Metro na Ruzyň

Odpovědět
tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od tygrlive »

Krasne pojata cela pravda o metri i rychlodraze na letiste....
https://www.stream.cz/blanik/10005422-m ... na-stanice

Smutne, ale fakt


jay80
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 04. 07. 2011, 19:10
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od jay80 »

tygrlive píše:Krasne pojata cela pravda o metri i rychlodraze na letiste....
https://www.stream.cz/blanik/10005422-m ... na-stanice

Smutne, ale fakt


Jj, Ťoku, číst to nemusíš, stačí jen podepsat.
Nevím, kde budeš Ty nebo já za dvacet let, ale jedno vím jistě - na letiště povede rychlodráha :lol:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od flyingblue »

jay80 píše:
tygrlive píše:Krasne pojata cela pravda o metri i rychlodraze na letiste....
https://www.stream.cz/blanik/10005422-m ... na-stanice

Smutne, ale fakt


Jj, Ťoku, číst to nemusíš, stačí jen podepsat.
Nevím, kde budeš Ty nebo já za dvacet let, ale jedno vím jistě - na letiště povede rychlodráha :lol:


http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/mini ... aWD8UpXerU

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Zdenek »

EIA bude zajímavá.

michal7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 07. 2015, 12:25
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od michal7 »

Je zde hodně příznivců rychlodráhy na Ruzyň. Ale podívali jste se na mapu pražského železničního uzlu? Buštěhradka ústí na Masarykovo nádr.z Negrelliho viaduktu, nikoliv na hlavní, což je podmínka EU, rychlíkové spoje na letiště, jinak ne dotace. Z Buštěhradky se nelze dostat na kralupskou trať, jedině couvat z Buben a pak opět.Z Negreliho viaduktu se na hlavní dostanete přes Praha Libeň, ovšem další přepřahání směrem zpět. Případně z Masaryčky nějaký podchod na hlavní, což je další investice. Z Hlavního nádr. se sice dostanete do Hostivic přes Smíchov, ovšem stav trati,jednokolejka,Semering, neelektrifikace a dál? Další investice. To nemluvím o průtazích s Prahou 6 o zakopání, případně tunelování buštěhradské tratě. Takže to na mě dělá dojem dalších nutných staveb což je voda pro stavební firmy a jejich okolí. Je pravda, že by se vyřešila doprava z Kladna. Zatímco napojení odbočky na stávající metro A za Veleslavínem by bylo méně nákladnější, znamená to přemostění nebo tunel pod městským okruhem ale ve velké části by mohla trať vést bud v otevřených zářezech, nebo v milánských stěnách, to znamená nehluboko pod povrchem s vyjímkou prostoru terminálu. V úvahu je nutno vzít také to, že trať lze vést v málo obydlených místech vpravo podél Evropské a dále pod pozemky letiště.
Mám pocit, že je nyní jenom dobře zaděláno na další "tunel" Blanka.


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Zdenek »

michal7 píše:Je zde hodně příznivců rychlodráhy na Ruzyň. Ale podívali jste se na mapu pražského železničního uzlu? Buštěhradka ústí na Masarykovo nádr.z Negrelliho viaduktu, nikoliv na hlavní, což je podmínka EU, rychlíkové spoje na letiště, jinak ne dotace.

Kllid, před rokem byla idea Masaryčku zrušit. Na hlavním je zas nedostatek kolejí (což by mohl být důvod proč jezdit na Masaryčku). Pokud se něco postaví, tak Wels - LHVP.
Na tunel Stromovkou nejsou peníze a po povrchu tomu brání jeden barák a jeden mostotunel.
PS: Zajímavé že v Praze to je tunel a na Mošnově potřebná stavba. :D
Větvit metro znamená jej na několik měsíců zavřit. A to za a/ dotace neumožňují b/ politicky neprůchodné c/ dopravně nemožné z důvodu intervalu na větvích (tohle se řešilo v případě trasy D)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Petr31 »

Zdenek píše:
michal7 píše:Je zde hodně příznivců rychlodráhy na Ruzyň. Ale podívali jste se na mapu pražského železničního uzlu? Buštěhradka ústí na Masarykovo nádr.z Negrelliho viaduktu, nikoliv na hlavní, což je podmínka EU, rychlíkové spoje na letiště, jinak ne dotace.

Kllid, před rokem byla idea Masaryčku zrušit. Na hlavním je zas nedostatek kolejí (což by mohl být důvod proč jezdit na Masaryčku). Pokud se něco postaví, tak Wels - LHVP.
Na tunel Stromovkou nejsou peníze a po povrchu tomu brání jeden barák a jeden mostotunel.
PS: Zajímavé že v Praze to je tunel a na Mošnově potřebná stavba. :D
Větvit metro znamená jej na několik měsíců zavřit. A to za a/ dotace neumožňují b/ politicky neprůchodné c/ dopravně nemožné z důvodu intervalu na větvích (tohle se řešilo v případě trasy D)


...už jen chybí nápad posílat na Ruzyň vzducholoď, nebo parník....... :ymdevil: Je mi z toho na blití, neboť i v Řecku se podařilo za pár let dostavět dálniční síť.Sice za cizí peníze, ale podařilo.Mě by ke štěstí úplně stačilo, kdyby moraváci dostavěli dálnici z Pohořelic do Mikulova, abych mohl jezdit pohodlněji do Vídně.Rakušáci od Poysdorfu jedou jako zběsilí, ale asi brzo skončí, páč my pořád ještě nevíme, kudy tu dálnici vést...

michal7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 07. 2015, 12:25
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od michal7 »

To je totiž typicky český příklad proč to nebo ono nejde. Je již tradičním zvykem výmluvy na podmínky EU, což v mnoha případech znamená nechuť, nebo neschopnost cokoliv vyjednat a dále ve spojitosti s lobistickými zájmy určitých kruhů.Nemluvě o tom, že mnohdy požadavky EU jsou úplně jiné, ale proč to nevyužít. Na to logicky navazuje politická neprůchodnost. Viděl jsem několik studií právě této varianty rozvětvení metra na letiště a zrovna otázka intervalu na větvích je řešitelná. Nakonec stačí se podívat na berlínský U-bahn, jeho větvení a odbavování několika linek z jednoho nástupiště a pod. Tam to funguje x let, maximálně omezeno v době berlínské zdi a zabetonování některých úseků, po pádu zdi, se to velmi rychle obnovilo a naopak dále rozšiřuje.Mám na mysli původní západní část Berlína. Nehledě na skutečnost, že intervaly metra na letiště by v žádném případě nebyly tak časté jako na stávající trase A, to by vozilo jen vzduch. Toto je případ trasy D, proč nepostavit ještě jednu stanici pod stávající, to je přeci bezvadný job pro stavební firmy. V této zemi je pravidlo najít důvod, proč to nelze, ne opačně.
Stačí se podívat na mnoho podobných případů, např. točna v Českém Krumlově, být tento unikát v Německu, Francii, už dávno by so o tom nemluvilo,prostě by to bylo a konec, tady to zatím funguje díky podpoře velké části vedení okolních měst a veřejnosti ale jiná skupina památkářů, stavebních firem, politiků, mám na mysli příslušníky české národnosti dělá pravý opak. Vždyť nakonec vždycky jde o peníze v první řadě. Není na škodu občas zajít na veřejná zasedání poslanecké sněmovny, magistrátu, nakonec i nějakého zastupitelstva obce nebo města, když se rozhoduje o nějaké důležité záležitosti. To člověk nevěří vlastním uším.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od jencik »

Trochu upresnim tunajsie uvahy, z veleslavina sa odbocka neplanovala smerom na letisko, aj ked by to asi davalo logiku, navyse tesne za stanicou sa metro staca smerom na Petriny, takze pokial by metro malo pokracovat na letisko, muselo by to byt zo stanice Motol. Tusim tam bol aj nejaky problem s podlozim alebo celkovo tym planom na zatacku hned za stanicou smerom k Petrinam, aby to metro zvladlo podla noriem oblukov. Navyse by sa trochu zbytocne tahalo metro pod zemou aj cez polia, kedze metro nema vykurovanie, takze by cela trasa musela ist pod zemou, co by metro urcite predrazilo. Ked si navyse zoberieme pocet cestujucich, metro by bolo nadalej stratove a nejaky obrovsky boom najskor prazske letisko v blizkej buducnosti neplanuje a vozit turistov takouto oklukov do mesta by skutocne nemalo vyznam. Ked si berieme tie otocky, dneska existuju vratne supravy, takze by sa ziadne otacanie vykonavat nemuselo a pokial ide o vlaky smer Kralupy, nerozumiem, v com by bol prestup hrana-hrana na stanici v Bubnoch problematicky, navyse by sa v tomto mieste mohla trat napojit na metro C a na Masarykovom nadrazi na metro B, ked si zoberieme mozne prepojenie na Veleslavine, tak by sa metrom dalo rovno prestupit na vsetky linky metra.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od marthym »

Myslim, ze logicky uvazujici lidi, kteri nemaji zajem na spojeni s Kladnem, kazdemu reknou, ze rychlodraha je blbost, jejiz hlavnim ucelem je zlatokopectvi...

PS: Metro vedle Evropske by asi neslo - Sarka... Ale jak uz jsem psal, stanice Dedina, stanice Sestka+T3 a stanice T1+T2 je z hlediska laika idealni. To, ze tady nakonec budeme resit rychlodrahu pet let, dalsich deset let se bude stavet a naklady 3x vzrostou (na rozdil od metra, ktere podobne "problemy" nemelo), to je pochopitelne. Urcite se najde dalsi "superpolitik", ktery si namasti kapsu a pak vyleze na par 8tisicovek...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od flyingblue »

marthym píše:Myslim, ze logicky uvazujici lidi, kteri nemaji zajem na spojeni s Kladnem, kazdemu reknou, ze rychlodraha je blbost, jejiz hlavnim ucelem je zlatokopectvi...

PS: Metro vedle Evropske by asi neslo - Sarka... Ale jak uz jsem psal, stanice Dedina, stanice Sestka+T3 a stanice T1+T2 je z hlediska laika idealni. To, ze tady nakonec budeme resit rychlodrahu pet let, dalsich deset let se bude stavet a naklady 3x vzrostou (na rozdil od metra, ktere podobne "problemy" nemelo), to je pochopitelne. Urcite se najde dalsi "superpolitik", ktery si namasti kapsu a pak vyleze na par 8tisicovek...


... ale melo, ale melo :-)

Jenom se nikomu nehodilo to moc rozmazavat ... Nicmene narozdil od Blanky bylo dostaveno plusminus v terminu.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od marthym »

No, zadny diry v zemi nebyly a uz je hotovo. A posledni malickost: nestalo to xkrat vic...

jay80
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 04. 07. 2011, 19:10
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od jay80 »

Ideální by bylo, kdyby to byla průjezdní stanice (ta řekněme že rychlodráha, byť "S" jako každé jiné, možná jen za special tarif).
Kdyby se tam (na rovinu fakt nevím jak) přetočily Kralupy a dále Berlín, tak by to mohla být dobrá spojnice s koridorem na Českou Třebovou, akorát to má podmínku toho Hlaváku (a ne - teď už vlastně do centra zprůjezdněné - Masaryčky). Pak by to jako nádraží i pro mezinárodní směry možná mělo větší význam.
Takto samo o sobě to významnou přidanou hodnotu mít nebude, beztak to stopro bude končit na Veleslavíně a dál ani o píď (toho bohdá při svaté Praze 6 nebude).

michal7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 07. 2015, 12:25
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od michal7 »

Je zajímavé sledovat, jak pomalu ale jistě dostává reálnou podobu rychlodráha na Ruzyn. Neni divu, již dnes se rýsuje a v budoucnu bude ještě více znatelná takzvaná salámová metoda. Prostě jedno bez druhého, třetího nebude realizovatelné, ovšem stavební firmy se budou tetelit blahem a politici nám to budou dalších 10 let vysvětlovat. Dnes se objevilo v tisku možná realizace spojení Masaryčky s Hlavním, podchod, pohyblivý chodník, most podél magistrály atd. Sice nic nového pod sluncem, jen pozvolna další trychtýř na peníze. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu bude také bezbytná. Mezinárodní vlaky na letiště, ano, ale s vynecháním hlavního nádraží, protože kudy, jedině z pod Vítkova na Negrelliho viadukt, jinudy nelze. Ovšem mohla by také vzniknout další investice třeba propojení kralupské trati s Buštěhradkou :mrgreen: . Pamětníci si asi vzpomenou, co to bylo za marginálie, když se plánovalo automobilové spojení Stromovkou na místo tělesa dnešní trati. I v té době to bylo mj. díky památkářů, ekologů a občanským iniciativám nakonec neprůstřelné. To se bude opakovat, takže nakonec dojde k zakopání trati pod povrch. Ovšem to bude kšeft jak dělo.Tady ovšem dojde k licitaci mezi městem a státem. O penězích pochopitelně. A je nutno mít na zřeteli, že se to přímo dotýká chráněné Stromovky, nutné stavební plochy atd. Doufám že je každému jasné, že také na několik let bude trať mimo provoz když ne až k nádraží Ruzyni, tak na Bořislavku určitě, ale i tento úsek vyžaduje nějaké logické řešení. Ale to také znamená na opačném konci zakopání až k Bubnům, jinak nový most, násep, přejezdy, no to určitě ne. Myslim, že by šlo pokračovat i dále, myslím že nám to stavební mafie spolu s politiky servíruje postupně. K tomu lze přičíst i autobusové dopravce, ti se též také těší. A všimněte si, jak na to jdou vždy mazaně, zatímco před lety byla mohutná kampaň jestli knihovna na Letné ano či ne, pěkně v závětří pár metrů opodál začala Blanka a skoro to nikdo ani nepostřehl. Takže prodloužení metra za Veleslavínem, nebo kdekoliv jinde se sice jeví jako bezproblémová záležitost, ale bude se operovat nemožností dotací z EU,což je mnohokrát využívaná blbost a současně neschopnost zdejších politiků na všech stupních, časově omezené přerušení provozu na této části A v souvislosti s napojením, spousty dalších problémů a nevýhod, zatímco skutečnost, že je to zanedbatelný kšeft,o tom nikdo.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Metro na Ruzyň

Příspěvek od Petr31 »

michal7 píše:Je zajímavé sledovat, jak pomalu ale jistě dostává reálnou podobu rychlodráha na Ruzyn. Neni divu, již dnes se rýsuje a v budoucnu bude ještě více znatelná takzvaná salámová metoda. Prostě jedno bez druhého, třetího nebude realizovatelné, ovšem stavební firmy se budou tetelit blahem a politici nám to budou dalších 10 let vysvětlovat. Dnes se objevilo v tisku možná realizace spojení Masaryčky s Hlavním, podchod, pohyblivý chodník, most podél magistrály atd. Sice nic nového pod sluncem, jen pozvolna další trychtýř na peníze. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu bude také bezbytná. Mezinárodní vlaky na letiště, ano, ale s vynecháním hlavního nádraží, protože kudy, jedině z pod Vítkova na Negrelliho viadukt, jinudy nelze. Ovšem mohla by také vzniknout další investice třeba propojení kralupské trati s Buštěhradkou :mrgreen: . Pamětníci si asi vzpomenou, co to bylo za marginálie, když se plánovalo automobilové spojení Stromovkou na místo tělesa dnešní trati. I v té době to bylo mj. díky památkářů, ekologů a občanským iniciativám nakonec neprůstřelné. To se bude opakovat, takže nakonec dojde k zakopání trati pod povrch. Ovšem to bude kšeft jak dělo.Tady ovšem dojde k licitaci mezi městem a státem. O penězích pochopitelně. A je nutno mít na zřeteli, že se to přímo dotýká chráněné Stromovky, nutné stavební plochy atd. Doufám že je každému jasné, že také na několik let bude trať mimo provoz když ne až k nádraží Ruzyni, tak na Bořislavku určitě, ale i tento úsek vyžaduje nějaké logické řešení. Ale to také znamená na opačném konci zakopání až k Bubnům, jinak nový most, násep, přejezdy, no to určitě ne. Myslim, že by šlo pokračovat i dále, myslím že nám to stavební mafie spolu s politiky servíruje postupně. K tomu lze přičíst i autobusové dopravce, ti se též také těší. A všimněte si, jak na to jdou vždy mazaně, zatímco před lety byla mohutná kampaň jestli knihovna na Letné ano či ne, pěkně v závětří pár metrů opodál začala Blanka a skoro to nikdo ani nepostřehl. Takže prodloužení metra za Veleslavínem, nebo kdekoliv jinde se sice jeví jako bezproblémová záležitost, ale bude se operovat nemožností dotací z EU,což je mnohokrát využívaná blbost a současně neschopnost zdejších politiků na všech stupních, časově omezené přerušení provozu na této části A v souvislosti s napojením, spousty dalších problémů a nevýhod, zatímco skutečnost, že je to zanedbatelný kšeft,o tom nikdo.


..no vzhledem k "úspěchu" Blanky a zbytečného metra do Motola se opravdu rychlodráhy na Ruzyň nebojím.... :D Ačkoliv mám do důchodu ještě věkově daleko, naši politici mi nedávají důvod doufat, že se něco takového může podařit. V ČR nejsme schopni zvládnout ani rekonstrukci D1 a dokončit další části dálnic a silnic....bohužel! :ymdevil:


Odpovědět