Vlakové vlákno

Odpovědět
jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od jencik »

RJ ma jidelakov viac ako 2, ale potom, co sposobili vykolajenie v BA a maju popraskane podvozky ich RJ radsej vyradil ako by ich opravil, podobne by sa naslo kopec nedostatkov aj na dalsich voznoch, ale zatial to jazdi no. Inak co sa tyka vlakov, LE ma fajn sedacky, ale prekaza mi, ze o vsetky nalezitosti si clovek v strednej triede musi ziadat sam a nic nedostane automaticky, ludia tak casto sluzby nevyuziju a LE to hra do karat. RJ zase v pripade plneho vlaku je dost konzerva, casto im chybaju veci zo sortimentu a vo vecernych spojoch uz po nocnom klude nenosia nic ine okrem croissantu a kavy, teda zrejme mimo business triedy. Osobne si ale myslim, ze za lepsiu cenu clovek radsej pojde s CD lozkom ako platit vyssi fare iba za polohovatelne kreslo v premium, kde navyse clovek nema tolko sukromia.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Děkuji Zoltanovi za trainreport z "firstky" našeho černého dopravce. Nikdy by mě nenapadlo, že mnou zveřejněný videozáznam houpání kávové pěny na cestě do Zurichu bude natolik inspirativní :D

Ale co se týká hodnocení samotného produktu, bohužel, nemohu se Zoltanem souhlasit. Respektive chápu, že při výšce 204 cm se jednomu mohou zdát LE polohovací sedadla pohodlnější, než se zdály mě. Tento detail jsem ostatně zmínlil už ve svém loňském hanopisu na třídu Premium - mimo jiné:

prodejce píše:Naprostá absence jakýchkoliv odkládacích prostor tam, kde se ponechá metr místa na nohy (inzerovaná rozteč sedadel 125cm) je prostě nepochopitelná. Člověk si nemá ani kam odložit brýle, práce na notebooku je vyloučena. I když jsou sedadla elektricky nastavitelná, tak jenom jako celek (sklopení opěrky a podnožky nelze nastavit zvlášť, sedák se opět nezvedá do Z polohy), ale zato si člověk může nastavit tvrdost zad. Prostě nechápu, ty sedačky přitom musely být dost drahé...

Stolek vysouvaný z loketní opěrky je prakticky nepoužitelný, příliš malý. Opěrka hlavy je nenastavitelná, člověk menší dvou metrů má tedy opět pod hlavou díru a hlavu předkloněnou. Vzít si vlastní polštář nutné, hlavně pro polohu ležmo! :eh: Soft produktu se nedá vytknout vůbec nic, holky jsou báječné jak v C tak v F a to je asi tak vše.


Zaujalo mě, že Zoltan hodnotí prakticky zcela protikladně... snad kromě vín, o kterých jsem též psal, jak jsou katastrofální. Už mě unavuje tahle snaha vydávat za luxusní ta vína, která mají obtížně vyslovitelný francouzský název napsaný na vinětě "luxusním fontem". A přitom je to celé fejk jak prase - za příklad nechť slouží i "značka" Barton & Guestier.

Dále mohu Zoltana ujistit, že ve třídě Premium se neservíruje jídlo na "nahřátém porcelánu" :D tento efekt totiž nevzniká nahřiváním nádobí, ale v mikrovlnné troubě, kam se celá ta miska i s jídlem dá na pár minut "kroutit". :D A to je též příklad toho, jak jednu stejnou realitu mohou dva zákazníci nahlížet naprosto opačně. A pak se v tom vyznejte... za trainreport každopádně ještě jednou děkuji.

P.S. Pražské Hlavní nádraží je Wilsonovo.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Zoltan »

prodejce píše:, bohužel, nemohu se Zoltanem souhlasit. .


Tisíc lidí, tisíc názorů, život je pes a čtenář je zmaten.

Musím uznat, že jsem odkládací prostory neřešil, jelikož volné sedadlo vedle mě posloužilo dostatečně, pro veškeré zbytečnosti.
Nicméně se stolkem mám tedy větší problém v Business Railjetu, kde přes bříško trochu překáží, což u LE nikoliv. A takový tlustý prase nejsem, spíše poloviční. Co se přípravy jídla týče, tak žiji s pravidlem: nechci vidět jak to dělají a zajímá mě jen finální produkt. Takže přetočenou misku z mikrovlnky zvládnu.

Vždy bychom měli celkový dojem porovnávat, buď plném či prázdném kupé. Ono si hodit nohy na protější sedačku při plné obsazenosti ( jako máš na fotce), není úplně skvělý nápad. Já bych zřejmě řešil kam si dám všechen cestovní bordel, kdybych měl vedle sebe spolucestujícího a můj názor by nabral jiný směr...
Ale stejně je fajn, že si můžeme psát o takových "drobnůstkách" a přitom v nedávné době, jsme si váleli koule na koženkových sedadlech. První třída EC byl ekonomický nesmysl a vozy s logem DB působili dojmem luxusu a tím nejlepším čím se dalo svézt. :-bd

kowal
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 252
Registrován: 17. 04. 2012, 23:35
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od kowal »

Mám bohaté zkušenosti s Premium třídou LE, kde mi také chybí odkládací prostory. Výhodou je tichý oddíl, i když se to občas musí spolucestujícím vysvětlit. Co se týká prostoru, tak jsem celkem spokojený, ale polohování sedadla není žádný zázrak. A docela mi vadilo vrzání od podvozku, nad kterým se sedí. Přestup do 1. třídy rychlíku z Olomouce do Otrokovic byl potom vždy návratem do socialismu.

Co mě příjemně překvapilo, tak byl lůžkový vůz ČD. Za příplatek 14 EUR na trase Praha - Nové Zámky vlastní "pokojík", obsluha příjemná, ráno budíček a snídaně. Na cestě zpět jsem jel 1. třídou, která byla dražší, než lůžko (to mi časově nevycházelo) a byl to tak nějak standardní produkt.

A příští týden mě čeká výlet v ekonomické třídě jak LE, tak Regiojetu. Socializace se zbytkem kolektivu vyžaduje oběti a upgrade za vlastní peníze mi byl zamítnut.

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Kuboš »

Pár postřehů ze spacího vlaku na Slovensko do B. Bystrice.
-stejný vůz jako před 10 lety, jediný ze všech co jsem na hl. n. v PRG viděl a který nebyl rekonstruován
-Pohodlnější než auto
-Zpáteční jízdenka včetně lůžka za 1550,-
-Otravné hlášení v ILZ při cestě zpět-neskutečně nahlas
-Průjezd nejdelším žel. tunelem SVK
-Spokojenost se snídaní zdarma - čaj a croisant
Přílohy
Osobní lampička
Osobní lampička
Připraven ke spánku!
Připraven ke spánku!
Záchod ve spacím vlaku
Záchod ve spacím vlaku
Jídelní lístek
Jídelní lístek
Servis zdarma
Servis zdarma
WP_20150925_21_40_12_Pro.jpg
Záchod v starším City Elefantu
Záchod v starším City Elefantu
Odjezd z Černošic na hl.n.
Odjezd z Černošic na hl.n.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

JLV sezonní nabídka Podzim 2015
Zvěřinový guláš na červeném víně, špekové knedlíky
CZK 145 / EUR 6,00
Pendolino - II. tř.

jlgul1.jpg
jlgul2.jpg
jlgul3.jpg

Gulášek moc dobrý, špekové knedlíky opravdu poctivé a syté. Jen si nejsem jist, zda-li se chuťově správně doplňovaly s tím divočákem. Ale to je možná jen má osobní preference. Porce o 10% menší, než by bylo vhodné, ale to už holt tak je. Co bych taky chtěl za ty prachy... zároveň jsem zavzpomínal na ty staré, dobré časy, kdy se v letadlech ještě používaly plastové příbory. Jednorázovým příborem jsem oběd nejedl snad 20 let :)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HighFlyer »

Omlouvam se za zacatecnicky dotaz v tomto vlakne. Snazil jsem se odpoved napred najit googlem a tez na strankach CD.cz a Zelpage, bohuzel bez uspechu. Tak snad zde budou zkusenejsi cestovatele, kteri mi poradi.

Dotaz zni: Jak poznam predem z jizdniho radu, ktery Railjet bude cerveny (ÖBB) a ktery modry (ČD)? Zatim se mi to nedari ani podle cisla vlaku ani podle jeho nazvu. Nedavno jsem si vybral Antonína Dvořáka v presvedceni, ze musi byt modry od ČD (narozdil treba od W.A. Mozarta) a bac ho, k me nevoli dojel cerveny od rakusaku. Sbohem zverinovy gulasi, sbohem toceny Prazdroji, sbohem JLV. Dynova polevka od Henryho nebyla spatna, lahvovy Ottakringer taky ne, ale kdybych si mohl vybrat, tak opravdu radsi JLV.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Je to obráceně, české railjety mají německá jména a rakouské railjety česká jména. Druhým indikátorem může být seatmapa - červení mají jedničku přes dva vozy.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Uuuups, beru zpět, koukám že ty skladatelé jsou taky pomíchaní. Tak zbývá jen seatmapa a fakt, že rakušáci nepřepravují bicykly - ikona kola v jízdním řádu chybí. ČD naopak nemá wi-fi.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:Uuuups, beru zpět, koukám že ty skladatelé jsou taky pomíchaní. Tak zbývá jen seatmapa a fakt, že rakušáci nepřepravují bicykly - ikona kola v jízdním řádu chybí. ČD naopak nemá wi-fi.

Na tom neco bude! :idea: Kdyz je bycikl, neni wifina a naopak!!! Dikec!

dvx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20. 01. 2014, 09:57
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od dvx »

Stačí zadat číslo vlaku zde: http://www.zelpage.cz/razeni/ a hned je jasné, zda je modrý nebo červený.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od jencik »

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=70&rok=2015

Osobne odporucam vagonweb, pridavaju tam aj skutocne radenie parkrat za rok , tak vlovek moze sledovat aj pripadne zmeny.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HighFlyer »

Dekuji dvx a jencik za dalsi zdroje. Na Zelpage mne to pripada prehlednejsi. Designer vagonwebu asi jel na LSD : )

Divam se, ze v tom je jeste par zaludnosti. Gusta Mahleruj je jednim smerem modrej, druhym cervenej. To stejny Wolfi. Vsechny ostatni uz jsou "jednobarevne" obema smery.

Ale nejcasteji asi budu pouzivat tu fintu s bicyklem vs. wifinou, protoze to je i na mobilni verzi jizdnich radu a tudiz nejrychleji dostupna rozlisovaci informace. Opravdu dobra rada od prodejce. Na tyto veci ma fakt talent, mohl by se tim klidne zivit :)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Děkovat netřeba, fakturu už jsem ti dal ráno do pošty.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od jencik »

To je pravda, ze ta stranka je zastarala, ale poskytuje vhodne aktualizacie radenia a obcasne zmeny suprav.
Tie supravy sa lisia podla obehov, nie vsetky sa vratia ten isty den do svojej vychodzej stanice.


Odpovědět