Co bude dál s ČSA?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Polský trh letecké dopravy je poměrně dost citlivý na cenu. Dalo se očekávat, že ČSA se svými cenami letenek může jen stěží konkurovat ultra low-costům typu Ryanair nebo Wizz Air (resp. nabídnout podobně atraktivní ceny). Úroveň nákladů ČSA rozhodně není na úrovni zmíněných dopravců. Zamrzí snad jen to, že každá takto zrušená linka představuje de facto další zmařenou investici... V ČSA sice zs poslední rok mohlo dojít k řadě dílčích zlepšení, které přispěly k lepšímu hospodaření firmy, ale stále se nemohu zbavit dojmu, že management řídí ČSA stylem pokus-omyl. Uvidíme jak dlouho jim to vydrží.
Re: Co bude dál s ČSA?
Zkusenost z nedele. WAW PRG planovany odlet v 19:35. V sobotu mi prisel e-mail z checkmytrip, ze odlet bude o 3 hodiny opozden. V sobotu vecer jsem se online odbavil, nikde ani zminka o zmene odletu. V nedeli v podvecer jsem dorazil na letiste ve WAW, vse se zdalo OK. V 18:55 se na tabuli objevilo OK 779 delayed. Flight status na mobilni CSA aplikaci bez jakehokoliv update. Zacal jsem patrat a zjistil jsem ze OK-KFN se vydal do Nemecka. My ve WAW mame smulu. Pockali jsme az se vrati z Nemecka a doleti do WAW. Odlet domu nakonec ve 22:10. Nikdo neposlal mail, SMS, zkratka nic. Jako kompenzaci jsem na palube od prijemnych letusek dostal malou plzen. Takze pohoda ....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5910
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
jjj píše:Zkusenost z nedele. WAW PRG planovany odlet v 19:35. V sobotu mi prisel e-mail z checkmytrip, ze odlet bude o 3 hodiny opozden. V sobotu vecer jsem se online odbavil, nikde ani zminka o zmene odletu. V nedeli v podvecer jsem dorazil na letiste ve WAW, vse se zdalo OK. V 18:55 se na tabuli objevilo OK 779 delayed. Flight status na mobilni CSA aplikaci bez jakehokoliv update. Zacal jsem patrat a zjistil jsem ze OK-KFN se vydal do Nemecka. My ve WAW mame smulu. Pockali jsme az se vrati z Nemecka a doleti do WAW. Odlet domu nakonec ve 22:10. Nikdo neposlal mail, SMS, zkratka nic. Jako kompenzaci jsem na palube od prijemnych letusek dostal malou plzen. Takze pohoda ....
Kde jsi to kupoval?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 224
- Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
- Oblíbené typy letadel: B787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Od května se má obnovit linka do Jerevanu, 2 až 3 týdně
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Hledam same-day return do WAW. Kdyz si to na webu CSA zadam klasicky jako zpatecni letenku, je cena pres 10.000. Kdyz to zadam jako 2xOW, tak je cena neco pres 6.500. Makes sense
Obdobne pri hledani otocky do OTP: na stejne lety je na webu RO cena cca.o 1000 Kc nizsi, nez u CSA. Dalsiho komentare netreba.
Obdobne pri hledani otocky do OTP: na stejne lety je na webu RO cena cca.o 1000 Kc nizsi, nez u CSA. Dalsiho komentare netreba.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Nevím, jestli mám na to takové "štěstí" nebo to je krutá realita, ale poslední čtyři lety z/do PRG a pokaždé jim na place stálo 5 letadel ČSA, z toho většina ATR (ve stavu, že se ani nechystal boarding nebo by bylo letadlo čerstvě po příletu..všechno zavřené, nikde okolo žádný pohyb..). Vždy to bylo buď dopoledne anebo brzké odpoledne..na to, že ve flotile mají celkem 14 strojů mi to přijde celkem hodně .. upřímně bych očekával na place maximálně tři stroje..anebo alespoň nějaký náznak pohybu okolo nich..
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12. 07. 2014, 11:04
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
micaello píše:.. upřimne bych ocekaval....nějaký náznak pohybu okolo nich..
Jako aby na ne nesedal prach?
Jiný význam by ten pohyb kolem asi neměl...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
No ne, tak pokud kolem nich nikdo "nebeha", tak to naznacuje, ze se v nejblizsi hodine asi nikam ani nechystaji.. Je fakt, ze jsem podrobne nestudoval vyuziti letadel treba podle FR24, ale prislo mi to zvlastni, kdyz treba Wizz nebo Ryan ma spoustu svych letadel pres den tarka stale ve vzduchu (aneb vzdycky koukam jak puk, kdyz nekam letim a sleduju, kde to letadlo bylo den predtim a ze stihlo treba i 6-8x vzletnout..)
Byla to jen takova myslenka
Byla to jen takova myslenka
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Tři Boeingy za 100m (nebyly náhodou jen dva?), naproti tomu oprava jednoho motoru za 180m
A jobovka "..úpravě provozovaných linek tak, aby byly smysluplnější" - jakože ta Radom? Nebo Edinburgh? Nebo mám jmenovat další?
Proč se to čeští manažeři nenaučí..raději držet o některých věcech hubu než si takhle do ní s**t
http://byznys.lidovky.cz/csa-po-osmi-le ... y-trhy_ELE
A jobovka "..úpravě provozovaných linek tak, aby byly smysluplnější" - jakože ta Radom? Nebo Edinburgh? Nebo mám jmenovat další?
Proč se to čeští manažeři nenaučí..raději držet o některých věcech hubu než si takhle do ní s**t
http://byznys.lidovky.cz/csa-po-osmi-le ... y-trhy_ELE
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Chápu to tedy správně, že výnosy z prodeje Boeingu 737 jsou zahrnuty v těch 250 mil. Kč? Takže provozní zisk plynoucí z core businessu byl cca 150 mil.
Jinak, koukám, že se ČSA stěhují z APC:
Zdroj: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ly-1272562
Jinak, koukám, že se ČSA stěhují z APC:
České aerolinie letos v září po desetiletích opustí areál pražského mezinárodního letiště. Sídlo přesunou z elipsovité budovy APC zhruba o šest kilometrů do kancelářské budovy na Evropské třídě. Nedohodly se totiž na snížení nájmu s Českým Aeroholdingem, který je majitelem APC a pětinovým akcionářem ČSA.
Zdroj: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ly-1272562
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ano, ale prezentují to tak, že vykryly část té mimořádné opravy motoru za 180mio
Fajn, takže nemít k odprodeji Boeingy, tak vlastně velkou část zisku spolkne oprava motoru..
Fajn, takže nemít k odprodeji Boeingy, tak vlastně velkou část zisku spolkne oprava motoru..
Re: Co bude dál s ČSA?
A32x alebo YBy?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
beardie píše:A32x alebo YBy?
Jde o letadlo, které mělo poruchu na lince z AMS, takže A319; aspoň tak je to uvedeno v odkazu mého předchozího příspěvku.
Re: Co bude dál s ČSA?
"Pro letošek mají naplánováno, že také vydělají. Zatím odhadují plus ve výši 180 milionů."
Sakra, jestli bude další jeden motor nebo cokoli jiného mimořádného, jsou zase v červených
Sakra, jestli bude další jeden motor nebo cokoli jiného mimořádného, jsou zase v červených