vladivostok píše: To čo je za blbost ? si asi narazil na neochotneho zamestnanca .....volaj tam dovtedy každy den kym ti to nezmenia ......Ked do dokažu zmeniť u Wizzair a to bez poplatku .....Potrebovali sme zmenit meno na letenke s Honza na Jan Tak neverim že u Turkish je to problem ....
U mě je možná ještě problém, že letenka je koupená přes airtickets24, kam mě z Turkish posílají a tam mi řekli, že napíšou do rezervace poznámku
A neni to treba letenka, ktera byla koupena za nejakou error fare?
Podle mě to nebyla error fare, byla trochu levnější než ostatní v Srpnu na západ USA, ale kdybych nepotřeboval letět v létě, tak bych za to tolik nedal. Byla možnost nákupu i přímo na stránkách Turkish, ale navíc poplatek 50EUR + nekřesťanský kurz airbank (cena v EUR). Takže spíš normální economy letenka. Mělo by to tedy normálně jít změnit u Turkish?
flyingblue píše: A neni to treba letenka, ktera byla koupena za nejakou error fare?
Podle mě to nebyla error fare, byla trochu levnější než ostatní v Srpnu na západ USA, ale kdybych nepotřeboval letět v létě, tak bych za to tolik nedal. Byla možnost nákupu i přímo na stránkách Turkish, ale navíc poplatek 50EUR + nekřesťanský kurz airbank (cena v EUR). Takže spíš normální economy letenka. Mělo by to tedy normálně jít změnit u Turkish?
Chci si rezervovat 4 mista v letadle u Turkish a potreboval bych proto poradit co je to za letadlo ( planek sedadel ) - linka Praha Istanbul - letaji denne 3 - tak jestli porad stejnym - ja potrebuji tu první v 10 hodin TK 1768 - volal jsem do Turkish a tam me operatoka nedokazala odpovedet - a jeste se chci zeptat zda si muzu do prirucniho zavazadla vzit druhou baterii do notebooku - zda je to u vsech spolecnosti stejne protoze jeste brzo poletim s Emirates aby me ji na kontrole nezabavili. Poradi nejaky znalec na letani ? Dik.
Dle Airlineroute.net na zimu redukce letů na celé řadě linek, hlavně do Evropy. Letů do Prahy a do Košic se však naštěstí nedotkne:
"Turkish Airlines this past week has made further changes to planned winter 2016/17 operation, effective from 30OCT16 to 25MAR17. The following list covers inter-continental service to/from Istanbul Ataturk.
Istanbul Ataturk – Abuja Reduce from 7 to 5 weekly, which is identical to winter 2015/16 frequencies Istanbul Ataturk – Ashgabat Reduce from 12 to 7 weekly Istanbul Ataturk – Astrakhan Planned restoration of 3rd weekly flight is cancelled Istanbul Ataturk – Baku Reduce from 4 to 3 daily Istanbul Ataturk – Dammam Reduce from 10 to 9 weekly Istanbul Ataturk – Doha Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Guangzhou Reduce from 7 to 6 weekly during selected periods from 01SEP16 to 31DEC16 Istanbul Ataturk – Kuwait City Reduce from 16 to 14 weekly Istanbul Ataturk – Los Angeles Reduce from 11 to 7 weekly Istanbul Ataturk – Najaf Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Nakchivan – Ganja – Istanbul Ataturk Reduce from 3 to 2 weekly Istanbul Ataturk – New York JFK Reduce from 3 to 2 daily. In addition, preliminary scheduling for summer 2017 season from 26MAR17 displays 4 weekly Boeing 777-300ER from 27MAR17 to 27MAY17, 10 weekly from 29MAY17. Istanbul Ataturk – Sharm el Sheikh Previously not covered, TK will resume this route from 10SEP16, initially 4 times a week. Service increases to daily from 30OCT16
Following routes converted from year-round to summer-seasonal for 2016/17, meaning no operations from 30OCT16 to 25MAR17: Istanbul Ataturk – Aqaba Previously planned 3 weekly Istanbul Ataturk – Gassim Previously planned 4 weekly Istanbul Ataturk – Osh Previously planned 3 weekly Istanbul Ataturk – Tlemcen – Batna – Istanbul Ataturk Previously planned 2 weekly
Previously reported changes: Istanbul Ataturk – Atlanta Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Hanoi – Ho Chi Minh City – Istanbul Ataturk Increase from 2 to 3 weekly Istanbul Ataturk – Ho Chi Minh City – Hanoi – Istanbul Ataturk Increase from 3 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Jakarta Boeing 777-300ER replaces A330-200, 1 daily Istanbul Ataturk – Johannesburg – Durban Northern winter service increases from 3 to 5 weekly, A330-300 service Istanbul Ataturk – Taipei Taoyuan Reduce from 7 to 5 weekly" Zdroj:http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/268588/turkish-airlines-w16-inter-continental-service-changes-as-of-27aug16/
Evropské linky: "Turkish Airlines this week has adjusted planned winter 2016/17 operations, from 30OCT16 to 25MAR17. This post covers Europe, Russia-CIS from Istanbul, as well as other short/medium-haul service from Ankara.
Note the frequency comparison is based on winter schedule filing as of 19AUG16 (source from OAG Schedules Analyser) vs 26AUG16. Comparison with winter 2015/16 season is based on information listed in Turkish Airlines' PDF timetable.
Istanbul Ataturk – Bari Reduce from 4 to 3 weekly Istanbul Ataturk – Basel/Mulhouse Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Bilbao Reduce from previously planned 4 to 2 weekly (5 weekly in summer) Istanbul Ataturk – Birmingham Reduce from 14 to 10 weekly (12 weekly in W15) Istanbul Ataturk – Bremen Reduce from 10 to 7 weekly Istanbul Ataturk – Budapest Reduce from 3 to 2 daily Istanbul Ataturk – Catania Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Cologne Reduce from 21 to 19 weekly Istanbul Ataturk – Copenhagen Reduce from 3 to 2 daily Istanbul Ataturk – Dublin Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Edinburgh Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Ekaterinburg Reduce from 4 to 2 weekly Istanbul Ataturk – Frankfurt Reduce from 28 to 25 weekly Istanbul Ataturk – Graz Reduce from 7 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Hamburg Reduce from 4 to 3 daily Istanbul Ataturk – Hanover Reduce from 3 to 2 daily Istanbul Ataturk – Kazan Reduce from 4 to 3 weekly Istanbul Ataturk – Leipzig Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Lisbon Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – London Gatwick Reduce from 3 to 2 daily Istanbul Ataturk – Luxembourg Reduce from 7 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Lyon Reduce from 14 to 12 weekly Istanbul Ataturk – Madrid Reduce from 3 to 2 daily Istanbul Ataturk – Manchester Reduce from 19 to 14 weekly Istanbul Ataturk – Marseille Reduce from 10 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Munich Reduce from 35 to 25 weekly (28 weekly in W15) Istanbul Ataturk – Naples Reduce from 10 to 7 weekly Istanbul Ataturk – Nice Reduce from 8 to 5 weekly (7 weekly in W15) Istanbul Ataturk – Novosibirsk Reduce from 3 to 2 weekly Istanbul Ataturk – Nuremberg Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Pristina Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Riga Reduce from 7 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Rome Reduce from 4 to 3 daily Istanbul Ataturk – St. Petersburg Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Salzburg Reduce from 8 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Sarajevo Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Sofia Reduce from 3 to 2 daily (18 weekly in W15 from 28DEC15) Istanbul Ataturk – Stavropol Reduce from 3 to 2 weekly Istanbul Ataturk – Stuttgart Reduce from 4 to 3 daily Istanbul Ataturk – Tallinn Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Thessaloniki Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Toulouse Reduce from 7 to 4 weekly Istanbul Ataturk – Valencia Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Vilnius Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Ataturk – Zagreb Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Zaporizhia Reduce from 4 to 3 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Barcelona Reduce from 6 to 4 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Dusseldorf Reduce from 7 to 5 weekly (9 weekly in W15) Istanbul Sabiha Gokcen – Frankfurt Reduce from 7 to 5 weekly (9 weekly in W15) Istanbul Sabiha Gokcen – London Gatwick Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Milan Malpensa Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Munich Reduce from 7 to 5 weekly (11 weekly in W15) Istanbul Sabiha Gokcen – Rome Reduce from 7 to 5 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Vienna Reduce from 7 to 4 weekly
Following routes sees frequency reduction, however the revised frequency is identical to W15 season: Istanbul Ataturk – Barcelona Reduce from 25 to 21 weekly Istanbul Ataturk – Kiev Borispil Reduce from 14 to 13 weekly Istanbul Ataturk – Malta Reduce from 14 to 10 weekly Istanbul Ataturk – Paris CDG Reduce from 5 to 4 daily Istanbul Sabiha Gokcen – Amsterdam Increase from 7 to 9 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Cologne Reduce from 7 to 5 weekly
Following routes sees frequency reduction, however the revised frequency remains an overall increase when compared to W15: Ankara – Jeddah Reduce from 7 to 4 weekly (No operation in W15) Ankara – Madinah Reduce from 7 to 3 weekly (No operation in W15) Istanbul Ataturk – Porto Reduce from 7 to 5 weekly (4 weekly in W15) Istanbul Sabiha Gokcen – Berlin Tegel Reduce from 7 to 5 weekly (No operation in W15) Istanbul Sabiha Gokcen – Brussels Reduce from 7 to 5 weekly (No operation in W15)
Following routes converted from year-round to summer-seasonal for 2016/17, meaning no operations from 30OCT16 to 25MAR17 (frequency listed below is based on schedule filing as of 19AUG16): Ankara – Berlin Tegel Previously planned 2 weekly Ankara – Frankfurt Previously planned 3 weekly Ankara – Vienna Previously planned 2 weekly Istanbul Ataturk – Bordeaux Previously planned 4 weekly Istanbul Ataturk – Friedrichshafen Previously planned 7 weekly Istanbul Ataturk – Genoa Previously planned 3 weekly Istanbul Ataturk – Ivano-Frankivsk Previously planned 7 weekly Istanbul Ataturk – Karlsruhe/Baden-Baden Previously planned 4 weekly Istanbul Ataturk – Muenster Previously planned 4 weekly Istanbul Ataturk – Pisa Previously planned 5 weekly Istanbul Ataturk – Rotterdam Previously planned 7 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Baku Previously planned 7 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Erbil Previously planned 4 weekly Istanbul Sabiha Gokcen – Venice Previously planned 4 weekly" Zdroj: http://www.routesonline.com/news/38/air ... f-27aug16/
no spíš můžou poděkovat jistému tureckému politikovi za to, že díky politické nestabilitě a hrozbě terorismu prostě mnoho tranzitních PAX váhá zda plánovat cestu zrovna přes IST... Zvlášť když se jeho čistky dotkly i zaměstnanců Turkish...
Ale kromě rušení a redukce je tu a tam vidět přidání nové destinace, jako Phuket v Thajsku od 17.7.2017 :
Marty-t píše:no spíš můžou poděkovat jistému tureckému politikovi za to, že díky politické nestabilitě a hrozbě terorismu prostě mnoho tranzitních PAX váhá zda plánovat cestu zrovna přes IST... Zvlášť když se jeho čistky dotkly i zaměstnanců Turkish...
Mno, zrovna vcera jsem se vratil z tripu pres IST a zadne zmeny jsem nepocitoval, snad krome jednoho obrneneho transporteru demonstrativne zaparkovaneho u vjezdu do arealu letiste - ale takovy stal po leta i pred byvalym FS v Praze, a taky me nijak neomezoval...
Ahoj, letíme ze SSH do IST, kde máme 6 hodin čas na přestup do PRG. Nevíte, prosím, jestli se dá vylézt z tranzitu ven (aspoň na vzduch) a vrátit se pak klasicky na pasy a na letadlo? Nebo musíme čekat v tranzitu?
Takže tedy můžeme jít ven a vrátit se až klasicky dvě hoďky před odletem? A kufry dostaneme až v Praze, jo? Nemusíme se o nic starat? Letíme SSH-IST-PRG.
BOEING737 píše:Takže tedy můžeme jít ven a vrátit se až klasicky dvě hoďky před odletem? A kufry dostaneme až v Praze, jo? Nemusíme se o nic starat? Letíme SSH-IST-PRG.
Pokud to máte na jedné letence tak opravdu jen opusťte letiště a můžete si dělat co chcete. V takovém případě vám stačí být na letišti 1 hodinu před odletem, nevím, co by jste tam bez odbavování ty dvě hodiny dělali.
BOEING737 píše:Takže tedy můžeme jít ven a vrátit se až klasicky dvě hoďky před odletem? A kufry dostaneme až v Praze, jo? Nemusíme se o nic starat? Letíme SSH-IST-PRG.
Z podobné loňské zkušenosti musím říct, že je 6 hodin úplně v pohodě. I přesto: při pasové kontrole (ven) jsme ztratili 50 minut. Dopravu doporučuji metro, pak přestup na tramvaj a rychle na sultanahmat. My například stihli projít okolo Modré mešity a Hague směrem dolů ( po tramvají) a dole před Sirkeci stihli Döner i Baklavarnu. I na takhle krátký výlet se vyplatí, koupit Istanbulcard (v trafice na letišti) za cca 10 TL a rovnou si jí nechat nabít. Je to dále úspora času i peněz, neboť žetony jsou už snad 2x dražší. Celý výlet nás (2) vyšel na 15euro. (Směnárny na letišti jsou dobře viditelné. Doprava z letiště cca 45 minut. Na cestě zpět ještě méně, protože jsme stíhali poslední metro a doprava vůbec nikde nevázla.
Kuboš píše:V takovém případě vám stačí být na letišti 1 hodinu před odletem, nevím, co by jste tam bez odbavování ty dvě hodiny dělali.
Jen pozor, v IST je po teroristickych utocich jeste jedna security primo pri vstupu do odbavovaci haly, myslim ze i od metra (od ulice urcite). Sice tam nevytahujes elektroniku a tekutiny, zato tam musis projet vsechny kufry (a zapomen na evropske cestovani nalehko, tohle je orient, cytri kufry na osobu nejsou vyjimkou ).