prodejce píše:Též děkuji jvojovi za pracnou analýzu. Jen pár postřehů z mojí strany:
1) Je správně, že v PRG se nedává Ryanu žádná extra sleva na službách, ale jsou rovné podmínky pro všechny. Se slevama jsou jen problémy. Ten nápad "napařit" Ryanu v BTS celou pálku se mi tedy moc líbí
(Pokud tedy nějakou slevu má, samozřejmě nevím jak to je konkrétně).
2) Kolik by tedy stála letenka BTS-CDG-BTS ? To jsem z těch tabulek nevyčetl. Samotné letištní taxy jsou 1318 Kč za RT. Kolik by měl být průměrný tarif?
3) Lety na ukrajinský venkov mi přijdou hodně přitažené za vlasy
4) Reklama: všichni víme, za jakou cenu se Sky Europe dostalo do obecného povědomí - kombinace plošné reklamy a tarifů za mínus 10 Kč. A to stálo víc jak 500 tis EUR. On totiž není problém nabídnout a provozovat lety, problém je to prodat. A v tom je obrovská síla např. Ryanu a Easyjetu - jim stačí už jen něco plácnout na svůj web a dozví se to velká spousta lidí napříč Evropou, z nichž většina už má předplopláchnutou hlavu MOLovou reklamou o nejnižších cenách.
ČSA mohou na svém webu nabízet co chtějí, ale mimo ČR/SR se to nikdo nedozví a nikdo to nekoupí. Ryan má sílu a moc vysvětlit masám, že Bratislava = Vídeň a tak pravil Bůh. Nově vzniklá společnost tohle odkomunikovat nedokáže, resp ne za 500 000 EUR. Vysvětlit Rakušákům, že mají jezdit na letiště v Bratislavě to by stálo jak klasickou reklamu, tak letenky, hodně letenek "zdarma" a tedy pravděpodobně i doplácet za (deseti)tisíce lidí letištní taxy. "Nový JAT" tedy Air Serbia to udělali zrovna tak. Neříkám, že by nemohly fungovat nové ČSA nebo i nějaké Visegrad Airlines, ale musel by to někdo zaplatit, nějaký bohatý strýček z východu. Z tohoto hlediska se tedy jedná o utopii, i když papírově to třeba vychází.
Díky za komentář a kritiku.
1) Se slevami pro FR v Bratislavě také nevím konkrétně, asi rok zpátky jsem se koukal na charges and fees v BTS, přišly my dost nízké, ale stále dost nad úrovní průměru FR - a podotýkám, že do průměru FR je jednak započítán i handling (!), jednak i poplatky z letišť typu BCN, MAD, LIS, atd., kde podle mě tak velké slevy mít nemůžou (letiště nemají důvod jim je dát...). Vím, že jsou letiště ve vyšegrádské 4 (Mimochodem Visegrad airlines mě ještě nenapadlo, to se mi líbí
), kde je útrata FR ještě o víc jak EUR pod tím průměrem. V případě bratislavy není důvod se domnívat, že by platili víc.
2) Při 77,5% průměrném l/f by to mělo být do 110 EUR za o/w, nějak to chci ještě snížit, jen jsem ještě nenašel tu správnou položku
3) ano, to je, taky mě to napadlo, na druhou stranu na takových místech stavěl původní obchodní model Carpatairu, který létal do každé rumunské vesnice a v TSR překládal lidi během pár minut a letělo se do 4-5 destinací v Německu, Švýcarsku, atd. Ano, tento model se v minulých letech rozpadl, pravděpodobně kvůli deregulaci a low-costům, ale v případě třeba v UDJ je podle mě argument nulového spojení se světem k zamyšlení, třeba by se dala domluvit i nějaká podpora ze strany města/obchodní komory, atd. - bez takovýchto podpůrných sloupů je dnes těžko udělat prakticky cokoliv.
4) Na jednu stranu máš pravdu ohledně plošné reklamy FR, na druhou stranu si nemyslím, že je to neřešitelný problém. Na základě tvé logiky bysme jako cestující taky neměli mít povědomí o tom, že existuje lufthansa. V případě expanse na další báze by ovšem i OK získalo určitou plochu - když se tak bude z CDG létat s OK nejen do PRG, ale také třeba do i BTS, BRQ, případně KSC, OSR, tak i Francouzský cestující může dostat povědomí o tom, že když letí do CZ/SK, s OK má na výběr. Taky záleží na celkovém podání a inovativitě produktu, komunikace se zákazníky - pro tohle je podle mě docela pěkný příklad Air Baltic, Icelandair a další. Ještě k těm letenkám zadarmo atd. - i k tomu jsou dobré incentivní programy na první roky, těch 500 000 EUR jsem přiznám se počítal jen na reklamní materiály, nikoli na tuto položku.
Situace samozřejmě není lehká, a nikdy není lehké sehnat mecenáše, ovšem OK jako již existující (i když zadlužená) společnost, má k horentním sumám podle mě blíž než neznámé uskupení začínající od nuly.