Havárie A320 Germanwings v Alpách
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Dobre beardie aspon trochu blizsie k tej civilnej realite:
- realita funguje inak, clovek si vybera lekara sam a zamestnavatelovi bud donesie vyplnenu A4ku od svojho lekara alebo ide na prehliadku lekarovi kontraktovaneho firmou - a to co mu ti lekari zistia sa zapisuje do nejakej zdravotnej dokumentacie pilota, ta je kde ulozena
ak ma zamestnavatel kontraktovaneho lekara, aky ma ten vztah k zamestnavatelovi v suvislosti so sledovanim zdravotneho stavu pilota, teda zamestnanca civilnej leteckej spolocnosti
- firemny ale samozrejme nema sancu pocas 30-minutoveho sedenia zistit detaily o jeho zdravotnom stave, okrem najzakladnejsich priznakov, psychicke problemy takmer s urcitostou neodhali - co teda ten firemny lekar robi, ake ma teda povinnosti pocas obdobia od jednej komplexnej lekarskej prehliadky po nasledujucu nejakej leteckej nemocnici urcednej na tieto prehliadky.
Zase tu mataju tie psy..., ci su uz len tieto choroby....
urcite to co napisem vyvola burku nevole ale: nejednemu mojmu kolegovi pri takych rutinnych prehliadkach- tu povazovanych za nieco nemozne, nemyslitgelne u civilov, lekar zistil napr. zvyseny krvny tlak len v jeden den. Zacal ho sledovat nejaku dobu, bez lietania. Ak sa mu to ani potom nepozdavalo, tak ho poslal na vysetrenie do nemocnice. Tam bud potvrdili ozaj nemoc zvyseny krvny tlak alebo len nejaku odchylku od beznych hodnot. Ak boli chori, liecili sa, dostali sa do bezneho normalu podla leteckych zdravotnych forsriftov a pokracovali v lietani. Zial, niektori museli skoncit. Ale taky je zivot.
A takych prikladov je viac.
Neviem ci ta rutinna púrehliadka pomohla zachranit ludsky zivot ale viem, ze pomohla v odhaleni nejednej choroby.
mat 1 lekara, ktory je kontaktovany aj v pracovnom aj nepracovnom zivote, by mohlo pomoct problemy odhalit, v civilnom zivote je to ale funguje inak...
- nuz domnievam sa, ze v povolani pilota by to nemalo fungovat inak ani aj u civilov. Ved sa nevozia v ere len sami
- realita funguje inak, clovek si vybera lekara sam a zamestnavatelovi bud donesie vyplnenu A4ku od svojho lekara alebo ide na prehliadku lekarovi kontraktovaneho firmou - a to co mu ti lekari zistia sa zapisuje do nejakej zdravotnej dokumentacie pilota, ta je kde ulozena
ak ma zamestnavatel kontraktovaneho lekara, aky ma ten vztah k zamestnavatelovi v suvislosti so sledovanim zdravotneho stavu pilota, teda zamestnanca civilnej leteckej spolocnosti
- firemny ale samozrejme nema sancu pocas 30-minutoveho sedenia zistit detaily o jeho zdravotnom stave, okrem najzakladnejsich priznakov, psychicke problemy takmer s urcitostou neodhali - co teda ten firemny lekar robi, ake ma teda povinnosti pocas obdobia od jednej komplexnej lekarskej prehliadky po nasledujucu nejakej leteckej nemocnici urcednej na tieto prehliadky.
Zase tu mataju tie psy..., ci su uz len tieto choroby....
urcite to co napisem vyvola burku nevole ale: nejednemu mojmu kolegovi pri takych rutinnych prehliadkach- tu povazovanych za nieco nemozne, nemyslitgelne u civilov, lekar zistil napr. zvyseny krvny tlak len v jeden den. Zacal ho sledovat nejaku dobu, bez lietania. Ak sa mu to ani potom nepozdavalo, tak ho poslal na vysetrenie do nemocnice. Tam bud potvrdili ozaj nemoc zvyseny krvny tlak alebo len nejaku odchylku od beznych hodnot. Ak boli chori, liecili sa, dostali sa do bezneho normalu podla leteckych zdravotnych forsriftov a pokracovali v lietani. Zial, niektori museli skoncit. Ale taky je zivot.
A takych prikladov je viac.
Neviem ci ta rutinna púrehliadka pomohla zachranit ludsky zivot ale viem, ze pomohla v odhaleni nejednej choroby.
mat 1 lekara, ktory je kontaktovany aj v pracovnom aj nepracovnom zivote, by mohlo pomoct problemy odhalit, v civilnom zivote je to ale funguje inak...
- nuz domnievam sa, ze v povolani pilota by to nemalo fungovat inak ani aj u civilov. Ved sa nevozia v ere len sami
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
globik - Proboha, tak tu už konečně odpověz na tu jednoduchou otázku: Jak by ta návštěva lékaře v tomto jednom konkrétním případě zabránila té sebevraždě / hromadné vraždě ????!!!!
Ja netvrdim, ze ta denna navsteva by zabranila takemuto konaniu.
Bavim sa o systeme zdravotnickej starostlivosti u civilnych leteckych spolocnosti, ktory nepoznam a porovnavam to s tym co som zazil. Nepamatam si az taky vyhroteny pripad, ale poznam, ze podobne zdravotne problemy mali niektori kolegovia, ci uz z osobneho zivota alebo prace. Casto sa to stavalo napr. po nejakej katastrofe. Moj spoluziak to nezvladol a zial odisiel od lietania.
Ale system nie je len o psychike, ma prispiet k poznaniu zdravotneho stavu pilota. Aj na ukor vzdania sa nejakej osobnej slobody. Ved sa slobodne rozhodol venovat sa takemu povolaniu tak by to malo byt samozrejmostou aj nejake obmedzenia. A tu podla mna kazda zanedbana malickost moze mat nedozierne nasledky.
Nikomu nevnucujem moje nazory a je na kazdom ako si ich vylozi.
Ja netvrdim, ze ta denna navsteva by zabranila takemuto konaniu.
Bavim sa o systeme zdravotnickej starostlivosti u civilnych leteckych spolocnosti, ktory nepoznam a porovnavam to s tym co som zazil. Nepamatam si az taky vyhroteny pripad, ale poznam, ze podobne zdravotne problemy mali niektori kolegovia, ci uz z osobneho zivota alebo prace. Casto sa to stavalo napr. po nejakej katastrofe. Moj spoluziak to nezvladol a zial odisiel od lietania.
Ale system nie je len o psychike, ma prispiet k poznaniu zdravotneho stavu pilota. Aj na ukor vzdania sa nejakej osobnej slobody. Ved sa slobodne rozhodol venovat sa takemu povolaniu tak by to malo byt samozrejmostou aj nejake obmedzenia. A tu podla mna kazda zanedbana malickost moze mat nedozierne nasledky.
Nikomu nevnucujem moje nazory a je na kazdom ako si ich vylozi.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
janko píše:Ved sa slobodne rozhodol venovat sa takemu povolaniu tak by to malo byt samozrejmostou aj nejake obmedzenia.
Kde je hranice těch omezení? Kdo ji stanoví? Nezlob se, ale podle mne tudy cesta nevede.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
kedze si to vyziada letecka spolocnost, tak prekvapivo u nejjanko píše:a to co mu ti lekari zistia sa zapisuje do nejakej zdravotnej dokumentacie pilota, ta je kde ulozena
bud je to interny zamestnanec leteckej spolocnosti alebo je kontraktovanyak ma zamestnavatel kontraktovaneho lekara, aky ma ten vztah k zamestnavatelovi v suvislosti so sledovanim zdravotneho stavu pilota, teda zamestnanca civilnej leteckej spolocnosti
ked nieco zisti, tak bud posle pacienta na specificke vysetrenie alebo, ak to nie je vazne, pocka a po nejakom case ho znova vysetri, na zaklade vysledkov existuje konkretny postupco teda ten firemny lekar robi, ake ma teda povinnosti pocas obdobia od jednej komplexnej lekarskej prehliadky po nasledujucu nejakej leteckej nemocnici urcednej na tieto prehliadky.
to je tvoj problem, chces nejake vseobecne zavery aplikovat na konkretny prikladZase tu mataju tie psy..., ci su uz len tieto choroby....
preco sa nechces bavit o konkretnom pacientovi, ktory trpel psychickymi poruchami, ktore nie je mozne overit inak ako specializovanym praktikom?
to nikto nerozporuje, zmeranie krvneho tlaku ale neukaze psychicke problemy, ktore boli za tymto konkretnym pripadomNeviem ci ta rutinna púrehliadka pomohla zachranit ludsky zivot ale viem, ze pomohla v odhaleni nejednej choroby
je pre teba naozaj take zlozite zamerat sa na tento konkretny specificky pripad?
pytas sa na nerelevantne informacie
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
zdenek -Pozri sa, vsetky zakladne zdravotne parametre urcuje nejakaustredna letecka zdravotnicka ustanovizen, aspon to tak ledysi bolo.
Napisem ako so to prezil ja. Za mojich cias to bol ULZ v Prahe. Ak si sa dostal mimo tychto parametrov, tak zial. Bud to obmedzenie stacilo, ze si mohol odist od jedneho typu lietadla k inemu a postupne ako sa menil zdravotny stav, nezostavalo len sa rozlucit s lietanim u vojska.
A tie parametre poznal aj nas lekar, posielal na nas vysetrenia do beznych nemocnic v priebehu roka, pri kazdom zaciatku letovej smeny mi zmeral tlak, pulz, pozrel sa do hrdla, pobavili sme sa o tom co som robil den predtym alebo o nejakych inych veciach a isiel lietat. Ak sa mu nieco nepozdavalo tak, som nelietal, navstivil som ho na druhy den a riesili sme otazku mojho zdravotneho spolocne.
Nepovazoval som to ziadne obmedzovanie mojej osobnej slobody alebo prav. Jednoducho to bolo tak.
Neviem ako je to u civilov, ale este za mna sme sa stretravali bezne na chodbach ULZ s pilotmi od CSA. Bud sme sa s nimi osobne poznali alebo som tam mal tiez kolegou co odisli k CSA. Nebavili sme sa o tom ake parametre maju splnat, ale nespominam si, ze by si bol niekto z nich stazoval na obmedzovanie jeho osobnej slobody vo vztahu k posudzovaniu jeho zdravotneho stavu.
A znova kedze, nepoznam system zdravotneho zabezpecenia u civilnych leteckych spoloocnosti, tak ma to zaujima ako celok.
Nikomu nevnucujem svoj nazor, a je na kazdom ako sa k tomu postavi.
Napisem ako so to prezil ja. Za mojich cias to bol ULZ v Prahe. Ak si sa dostal mimo tychto parametrov, tak zial. Bud to obmedzenie stacilo, ze si mohol odist od jedneho typu lietadla k inemu a postupne ako sa menil zdravotny stav, nezostavalo len sa rozlucit s lietanim u vojska.
A tie parametre poznal aj nas lekar, posielal na nas vysetrenia do beznych nemocnic v priebehu roka, pri kazdom zaciatku letovej smeny mi zmeral tlak, pulz, pozrel sa do hrdla, pobavili sme sa o tom co som robil den predtym alebo o nejakych inych veciach a isiel lietat. Ak sa mu nieco nepozdavalo tak, som nelietal, navstivil som ho na druhy den a riesili sme otazku mojho zdravotneho spolocne.
Nepovazoval som to ziadne obmedzovanie mojej osobnej slobody alebo prav. Jednoducho to bolo tak.
Neviem ako je to u civilov, ale este za mna sme sa stretravali bezne na chodbach ULZ s pilotmi od CSA. Bud sme sa s nimi osobne poznali alebo som tam mal tiez kolegou co odisli k CSA. Nebavili sme sa o tom ake parametre maju splnat, ale nespominam si, ze by si bol niekto z nich stazoval na obmedzovanie jeho osobnej slobody vo vztahu k posudzovaniu jeho zdravotneho stavu.
A znova kedze, nepoznam system zdravotneho zabezpecenia u civilnych leteckych spoloocnosti, tak ma to zaujima ako celok.
Nikomu nevnucujem svoj nazor, a je na kazdom ako sa k tomu postavi.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Já se vám divím,že toho zelenýho trolla pořád krmíte,tahle debata je už s odpuštěním o ho**** a admin by to tu mohl malinko probrat. Díky.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
okej, ako nam tato informacia pomoze pri tomto konkretnom pade lietadla?janko píše:pri kazdom zaciatku letovej smeny mi zmeral tlak, pulz, pozrel sa do hrdla, pobavili sme sa o tom co som robil den predtym alebo o nejakych inych veciach a isiel lietat.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
janko:
Jenže tys do dostal rozkazem, jít k tomu a tomu doktorovi. Ok, u vojáků prostě s tím člověk počítá. Ale pro zajímavost, kolik takových dní jsi měl za měsíc a kolika pilotů celkem se to týkalo? Porovnej to třeba s piloty TVS, kteří odlétají jeden den ráno v 5, druhý den v poledne, třetí den třeba v šest večer, piloti jsou tam dva + 4 CC a těch letadel se ti točí v Praze třeba 10 celý den sem a tam. A to mluvím o jediné společnosti. Pilot samozřejmě na první odlet nepojede na letiště o 3 hodiny dřív, jen aby na něj vůbec vyšla řada u doktora, protože mezi směnami musí mít předepsaný odpočinek. No a k tomu všemu ještě pořád zůstává ta základní otázka, na kterou odmítáš odpovědět, jak by takový systém kontrol pomohl letu Germanwings? Ty prostě vůbec nemáš představu o současném civilním provozu, nevidíš to přes své zelené brýle. Doporučuji, raději se civilními letadly nezabývej a vzpomínej na pevný vojenský řád
Jenže tys do dostal rozkazem, jít k tomu a tomu doktorovi. Ok, u vojáků prostě s tím člověk počítá. Ale pro zajímavost, kolik takových dní jsi měl za měsíc a kolika pilotů celkem se to týkalo? Porovnej to třeba s piloty TVS, kteří odlétají jeden den ráno v 5, druhý den v poledne, třetí den třeba v šest večer, piloti jsou tam dva + 4 CC a těch letadel se ti točí v Praze třeba 10 celý den sem a tam. A to mluvím o jediné společnosti. Pilot samozřejmě na první odlet nepojede na letiště o 3 hodiny dřív, jen aby na něj vůbec vyšla řada u doktora, protože mezi směnami musí mít předepsaný odpočinek. No a k tomu všemu ještě pořád zůstává ta základní otázka, na kterou odmítáš odpovědět, jak by takový systém kontrol pomohl letu Germanwings? Ty prostě vůbec nemáš představu o současném civilním provozu, nevidíš to přes své zelené brýle. Doporučuji, raději se civilními letadly nezabývej a vzpomínej na pevný vojenský řád
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
berdie: nevytrhavaj vety z celeho textu.
Znova, poznamenam, nikomu nevnucujem moj nazor, je na kazdom ako sa k tomu postavi.
Znova, poznamenam, nikomu nevnucujem moj nazor, je na kazdom ako sa k tomu postavi.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Janko, kdybys odpověděl na tu jedinou otázku, nikdo nic vytrhávat nebude. Jenže bohužel, jak je tvým zvykem, nejdůležitější část problematiky ignoruješ. V tomto případě je to vysvětlení, jak by podle tebe mohla předletová prohlídka u doktora zabránit havárii Germanwings. Jestli to vysvětlit nechceš, tak se už vůbec nenamáhej sem psát, děláš ze sebe jen pitomce.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
ty si s tou myslienkou prisiel, ale uz 3 strany na to nie si ochotny odpovedat, mam sa ta to pytat stale dookola alebo uz konecne odpovies?janko píše:berdie: nevytrhavaj vety z celeho textu.
nezda sa mi, ze by si bol ochotny svoj nazor, aj napriek argumentacii druhej strany, pozmenitZnova, poznamenam, nikomu nevnucujem moj nazor, je na kazdom ako sa k tomu postavi.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Nebudem dalej vypisovat.
Ak vytrhujete z celku len tu predletovu prehliadku a to je vam nepochypitelne, kedy nielen ja, ale cele vojenske letectvo, sme v den ked ten bol letovy, u toho ktoreho pluku, a navstivili lekara pred letovou smenou, ano povinne, ale ta prehliadka ako akt, bola len jednou zo sucasti celeho komplexu starostlivosti o zdravotny stav pilotov, tak skoda.
Ak vytrhujete z celku len tu predletovu prehliadku a to je vam nepochypitelne, kedy nielen ja, ale cele vojenske letectvo, sme v den ked ten bol letovy, u toho ktoreho pluku, a navstivili lekara pred letovou smenou, ano povinne, ale ta prehliadka ako akt, bola len jednou zo sucasti celeho komplexu starostlivosti o zdravotny stav pilotov, tak skoda.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
ok, skusim inak
ak by si bol ty, pripadne tvoj kolega, na danej standardnej kratkej predletovej prehliadke, ktora pozostavala z toho, co vsetko si popisal, bolo by v tom pripade mozne, aby lekar odhalil aj nejake zacinajuce psychologicke ochorenie?
poprosim jednoduchu odpoved ano alebo nie
vopred dakujem
ak by si bol ty, pripadne tvoj kolega, na danej standardnej kratkej predletovej prehliadke, ktora pozostavala z toho, co vsetko si popisal, bolo by v tom pripade mozne, aby lekar odhalil aj nejake zacinajuce psychologicke ochorenie?
poprosim jednoduchu odpoved ano alebo nie
vopred dakujem
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
nie.
Ani som nikde nenapisal, ze by predletova rutinna lekarska prehliadka odhalila taketo zavazne ochorenie.
Len som sa snazil aspon trochu priblizit, ano povinne, aky sme mali system zdravotnej starostlivosti.
Je nieco na tom zle.
Ak ten chalan mal na zaciatku nejaku diagnozu, tak ti co o tom rozhodovali mali posudit podla tam platnych zdravotnych kriterii ci moze pokracovat vo vycviku, ci musi prestat uplne s lietanim alebo s akym obmedzenim.
Moj osobny nazor ale je, ze take ochorenie na zaciatku malo znamenat nemoznost ziskat povolenie na vycvik dopravneho civilneho pilota.
A ta dignoza mala byt znama vsetkym stupnom zdravoptnickej starostlivosti a zaznamena v jeho zakladnej lekarskej dokumentacii. To nepovazujem za obmedzovanie osobnej slobody ani prav.
Ani som nikde nenapisal, ze by predletova rutinna lekarska prehliadka odhalila taketo zavazne ochorenie.
Len som sa snazil aspon trochu priblizit, ano povinne, aky sme mali system zdravotnej starostlivosti.
Je nieco na tom zle.
Ak ten chalan mal na zaciatku nejaku diagnozu, tak ti co o tom rozhodovali mali posudit podla tam platnych zdravotnych kriterii ci moze pokracovat vo vycviku, ci musi prestat uplne s lietanim alebo s akym obmedzenim.
Moj osobny nazor ale je, ze take ochorenie na zaciatku malo znamenat nemoznost ziskat povolenie na vycvik dopravneho civilneho pilota.
A ta dignoza mala byt znama vsetkym stupnom zdravoptnickej starostlivosti a zaznamena v jeho zakladnej lekarskej dokumentacii. To nepovazujem za obmedzovanie osobnej slobody ani prav.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
novidis, ani to nebolelo
kedze predpokladam, ze komplexne prehliadky sa nerobia castejsie ako kazdych 6 mesiacov a za tento relativne kratky cas sa moze vyskytnut psychicka porucha, mozeme byt radi, ze niekto z tvojich kolegov nezapichol svoj MiG do materskej skoly, pripadne nezostrelil nejake blizko letiace lietadlo
snad rozumies, ze robit komplexnu prehliadku pred kazdym letom je nanajvys zbytocne a ak clovek nieco spachat chce, tak sa mu to skor ci neskor podari, hlavne v pripade, ak su to psychicke poruchy, ktore nie je mozne jednoducho identifikovat
kedze predpokladam, ze komplexne prehliadky sa nerobia castejsie ako kazdych 6 mesiacov a za tento relativne kratky cas sa moze vyskytnut psychicka porucha, mozeme byt radi, ze niekto z tvojich kolegov nezapichol svoj MiG do materskej skoly, pripadne nezostrelil nejake blizko letiace lietadlo
snad rozumies, ze robit komplexnu prehliadku pred kazdym letom je nanajvys zbytocne a ak clovek nieco spachat chce, tak sa mu to skor ci neskor podari, hlavne v pripade, ak su to psychicke poruchy, ktore nie je mozne jednoducho identifikovat