Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Poté, co tu napsal Flyer 001 jsem se bál, aby jste mě neukamenovali, nakonec jsem však sebral odvahu a napsal už druhý tripreport... Je mi 14. Pokračování ještě dnes večer!
Jak to tak bývá, tak nad prázdninovou dovolenou začíná naše rodina přemýšlet až ve chvíli, kdy je pozdě... Tentokrát jsme letenky kupovali až koncem května a tak byla jejich cena poměrně vysoká. Nejprve to mělo vypadat takto: PRG-LIS-FNC-LIS-PRG, ale poté jsme zjistili, že létá přímou linku společnost Smartwings. Koupil jsem průvodce a dozvěděl se mimo jiné to, že asi 75 kilometrů od Madeiry je ještě ostrov s 9 kilometrovou pláží, který se jmenuje Porto Santo - ( na Madeiře pláže nehledejte ). Po zjištění, že linku PXO-FNC létá D-228 bylo jasno. Termín cesty 21.7-4.8.2014
Výsledný routing vypadal takto: PRG-LIS TAP A 319, později zjištěno, že let bude operován společností Syphax airlines
LIS-PXO TAP, A 319
PXO-FNC Aerovip D-228
FNC-PRG Smartwings B 738
21.7.2014
PRG-LIS
TP 0707
19:55-22:30
A 319
Load factor: 100%
Vzhledem k tomu, že odlétáme až večer, tak se nekoná žádné hektické balení na poslední chvíli. A protože chceme Madeiru projít po vlastních nohách s přespáním v přírodě, tak toho ani moc nebalíme. Je šest a konečně nastupujeme do auta, kterým jedeme do Prahy na letiště. Jízda netrvá ani 30 minut a už jsme tam. Předem víme, že letadlo bude opožděné a navíc máme on-line check in. Na letišti parkujeme v parkingu ,,D" a jdeme přímo k naší přepážce a postavíme se do fronty pro C class a drop off. Otevřeny jsou tři přepážky ( 2 Y a 1 C ) i tak se však tvoří fronty. Procházíme bezpečnostní kontrolou a jdeme k našemu gatu, kde už čeká letadlo kterým dnes poletíme. Nebyl by to TAP, aby nenaservíroval nějaké zpoždění. ( 3 lety, 3 zpoždění ).Vedle nás je na stojánce letoun Transavie do ORY. Z původního 15 minutového zpoždění je 35 minutové. Boarding je kultivovaný a všichni jsou v letadle po 15 minutách. Je to z důvodu silné bouřky během které i odstartujeme. Start probíhá za již zmiňované bouřky a tak to s námi docela hází. Po vystoupání do letové hladiny začíná občerstvení. Letušky jsou ale neuvěřitelně pomalé a ve vzduchu je cítit, že arabové a práce prostě nejde dohromady. S občerstvením končí asi hodinu před přistáním a je to opravdu výsměch-jeden malý toust se šunkou ( není tam ani máslo/salát ). O zábavu během letu se stará pár výsuvných obrazovek, na kterých běží něco jako Darwinovy ceny ( http://www.stream.cz ). Přistání i přiblížení je dobré avšak zklame mě to, že vystupujeme autobusem u nějakého skladu různých letištních vozítek. Je noc a jdeme se ubytovat do hotelu Holiday Inn.
Na tomto fóru jsem se ptal, co v LIS dělat jeden den - díky všem, co jste napsali nějaké typy. Opět se potvrdilo, že LIS je velmi příjemné město. Milí lidé, památky ve vzdálenosti, která příliš nevyžaduje cestování MHD...
Další den si tedy procházíme Lisabon, letadlo nám letí ve 21:30. Během dne navštívíme Park Eduardo, belémskou věž, památník mořeplavce Vasco da Gama a náměstí + oblouk. Večer jedeme na přecpanou Portelu. Tam přijíždíme ve 21:05, odlet naštěstí stíháme.
22.7.2014
LIS-PXO
TP 1739
21:30-23:20
A 319
Load factor: 100%
Udýchaní dobíháme na letiště a sprintujeme na bezpečnostní kontrolu letí nám tu už v 21:30! U kontroly naštěstí nikdo není a za pár minut už jsme u letadla. Tentokrát budeme nastupovat opět busem. Nástup probíhá klidně a jediné rozrušení přichází ve chvíli, kdy jedna rodinka předbíhá frontu asi 5 lidí, protože mají lístky v businessu. Nastupujeme jako jedni z posledních a zanedlouho jsme jako 1. v pořadí na start. Start je opět v klidu a stopáme do letové hladiny 10052 metrů. Ihned po nastoupání začíná servis, který je totožný jako při letu z PRG, avšak nyní je na toustu i máslo a salát . Dokonce i letušky jsou rychlé a usměvavé a tak let rychle a příjemně plyne. Po hodině už klesáme a v odlesku od hladiny je vidět moře. Až kousek od ostrova vlétáme do mraků. Jsou vidět první světla, avšak let nad ostrovem netrvá ani minutu až si myslíme, že snad pokračujeme na Madeiru. To se naštěstí nestalo a k radosti všech můžeme přistát. Na takhle malém letišti jsem dosud nebyl a od této chvíle pro ně mám i slabost. Kufry přiveze bagr a můžeme v klidu jet Taxíkem do apartmánů vzdálených asi 9 km odsud - cena 6,70 Eur.
Na ostrov máme vyhrazeno 3,5 dne a je to tak akorát. Vlastně jsme se slunili a chodili po oné 9 kilometrů dlouhé pláži. Poprvé tu ochutnáváme místní specialitu - rybu tkaničnici jež tahají z 3 kilometrové hloubky. Blíží se den odletu...
Fotky z ostrova:
Pokračování za chvíli...
Jak to tak bývá, tak nad prázdninovou dovolenou začíná naše rodina přemýšlet až ve chvíli, kdy je pozdě... Tentokrát jsme letenky kupovali až koncem května a tak byla jejich cena poměrně vysoká. Nejprve to mělo vypadat takto: PRG-LIS-FNC-LIS-PRG, ale poté jsme zjistili, že létá přímou linku společnost Smartwings. Koupil jsem průvodce a dozvěděl se mimo jiné to, že asi 75 kilometrů od Madeiry je ještě ostrov s 9 kilometrovou pláží, který se jmenuje Porto Santo - ( na Madeiře pláže nehledejte ). Po zjištění, že linku PXO-FNC létá D-228 bylo jasno. Termín cesty 21.7-4.8.2014
Výsledný routing vypadal takto: PRG-LIS TAP A 319, později zjištěno, že let bude operován společností Syphax airlines
LIS-PXO TAP, A 319
PXO-FNC Aerovip D-228
FNC-PRG Smartwings B 738
21.7.2014
PRG-LIS
TP 0707
19:55-22:30
A 319
Load factor: 100%
Vzhledem k tomu, že odlétáme až večer, tak se nekoná žádné hektické balení na poslední chvíli. A protože chceme Madeiru projít po vlastních nohách s přespáním v přírodě, tak toho ani moc nebalíme. Je šest a konečně nastupujeme do auta, kterým jedeme do Prahy na letiště. Jízda netrvá ani 30 minut a už jsme tam. Předem víme, že letadlo bude opožděné a navíc máme on-line check in. Na letišti parkujeme v parkingu ,,D" a jdeme přímo k naší přepážce a postavíme se do fronty pro C class a drop off. Otevřeny jsou tři přepážky ( 2 Y a 1 C ) i tak se však tvoří fronty. Procházíme bezpečnostní kontrolou a jdeme k našemu gatu, kde už čeká letadlo kterým dnes poletíme. Nebyl by to TAP, aby nenaservíroval nějaké zpoždění. ( 3 lety, 3 zpoždění ).Vedle nás je na stojánce letoun Transavie do ORY. Z původního 15 minutového zpoždění je 35 minutové. Boarding je kultivovaný a všichni jsou v letadle po 15 minutách. Je to z důvodu silné bouřky během které i odstartujeme. Start probíhá za již zmiňované bouřky a tak to s námi docela hází. Po vystoupání do letové hladiny začíná občerstvení. Letušky jsou ale neuvěřitelně pomalé a ve vzduchu je cítit, že arabové a práce prostě nejde dohromady. S občerstvením končí asi hodinu před přistáním a je to opravdu výsměch-jeden malý toust se šunkou ( není tam ani máslo/salát ). O zábavu během letu se stará pár výsuvných obrazovek, na kterých běží něco jako Darwinovy ceny ( http://www.stream.cz ). Přistání i přiblížení je dobré avšak zklame mě to, že vystupujeme autobusem u nějakého skladu různých letištních vozítek. Je noc a jdeme se ubytovat do hotelu Holiday Inn.
Na tomto fóru jsem se ptal, co v LIS dělat jeden den - díky všem, co jste napsali nějaké typy. Opět se potvrdilo, že LIS je velmi příjemné město. Milí lidé, památky ve vzdálenosti, která příliš nevyžaduje cestování MHD...
Další den si tedy procházíme Lisabon, letadlo nám letí ve 21:30. Během dne navštívíme Park Eduardo, belémskou věž, památník mořeplavce Vasco da Gama a náměstí + oblouk. Večer jedeme na přecpanou Portelu. Tam přijíždíme ve 21:05, odlet naštěstí stíháme.
22.7.2014
LIS-PXO
TP 1739
21:30-23:20
A 319
Load factor: 100%
Udýchaní dobíháme na letiště a sprintujeme na bezpečnostní kontrolu letí nám tu už v 21:30! U kontroly naštěstí nikdo není a za pár minut už jsme u letadla. Tentokrát budeme nastupovat opět busem. Nástup probíhá klidně a jediné rozrušení přichází ve chvíli, kdy jedna rodinka předbíhá frontu asi 5 lidí, protože mají lístky v businessu. Nastupujeme jako jedni z posledních a zanedlouho jsme jako 1. v pořadí na start. Start je opět v klidu a stopáme do letové hladiny 10052 metrů. Ihned po nastoupání začíná servis, který je totožný jako při letu z PRG, avšak nyní je na toustu i máslo a salát . Dokonce i letušky jsou rychlé a usměvavé a tak let rychle a příjemně plyne. Po hodině už klesáme a v odlesku od hladiny je vidět moře. Až kousek od ostrova vlétáme do mraků. Jsou vidět první světla, avšak let nad ostrovem netrvá ani minutu až si myslíme, že snad pokračujeme na Madeiru. To se naštěstí nestalo a k radosti všech můžeme přistát. Na takhle malém letišti jsem dosud nebyl a od této chvíle pro ně mám i slabost. Kufry přiveze bagr a můžeme v klidu jet Taxíkem do apartmánů vzdálených asi 9 km odsud - cena 6,70 Eur.
Na ostrov máme vyhrazeno 3,5 dne a je to tak akorát. Vlastně jsme se slunili a chodili po oné 9 kilometrů dlouhé pláži. Poprvé tu ochutnáváme místní specialitu - rybu tkaničnici jež tahají z 3 kilometrové hloubky. Blíží se den odletu...
Fotky z ostrova:
Pokračování za chvíli...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Zatim vyborne zpracovany TR i s fotkama. Porto Santo je dlouho na mem seznamu letist. Uz se tesim na pokracovani. Kolik vysla jednosmerna letenka FNC-PRG s QS jestli to neni tajny?
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Skvělé čtení a fotky přímo úchvatné. A to nejen vzhledem k tvému věku, ale obecně. Taky oceňuju, že na jedné fotce si se nachal vyfotit i sám, ono to (alespoň pro mně) dává trip reportu zvláštní rozměr, když člověk vidí tvář autora.
S tím zpožděním z Prahy jsi dopadl ještě dobře, taky bývávalo v řádu hodin (ale na druhou stranu v tom případě občas poslali vypůjčený 767 a spojili to s linkou do BUD). Těším se na pokračování.
S tím zpožděním z Prahy jsi dopadl ještě dobře, taky bývávalo v řádu hodin (ale na druhou stranu v tom případě občas poslali vypůjčený 767 a spojili to s linkou do BUD). Těším se na pokračování.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 40
- Registrován: 26. 05. 2014, 21:26
- Oblíbené typy letadel: Airbus A310, Airbus A350, Boeing 737NG
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Super trip report, těším se na pokračování. A tady na fóru je více mladších lidí dokonce i pod 14 let...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Zatial skvele citanie, tesim sa na pokracovanie!
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
25.7.2014
PXO-FNC
AVP 0853
15:25-18:55
Dornier 228
Load Factor: 18/19, 95%
Pro mě nejdůležitější den dovolené může začít! Již od rána netrpělivě sleduji letadla nad pláží a těším se i na svůj let. V době prázdnin létá tato linka 4x denně trať PXO-FNC. Letadlo je bázováno v PXO. Letíme třetím letem toho dne a k přepážce dorážíme úplně 1. Na našem check-inu se zrovna zaučuje poměrně bystrý muž a tak jsou naše zavazadla velmi brzo odbavena. Dostáváme Palubní lístek ve wordu a vzhledem k tomu, že je ještě hodina do odletu relaxujeme a zkoumáme letiště. Vše je prozkoumáno během 5 minut a zjišťujeme, že v hale je i občerstvení, které není tak předražené jako třeba PRG. Káva tu stojí 0,80 Eur. O jediný rozruch se tak postarají koupáci na charteru Saty z PXO do LIS. Autobus je přiveze hezky 2 hodiny před odletem a rázem jsou všechny přepážky zaplněné. Po bezpečnostní kontrole se odebíráme k našemu gatu. Nástup bude probíhat pěšky a už vidíme našeho krasavce, se kterým poletíme dalších 20 minut. Na on-line check-inu jsem vybral místa u pilotní kabiny, protože mezi piloty a kabinou není nic. Nástup dokončen během 2 minut a už probíhá start obou motorů. Nejdříve levý, poté i ten pravý. Letadlo se začíná otřásat a jedeme k jediné ranveji na tomto ostrově. Mezitím sedne i SATA a krátce na to odlétáme. Zážitek je to úžasný - vidíme totiž celou předletovou přípravu i start a komunikaci s věží. Krátce po startu padá pilotům kalkulačka a během zatáčení ji podává cestujicí pilotům . Letíme spíš takový vyhlídkový let a za 15 minut klesáme na FNC. Teď již jen oblíbený přistávací manévr o 180 stupňů a jde se na krátké finále. Zastavujeme prakticky hned a jedeme ke stojánce pro vrtuláky, naším sousedem je ATR 72 Binter Canarias. Zavazadla přijíždějí rychle a jdeme se poptat po taxi. 30 Euro a jsme v centru v apartmánu s výhledem na přístav. Je pro 4 osoby a je velmi prostorný a vůbec se nezdá, že za něj majitel chce pouhých 50 Euro/noc/. Jmenuje se apartamento princesa - určitě doporučuji.
Ve Funchalu máme 2 dny a naším 1. úkolem je koupit plynovou bombu Campingaz. Naštěstí se to rychle daří a naše největší obavy se nevyplňují. Navštívíme i horu Monte a botanickou zahradu.
3. den vyrážíme k autobusům a jedeme směr Canical. Je to levné a navíc autobus jede vyhlídkovou cestou okolo letiště. Naším cílem pro dalších 5 dnů jsou levady ( vodní kanálky svážející vodu ze severu na jih ostrova. ) Vše si neseme sebou a 1. den cesty ujdeme 20 kilometrů. Kempujeme v pohodě u levady. Potkáváme 2 lidi.
Další den startujeme brzy, protože nás čeká nejfrekventovanější levada celého treku. Děláme dobře - až do samého konce nikoho nepotkáváme. Ještě stihneme oběd ve vesničce Ribeiro Frío a dojdeme k výhledu Balcoes. Tam je v mapě zakreslená levada, která je ovšem zakázaná a důrazně před ní varuje cedule v 5 jazycích. To nás nezastavuje. Některá místa jsou nezajištěná a pád by znamenal jistou smrt. procházíme i tunely a dorážíme do rokle.. V ní by měl téci potok. Něco zde skutečně teče, ale teče to pod vrstvou obrovských spadaných kamenů z okolních srázů. K večeru dorážíme k vodopádu. To znamená jediné - další den se vrátit a zkusit najít nějakou alternativu. Nejistě jdeme spát, protože okolo nás padají kameny. Ráno se však probouzíme živí a zdraví.
Ráno ještě zkoušíme projít lesem z bobkového listu přes kopec, ale nedaří se. Všude je spousta ostružiní a jsme docela dost od krve. Na mapě zjišťujeme, že nás od cíle - tunelu dlouhého 2,5 kilometru dělí 200 metrů . Celý den se tak vracíme potupně do vesničky... Tam bereme taxi a jedeme směr Caldeirao verde, neboli zelený kotel. Ujdeme pár kilometrů a znavení jdeme spát. Zítra nás totiž čekéá 3000 metrů převýšení.
Ráno jíme polentu se sýrem, abychom měli dost energie. Jen během rána vylezeme na hřeben hor a tam se nám naskýtají úžasné pohledy.. Ve výšce 1800 metrů kupujeme pití a chipsy a pokračujeme. Jdeme úplně sami, občas vlezeme do vlhkých mraků ale obvykle je to jen na pár vteřin. Mrak působí jako příjemné osvěžení. Je ticho, v pozadí jsou vidět větrné turbíny z náhorní plošiny a pomalu se blížíme k boca encumeada - sedlu, které dělí Madeiru. Kupujeme občerstvení.. Tou dobou nevíme, že se tu neplánovaně stavíme ještě 1. Tentokrát kempujeme na rozcestí .
Z našeho tábořiště vyrážíme směrem na západ. Procházíme 300 metrů dlouhým tunelem, poté tunelem dlouhým 2 kilometry. Před ním je cedule ,, zákaz vstupu ", zcela tvrdohlavě však jdeme dál. V tunelu jsou podpěry a je evidentní, že se to bortí. Jaké je naše překvapení, když zjišťujeme, že na druhé straně žádná cedule není. Dorážíme k velkému údolí. To co vidíme je strašné! Celá levada se propadla do údolí a nejde to oblézt. Přes údolí vede několik trubek s vodou. Na druhé straně levada normálně pokračuje dál. Vracíme se přes tunel hrůzy a v sedle bereme bus smě porto moniz. Tady trávíme na festivalu Semana del mar ( týden moře ) zbytek dovolené. Tato vesnička je známá tím, že tu jsou malá sopečná koupaliště s mořskou vodou. Relax si užíváme a poslední den jedeme Autobusem do FNC.
Fotky odsud a cesta zpět bude v pokračování již zítra!
PXO-FNC
AVP 0853
15:25-18:55
Dornier 228
Load Factor: 18/19, 95%
Pro mě nejdůležitější den dovolené může začít! Již od rána netrpělivě sleduji letadla nad pláží a těším se i na svůj let. V době prázdnin létá tato linka 4x denně trať PXO-FNC. Letadlo je bázováno v PXO. Letíme třetím letem toho dne a k přepážce dorážíme úplně 1. Na našem check-inu se zrovna zaučuje poměrně bystrý muž a tak jsou naše zavazadla velmi brzo odbavena. Dostáváme Palubní lístek ve wordu a vzhledem k tomu, že je ještě hodina do odletu relaxujeme a zkoumáme letiště. Vše je prozkoumáno během 5 minut a zjišťujeme, že v hale je i občerstvení, které není tak předražené jako třeba PRG. Káva tu stojí 0,80 Eur. O jediný rozruch se tak postarají koupáci na charteru Saty z PXO do LIS. Autobus je přiveze hezky 2 hodiny před odletem a rázem jsou všechny přepážky zaplněné. Po bezpečnostní kontrole se odebíráme k našemu gatu. Nástup bude probíhat pěšky a už vidíme našeho krasavce, se kterým poletíme dalších 20 minut. Na on-line check-inu jsem vybral místa u pilotní kabiny, protože mezi piloty a kabinou není nic. Nástup dokončen během 2 minut a už probíhá start obou motorů. Nejdříve levý, poté i ten pravý. Letadlo se začíná otřásat a jedeme k jediné ranveji na tomto ostrově. Mezitím sedne i SATA a krátce na to odlétáme. Zážitek je to úžasný - vidíme totiž celou předletovou přípravu i start a komunikaci s věží. Krátce po startu padá pilotům kalkulačka a během zatáčení ji podává cestujicí pilotům . Letíme spíš takový vyhlídkový let a za 15 minut klesáme na FNC. Teď již jen oblíbený přistávací manévr o 180 stupňů a jde se na krátké finále. Zastavujeme prakticky hned a jedeme ke stojánce pro vrtuláky, naším sousedem je ATR 72 Binter Canarias. Zavazadla přijíždějí rychle a jdeme se poptat po taxi. 30 Euro a jsme v centru v apartmánu s výhledem na přístav. Je pro 4 osoby a je velmi prostorný a vůbec se nezdá, že za něj majitel chce pouhých 50 Euro/noc/. Jmenuje se apartamento princesa - určitě doporučuji.
Ve Funchalu máme 2 dny a naším 1. úkolem je koupit plynovou bombu Campingaz. Naštěstí se to rychle daří a naše největší obavy se nevyplňují. Navštívíme i horu Monte a botanickou zahradu.
3. den vyrážíme k autobusům a jedeme směr Canical. Je to levné a navíc autobus jede vyhlídkovou cestou okolo letiště. Naším cílem pro dalších 5 dnů jsou levady ( vodní kanálky svážející vodu ze severu na jih ostrova. ) Vše si neseme sebou a 1. den cesty ujdeme 20 kilometrů. Kempujeme v pohodě u levady. Potkáváme 2 lidi.
Další den startujeme brzy, protože nás čeká nejfrekventovanější levada celého treku. Děláme dobře - až do samého konce nikoho nepotkáváme. Ještě stihneme oběd ve vesničce Ribeiro Frío a dojdeme k výhledu Balcoes. Tam je v mapě zakreslená levada, která je ovšem zakázaná a důrazně před ní varuje cedule v 5 jazycích. To nás nezastavuje. Některá místa jsou nezajištěná a pád by znamenal jistou smrt. procházíme i tunely a dorážíme do rokle.. V ní by měl téci potok. Něco zde skutečně teče, ale teče to pod vrstvou obrovských spadaných kamenů z okolních srázů. K večeru dorážíme k vodopádu. To znamená jediné - další den se vrátit a zkusit najít nějakou alternativu. Nejistě jdeme spát, protože okolo nás padají kameny. Ráno se však probouzíme živí a zdraví.
Ráno ještě zkoušíme projít lesem z bobkového listu přes kopec, ale nedaří se. Všude je spousta ostružiní a jsme docela dost od krve. Na mapě zjišťujeme, že nás od cíle - tunelu dlouhého 2,5 kilometru dělí 200 metrů . Celý den se tak vracíme potupně do vesničky... Tam bereme taxi a jedeme směr Caldeirao verde, neboli zelený kotel. Ujdeme pár kilometrů a znavení jdeme spát. Zítra nás totiž čekéá 3000 metrů převýšení.
Ráno jíme polentu se sýrem, abychom měli dost energie. Jen během rána vylezeme na hřeben hor a tam se nám naskýtají úžasné pohledy.. Ve výšce 1800 metrů kupujeme pití a chipsy a pokračujeme. Jdeme úplně sami, občas vlezeme do vlhkých mraků ale obvykle je to jen na pár vteřin. Mrak působí jako příjemné osvěžení. Je ticho, v pozadí jsou vidět větrné turbíny z náhorní plošiny a pomalu se blížíme k boca encumeada - sedlu, které dělí Madeiru. Kupujeme občerstvení.. Tou dobou nevíme, že se tu neplánovaně stavíme ještě 1. Tentokrát kempujeme na rozcestí .
Z našeho tábořiště vyrážíme směrem na západ. Procházíme 300 metrů dlouhým tunelem, poté tunelem dlouhým 2 kilometry. Před ním je cedule ,, zákaz vstupu ", zcela tvrdohlavě však jdeme dál. V tunelu jsou podpěry a je evidentní, že se to bortí. Jaké je naše překvapení, když zjišťujeme, že na druhé straně žádná cedule není. Dorážíme k velkému údolí. To co vidíme je strašné! Celá levada se propadla do údolí a nejde to oblézt. Přes údolí vede několik trubek s vodou. Na druhé straně levada normálně pokračuje dál. Vracíme se přes tunel hrůzy a v sedle bereme bus smě porto moniz. Tady trávíme na festivalu Semana del mar ( týden moře ) zbytek dovolené. Tato vesnička je známá tím, že tu jsou malá sopečná koupaliště s mořskou vodou. Relax si užíváme a poslední den jedeme Autobusem do FNC.
Fotky odsud a cesta zpět bude v pokračování již zítra!
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 141
- Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
- Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Libové Úplně jsem se vrátil v čase na Azorské ostrovy. Gratulace k fantastickým fotkám a skvělému počtení. Rozhodně piš dál, máš talent kluku
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 158
- Registrován: 21. 04. 2008, 20:50
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
alesesl píše:Zatim vyborne zpracovany TR i s fotkama. Porto Santo je dlouho na mem seznamu letist. Uz se tesim na pokracovani. Kolik vysla jednosmerna letenka FNC-PRG s QS jestli to neni tajny?
Letenky PRG-FNC s QS sleduju delší dobu, cena se prakticky nehne, tj. 4,5 tis. za OW, takže nic pro nás
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Možná by to šlo s EZY přes LIS a MXP...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 158
- Registrován: 21. 04. 2008, 20:50
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Kuboš píše:Možná by to šlo s EZY přes LIS a MXP...
Takhle jsem právě na Madeiru letěl, PRG-MXP-LIS-FNC-LIS-MXP-PRG, tehdy ta skládačky vyšla na dva tisíce a nějaké drobné
TR je super, čtivý, bez zbytečných podrobností a na tvůj věk stylisticky i gramaticky dobrý. Jen tak dál, držím palce, ať se ti plní další cestovatelské sny
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Opět se přidávám ke chvále, 2. část TR je snad ještě lepší, než ta první. Ten trek po Madeiře je navíc velmi inspirující. Osobně bych měl tedy problém lézt někam, kam je vstup na vlastní nebezpečí, nebo dokonce zakázán, tedy hlavně proto, že bych se bál, že se mi tam fakt něco stane. Před pár lety jsem to udělal ve Slovenském ráji a málem to nedopadlo dobře. Ale proti gustu žádný dišputát a alespoň člověk získá zážitky na celý život.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Praha-Lisabon a obě Madeirská letiště jednou ranou
Je to super report! Na Madeiru se chystám o letních prázdninách 2015, takže díky za nějaké fotky, musí tam být opravdu nádherně. A samozřejmě se chystám i na PXO, bez toho by to nešlo
Takže díky za zprostředkování cesty a těším se na poslední část reportu.
Takže díky za zprostředkování cesty a těším se na poslední část reportu.