Bombardier CS100/300

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

S Bombardierem to nevypadá úplně dobře, dochází jim cash a propuštějí. Bez injekce asi nepřežijou. Na CS mají 300 objednávek, takže návratnost by tam být měla, ale ještě to bude asi dramatický :-)

http://www.economist.com/news/business/ ... ier-course


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od Robert »

pepa007 píše:S Bombardierem to nevypadá úplně dobře, dochází jim cash a propuštějí. Bez injekce asi nepřežijou. Na CS mají 300 objednávek, takže návratnost by tam být měla, ale ještě to bude asi dramatický :-)

http://www.economist.com/news/business/ ... ier-course


Air Canada přichází s objednávkou na 45 + 30 CS300, což Bombardier výrazně pomůže:

http://atwonline.com/airframes/air-cana ... ier-cs300s

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

Robert píše:
pepa007 píše:S Bombardierem to nevypadá úplně dobře, dochází jim cash a propuštějí. Bez injekce asi nepřežijou. Na CS mají 300 objednávek, takže návratnost by tam být měla, ale ještě to bude asi dramatický :-)

http://www.economist.com/news/business/ ... ier-course


Air Canada přichází s objednávkou na 45 + 30 CS300, což Bombardier výrazně pomůže:

http://atwonline.com/airframes/air-cana ... ier-cs300s


chudáci kanadští daňoví poplatníci :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od Petr31 »

pepa007 píše:
Robert píše:
pepa007 píše:S Bombardierem to nevypadá úplně dobře, dochází jim cash a propuštějí. Bez injekce asi nepřežijou. Na CS mají 300 objednávek, takže návratnost by tam být měla, ale ještě to bude asi dramatický :-)

http://www.economist.com/news/business/ ... ier-course


Air Canada přichází s objednávkou na 45 + 30 CS300, což Bombardier výrazně pomůže:

http://atwonline.com/airframes/air-cana ... ier-cs300s


chudáci kanadští daňoví poplatníci :-)


...nelitovat, měli přemýšlet před volbami, teď už je pozdě :lol: Otázka je, proč to Bombardier vůbec vyvíjel, když třeba EMB 170 / 190, což je mašina velmi podobná už dávno úspěšně lítá po stovkách kusů všude po světě......je vidět, že Jára Cimrmam má levobočky i v Kanadě :ymdevil:
..a jako na potvoru těch brazilských Embraerů má Air Canada celou flotilu.....Cenou se CS 100/300 pod brazilce určitě nedostane, ale holt pokrok je pokrok.Kanaďani budou lítat kanadským letadlem - syrovým a dražším....to se vyplatí...takže kromě Bombardieru bude kanadský poplatník brzy zachraňovat i topící se Air Canada.....jeden by řekl, že to museli vymyslet v Bruselu :lol:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

Petr31 píše:Otázka je, proč to Bombardier vůbec vyvíjel, když třeba EMB 170 / 190, což je mašina velmi podobná už dávno úspěšně lítá po stovkách kusů všude po světě......


E170/190 je pro 80-120 pasažérů, CS100/300 je větší, pro 120-140 pasažérů. Problém je, že nad 120 pasažérů už je to přímej souboj s A319 a B737 a to je ještě horší než soupeřit s Embraerem :-)


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od Petr31 »

pepa007 píše:
Petr31 píše:Otázka je, proč to Bombardier vůbec vyvíjel, když třeba EMB 170 / 190, což je mašina velmi podobná už dávno úspěšně lítá po stovkách kusů všude po světě......


E170/190 je pro 80-120 pasažérů, CS100/300 je větší, pro 120-140 pasažérů. Problém je, že nad 120 pasažérů už je to přímej souboj s A319 a B737 a to je ještě horší než soupeřit s Embraerem :-)


..Ok dík, zase jsem o něco chytřejší....tak teď už to nechápu vůbec, aneb proč vymýšlet vymyšlené.... :roll:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od PavelD »

To jsou věci...
Myslel jsem, že CS100/300 pošle do kytek B736/A318 a potrápí B737/A319.
No, třeba stát zamaká a nastane podobný zázrak jako byla kauza RB 211 u Rolls Royce :wink:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

Petr31 píše:
pepa007 píše:
Petr31 píše:Otázka je, proč to Bombardier vůbec vyvíjel, když třeba EMB 170 / 190, což je mašina velmi podobná už dávno úspěšně lítá po stovkách kusů všude po světě......


E170/190 je pro 80-120 pasažérů, CS100/300 je větší, pro 120-140 pasažérů. Problém je, že nad 120 pasažérů už je to přímej souboj s A319 a B737 a to je ještě horší než soupeřit s Embraerem :-)


..Ok dík, zase jsem o něco chytřejší....tak teď už to nechápu vůbec, aneb proč vymýšlet vymyšlené.... :roll:


Protože Airbusy a Boeingy téhle velikosti jsou zkrácený verze větších strojů, zatímco CS100/300 je přesně děláno na tuhle velikost. Airbus i Boeing jsou taky 20-30 let starý konstrukce. Prostě tahle mašina měla být v tomhle velikostním segmentu nejefektivnější. Nejspíš jim z nějakých analýz vylezlo, že po téhle velikosti bude třeba obrovská poptávka v Číně nebo Rusku. Na druhou stranu, za těch 10 let vývoje se všechno změnilo, momentálně kartama míchá extrémně nízká cena ropy, trošku nám tady znovu začíná studená válka, migrační krize, atd., ekonomika začne zase zpomalovat, apod. No prostě dostat na trh novou mašinu není vůbec sranda, a ani Boeing s Aibusem nemůžou on všech svých modelech říct že by byly zrovna úspěch…

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

Další zprávy potvrzující že Bombardier to bude mít hodně těžký. https://leehamnews.com/2016/02/22/in-st ... x-sources/

Podle článku Boeing uvažoval že nebude dělat 737-700 MAX, protože na ni má jen 55 objednávek. Ale prej hrozilo že UA koupí CS100/300, do čehož se vložil Boeing a vecpal jim 40 kusů současných 737-700 se slevou zhruba 70%!!, v podstatě jen aby vyblokovali Bombardier. Takže 737-700 MAX se nakonec asi taky dělat bude, protože nechtějí riskovat, že se Bombardier někde uchytí a postupně jim začne ukusovat, tak jak se to stalo s Airbusem.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

To jsem jedinej koho zajímá Bombardier CS100/300?? :-)

Velký věci se dějou!

Airbus "koupil" 50,01% podíl v programu Bombardier CS100/300. Dokonce se budou vyrábět v Airbusí továrně v Alabamě, hlavně prý kvůli dovozním clům a boji s Boeingem. Zajímavý je že samotnej Bombardier v tom má už jen 31%, ten zbytek má nějaká Quebecká investiční agentura.

No prostě Bombardier prakticky zkrachoval a jediná šance byla celý to prodat Airbusu nebo Boeingu. A já jsem docela rád že to je Airbus.

Viz tady video https://www.youtube.com/watch?v=EHIWULjX-g8

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od beardie »

to bude suvisiet s tym, ze Boeing podal na Bombardier zalobu, ktora vyustila v to, ze vsetky CS100/300 budu v USA zatazene clom 300 % hodnoty, kedze Quebec silno dotoval vyvoj a stavbu
okrem toho, A319 sa vela neobjednava a toto je zaujimave rozsirenie portfolia Airbusu

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od pepa007 »

beardie píše:to bude suvisiet s tym, ze Boeing podal na Bombardier zalobu, ktora vyustila v to, ze vsetky CS100/300 budu v USA zatazene clom 300 % hodnoty, kedze Quebec silno dotoval vyvoj a stavbu
okrem toho, A319 sa vela neobjednava a toto je zaujimave rozsirenie portfolia Airbusu


Ano, s tím to souvisí a v tom videu to taky říkají jako jeden z hlavních důvodů, proč se CSka budou montovat v Alabamě – tím se z nich stane domácí produkt a clu se vyhnou. Boeing napadl objednávku Delty na 75+50 kusů s tím, že byly díky dotacím těžce pod cenou.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od mandrinka »

pepa007 píše:To jsem jedinej koho zajímá Bombardier CS100/300?? :-)

Velký věci se dějou!

Airbus "koupil" 50,01% podíl v programu Bombardier CS100/300. Dokonce se budou vyrábět v Airbusí továrně v Alabamě, hlavně prý kvůli dovozním clům a boji s Boeingem. Zajímavý je že samotnej Bombardier v tom má už jen 31%, ten zbytek má nějaká Quebecká investiční agentura.

No prostě Bombardier prakticky zkrachoval a jediná šance byla celý to prodat Airbusu nebo Boeingu. A já jsem docela rád že to je Airbus.

Viz tady video https://www.youtube.com/watch?v=EHIWULjX-g8


Pak mi dává logiku, že ho většina evropských (a zvláště německých) dopravců nasazuje místo Fokkerů a Avrů a podobných letadel na krátké trati. Je to prostě Airbus. Evropská myšlenka žije. :ymapplause: ^:)^ :mrgreen:

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bombardier CS100/300

Příspěvek od Fabo »

A nenasazujou spis Embraery? :D


Odpovědět