Servis na palubě

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od alesesl »

micaello píše:
flyingblue píše:Pokud si nekdo dobrovolne zvoli prestup AF<->CSA na CDG, tak si tvrde zachazeni zaslouzi. Jasne, jsou jeste horsi moznosti na prestup (treba Austrian pres ocean na star alliance CDG T1 nebo prestup v pekle), ale ...


Člověk si musí zažít, pak už pochopí a bude vědět :D


a priste poleti s nekym jinym, nebot CSA jako aerolinka nema co nabidnout. Nechce se to tvarit jako LC, ale ceny ma jako full cost, ale servis jako LC. Ta co chcou byt?

Ja jsem s OK skoncil od te doby co predelali OK PLUS. Letim s nima jen pokud neni jineho zbyti nebo cena letenky za 10 eur.


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od micaello »

Tak další hřebíček.. Na palubu si smíte vzít pouze příruční zavazadlo, tašku, kabelku, brašnu na notebook, to už je považováno za druhé kabinové zavazadlo.
Kdy se tyto podmínky měnily? Jakože, nakonec drahé polovičce dovolili vzít si i tu brašnu na palubu, ale neobešlo se to bez rázného upozornění, že "teda vyjímečně a naposled.."

%-(

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Nemec »

Já myslím, že to bylo vždycky takhle, ale teď se to začalo hlídat, jak se zavedly tarify jen s příručákem, protože se pak nejde na palubu poskládat, když to všichni všechno rvou do schránek...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Robert »

Nemec píše:Já myslím, že to bylo vždycky takhle, ale teď se to začalo hlídat, jak se zavedly tarify jen s příručákem, protože se pak nejde na palubu poskládat, když to všichni všechno rvou do schránek...


Tak v tom případě jsou horší než Ryanair. Ten druhé menší zavazadlo typu kabelky nebo pouzdra s notebookem toleruje.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Nemec »

Jako pravidlo je to blbý, na druhou stranu všechno je stránkách a lidi se to tudíž mohou dočíst...


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od micaello »

Jasně, je to na stránkách, ale myslel jsem si, že aspoň toto nechali při starém..
A 100% jsem si jistý, že před dvouma rokama při cestě do Barcelony bylo v podmínkách psané jedno příruční a jedno "osobní" .. Zkusím kdyžtak dohledat v historii..

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Globik »

Robert píše:Tak v tom případě jsou horší než Ryanair. Ten druhé menší zavazadlo typu kabelky nebo pouzdra s notebookem toleruje.

Netoleruje. Od doby vzniku "nového" Ryanairu je to jasně povolené v podmínkách, nejen tolerováno.

micaello píše:Jasně, je to na stránkách, ale myslel jsem si, že aspoň toto nechali při starém..
A 100% jsem si jistý, že před dvouma rokama při cestě do Barcelony bylo v podmínkách psané jedno příruční a jedno "osobní" .. Zkusím kdyžtak dohledat v historii..
Také mám ten pocit, že to bylo jasně dané pravidlo.
O toleranci pak bylo to, že cca osmikilová aktovka, vhodná na přepravu tak pěti dvacetipalcových noťasů (ve které byl jeden dvanáctipalcový netbook a zbytek byly jiné věci) prošla a nemusela na váhu na check-inu, když příruční kufr musel. A to bylo za low-cost tarif click4sky.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od houslista »

Platilo to (nebo to nikdo neřešil) minimálně ještě letos v květnu, kdy jsem měl na palubě futrál s houslemi (i ten překračuje 1 povolený maximální rozměr) a tašku velikosti větší ntb kabele. Vše bez problémů. Mám za to, že kabinové zavazadlo + ntb taška/deštník/kabelka je standard i u většiny low cost aerolinek, u těch "normálních" by mě to ani nenapadlo v přepravních podmínkách hledat.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Airbus380 »

yellow píše: jaka je vlastne motivace litat s CSA? :shock:


Pro většinu lidí nulová, pro lidi žijící/pracující v Praze je OK ok :D Od doby, co zavedli one-way tarify, které jsou na většině linek relativně akceptovatelné, jsem je zase vzal na milost. Pravda, od doby, kdy zavedli placené občerstvení na palubě (proti kterému vůbec nic nemám, ale musí ksakru aspoň něco nabízet), moje mínění o nich dost kleslo, ale jako skok domů nemám problém ČSA vzít.

No, možná budu mluvit jinak, až budou mít někdy dobrý tarif například do Madridu a pošlou na mě ATRko :D

A k těm zavazadlům, třeba zpřísněná kontrola závisí na konkrétní obsazenosti letu, hádám, že v období červen-srpen i ČSA dokážou na některých linkách zaplnit letadlo a někteří lidi - zvlášť dovolenkáři - jsou schopní si na palubu vzít i slunečník a zahradní židle, kdyby to šlo. No ale je pravda, že pokud vidí, že má člověk jen malou tašku/batoh a brašnu na notebook, tak to opravdu nechápu.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Nemec »

V létě je všechno plný a pro většinu lidí na check-in nb v gate není problém lidi pustit, pokud si dají to menší pod nohy. Ale když má někdo tahačku a k tomu přeplněný batoh, tak ten už si pod nohy nedá... A spousta lidí si to pod nohy nedá z principu, protože prostě nechtějí nebo nevím, proto se to tak hlídá. Navíc to někteří vedoucí kabiny vyžadují, hlavně na CDG, FCO, MAD apod.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od micaello »

Byla to Linka Gotheborg - Praha, obsazenost 96% (dvě volné sedačky)
Zvláštní je, že na lince Praha - Gotheborg s tím problém nebyl, a to byla obsazenost 100%.
A motivace? Byla to pracovní cesta.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od flyingblue »

Nemec píše:V létě je všechno plný a pro většinu lidí na check-in nb v gate není problém lidi pustit, pokud si dají to menší pod nohy. Ale když má někdo tahačku a k tomu přeplněný batoh, tak ten už si pod nohy nedá... A spousta lidí si to pod nohy nedá z principu, protože prostě nechtějí nebo nevím, proto se to tak hlídá. Navíc to někteří vedoucí kabiny vyžadují, hlavně na CDG, FCO, MAD apod.


Pokud si das pod sedadlo pod Tebou batoh, kam si das nohy?

To je k tomu " ... nebo nevim, ..."

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od Nemec »

Jako když si ho napasuju až úplně dopředu, tak se já osobně vejdu, noťas zase můžu dát ve futrálu do kapsy, ale jak říkám, když to má někdo napěchovaný tak se poskládá těžko...

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od clovicek »

Já s ČSA nemám problém vůbec a nevíc pokud potřebujete ráno tam a večer zpět a navíc 50x za rok, tak moc možností není. Jídlo jsem se na naučil balit s sebou, vodu točím na letišti nebo se džbánu v salonku. Představa, že ČSA jde dolů a dopadnu jako moji kolegové z Maďarska (čekání v plechové boudě v BUD a přímé lety v 6 ráno, v poledne nebo v 11 večer.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Servis na palubě

Příspěvek od flyingblue »

Nemec píše:Jako když si ho napasuju až úplně dopředu, tak se já osobně vejdu, noťas zase můžu dát ve futrálu do kapsy, ale jak říkám, když to má někdo napěchovaný tak se poskládá těžko...


Nemyslis vazne, ze si mam udelat po nastupu do eroplanu rozborku zavazadla, ze ne? :-)


Odpovědět