pepa007 píše:Orus-x píše:flyingblue píše:
Proc by to mela aerolinka nabizet ve spolupraci s nekym, kdyz to muze, ehm ... nabidnout sama?
Přesně tak...Kiwi může rozumnýmu cesťákovi posloužit maximálně tak jako ulehčení vyhledávání dvou na sebe relativně navazujících spojů low-costů nebo vzájemně cenově nepropojených dopravců. S vědomím těch kiwiovských vyfikundací okolo zavazadel si pak najde a rezervuje ty letenky přímo u dopravce/dopravců a i se započtením ceny za bagáž a výběr míst (reálný příklad u FR) se dostane někam např. o 500 Kč níž než je inzerovaná cena u Kiwi.
ehm, a kde by to jako sama nabídla? samozřejmě nejlepší je to nabídnout přímo na webu dopravce jako doplňkovou službu, stejně jako už nabízejí klasický cestovní pojištění. a ideálně potřebuje co nejlepší data od dopravce, asi i nějaký garance že RYR nezruší 500 letů a odse*e to pojišťovna, atd.
a RYR zase chce ancillary revenue.
o tom jak může kiwi posloužit "rozumnýmu cesťákovi" máš zjevně dost zkreslený představy, jestli borci dělají obrat 100 milionů EUR za rok. já osobně bych sice taky nikdy letenky přes kiwi nekoupil, ale dovedu si představit že spoustě lidí to smysl dává a neznamená to že to jsou blbci. vezmi si příklad booking.com - v tomhle odvětví naopak všichni bookujou přes booking.com a nikoho ani nenapadne bookovat napřímo. samozřejmě to není úplně přesně srovnatelný, protože hotelů jsou miliony zatímco aerolinek je pár desítek, ale ilustruju tím ten princip.
No, ono to srovnání s booking.com není moc relevantní, protože vzhledem k tomu, že Hotely ještě poskytují nějaké provize, tak na Bookingu to rezervujes ve většině případů (možná i ve všech, zatím jsem nezaznamenal opačnou situaci) za stejnou cenu, jako když objednáváš na přímo.
Ale co se týče produktu kiwi, tak tam přece je ta přidána hodnota toho, že ti najdou spojení a přípoje (ač nekryté), které ti normální GDS ještě nenajde (nebo minimálně ne tak dobře). To je to, co kiwi umí, a díky čemuž lidi, kteří jsou flexibilní a jdou po ceně a ne po garanci za každou cenu, jsou schopní ve spoustě případů ušetřit. Vezměte si Brno - kolik lidí před příchodem Kiwi vědělo, že se dá přes STN fakt dobře dostat do OPO, DUB, EDI, ORK? Skoro nikdo, protože hledat si náhodně takové možnosti sám je práce na půl dne. Podle mě drtivá většina lidí si letenky na kiwi nekoupi kvůli tomu, že jim Kiwi nabízí nějakou rádoby garanci přestupu, ale kvůli tomu, že některé itineráře prostě jinde nenajdou (a nemusí se v některých případech ***t s rezervováním třeba 4 různých jednosměrných letenek). A za to zaplatí nějakou plusovou částku za zprostředkování, stejně jako u kteréhokoli jiného prodejce letenek zaplatí 3-5 stovek navíc.