Irkut MS-21

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Irkut MS-21

Příspěvekod Cherokee » 03. 01. 2011, 14:31

Dufam, ze som nezalozil vlakno, ktore uz niekde existuje. :roll:
Rozhovor o novom ruskom lietadle MS-21, ktory si stanovil vysoke ciele. V kratkom case urobit priamu konkurenciu typu 737 a 320 Family, predat 1200 kusov a minut na to $ 7-8 miliard. Tu tiez najdete nejake informacie a aj fotografie. Motory chcu pouzivat P&W 1000 Series a ruske PD-14. Nuz uvidime.
Vo vyssie spomenutom clanku je posledna otazka venovana aj ruskej verzii wide body lietadla. Podla vsetkeho sa zatial nic ani len neplanuje.


PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod PavelD » 03. 01. 2011, 17:06

Díky za info. V době psaní příspěvku byla asi chybně v článku uvedená zkratka MS-51 nevyGooglovatelná

r13
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod r13 » 04. 01. 2011, 08:38

Spise bych to videl jako zpusob vytahnout penize od vlady na platy odborniku ("These include specialists from Sukhoi and Sukhoi Civil Aircraft, who actually developed the Superjet, as well as Ilyushin, Tupolev and Beriev") - jinak prace tam moc neni. (A taky nasbirat nejake know-how ze zapadu....)

Vzhledem k tomu, ze "integrovane" projekty jako Concorde, Airbus a podobne vzdy na pocatku meli slusne problemy a zadna Ruska avia vyrobni firma takove zkusenosti nema - terminy nebudou dodrzeny zarucene. A pak narostou naklady, trh se zmeni, Cina mezi tim uz taky se chysta vyrabet vlastni letadlo ve stejne tride.....
Osobne nemyslim si ze tohle letadlo bude litat.....

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod MEA » 07. 02. 2011, 14:14

No dopyt by zjavne bol. Teda v rusku a blizkom okoli. Ci ho ale dokazu vystruhat v slubenom case je otazne a skoro nerealne su tie slubovane vyrobene pocty. To sa zrejme v ich podmienkach jednoducho neda stihat. A ak sa bude dlho cakat, s objednavkami to moze byt ovela menej ruzove

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 518
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod Karel_x » 07. 02. 2011, 19:38

Ano, i já si myslím že pro OAK bude problém zajistit výrobu ve velkých sériích. Ale úplně bych to nevylučoval. Uvidíme, jak se jim povede start s SSJ, který se sice opozdil (kvůli motorům SNECMA&Saturn) tuším o rok a půl, ale přece jen méně, než třeba 787. Naproti tomu Tu-204SM má zpoždění menší, nevím přesně, myslím, že asi rok a vývoj MS-21 je dosud víceméně v harmonogramu.
Jako perličku, která tady myslím ještě nezazněla, že se RYR nechal slyšet, že nezavírá dveře ani před MS-21 a Číňany, a pokud jim budou schopni splnit jejich požadavky, tak že od nich budou letadla brát. Je to možné, jen bych odhadl pravděpodobnost tak na 1%, viděl bych za tím spíš formu nátlaku na A+B :wink:.
Ale na druhou stranu bych OAK rozhodně nepodceňoval, požírají další a další letecké závody bývalého SSSR, takže jejich potenciál hodně roste. V současné době se vyrábí nadějné An-148, SSJ-100, Tu-204SM, připravuje výroba An-478, modernizují se An-124, vyvíjí se MS-21 a určitě ještě hodně toho, co nevím. To se už ani nezmiňuji o vojenských programech. Prostě se odrazili od dna a uvidíme, jak a zda jim to půjde zpět nahoru. I když teď dostal jejich šéf padáka, miliardy vládní pomoci přitékají dál.


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod MEA » 02. 04. 2011, 20:17

Karel_x píše: miliardy vládní pomoci přitékají dál.


veru, asi mas pravdu. nedavno som o tom kukal na ruskom prvom kanali. len do infrastruktury letisk chcu dat 270 ci 370 mld rublov...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1168
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod Robert » 14. 08. 2011, 15:10

Video o MS-21


PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1036
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod PV » 01. 03. 2016, 12:47

Montáž trupu


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2849
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod pepa007 » 01. 03. 2016, 23:00

Hmm tak co, mají reálnou šanci uspět? V tomhle segmentu přímo proti A320/B737? Mají údajně 250 objednávek ale smrdí tak trochu vycucáním z prstu...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2339
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod Fabo » 01. 03. 2016, 23:51

250 objednavek neni az tak silene cislo, bude to na produkci docela dlouho, a rusti dopravci to "radi" koupi.

Docela jim asi do biznisplanu nepomohlo zruseni sankci v Iranu...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2849
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod pepa007 » 02. 03. 2016, 11:37

Fabo píše:250 objednavek neni az tak silene cislo, bude to na produkci docela dlouho, a rusti dopravci to "radi" koupi.

Docela jim asi do biznisplanu nepomohlo zruseni sankci v Iranu...


Jo ten Irán je asi mrzí a čína pracuje na svých vlastních projektech. Tak leda strýček Kim :-)

Problém s těma jejich 250 objednávkama jsou ti objednavatelé: 50 kusů nějaká podivná státní agentura "pro rozvoj průmyslu", 50 Ilyushin Finance, 50 nějaká podivná finanční skupina z Malajsie, 50 aeroflot..., a zbytek po drobcích dopravci jako Transaero, kteří se možná ani nedočkají rolloutu. Prostě to vypadá, že jsou ty objednávky jen tak na oko, aby ten projekt nevypadal jako totální propadák. V tomhle jsou rusové dobří už od dob knížete Potěmkina :-)

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Re: Irkut MS-21

Příspěvekod bubo » 29. 05. 2017, 08:35




Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 7 hostů