Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer!

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer!

Příspěvek od Airbus380 »

Hotovo

Když se v polovině září objevila informace, že ještě před tím, než se tahle třímotorová štramanda odebere do věčných lovišť, uspořádá KLM rozlučkové lety, dlouho jsem uvažoval, jestli vůbec stojím o to být účasten této akce. Jistě, MD-11 je jedno z nejkrásnějších letadel a jinou příležitost už mít nebudu, ale nemám rád lety z bodu A do bodu A (blbě se to zakreslí do mapy), navíc bez možnosti ovlivnit, zda budu sedět u okna nebo ne. A ještě k tomu utrácet za cestu do/z AMS.
Když přišel den, kdy šly letenky do prodeje, byl jsem rozhodnut se na to vykašlat, ale moje tradiční druhé já bylo proti. Nakonec proč ne, šance, že se mi podaří letenku ukořistit, byla docela malá při očekávaném velkém zájmu. Jaké překvapení nastalo, když mě rezervační systém pustil dál. A když už mi to takhle nabídli, bylo by neslušné odmítnout. Samozřejmě.

Dal jsem si předsevzetí, že výlet budu brát skutečně jenom jako rozlučku s MD-11 a nebudu utrácet za složité routingy do/z AMS. První část „do“ jsem dodržel a koupil Wizz z Brna do Eindhovenu, přejezdy mezi Českou Lípou a Brnem a následně z Eindhovenu na Schiphol vyřešil vlak, celá cesta mě vyšla na 1400 Kč, navíc na EIN jsem ještě nebyl a vlakem po Nizozemí se projedu rád.

Pro přenocování jsem zvolil Ibis Budget poblíž prahů drah 27 a 18L, navíc tam z letiště jede MHD a ráno jsem chtěl jít na spottplac, můj rozlučkový let totiž letěl až ve 13:00.
Fajn, a jak zpátky? Večerní let easyJetu do Prahy se přímo nabízel, ale bohužel opět zaúřadovalo to zlé já, které nakonec cestu zpět vyřešilo zcela jinak a rozhodně zajímavěji.

10.11.
BRQ-EIN
Wizzair, A320 HA-LPN
LF cca 95%


Protože z České Lípy bych se ráno do Brna nedostal tak, abych stihl odlet v 11:00, vyřešil jsem to přenocováním v mém pražském bytě a do moravské megapole se tak vydal prvním ranním EC, bělehradskou Avalou, v 5:39. Překvapilo mě, že prakticky celou cestu bylo plně obsazeno, z České Třebové do Brna dokonce pár lidí stálo, pak jsem si ale uvědomil, že je pondělí ráno – odhadem minimálně 50% cestujících byli vysokoškolští studenti.

Tuřany mě přivítaly klasickým listopadovým počasím, kouřmo, lezavo, zima… Vydal jsem se zachytit tu dekadentní atmosféru opuštěného letiště na místní vyhlídkovou terasu, ale co to? Můj obstarožní fotoaparát mi hlásí, že „Chybí paměťová karta“. Polilo mě nejdřív horko, pak studený pot a následně neovladatelný vztek, který byl následován několika prezidentskými nadávkami a pak ještě mnoha dalšími, o kterých jsem ani nevěděl, že je znám. Nejsem sice žádný exkluzívní fotograf, ale na tomhle výletu jsem si chtěl dát záležet a spottit „co to dá“. No nic, pokusím se o málo pravděpodobné, a sice sehnat v Eindhovenu starou SD kartu pod 2GB.
S mrzutou a apatickou náladou jsem si na první pohled ani nevšiml, jak nezvykle kulturně proběhl nástup do letadla. Nikdo se nikam netlačil, nikdo nestál frontu před gatem již hodinu před odletem, nikdo nenadával a dokonce jsem ani nezaslechl typické low-costové řeči typu „Já jsem světák, já lítám bójinkem od wizzéru“. Jediným zpestřením tak byla mladší slečna, která musela zaplatit poplatek za větší zavazadlo, protože její skořepinový kufr se nevešel do šablony.
Celý let prakticky až do EIN probíhal těsně nad hranicí vysoké oblačnosti, takže nebylo vůbec nic vidět, kromě toho velká část letu připomínala jízdu po nerekonstruovaných úsecích D1. Normálně mě to nevadí, ale kombinace únavy a nas*ání na sebe sama způsobila, že jsem byl opravdu rád, když jsme za větrného počasí dosedli na RWY 22 letiště v EIN.
Nálada se mi trochu zlepšila, protože na rozdíl od Česka, panovalo v Nizozemsku krásné větrné počasí, polojasno a čirý vzduch. Byť je Eindhoven typické low-costové letiště, působí uživatelsky přívětivě a přehledně. Dopravu do centra obstarává dvojice autobusových linek, jedna expresní a jeden courák, pro místní potřeby ale plně dostačující.

Wizzair po přistání v EIN (foceno ještě mobilem)
Wizzair po přistání v EIN (foceno ještě mobilem)

Najdi airbuse380!
Najdi airbuse380!


Eindhoven toho sice pro turistu mnoho nenabízí, ale tuším, že život ve městě je velmi kvalitní a na vysoké úrovni. Z města jsem viděl opravdu hodně, protože jsem křížem krážem tři hodiny chodil sem a tam, od severu na jih a od východu na západ a hledal obchod, kde by mi prodali 2GB SD kartu. V šestém z nich jsem jí sehnal a konečně se pomalu začal dostávat do euforie a příjemného očekávání ze zítřejšího dne.

Eindhoven
Eindhoven

Katedrála v Eindhovenu
Katedrála v Eindhovenu

Centrum Eindhovenu
Centrum Eindhovenu

Nizozemsko :)
Nizozemsko :)

Nádraží
Nádraží

I v Nizozemí jezdí morálně značně zastaralé soupravy...
I v Nizozemí jezdí morálně značně zastaralé soupravy...


Z Eindhovenu na Schiphol jsem jel „přímým“ Intercity, ze kterého se kvůli výluce staly tři přímá Intercity, nikam jsem ale nespěchal. Musím říct, že byť mám slabost pro hory, i nizozemská krajina má něco do sebe. Alespoň z vlaku působí krásně mírumilovně.
Protože jsem na Schiphol dorazil už za tmy, vyrazil jsem busem MHD rovnou do hotelu, abych dobil energii na další den.

11.11.
AMS-AMS
KLM, McDonnell Douglas MD-11 PH-KCD "Florence Nightingale"
LF 100%


S prvním svítáním jsem z hotelu vystřelil, jako kdybych si šlehnul dávku něčeho přímo do žíly, krásné počasí spojené s očekáváním dne plného leteckých zážitků na mě vždy působí jako pravá droga. Vzhledem k nulovému provozu na 09/27 jsem minul oficiální spottplac u McDonald’s a pokračoval kousek dál po cyklostezce k prahu dráhy 18L, která se využívala pro ranní odlety. Taxující letadla jsem měl jako na dlani, což mi pro začátek dne naprosto stačilo. Provoz sice nebyl extrémně rozmanitý, ale pár zajímavostí se našlo:

Ranní idylka na spottplacu 09/27
Ranní idylka na spottplacu 09/27

Ranní klasika nedaleko prahu dráhy 18L
Ranní klasika nedaleko prahu dráhy 18L

737-700
737-700

Staré a nové livery...
Staré a nové livery...

Copak to jede?
Copak to jede?

Jasně, je to dlouhá 767!
Jasně, je to dlouhá 767!

Přetah 777-200 z hangáru na stojánku.
Přetah 777-200 z hangáru na stojánku.

Arkefly, co je na něm zvláštního?
Arkefly, co je na něm zvláštního?

Ano, jsou to nové Split Scimitar Winglets
Ano, jsou to nové Split Scimitar Winglets

Nákladní 777-200
Nákladní 777-200

Škoda, moment polibku se mi zachytit nepodařilo...
Škoda, moment polibku se mi zachytit nepodařilo...

China Cargo
China Cargo

Klasika na Schipholu
Klasika na Schipholu

Tváří v tvář Královně nebes
Tváří v tvář Královně nebes

95. leté výročí KLM
95. leté výročí KLM

Letiště a nádraží v jednom.
Letiště a nádraží v jednom.


Po necelých dvou hodinách jsem se vydal na Schiphol, odbavit se na let do … Schipholu :D

13:00 KL 9897
13:00 KL 9897


Check-in samozřejmě probíhal na k tomu vyhrazených přepážkách, bohužel na můj dotaz o místě u okna jsem dostal očekávanou odpověď, že výběr probíhá náhodně.

Odbavení
Odbavení


Dostal jsem 38F, tedy uličku v prostřední trojce. Ale co, nemůžu chtít všechno. Jsem v AMS, tedy nesmím vynechat terasu. Ta je v částečné rekonstrukci a přístupná je jen zhruba její třetina. To by mi snad ani tolik nevadilo jako fakt, že během půl hodiny se zatáhlo a venku bylo stejně počasí jako den před tím v Brně. Mizerná viditelnost, sychravo a zima. Ti, kteří letěli prvním rozlučkovým letem v 10:30, měli smůlu, ale nad námi se nebesa smilovala a mraky ustoupily.

Mezi dva kolegy se vetřela Air Serbia
Mezi dva kolegy se vetřela Air Serbia

P1210435.JPG

Koutek Delty
Koutek Delty

Vánoční výzdoba a AMS
Vánoční výzdoba a AMS
Naposledy upravil(a) Airbus380 dne 14. 06. 2015, 09:48, celkem upraveno 3 x.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer!

Příspěvek od Airbus380 »

Nástup probíhal z „C“ gatů busem. U gatu každý dostal pěknou dárkovou taštičku, ve které byly suvenýry (bezpečnostní instrukce, blicí pytlíky) a občerstvení (minitoast, minilahvička s vodou). Každý měl navíc ještě na sedačce přichystanou publikaci o historii MD-11, sice jen v holandšitně, ale se spoustou obrázků, takže žádný problém.
Dvojice Trijetů parkovala na východní cargo stojánce. Nadšení mě zachvátilo, už když jsem v dálce zahlédl charakteristický třetí motor umístěný ve směrovém kormidle, který dává letadlu zcela jiný rozměr. Krásu MD-11 navíc dotváří velká okna kokpitu a pěkné široké winglety. Vše už je pak pouze dovršeno nebeskou modří Nizozemských Královských Aerolinií, zkrátka a dobře člověk by si tuhle krasavici vzal nejradši domů.
Startovali jsme víceméně na čas z dráhy 09, v nízké hladině nad Rotterdam a po té v hladině 5000ft směrem na severovýchod.

Trasa letu
Trasa letu


Let trval skutečně téměř přesně jednu hodinu. Dokonce mi ani příliš nevadilo, že nemám místo u okna, stejně jsem toho spoustu viděl, protože hodně lidí na svých místech během letu nesedělo. Palubní servis sestával ve stylovém (a příšerně sladkém) minidortíku, lahvičky Chardonnay s pěkným logem a pomerančového džusu. Musím říct, že posádka má můj obdiv, že všechno stihla roznést a ještě sklidit odpadky a do toho ještě bavit spolucestující:

Bezpečnostní instrukce, CC vpravo si to vyloženě užíval :-)
Bezpečnostní instrukce, CC vpravo si to vyloženě užíval :-)

Nezbytný pozdrav všem čtenářům airways.cz!
Nezbytný pozdrav všem čtenářům airways.cz!

Palubní servis
Palubní servis

Párty na palubě
Párty na palubě

Popsané biny...
Popsané biny...

Na palubě panovala velmi uvolněná a neformální atmosféra...
Na palubě panovala velmi uvolněná a neformální atmosféra...

Stylové podhlavníky. Po výstupu všech pax jich mnoho nezbylo :D
Stylové podhlavníky. Po výstupu všech pax jich mnoho nezbylo :D


Celkově byla atmosféra na palubě perfektní, uvolněná, posádce nemůžu vytknout ani půl slova, bylo vidět, že i oni si let užívají. Samotný let byl rovněž zajímavý, ze začátku trochu horská dráha, což já rád, nějaké turbulence taky byly, což mám taky rád :D Přistání proběhlo na Polderbaan (18R) a pro mě nejlepší část celé akce paradoxně teprve nastala. Po výstupu byl umožněn víceméně volný pohyb po ploše v nejbližším okolí, kde kromě letící PH-KCD (Florence Nightingale) byla přistavena PH-KCB (Maria Montessori) a DC-3 (PH-PBA). Počasí bylo pořád krásné a na mě mezi těmi třemi kráskami padla velmi nostalgická nálada. Euforie z toho, že jsem měl možnost se proletět MD-11 a z toho že tu stojím mezi nimi a můžu se na ně dívat, jak dlouho chci, zároveň zádumčivá nálada z toho, že v pasažérské verzi je už nikdy neuvidím a hlavně se s nimi nikdy neproletím. Navíc tu a tam nad námi přeletělo něco zajímavého… Jak jsem tam tak brouzdal sem a tam, kochal se tou krásou na zemi i na nebi, přistihl jsem sám sebe, kterak brečím. Ano, byl to emocionálně velmi náročný výlet :D

PH-KCD
PH-KCD

A v pozadí PH-KCB
A v pozadí PH-KCB

Jó, třetí motor je atrakce!
Jó, třetí motor je atrakce!

P1210493.JPG

P1210496.JPG

P1210498.JPG

P1210502.JPG

Třetí motor ještě zezadu
Třetí motor ještě zezadu

Nákladní kolegyně
Nákladní kolegyně

Dc-3
Dc-3

Princezna Amálka
Princezna Amálka

737-800 ve stejném livery :)
737-800 ve stejném livery :)

Ona je prostě krásná ze všech stran
Ona je prostě krásná ze všech stran

PH-KCB Maria Montessori
PH-KCB Maria Montessori

P1210534.JPG

Dvě královny v jednom záběru... Kdoví za jak dlouho to čeká tu nahoře...
Dvě královny v jednom záběru... Kdoví za jak dlouho to čeká tu nahoře...

V celé své kráse...
V celé své kráse...

Starý a nový...
Starý a nový...

Takovou pěknou taštičku nám dali...
Takovou pěknou taštičku nám dali...

To je sbírka!
To je sbírka!

TWR Schiphol
TWR Schiphol


Všechno ale jednou končí a tím spíš, když člověku v určitý čas jede vlak a musí ho stihnout. Se slzami v oku jsem se rozloučil s oběma velkými a jednou menší fešandou a vydal se na nádraží. Přímé spojení Schipholu a Antwerp neexistuje, resp. ano ale pouze rychlovlaky Thalys. Koketoval jsem s myšlenkou, že s ním pojedu, ale cena 79€ mě dostatečně odradila (cena za běžný vlak 17,50 €). Zvolil jsem Intercity Direct do Rotterdamu, kde jsem byl nadšen z místního hlavního nádraží a okolních výškových budov:

Rotterdam
Rotterdam

Rotterdam hlavní nádraží
Rotterdam hlavní nádraží

P1210578.JPG


…a následně jsem se ocitl v hlavním nádraží v Bombaji. S čistým svědomím můžu říct, že tolik lidí jsem na jednom místě pohromadě nikdy neviděl. Náš vlak přijel z Den Haagu naštěstí skoro prázdný, což se ovšem v mžiku změnilo. Bohudíky jsem byl davem donucen si sednout, ale i tak jsem se necítil příliš komfortně, bylo navíc vidět, že vozy toho hodně pamatují. Jediným plusem byla přítomnost wi-fi. Další moje plány na prohlídku Antwerp pak zhatila nehoda na přejezdu, kde jsme srazili člověka a téměř dvě hodiny stáli na místě.

Antwerpské několikapatrové nádrží a Thalys u nástupiště
Antwerpské několikapatrové nádrží a Thalys u nástupiště
Naposledy upravil(a) Airbus380 dne 14. 11. 2014, 00:23, celkem upraveno 3 x.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer!

Příspěvek od Airbus380 »

ANR-LCY
CityJet, Fokker F50 OO-VLP
LF cca 80%


Antwerpy nehodnotím, neb jsem je viděl pouze za tmy. To proto, že další den mi letělo letadlo již v 8 ráno. Na letiště jezdí MHD bus 51, 52 a 53 ze stanice Berchem (cca 6 minut). Samotný terminál ANR je opravdu malý a je využíván téměř výhradně pro lety do Londýna (od letní sezony pak Jetairfly začne z ANR s lety do Středomoří).

Veřejná část letiště ANR
Veřejná část letiště ANR

Erární pytlík pro účely bezpečnostní kontroly
Erární pytlík pro účely bezpečnostní kontroly

Náš stroj do Londýna
Náš stroj do Londýna


Abych pravdu řekl, cítil jsem se na tomto letu naprosto nepatřičně. Okolo mě všichni v obleku letící do práce, všichni zahloubáni do vyřizování pracovních záležitostí, jen já v mikině a džínách s foťákem, ostatní na mě vrhali velmi nedůvěřivé až opovržlivé pohledy.

Po hříchu jediná fotka antwerpského letiště
Po hříchu jediná fotka antwerpského letiště


Při prvním letu Fokkerem F50 před dvěma lety jsem si asi neuvědomil, o jak strašně nepohodlné letadlo se jedná. Pokud se chce člověk dívat z okna (což já samozřejmě chci), musí své tělo zkroutit do velmi nepřirozeného úhlu. Úložné prostory jsou dost malé a sedačky ne příliš pohodlné, velmi úzké. Hodinový let do Londýna ale nakonec uběhla docela rychle, přeci jen jsem při troše sportovního výkonu z okna viděl:

Svítící skleníky
Svítící skleníky

Občerstvení ne letu ANR-LCY
Občerstvení ne letu ANR-LCY

Delta Temže
Delta Temže

P1210625.JPG

Hnusně v Londýně
Hnusně v Londýně


Měl jsem radost, že přistání proběhlo na dráhu 09, kdyby bylo hezky, býval by celý Londýn jako na dlani. Hezky sice nebylo, ale i tak si nestěžuji a centrum bylo viditelné vcelku dobře. Na LCY jsem měl 3,5 hodiny na přestup, vydal jsem se tedy na spottplac na druhém břehu v Newhamu. Zde se projevila moje fotografická nezkušenost. Sice bylo zataženo, ale slunce se občas objevilo a z místa, kde jsem stál, bylo letiště přímo proti němu. Takže většina fotek ze LCY je nepoužitelná. Inu, poučení pro příště.

Minimalistický terminál LCY
Minimalistický terminál LCY

Přistání na 09
Přistání na 09

Emirates SkyLine v pozadí
Emirates SkyLine v pozadí

Embraer E170 BA
Embraer E170 BA

Přistání na 09
Přistání na 09

P1210660.JPG

Reklamní Fokker CityJetu
Reklamní Fokker CityJetu

P1210684.JPG

To Jumbolino je tak ošklivé, až je pěkné
To Jumbolino je tak ošklivé, až je pěkné

Dornier BA pronajatý od německých Cirrus Airlines
Dornier BA pronajatý od německých Cirrus Airlines

Tradiční návštěvník LCY
Tradiční návštěvník LCY

V pozadí 318, připravená na odlet jediné dálkové linky ze LCY - na JFK
V pozadí 318, připravená na odlet jediné dálkové linky ze LCY - na JFK


LCY-ORY
CityJet, Fokker F50 OO-VLF
LF cca 85%


Bylo dobře, že mi pěkně vyšlo spojení opět se CityJetem na Orly a následně s Transavií do Prahy, protože v Paříži jsem byl zatím jen na CDG. Před odletem ze LCY se objevila krásná sytá duha:

P1210707.JPG

P1210708.JPG


Protože se změnil vítr, startovali jsme z dráhy 27. Složení cestujících na tomto letu bylo podobné jako na letu z ANR, opět jsem si tak připadal jako Cessna na Heathrow.

Letiště Le Havre
Letiště Le Havre

Le Havre
Le Havre

A o kousek dál letiště Deauville
A o kousek dál letiště Deauville

Paříž
Paříž


Západní terminál ORY mi – alespoň na příletu – připadá úplně v pohodě, uvnitř je rekonstruovaný a čistý, ale byli jsme široko daleko jediné letadlo, takže nikde nikdo nebyl. Ve špičce to možná bude horší. Naopak jižní terminál ORY je naprosto příšerná stavba ze 60. let, sice se snažili provést nějakou rekonstrukci alespoň interiéru, ale i tak je dost patrné, že svoje nejlepší léta už má letiště za sebou, a to docela dávno. Všude navíc plno lidí, vydýchaný vzduch, nezbývalo mi nic jiného než jít na vyhlídkovou terasu. Ta se mi docela líbí, je krásně vidět provoz okolo jižního terminálu, stejně jako provoz na dráze 08/26.

Terminál Orly Jih
Terminál Orly Jih

Narváno na old-schoolovém Orly
Narváno na old-schoolovém Orly

Typický provoz na Orly
Typický provoz na Orly

TWR Orly
TWR Orly

Air Caraibes
Air Caraibes

Dvojice Corsairů
Dvojice Corsairů

Objevila se i 772
Objevila se i 772

Vyhlídková terasa na ORY
Vyhlídková terasa na ORY

Další krasavec - Beechcraft 1900D
Další krasavec - Beechcraft 1900D

330 Air Algerie je častým návštěvníkem ORY
330 Air Algerie je častým návštěvníkem ORY


ORY-PRG
Transavia, 738 F-GHZA
LF cca 95%


S transavií jsem ještě neletěl, ale zjevně jsem o tolik nepřišel. Je to low-cost jako každý jiný, s tím rozdílem, že CC mají odpudivé zelené uniformy. Vždy když procházel někdo ze členů palubního personálu uličkou, měl jsem pocit, že jde žába. Ale berte mě s rezervou, zelenou barvu já prostě nesnáším. Jinak se jednalo o zcela standartní noční přelet nad oblačností, takže jsem z toho tentokrát mnoho neměl.

Můj kočár do Prahy
Můj kočár do Prahy

A320 pronajatá od AF
A320 pronajatá od AF


Celkově hodnotím tento výlet jako mimořádně povedený a jsem rád, že můj druhý hlas mi nakonec napověděl, že přeci jen bude lepší se z Amsterdamu vrátit jinak než s easyJetem přímo. Akce KLM byla perfektní, dobře zorganizovaná a atmosféra byla super, za to mají obrovské plus. Mají ale také obrovské, mnohem větší mínus za fakt, že MD-11 půjdou pravděpodobně do šrotu. Škoda.

Na závěr bych rád poděkoval za pozornost a na úplný závěr bych rád dodal:

„Letěl jsem MD-11!“

Celkový přehled letů
Celkový přehled letů
Naposledy upravil(a) Airbus380 dne 16. 11. 2014, 17:30, celkem upraveno 4 x.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Lkprak »

Podobné trip reporty ze zajímavých a neopakovatelných událostí bych se nebál zařadit do nějaké speciální edice např. pod názvem "Airways exklusive." Už tu byl kdysi trip report z účasti Čočíka na posledním letu Jumba v barvách Singapore Airlines. Tohle je něco podobného. Je to prostě výborné a úžasné, od prvního do posledního písmena.

Jako šotouš vysoce oceňuji i jízdu Avalou, za měsíc v této trase již nejezdící a jež je na zpáteční cestě z Bělehradu nejzpožďovanějším vlakem na síti ČD. (Který spoj se asi ujme tohoto titulu po ní?)

Takže ještě jednou za výborný trip report a skvělé čtení :clap:

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Tony Smoke »

Paradny TR, cakal som nan od chvile, ked si napisal, ze ides a ja ked som sa rozhodol, ze nie. Skoda, ze sa tato akcia nekonala o rok skor alebo neskor, urcite by som sa pridal.

Skvely TR, krasne foto, fakt si si dal zalezat, tesim sa na tvoju dalsiu "exotiku" :) :thumbup:
Pekna Airways klucenka ;)


manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od manilair »

Skvělé, úžasné, velká pochvala .... :clap: :clap: :clap:

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Airbus380 »

Díky za reakce!

Lkprak: Taky jsem měl radost, že mi to vyšlo s Avalou, sedl jsem si úmyslně do srbského vozu a po pravdě bych to už neudělal :D Potrhané sedačky, smrad a málo místa...

Sekce "Airways exklusive" zní jako docela dobrý nápad, ale občas by se dost obtížně rozhodovalo, co tam patří a co už ne. Pro mě je půlka reportů tady exkluzivních :D

Tony Smoke: Další malá "exotika" se chystá v lednu, opět ale pouze po Evropě...

Airways.cz
Vydavatel Airways.cz
Vydavatel Airways.cz
Příspěvky: 244
Registrován: 03. 01. 2003, 21:55
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Airways.cz »

Airbus380 píše:Sekce "Airways exklusive" zní jako docela dobrý nápad, ale občas by se dost obtížně rozhodovalo, co tam patří a co už ne. Pro mě je půlka reportů tady exkluzivních :D


O sekci s nejlepšími trip reporty jsem taky přemýšlel. Představoval bych si to tak, že by vybrané reporty byly v odlišné úpravě než fórum umožňuje, např. s velkými fotografiemi, s větším písmem, minimem reklam apod.

T.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od happyna »


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od alesesl »

Vyborny TR Airbus380. Moc jsem se na nej tesil, fotky jeste lepsi. Ta MD11 je nadhera, nemam ani slov. Skoda, ze jsem ji nikdy v zivote nedal.

LCY vzdycky potesi. Kdyz jsem byl naposledy v RTM tak to hlavni nadrazi bylo ve vystavbe, takze tedka vidim jak je tohove, tak mozu rict, ze vypada nadherne.

A ten Twinjet na ORY. Tato spolecnost a typ je muj dalsi cil. Jeste jednou diky za velmi prijemny a ctivy TR. Snad neco dame brzy spolu.

janaxkote
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 19. 07. 2010, 11:38
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od janaxkote »

Dobrý den,
děkuji za krásný report. Musela to být skvělá atmosféra. A slzám dojetí se nedivím. Mě osobně vrátil do roku 1999, kdy jsem se v listopadu zúčastnila tzv. Scenic flight. Neboli posledního letu Boeingu 747 ve službách Swissair. Pořád mám schovanou pohlednici s podepsanou posádkou, knihu o B747 a spoustu fotek, například s harmonikářem, který procházel palubou. Tehdy se letěl zhruba hodinový okruh nad Švýcarskem. Nemůžu uvěřit, že už je to tak dávno. Se SR jsme měla možnost se proletět i MD-11. A to hned 4x. Trasa ZRH-LAX a zpět v roce 1992 a 1996. Je to moc krásná mašinka. A škoda, že už jí budeme mít možnost sledovat pouze u cargo dopravců.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od vitezslav »

A380: Super report! Škoda, že na mě letenka nevyšla... :-( Neví někdo, kolik lidí z ČR bylo?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Airbus380 »

vitezslav píše:A380: Super report! Škoda, že na mě letenka nevyšla... :-( Neví někdo, kolik lidí z ČR bylo?


Na svém letu jsem schopen potvrdit 8 Čechů. Velmi zhruba bych odhadoval na 20-40 lidí z ČR. Nejvíc samozřejmě Holanďanů/Vlámů, pak Němců, ale viděl jsem i dost lidí s mimoevropskými pasy.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od pavelpmi »

Hodně jsem přemýšlel, jestli do toho jít, minimálně půl hodiny po začátku prodeje, když se člověk snažil, se dala letenka koupit. Nakonec to dopadlo tak, že jsem moc rád za tento parádní trip report! :clap: Asi to musel být výborný zážitek.

Překvapilo mě, jak jste letěli nízko, jeden z letů myslím ani nevystoupal přes 3000 stop!

KLM9895.jpg
KLM9895.jpg (59.98 KiB) Zobrazeno 13598 x

KLM9897.jpg

KLM9899.jpg
KLM9899.jpg (57.3 KiB) Zobrazeno 13598 x


A máš pravdu, že okružní vyhlídkové lety se do statistiky špatně zanášejí. :lolno:

A samozřejmě super cesta z Amsterdamu zpět.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Labutí píseň MD-11: Goodbye Triholer! (Dokončeno)

Příspěvek od Airbus380 »

Díky! Zážitek to byl opravdu krásný, dojemný, melancholický a smutný, ale krásný. Překvapuje mě, že první let sklesal do opravdu nízké letové hladiny poblíž Rotterdamu.

Uvědomil jsem si, že se jednalo o mojí druhou návštěvu LCY a podruhé jsem na LCY přestupoval. I když jak koukám, nejen zas taková rarita, jak si myslím, na LCY přestupuje kolem 6% pasažérů.


Odpovědět