flyDubai

Odpovědět
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od whiskey »

hafi píše:Vynechal jsi dost podstatný text mezitím, z něhož jasně plyne, že myslí "dosud".

Len na okraj, ani s tym textom naviac to " jasne" velky zmysel nedava...


Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Lkprak »

"Nepříznivé povětrnostní podmínky zmínil i uvedený ruský diplomat v Dubaji. Podle něj ještě před havárií letadla společnosti FlyDubai měly v Rostově přistát tři další stroje, kvůli špatným meteorologickým podmínkám byly ale odkloněny nebo se musely vrátit na výchozí letiště.
Let ruské společnosti Aeroflot SU1166 z Moskvy a Českých Aerolinií OK914 z Prahy byly odkloněny do Krasnodaru, vzdáleného asi 250 kilometrů od Rostova. Letadlo společnosti Turkish Airlines z Istanbulu se muselo vrátit na výchozí letiště."


Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/po-padu-letadla- ... ranicni_zt

Že nedivertovali taky....

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od creyman »

whiskey píše:
hafi píše:Vynechal jsi dost podstatný text mezitím, z něhož jasně plyne, že myslí "dosud".

Len na okraj, ani s tym textom naviac to " jasne" velky zmysel nedava...


Asi jsem to neformuloval náležitě precizně.
Nikomu jinému z nízkonákladových dopravců létajících také do Evropy, nebo po Evropě se zatím bohu díky nic tak fatálního nestalo.
Vzpomínám si jen na kolizi podvozkové nohy Ryanairu v Říme, nic co by mělo pro někoho zdravotní následky.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Petr31 »

creyman píše:
whiskey píše:
hafi píše:Vynechal jsi dost podstatný text mezitím, z něhož jasně plyne, že myslí "dosud".

Len na okraj, ani s tym textom naviac to " jasne" velky zmysel nedava...


Asi jsem to neformuloval náležitě precizně.
Nikomu jinému z nízkonákladových dopravců létajících také do Evropy, nebo po Evropě se zatím bohu díky nic tak fatálního nestalo.
Vzpomínám si jen na kolizi podvozkové nohy Ryanairu v Říme, nic co by mělo pro někoho zdravotní následky.


..nicméně Ryanair před pár ley neměl k podobné kraksně daleko...Mám na mysli bloudění 3 B737 ve Španělsku při divertech díky špatnému počasí a přistávání s práznými nádržemi díky systémovým chybám ve společnosti RYANAIR!

Je to čistě moje spekulace, ale pokud se kapitán (původem Řek) snaží přistát za krajně nevhodného počasí na letišti, odkud předchozí lety raději divertovaly (Aeroflot, ČSA a Turkish), příčiny můžou být násedující:
1) hypertrofované ego kapitána přesvědčeného že on to zvládne
2) obava kapitána z divertu vzhledem k nastavené situaci u letecké společnosti.....
3) stav nouze vyvolaný nedostatkem paliva pro jakékoliv jiné, bezpečnější řešení / což je opět primárně chyba kapitána
4) stav nouze na palubě vyvolaný například kritickým stavem pasažéra - nicméně je to špatné řešení, prioritou je vždy bezpečnost cestujících i za cenu, že by pasažér v kritickém stavu zemřel
5) kombinace výše uvedeného

V každém případě to předběžně vypadá z 99% na lidskou chybu (kapitána) a naprosto zbytečnou smrt všech na palubě. :(

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od 737 »

Petr31 píše:
creyman píše:
whiskey píše:Len na okraj, ani s tym textom naviac to " jasne" velky zmysel nedava...


Asi jsem to neformuloval náležitě precizně.
Nikomu jinému z nízkonákladových dopravců létajících také do Evropy, nebo po Evropě se zatím bohu díky nic tak fatálního nestalo.
Vzpomínám si jen na kolizi podvozkové nohy Ryanairu v Říme, nic co by mělo pro někoho zdravotní následky.


..nicméně Ryanair před pár ley neměl k podobné kraksně daleko...Mám na mysli bloudění 3 B737 ve Španělsku při divertech díky špatnému počasí a přistávání s práznými nádržemi díky systémovým chybám ve společnosti RYANAIR!

Je to čistě moje spekulace, ale pokud se kapitán (původem Řek) snaží přistát za krajně nevhodného počasí na letišti, odkud předchozí lety raději divertovaly (Aeroflot, ČSA a Turkish), příčiny můžou být násedující:
1) hypertrofované ego kapitána přesvědčeného že on to zvládne
2) obava kapitána z divertu vzhledem k nastavené situaci u letecké společnosti.....
3) stav nouze vyvolaný nedostatkem paliva pro jakékoliv jiné, bezpečnější řešení / což je opět primárně chyba kapitána
4) stav nouze na palubě vyvolaný například kritickým stavem pasažéra - nicméně je to špatné řešení, prioritou je vždy bezpečnost cestujících i za cenu, že by pasažér v kritickém stavu zemřel
5) kombinace výše uvedeného

V každém případě to předběžně vypadá z 99% na lidskou chybu (kapitána) a naprosto zbytečnou smrt všech na palubě. :(


ČSA nedivertovalo z důvodu špatného počasí, ale protože letiště bylo již uzavřeno po nehodě; je dost možné, že stejně tomu bylo i v případě Aeroflotu a Turkish Airlines.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Robert »

737 píše:
Petr31 píše:
creyman píše:
Asi jsem to neformuloval náležitě precizně.
Nikomu jinému z nízkonákladových dopravců létajících také do Evropy, nebo po Evropě se zatím bohu díky nic tak fatálního nestalo.
Vzpomínám si jen na kolizi podvozkové nohy Ryanairu v Říme, nic co by mělo pro někoho zdravotní následky.


..nicméně Ryanair před pár ley neměl k podobné kraksně daleko...Mám na mysli bloudění 3 B737 ve Španělsku při divertech díky špatnému počasí a přistávání s práznými nádržemi díky systémovým chybám ve společnosti RYANAIR!

Je to čistě moje spekulace, ale pokud se kapitán (původem Řek) snaží přistát za krajně nevhodného počasí na letišti, odkud předchozí lety raději divertovaly (Aeroflot, ČSA a Turkish), příčiny můžou být násedující:
1) hypertrofované ego kapitána přesvědčeného že on to zvládne
2) obava kapitána z divertu vzhledem k nastavené situaci u letecké společnosti.....
3) stav nouze vyvolaný nedostatkem paliva pro jakékoliv jiné, bezpečnější řešení / což je opět primárně chyba kapitána
4) stav nouze na palubě vyvolaný například kritickým stavem pasažéra - nicméně je to špatné řešení, prioritou je vždy bezpečnost cestujících i za cenu, že by pasažér v kritickém stavu zemřel
5) kombinace výše uvedeného

V každém případě to předběžně vypadá z 99% na lidskou chybu (kapitána) a naprosto zbytečnou smrt všech na palubě. :(


ČSA nedivertovalo z důvodu špatného počasí, ale protože letiště bylo již uzavřeno po nehodě; je dost možné, že stejně tomu bylo i v případě Aeroflotu a Turkish Airlines.


Schválně jsem se díval v kolik mělo přistávat ČSA a podle Flightstats to bylo ve 3:25, Turkish pak ve 3:55, takže jak píše 737 divertovaly až po nehodě. Před vyvozováním závěrů o přistání zatímco jiní divertují by bylo dobré si ověřit fakta.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Petr31 »

Robert píše:
737 píše:
Petr31 píše:
..nicméně Ryanair před pár ley neměl k podobné kraksně daleko...Mám na mysli bloudění 3 B737 ve Španělsku při divertech díky špatnému počasí a přistávání s práznými nádržemi díky systémovým chybám ve společnosti RYANAIR!

Je to čistě moje spekulace, ale pokud se kapitán (původem Řek) snaží přistát za krajně nevhodného počasí na letišti, odkud předchozí lety raději divertovaly (Aeroflot, ČSA a Turkish), příčiny můžou být násedující:
1) hypertrofované ego kapitána přesvědčeného že on to zvládne
2) obava kapitána z divertu vzhledem k nastavené situaci u letecké společnosti.....
3) stav nouze vyvolaný nedostatkem paliva pro jakékoliv jiné, bezpečnější řešení / což je opět primárně chyba kapitána
4) stav nouze na palubě vyvolaný například kritickým stavem pasažéra - nicméně je to špatné řešení, prioritou je vždy bezpečnost cestujících i za cenu, že by pasažér v kritickém stavu zemřel
5) kombinace výše uvedeného

V každém případě to předběžně vypadá z 99% na lidskou chybu (kapitána) a naprosto zbytečnou smrt všech na palubě. :(


ČSA nedivertovalo z důvodu špatného počasí, ale protože letiště bylo již uzavřeno po nehodě; je dost možné, že stejně tomu bylo i v případě Aeroflotu a Turkish Airlines.


Schválně jsem se díval v kolik mělo přistávat ČSA a podle Flightstats to bylo ve 3:25, Turkish pak ve 3:55, takže jak píše 737 divertovaly až po nehodě. Před vyvozováním závěrů o přistání zatímco jiní divertují by bylo dobré si ověřit fakta.



..OK moje chyba, na statistiky jsem se nedíval, spolehl jsem se na předběžné info. Nicméně na pravděpodobné příčině nehody - což je zřejmě lidská chyba to nic nemění a nikomu to život nevrátí.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Robert »

Petr31 píše:..OK moje chyba, na statistiky jsem se nedíval, spolehl jsem se na předběžné info. Nicméně na pravděpodobné příčině nehody - což je zřejmě lidská chyba to nic nemění a nikomu to život nevrátí.


Tak asi si měl pravdu, sorry - ze záznamu na Flightradaru je zřejmé, že Aeroflot klesal 3x v ose dráhy, vždy přistání přerušil, po 3. pokusu prolétl nad letištěm a zamířil do Krasnodaru. To vše ještě před havárií flydubai.

https://www.flightradar24.com/data/flig ... 6/#923206c

koppak
Vítěz kategorie Po přistání... 2015
Vítěz kategorie Po přistání... 2015
Příspěvky: 74
Registrován: 23. 04. 2012, 20:00
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od koppak »

Podle toho, co psal flightradar na twitteru, tak 3 neúspěšné pokusy a přiblížení letadla SU proběhly mezi prvním a druhým (fatálním) pokusem o přistání letadla FZ...

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od FlightDetent »

Petr31 píše:..OK moje chyba, na statistiky jsem se nedíval, spolehl jsem se na předběžné info. Nicméně na pravděpodobné příčině nehody - což je zřejmě lidská chyba to nic nemění a nikomu to život nevrátí.
Prosím tebe, o jakých předběžných info to mluvíš?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Petr31 »

FlightDetent píše:
Petr31 píše:..OK moje chyba, na statistiky jsem se nedíval, spolehl jsem se na předběžné info. Nicméně na pravděpodobné příčině nehody - což je zřejmě lidská chyba to nic nemění a nikomu to život nevrátí.
Prosím tebe, o jakých předběžných info to mluvíš?


...podle ranních informací Aeroflot, Turkish a ČSA kvůli špatnému počasí divertovaly, zatímco flyDubai kroužil a zkoušel přistát Někdo výše mě obvinil z toho, že jsem si neověřil informace a letadla výše zmíněných společností divertovala až jako následek katastrofy flyDubai. Nakonec se ukázalo, že Aeroflot divertoval těsně před havárií:

cituji:

Tak asi si měl pravdu, sorry - ze záznamu na Flightradaru je zřejmé, že Aeroflot klesal 3x v ose dráhy, vždy přistání přerušil, po 3. pokusu prolétl nad letištěm a zamířil do Krasnodaru. To vše ještě před havárií flydubai.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od pepa007 »

Prej většina pilotů flyDubai říkala už předtím, že nehoda je jen otázka času, vzhledem k tomu jak jsou přetěžovaní http://www.bbc.com/news/world-europe-35855678

Taky se objevily další videa, na kterých to údajně vypadá že letadlo hořelo ještě před dopadem. No nevím, mně to přijde že to je záře z přistávacích světel, která se trochu rozplývá v dešti/mlze na nekvalitním záznamu. Co myslíte?

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od micaello »

Tak od toho snad v tom kokpitu sedí dva, ne?

Podle všeho bude chyba na obou stranách..letiště měli zavřít a lety divertovat. Vice versa, čekat dvě hodiny ve vzduchu a doufat, že se počasí zlepší..to mi nepřijde jako běžný a korektní postup. Taganrog TGK je vzdálený necelých 90km a nechť jsme politicky korektní, je to stále Rusko.

Ad. přetěžování pilotů .. to se v dnešní době ještě dá? Copak neexistují kontroly, nezaznamenává se vše? (nedělám si o tom iluze v zemích třetího světa, ale flyDubai?)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od JackBrno »

micaello:

Proč by měli letiště zavírat??? To se dělá jen tehdy, když je letiště technicky nezpůsobilé, případně provozně obsazené. Rozhodnutí přistát/nepřistát ve vztahu k počasí je čistě věcí posádky. Pokud dostali správné informace o počasí, tak tím veškerá zodpovědnost ATC/letiště končí.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: flyDubai

Příspěvek od Petr31 »

micaello píše:Tak od toho snad v tom kokpitu sedí dva, ne?

Podle všeho bude chyba na obou stranách..letiště měli zavřít a lety divertovat. Vice versa, čekat dvě hodiny ve vzduchu a doufat, že se počasí zlepší..to mi nepřijde jako běžný a korektní postup. Taganrog TGK je vzdálený necelých 90km a nechť jsme politicky korektní, je to stále Rusko.

Ad. přetěžování pilotů .. to se v dnešní době ještě dá? Copak neexistují kontroly, nezaznamenává se vše? (nedělám si o tom iluze v zemích třetího světa, ale flyDubai?)


1) zavření letiště - nebyl důvod
2) přetěžování pilotů - jsi naivní a navíc Dubai je právě třetí svět / logbook snese všechno / pilotů bez práce jsou mraky :crazy:
3) i v Evropě je přetěžování posádek běžné od té doby, co ajrolinky řídí managěři, nikoliv srdcaři a fungují lowcosty
4) to že je další letiště blízko neznamená, že na něm můžou přistát....roli hraje otevírací doba, vybavení letiště, požární kategorie, handlingová smlouva, palivo a v Rusku navíc potřebuješ přistávací povolení a bumážku úplně na všechno. Neviděl jsem jejich OFP, takže nelze hodnotit, jaké letiště měli určené pro divert a proč tam neletěli...

Je vidět, že jsi nikdy v letectví nepracoval.....


Odpovědět