Petr31 píše:HighFlyer píše:Petr31 píše:... Embraery miluji, ale na krátké regionální lety to vyhraje Dášena, nebo ATR 72 600.
A jak ta matematika bude vypadat, kdyz mas v prumeru 25 pax na leg?
...nemám teď čas prohledávat noťase, ale jestli najdu, tak sem pověsím analýzu, která to co já tvrdí a totiž, že s 25PAXY na palubě se i velký turboprop může směle měřit s jetem na commuterových linkách rychlostí a ekonomikou. I když jsem nezkoumal, kdo byl autor té analýzy, proč ji napsal, jestli byl nějak motivován....viz. nekonečná diskuse o TVS . Nicméně neoddiskutovatelným faktem je, že před několika lety zmizely prakticky přes noc např. CRJ-200 z důvodu tragické ekonomiky ve srovnání s DHC 8-400 a limitovaným užitečným zatížením. Samozřejmě záleží na tom, zda je letadlo vlastněné, nebo líznuté, za jakých podmínek atd.....jenže tady se k tvrdým datum stejně nedostaneš.Druhá věc jsou ale emoce, z doby své letecké praxe vím, že cesťáci nepochopitelně považují každé letadlo s vrtulí za druhořadé....a pak byli třeba překvapeni, jaký je například Beechcraft 200 kočár, oproti Citation I, II. když je viděli v hangáru live....ale tryskáč je tryskáč a s tím se někdy těžko bojuje.
Ještě ze svých kalkulací - E145 +- 2300EUR/BH (47EUR/seat), Q400 +- 3100 EUR/BH (40EUR/seat) (obě bez přistávacích, handlingových, pasažérských poplatků). Takže ano, jak jsem říkal i před tím, s Q400 dosáhneme mnohem nižších cen při PROCENTUÁLNĚ stejném vytížení. Na BRQ-MUC je opravdu jedno z hlediska komfortu a rychlosti (uznávám chybu), který stroj to poletí (Q400 bude mít BT asi o 2-3 minuty delší), ovšem je k diskusi, zda potenciál nižší ceny (a tedy i na přestupech, vzhledem k potřebě nyžšího yieldu z přestupních letenek) vytvoří o tolik vyšší poptávku, o jakou je vyšší kapacita (představit si to dokážu).
Každopádně je to jen úroveň úvah, protože Q400 po konci Augsburgu v MUC nikdo nemá...