pepa007 píše:Karel_x píše:Možná by stálo za vysvětlení, jestli vadí věk letadla z ekonomických důvodů, nebo má věk odrazovat cestující.
Obojí
Netroufl bych si zatím odhadnout, jaké vytížení letadla je v plánu. Samozřejmě, z ekonomického hlediska nejatraktivnější varianta jsou 3 tamazpětky po většinu dní v týdnu, což s ohledem na prezentované destinace znamená že letadlo bude v provozu řádově od 6 ráno do 10 večer. Zůstává nám tedy noční doba na servis.
Což na některé úkony nemusí stačit. Pokud se bude jednat o plánované úkony, jistě mateřská aerolinka přeletí náhradní stroj. Co když ale ne? Řetězení zpoždění, rušení letů, operování náhradním letounem QS?
Navíc Classics už v širokém okolí nikdo neprovozuje, to znamená držet v Brně poměrně velkou zásobu dílů. Nehledě na servisní zázemí, když bude nejhůře, dá se na stojánce v létě přehodit i APU, ale ... Dělejte to před koupákama na sousední stojánce, to budou sociální sítě praskat ve švech.
Co se týká věku letadla, v zásadě jej cestující nemusí ani poznat, popravdě nevím, jak třeba Blue Air udržuje čalounění a podobně, faktem je, že opečovávané pětikilo může vypadat lépe, než 5leté NGčko, pokud se do údržby neinvestuje více, než je nutné... Samozřejmě, v okamžiku, kdy si nějaký aktivní novinář najde historii kočáru airfleets (že, Honzo) a pustí to mezi lidi, bude z toho haló, zejména, pokud to dá do Haló novin, to pak můžou zrušit linky do BOJkovic ...