. října vyšel na DM článek Odborníkem na letectví snadno a rychle, který komentuje (nelichotivě) práci českých komentátorů. Jestli už jsi párkrát v životě taky něco sepsal, tak doufám uznáš, že komentovat komentáře je samo o sobě výprava na tenký led. Tím článkem se ale na DM udal jasně kritický kurz, kterého ses hned chytil jak h***o košile a patřičně sis přisadil (teta Zlámalová, smrdutý mediální rybník, pokrytecký Respekt, Babišovic hlásná trouba.. ) no a hezky jste si přitom s šéfredaktorem DM notovali. Šestého října jste tu upozornili na článek o Vodochodech a to už je v komentářích kromě „tety Zlámalové“ i Honza Sůra. Můžeš mi prosímtě vysvětlit, proč by měl ausgerechnet po tomhle konkrétním článku Honza „veřejně zlomit klávesnici“? Vždyť on dělá zpravodajství, ne ekonomické komentáře. „A to si JS říká zkušený analytik“, píšeš závěrem. A tedy tě laskavě žádám, abys mi objasnil kdy a kde se HonzaLB prohlásil za „zkušeného analytika“. Nevšiml jsem si toho DĚKUJI! :wtf:

Jinými slovy: píšeš blbosti.

A když jste se v seriozním DM dokázali takhle "rozjet" během pouhých tří dnů, tak se nediv, že mi to přijde blbý.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Vodochody

Příspěvek od HonzaLB »

prosil bych petr31 o radu, jak mám na notebooku zlomit klávesnici. děkuji. jinak děkuji za odkaz, kvalitní materiál.))


Odpovědět