Marty-t píše:Petr31 píše:...
Brněnským radím patří pochvala, že nepodlehli před časem nátlaku Amazonu (na rozdíl od jiných), ale teď by nejlíp udělali, kdyby hooodně urychlili dostavbu dálnice na Mikulov. To by atraktivitě a dopravní obslužnosti regionu pomohlo víc než hledání náhrady za LC dopravce do Tuřan.
...
V jednom s Vámi souhlasím. Váš názor klidně prezentovat můžete, ale pak se nedivte, že jsou lidé co mají názory jiné...
Třeba co se týče zrovna zmařené investice Amazonu v Brně - to vnímám zrovna jako jednu z nejsmutnějších novodobých brněnských kapitol. Politické strany co tuto investici svými obstrukcemi typu "dejte nám prvně všimné" zmařili, můžou za současnou relativně vysokou míru nezaměstnanosti u brněnských osob se základním nebo nedokončeným základním vzděláním. Navíc velkosklad Amazonu generuje obrovskou potřebu dopravy a to nejen té kamionové... Takže jsme zpátky u letiště.
Doba vlády jedné strany a jednoho světonázoru je pryč. Daní za to je pak to, že brněnští radní s dálnicí na Mikulov reálně téměř nic udělat nemohou. To spíš krajští politici JMK se svou odysseou se jménem krajský územní plán, proti němuž se stále ozývají různé NIMBY organizace. Jenže tyto organizace mají nyní takové možnosti, že je téměř nemožné jakoukoli dopravní stavbu rychle zahájit. Prostě v naší společnosti můžou...
Podobné je to i třeba v Německu - proč nemá Mnichov dokončený dálniční okruh ? Zpět k Brnu - například jeden docent se třeba bojí, že by se tak zvýšil tlak na stavbu D43 okolo jeho domku v Kníničkách - a tak napadá vše co zavání investicí do lepšího silničního napojení Brna. Jiná organizace se sídlem na Cejlu zase vnímá svět tak, že život hlodavce je důležitějí než život lidský... Investorem dálnic je ŘSD se sídlem v Praze a když nebude mít JMK připravené koridory pro liniové stavby, postaví raději dřív místo Pohořelice-Mikulov aspoň dálnici Č.Budějovice-Dolní Dvořiště, kde jsou sice menší intenzity dopravy, ale za to kopce a proto je taky potřeba...
Proto ta obrovská frustrace, že když nemáme v Brně dobré silniční ani železniční napojení na VIE ani PRG a ani v dohledné době 10-15 let mít nebudeme, tak aby aspoň trošku fungovalo to letecké do 1-2 hubů a pár P2P low-costů...
Dálnice kolem Brněnské přehrady se projektovala asi před 85 lety, kdy byl dopravní provoz nesrovnatelný s dnešním. Kdyby byla dokončená a i kdyby po ní projela celá německá armáda, nebyl by to takový mazec, jako když dneska projedou po dálnici stovky kamiónů denně. Nápad ničit jedinečnou rekreační oblast pro desetitisíce Brňanů kamiónovou dopravou a pomlouvat při tom doc. Firbase, že je egoista, kterému jde jen o jeho domek, tak to vyžaduje skutečně hodně hluboké znalosti a přemýšlení.