Proč už ČSA nelétají na čas?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 263
- Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
- Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Fox Lake
- Stav: Offline
Proč už ČSA nelétají na čas?
Dnešní večerní rotace opět odlétají z Prahy s velkým zpožděním, 3 lety budou odlétat více než 3 hodiny po plánovaném odletu. Stejné to bylo i minulý týden. Co se děje? Není dost letadel? Počasí? Proč OM-GTB létá pravidně pozdě - často stojí na zemi i 2 hodiny a nestíhá.... existují veřejné on-time departure statistiky (on time = +15 min) ? Kolik může mít ČSA - 70%?
Ještě loni to bylo pohoda, nikdy jsem netrčel na letišit více než 20-30 min, nyní je to často a i několik hodin.
Díky.
Ještě loni to bylo pohoda, nikdy jsem netrčel na letišit více než 20-30 min, nyní je to často a i několik hodin.
Díky.
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
No dnes byla na příletu do Helsinek sekera víc jak 2 hodiny. Naštěstí se mi podařilo přebookovat na Finnair v 17:35.
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
clovicek píše:Dnešní večerní rotace opět odlétají z Prahy s velkým zpožděním, 3 lety budou odlétat více než 3 hodiny po plánovaném odletu. Stejné to bylo i minulý týden. Co se děje? Není dost letadel? Počasí? Proč OM-GTB létá pravidně pozdě - často stojí na zemi i 2 hodiny a nestíhá.... existují veřejné on-time departure statistiky (on time = +15 min) ? Kolik může mít ČSA - 70%?
Ještě loni to bylo pohoda, nikdy jsem netrčel na letišit více než 20-30 min, nyní je to často a i několik hodin.
Díky.
....já volil nohama, s ČSA jsem naposledy letěl v lednu únoru 2010 2krát Praha Kyjev a zpět.Vřele doporučuji totéž
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Obecně nelétají pozdě nejen ČSA ale i spousta dalších aerolinek. Stačí se občas mrknout třeba na web Letiště Praha. Taky by mně zajímalo, čím to je.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Je pravda, že poslední dny často sleduju FR24 a ČSA na večerních odletech většinou 2-3 hodiny. Myslím, že se jedná o kombinaci spousty faktorů. Jednak je poslední týden nad Evropou docela dost bouřek, to pak stačí pár minut a začne se sypat celá rotace letadla. Pak taky začíná hlavní sezona, letiště i letadla jsou narvaný, ale hlavní důvod je podle mě již zmíněný nedostatek letadel, resp. plánování letového řádu bez ohledu na ověření si prostého faktu, zda takový LŘ budou schopni bez výraznějších problémů odlétat. Před sezonou výpadky mohl nahradit Travel, ale hádám, že sám Travel má nyní dost honičku
Nicméně za poslední dny ČSA muselo vyplatit pěkně ranec na kompenzacích...
Nicméně za poslední dny ČSA muselo vyplatit pěkně ranec na kompenzacích...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Taky jsem včera, respektive dnes, koukal na odlet linky do Košic se sekerou skoro 3 hodiny
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Airbus380 píše:Je pravda, že poslední dny často sleduju FR24 a ČSA na večerních odletech většinou 2-3 hodiny. Myslím, že se jedná o kombinaci spousty faktorů. Jednak je poslední týden nad Evropou docela dost bouřek, to pak stačí pár minut a začne se sypat celá rotace letadla. Pak taky začíná hlavní sezona, letiště i letadla jsou narvaný, ale hlavní důvod je podle mě již zmíněný nedostatek letadel, resp. plánování letového řádu bez ohledu na ověření si prostého faktu, zda takový LŘ budou schopni bez výraznějších problémů odlétat. Před sezonou výpadky mohl nahradit Travel, ale hádám, že sám Travel má nyní dost honičku
Nicméně za poslední dny ČSA muselo vyplatit pěkně ranec na kompenzacích...
CSA prevzaly model Travely, proste nejsou zadne rezervy. Mozna je to jediny zpusob, jak muze mala aerolinka vubec prezit.
Teda jeste nejdou uplne na hranu, Travele uz zaskakovalo nekolik cizich letadel. Letos ji ovsam CSA pomoci nemohou, samy maji dve letadla v Saudske Arabii a maji na pomoc jednu 737 od Go2Sky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
flyingblue píše:CSA prevzaly model Travely, proste nejsou zadne rezervy. Mozna je to jediny zpusob, jak muze mala aerolinka vubec prezit.
Teda jeste nejdou uplne na hranu, Travele uz zaskakovalo nekolik cizich letadel. Letos ji ovsam CSA pomoci nemohou, samy maji dve letadla v Saudske Arabii a maji na pomoc jednu 737 od Go2Sky.
Prosim o upresneni, CO nebo KDO je "Travela"
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Víš on důvod muze byt více než jednoduchý - minuly týden v Římě se čekalo na 1 pasažéra, který způsobil ve finále zpoždění 40 minut, protože na takto vytíženém letišti dostat slot na odlet je celkem náročné, pak stačí když se podobně zpoždění stane 1-2 denně a dane letadlo horko těžko dohání časovou ztrátu na dalších linkách při zachování potřebného času na zemi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Dnesni priletova tabule v PRG po priletu z FRA poslednim vecernim letem.
Urcite nezavidim pax z VXO, LPI, WAW a ostatnim. Zacina to byt horsi a horsi co se tyce zpodeni u OK. Chybi asi ATRko.
Urcite nezavidim pax z VXO, LPI, WAW a ostatnim. Zacina to byt horsi a horsi co se tyce zpodeni u OK. Chybi asi ATRko.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Možná chybí ty 2 Airbusy co jsou na pronajmu, večerní let do UFA tuším byl už od odpoledne opožděný a to letadlo co ho mělo létet přistálo se zpoždění a letělo předtim ještě jednu rotaci. Kdyby měli nejakou rezervu tak se další zpoždění nemuselo konat.
Ale jde to blbe když točíte par letadel skoro bez přestávky.
Celkem by me zajímalo kdy dělají údržbu ....
A take ty ATRka nebudou mít věcně už mají take sve naletano .....
Ale jde to blbe když točíte par letadel skoro bez přestávky.
Celkem by me zajímalo kdy dělají údržbu ....
A take ty ATRka nebudou mít věcně už mají take sve naletano .....
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
Při velikosti flotily OK je nemyslitelné mít byť jediné letadlo "v záloze".
Údržbu předpokládám dělají v noci.
Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou
Údržbu předpokládám dělají v noci.
Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou
To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.
Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
alesesl píše:micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou
To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.
..tak nějak.Já se rozhodl volit nohama v roce 2010 a nijak toho nelituji.
Re: RE: Re: Proč už ČSA nelétají na čas?
alesesl píše:micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou
To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.
Ono to ale platí obecně pro každou aerolinku srovnatelné velikosti. Dnes opravdu není šance s tak malou flotilou mít alespoň jediné letadlo jako zálohu. A potom stačí jediný technický či provozní problém, který jedno letadlo někde zdrží a jsou v háji odletové časy na celý den. Tomu se prostě nedá vyhnout a ani není možné mít v leťáku velké časové rezervy.