Havárie A320 Germanwings v Alpách
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
GPWS (Ground Proximity Warning System) http://cs.wikipedia.org/wiki/Ground_Proximity_Warning_System
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Dodej zdroj...Zdenek píše:V jednom ze zdroj; píší že je slyšet emergency zvuk začátku klesání. Můj dotaz je, zda se tento zvuk ozve když je klesání nastaveno v režimu autopilota?
FD.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Tony Smoke píše:Zdenek píše:V jednom ze zdroj; píší že je slyšet emergency zvuk začátku klesání. Můj dotaz je, zda se tento zvuk ozve když je klesání nastaveno v režimu autopilota?
Nemal to byt nahodou emergency signal bliziaceho sa terenu?
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... rbusu.html
V 10:29 letové radary zaznamenaly, že letadlo začalo klesat. Během první minuty sestoupilo o 100 metrů, během další minuty už ztratilo 550 metrů z původní výšky. V 10:32 se letadlo snažili kontaktovat letoví dispečeři, ale nedostali žádnou odpověď. V tu chvíli se v kokpitu rozezněl i automatický alarm, upozorňující na náhlé klesání.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Zdeňku, Novinky odkazující na Bild, který snad tvrdí, že má záznam CVR, bohužel nejsou zdroj, který lze asi dost dobře rozklíčovat. Třeba tohle,
Každopádně letadlo je vybavené varováním opuštění přednastavené výšky, které se spíná (zvukový tón) při odchylce 200 ft od zvolené hodnoty - povinnosti m.j. pro RVSM. Jiný automatický alarm na náhlé klesání se mi nepodařilo dohledat. Navíc, výše uvedené je potlačeno, pakliže je připojený autopilot.
FD.
Francouzští vyšetřovatelé už dříve uvedli, že kapitán se pokoušel zablokované pancéřové dveře otevřít i pomocí sekáčku
Každopádně letadlo je vybavené varováním opuštění přednastavené výšky, které se spíná (zvukový tón) při odchylce 200 ft od zvolené hodnoty - povinnosti m.j. pro RVSM. Jiný automatický alarm na náhlé klesání se mi nepodařilo dohledat. Navíc, výše uvedené je potlačeno, pakliže je připojený autopilot.
FD.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
FlightDetent píše:
...Každopádně letadlo je vybavené varováním opuštění přednastavené výšky, které se spíná (zvukový tón) při odchylce 200 ft od zvolené hodnoty - povinnosti m.j. pro RVSM...
FD.
Obávám se, že to je nepochopení. Alarm na opuštění výšky tam samozřejmě je, ale aktivuje se jen v případě, že se letadlo odchýlí od výšky nastavené v autopilotu např. vlivem turbulencí. Pokud ovšem pilot nastaví ovladačem autopilota záměrně klesání (natočení cílové výšky a stisk jednoho tlačítka), žádný alarm se neozve, protože letadlo vykonává zadaný pokyn a nepředpokládá se, že by jeden pilot prováděl manévry v rozporu s druhým pilotem.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Nepochopení čeho? Informace z novinek.cz?
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Sorry, tak to jsem asi já nepochopil, že cituješ novinky.cz
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
JackBrno píše:FlightDetent píše:
...Každopádně letadlo je vybavené varováním opuštění přednastavené výšky, které se spíná (zvukový tón) při odchylce 200 ft od zvolené hodnoty - povinnosti m.j. pro RVSM...
FD.
Obávám se, že to je nepochopení. Alarm na opuštění výšky tam samozřejmě je, ale aktivuje se jen v případě, že se letadlo odchýlí od výšky nastavené v autopilotu např. vlivem turbulencí. Pokud ovšem pilot nastaví ovladačem autopilota záměrně klesání (natočení cílové výšky a stisk jednoho tlačítka), žádný alarm se neozve, protože letadlo vykonává zadaný pokyn a nepředpokládá se, že by jeden pilot prováděl manévry v rozporu s druhým pilotem.
Asi píšete oba o tomtéž.
Je to přesně jak píše FD. Mnoho informací u kterých není jasné co je něčím podloženo a co je výsledek tzv. tiché pošty v zoufalé snaze něco napsat aby se zaplatila reklama ke článku připojená.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Zdenek píše:JackBrno píše:FlightDetent píše:
...Každopádně letadlo je vybavené varováním opuštění přednastavené výšky, které se spíná (zvukový tón) při odchylce 200 ft od zvolené hodnoty - povinnosti m.j. pro RVSM...
FD.
Obávám se, že to je nepochopení. Alarm na opuštění výšky tam samozřejmě je, ale aktivuje se jen v případě, že se letadlo odchýlí od výšky nastavené v autopilotu např. vlivem turbulencí. Pokud ovšem pilot nastaví ovladačem autopilota záměrně klesání (natočení cílové výšky a stisk jednoho tlačítka), žádný alarm se neozve, protože letadlo vykonává zadaný pokyn a nepředpokládá se, že by jeden pilot prováděl manévry v rozporu s druhým pilotem.
Asi píšete oba o tomtéž.
Je to přesně jak píše FD. Mnoho informací u kterých není jasné co je něčím podloženo a co je výsledek tzv. tiché pošty v zoufalé snaze něco napsat aby se zaplatila reklama ke článku připojená.
Já si myslím, že se dá vyjít z tiskových konferencí francouzského prokurátora a Germanwings. Na obou bylo potvrzeno, že druhý pilot manipuloval s autopilotem a úmyslně nastavil klesání letounu. Prokurátor pokud si pamatuji správně uvedl, že důvody neznáme, ale každopádně, že se jednalo o úmysl.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Jak píše Pan Am, toto bych viděl jako spolehlivě ověřená fakta. Co ho k tomu vedlo, je druhá věc, ale úmysl druhého pilota bych už nezpochybňoval.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Teď jsem někde četl, že EASA vydává direktivu, že v kokpitu musí být vždy dva, tedy pilota střídá steward. Pomiňme jiné aspekty a uvědomme si to, že je mnohem snazší proniknout mezi CC než se stát pilotem. Uhlídat tu armádu neustále se měnících letušek a stewardů, to snad ani nejde. Pokud bude mezi nimi zločinec, lehce může pak osamotě odstranit pilota a zmocnit se letadla. Nemyslím, že bychom měli lustrovat letušky, prostě ukazuji, jak se do toho zaplétáme a zaplétáme...
Dejme tomu, že se pilot opravdu chtěl zabít - jak to, že vzal s sebou dalších 150 lidí? Byl snad tak úplně mimo, že mu to ani na mysl nepřišlo, že má vzadu lidi? Nebo viděl své problémy natolik důležité, důležitější než svět těch 150 a stovek jejich blízkých?
V prvním případě se nabízí otázka, jestli izolace pilotů do neprůbojné kobky vlastně nezpůsobuje, že už si nejsou tolik instinktivně vědomi svého cenného nákladu. Že už jsou to pro ně podvědomě víc čísla a kilogramy, než lidé.
V druhém případě se nabízí otázka, jestli v naší společnosti už není individualismus tak patologicky přebujelý, že si méně kritičtí jedinci začínají myslet, že jejich pohled na svět je stejně důležitý, jako pohled zbytku světa.
Dejme tomu, že se pilot opravdu chtěl zabít - jak to, že vzal s sebou dalších 150 lidí? Byl snad tak úplně mimo, že mu to ani na mysl nepřišlo, že má vzadu lidi? Nebo viděl své problémy natolik důležité, důležitější než svět těch 150 a stovek jejich blízkých?
V prvním případě se nabízí otázka, jestli izolace pilotů do neprůbojné kobky vlastně nezpůsobuje, že už si nejsou tolik instinktivně vědomi svého cenného nákladu. Že už jsou to pro ně podvědomě víc čísla a kilogramy, než lidé.
V druhém případě se nabízí otázka, jestli v naší společnosti už není individualismus tak patologicky přebujelý, že si méně kritičtí jedinci začínají myslet, že jejich pohled na svět je stejně důležitý, jako pohled zbytku světa.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Karel_x píše:Nemyslím, že bychom měli lustrovat letušky, prostě ukazuji, jak se do toho zaplétáme a zaplétáme...
No já hlavně tak nějak netuším k čemu tam bude letuška dobrá. Pokud bude chtíd udělat jeden z pilotů kamikatze tak mu v tom letuška nezabrání (dokonce si myslím že by to mohl udělat s kapitánem vedle sebe a stejně by s tím kapitán nic nesvedl takže možná že dobře že to dopadlo takhle).
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
reakce na příspěvky o 2 výše
P.A. / JB: osobně mám stejný pocit. Sice rozlišuji mezi zaznamenanými (a zveřejněnými) fakty a z nich vyvozenými závěry, ale to si dělám skutečně jen pro svůj vlastní pořádek.
Myslím si, že jsou jen zatím tři spolehlivé zdroje + jeden neověřitelný:
1. Záznam CVR
2. Záznam ŘLP z odpovídače módu C a asi i S
3. Komunitní stopa ADS-B na FlightRadar24
(4.) cokoliv uniklého z laboratoří / archivů 1 a 2, ovšem tady nelze ověřit mezi leak a fake.
Jako kanál, z kterého 1 + 2 beru bez potřeby řešit "zkreslení" beru BEA, BFU, policejní složky Španělska, Francie a Německa.
drobné poznámky:
termín z briefingu prokurátora je volontaire, použit opakovaně; v kontextu je to prašť jak uhoď, ale volba slov je velmi pečlivá a profesionální.
https://translate.google.cz/#fr/en/volontaire, a mezi synonymy zejména není:
- delibrate
- intentional
Už se cosi mluví o nalezení "druhého zapisovače", že prý ale v něm chybí jakási karta. Což spíše vypadá na QAR, nikoliv DFDR.
ahoj,
FD.
PS: ledaže by to bylo všechno jinak: https://www.youtube.com/watch?v=N6BHX0eSswQ
P.A. / JB: osobně mám stejný pocit. Sice rozlišuji mezi zaznamenanými (a zveřejněnými) fakty a z nich vyvozenými závěry, ale to si dělám skutečně jen pro svůj vlastní pořádek.
Myslím si, že jsou jen zatím tři spolehlivé zdroje + jeden neověřitelný:
1. Záznam CVR
2. Záznam ŘLP z odpovídače módu C a asi i S
3. Komunitní stopa ADS-B na FlightRadar24
(4.) cokoliv uniklého z laboratoří / archivů 1 a 2, ovšem tady nelze ověřit mezi leak a fake.
Jako kanál, z kterého 1 + 2 beru bez potřeby řešit "zkreslení" beru BEA, BFU, policejní složky Španělska, Francie a Německa.
drobné poznámky:
termín z briefingu prokurátora je volontaire, použit opakovaně; v kontextu je to prašť jak uhoď, ale volba slov je velmi pečlivá a profesionální.
https://translate.google.cz/#fr/en/volontaire, a mezi synonymy zejména není:
- delibrate
- intentional
Už se cosi mluví o nalezení "druhého zapisovače", že prý ale v něm chybí jakási karta. Což spíše vypadá na QAR, nikoliv DFDR.
ahoj,
FD.
PS: ledaže by to bylo všechno jinak: https://www.youtube.com/watch?v=N6BHX0eSswQ
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Karel_X:
Bohužel případů tzv. rozšířených sebevražd přibývá a takový sebevrah využije prostředek, který je mu dostupný. Tentokrát (a ne poprvé) měl k dispozici letadlo. Řekl bych, že jsou asi tři možnosti uvažování takového sebevraha:
1) chce se prostě zrovna teď zabít, má k tomu v ruce "nabitou zbraň" a jeho mozek je tím úmyslem sebevraždy tak zahlcen, že vůbec nemyslí na okolnosti (150 lidí vzadu)
2) jakási pomsta lidstvu, to bych řekl, že je nejčastější motivace a vlastně to ani nemusí být primárně sebevražda, ale snaha zabít co nejvíce cizích lidí, "abych jim ukázal" a jeho vlastní smrt je jen "daní za úspěch".
3) možná si tím velkým množstvím lidí, kteří jdou na smrt s ním, jen prostě nějak dodával odvahu.
Každopádně sebevražda spojená s vraždou není nic extra vzácného, bylo jich dost už i v ČR a nevyhýbá se takové "řešení" životní situace ani pilotům.
Jinak k tomu nařízení EASA, já jsem rozhodně pro, aby nesměl pilot zůstat v kokpitu (uzavřeném) sám. Všichni sice víme, že pokud se jeden z pilotů rozhodne něco takového důsledně provést, je jen malá šance, že mu v tom někdo zabrání. Nicméně nějaká šance přeci jen zůstane a lidé na palubě budou mít aspoň možnost zkusit si přežití vybojovat. Když už nic jiného, náhradník v kokpitu může zabránit zablokování dveří a vpustit dovnitř další členy posádky, aby přemohli zmagořeného pilota. Nebudou odsouzeni čekak jak ovce na smrt za zamčenými dveřmi bez možnosti cokoliv zkusit. Co se týče prověřování, neznám přesné podmínky, ale dle mého názoru by prověřování stewardů z bezpečnostního hlediska mělo být už dnes prakticky na stejné úrovni, jako u pilotů, liší se jen kvalifikace. Takže bych neřekl, že by bylo nezbytné nějaké výrazné zpřísňování. Navíc CC mají do kokpitu přístup běžně i teď, tak tím nařízením prakticky žádné riziko navíc nevzniká.
Bohužel případů tzv. rozšířených sebevražd přibývá a takový sebevrah využije prostředek, který je mu dostupný. Tentokrát (a ne poprvé) měl k dispozici letadlo. Řekl bych, že jsou asi tři možnosti uvažování takového sebevraha:
1) chce se prostě zrovna teď zabít, má k tomu v ruce "nabitou zbraň" a jeho mozek je tím úmyslem sebevraždy tak zahlcen, že vůbec nemyslí na okolnosti (150 lidí vzadu)
2) jakási pomsta lidstvu, to bych řekl, že je nejčastější motivace a vlastně to ani nemusí být primárně sebevražda, ale snaha zabít co nejvíce cizích lidí, "abych jim ukázal" a jeho vlastní smrt je jen "daní za úspěch".
3) možná si tím velkým množstvím lidí, kteří jdou na smrt s ním, jen prostě nějak dodával odvahu.
Každopádně sebevražda spojená s vraždou není nic extra vzácného, bylo jich dost už i v ČR a nevyhýbá se takové "řešení" životní situace ani pilotům.
Jinak k tomu nařízení EASA, já jsem rozhodně pro, aby nesměl pilot zůstat v kokpitu (uzavřeném) sám. Všichni sice víme, že pokud se jeden z pilotů rozhodne něco takového důsledně provést, je jen malá šance, že mu v tom někdo zabrání. Nicméně nějaká šance přeci jen zůstane a lidé na palubě budou mít aspoň možnost zkusit si přežití vybojovat. Když už nic jiného, náhradník v kokpitu může zabránit zablokování dveří a vpustit dovnitř další členy posádky, aby přemohli zmagořeného pilota. Nebudou odsouzeni čekak jak ovce na smrt za zamčenými dveřmi bez možnosti cokoliv zkusit. Co se týče prověřování, neznám přesné podmínky, ale dle mého názoru by prověřování stewardů z bezpečnostního hlediska mělo být už dnes prakticky na stejné úrovni, jako u pilotů, liší se jen kvalifikace. Takže bych neřekl, že by bylo nezbytné nějaké výrazné zpřísňování. Navíc CC mají do kokpitu přístup běžně i teď, tak tím nařízením prakticky žádné riziko navíc nevzniká.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Když to vezmu ad absurdum tak na jÁTRu vzniká neřešitelná situace pokud chce CC něco FC ukázat.