krakra píše:Robert píše:Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.
Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?
Třeba by Emirates, pokud by si udělaly v Praze bázi..... Ale to je opravdu spíše věc těch dohod a právníků, do toho já moc nevidím.
Někde se tu spekulovalo, že o linku PRG-ICN měla tehdy zájem Asiana, tak do toho Korean hodil vidle...
Dále tu zaznělo, že ta mezivládní dohoda omezuje frekvence mezi PRG a ICN na 2 týdně pro každou společnost. Myslím, že jsou to 4, ne 2, ale to je asi detail.
Asi se tu shodneme, že celý ten tyjátr kolem ČSA a KAL obsahuje řadu nejasností. Tohle jsou pro mě ty nejdůležitější, na které bych rád jednou slyšel odpověď:
1. Jak se podařilo Dvořákovi & spol. přesvědčit Korejce, aby koupili akcie v ČSA? Pokud bych byl např. CEO Koreanu a přišel by za mnou někdo z ČSA, že mám koupit jeho bezcennou firmu, tak bych ho poslal někam za temné obzory. Proč bych to měl dělat? Ještě bych riskoval pověst svojí firmy a přišel bych kvůli tomu o práci... Já bych do toho určitě nešel.. Ok, dejme tomu, že Korejci potřebovali navýšit frekvence do Prahy... Ale to šlo přece vyřešit bez nákupu akcií, ne?
2. Dejme tomu, že to bylo s Korejci od samého začátku domluvené, že koupí ty akcie jen tak na oko, aby si Dvořák vyplatil odměny, a aby měli čím nakrmit veřejnost. Ale proč to stát neprodal rovnou TVS? Proč nastavili podmínky tendru tak, že se ho nemohlo TVS zúčastnit? TVS měl o ČSA zájem... Proč to museli udělat takovou oklikou? A zase - to se KAL nebál, že ohrozí svou pověst?
3. Co je pravdy na tom, že Korejci přestali komunikovat s českou stranou poté, co Babiš odvolal Dvořáka z čela ČAH? Co je na tom tehdy naštvalo, pokud to byla pravda?
Fakt by mě zajímalo, jak to celé bylo... Možná nějaký investigativní novinář by se tím mohl možná zabývat. Těch otazníků je tam fakt hodně.