Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

zbozivulekral píše:
Karel_x píše:Ovšem také ale vím, že v Brně je víc cesťáků, kteří by při standardním obsluhování naše letiště rádi využívali. To, co předvádí bmi bohužel moc standardní není :-).


^:)^


...taky se mi to nelíbí, bohužel BMI předvádí jen to, co mu podmínky dovolí....Proč do Brna vůbec lítá? No protože dotace....pokud by lítali bez dotačního polštáře, tohle chování k cestujícím by jim dlouhodobě neprošlo. Stejně se chová Ryanair, Wizz a další....A proč vůbec, protože za tržních podmínek / tedy bez dotací prostě žádná letecká společnost do Brna dlouhodobě lítat nechce.... a bavíme se tady o tom pořád dokola několik let a asi pořád budeme...protože spousta lidí to pořád nechápe....případně to bere jako osobní útok na Moravu, Brno...což je úplně směšné.
Letecká doprava rostla raketovým tempem několik let především díky lowcost společnostem....které jsou pomocí všelijakých triků přisáty prostřednictvím lokálních politiků na místní rozpočty, čímž můžeme lítat za směšné peníze na spoustu letišť, které by dávno musely být zavřeny.Jenže celý ten cirkus udržují nad vodou dotace...bez nich se vše zhroutí....vlastně takové nekonečné letadlo.... :D :crazy: A na tom letadle jsou pak přisáti všichni, výrobci letadel počínaje a přeskládavači krabic viz. KIWI konče....(které z bůhvíjakého důvodu dostává dotace taky.... :crazy: )


marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od marexor »

amey píše:
Paul1 píše:Proč by mělo Brno existovat? Pokud bude stejný let z Brna za podobnou cenu, tak 99% lidí poletí z Brna. Cesta z Brna na Schwechat zas tak pohodlná není (hlavně přes Vídeň). Dostavba dálnice nebude za pár let, ale za pár desítek let.


WIZZ air otevírá z Vídně 17!! nových low cost linek. To je mazec, kdy je schopen safra ztížit pozici BA i s Ryanem...Brno je naprosto tímto krokem WIZZ mimo jakýkoliv zájem dopravců. Co by v Brně v této situaci pohledávali? Na jedné straně Vídeň a WIZZ air za 30 éček apod., na druhé straně za kopcem Bratislava s Ryanem to stejné... Když nedostane zaplaceno BMI, co by v Brně v podstatě jako ještě poslední dále dělali? Létali jen proto, že to někdo chce..? Když to asi zjistili Rumuni, tak finito...


Myslíte si, že každý je ochoten sbalit namazaný chleba se sádlem a cibulí a mazat do Blavy nebo Vídně? Já jsem z Brna oblétal všechny linky, které to byly, některé i vícekrát, jinam by mne jet nenapadlo/nechtělo.
A jen tak na okraj. Rozložte si mapu Evropy a podívejte se, kolik letišť o poznání vytíženějších než Brno, funguje, přestože je obdobné letiště ve vzdálenosti max. 150 km. Jsou jich desítky, v podstatě z nich vytvoříte spojitou síť napříč Evropou.
Pracuji pro jeden státní úřad v Brně již mnoho mnoho let, a vím, kam a jak kolegové lítají. Dlouhodobě je aktuální Londýn, jinak nic. A proč? Protože nejsme studentská kolej...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Petr31 píše:
zbozivulekral píše:
Karel_x píše:Ovšem také ale vím, že v Brně je víc cesťáků, kteří by při standardním obsluhování naše letiště rádi využívali. To, co předvádí bmi bohužel moc standardní není :-).


^:)^


...taky se mi to nelíbí, bohužel BMI předvádí jen to, co mu podmínky dovolí....Proč do Brna vůbec lítá? No protože dotace....pokud by lítali bez dotačního polštáře, tohle chování k cestujícím by jim dlouhodobě neprošlo. Stejně se chová Ryanair, Wizz a další....A proč vůbec, protože za tržních podmínek / tedy bez dotací prostě žádná letecká společnost do Brna dlouhodobě lítat nechce.... a bavíme se tady o tom pořád dokola několik let a asi pořád budeme...protože spousta lidí to pořád nechápe....případně to bere jako osobní útok na Moravu, Brno...což je úplně směšné.
Letecká doprava rostla raketovým tempem několik let především díky lowcost společnostem....které jsou pomocí všelijakých triků přisáty prostřednictvím lokálních politiků na místní rozpočty, čímž můžeme lítat za směšné peníze na spoustu letišť, které by dávno musely být zavřeny.Jenže celý ten cirkus udržují nad vodou dotace...bez nich se vše zhroutí....vlastně takové nekonečné letadlo.... :D :crazy: A na tom letadle jsou pak přisáti všichni, výrobci letadel počínaje a přeskládavači krabic viz. KIWI konče....(které z bůhvíjakého důvodu dostává dotace
taky.... :crazy: )


Je to tak, ale dotace dostávají zcela běžně přepravci i v jiných druzích dopravy, protože jde o veřejnou službu - autobusová i železniční doprava a dokonce, jen trochu jinou formou, i cyklisté :lolno: Takže proč by to tak nemělo být v letecké dopravě???

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

ajax07 píše:Takže proč by to tak nemělo být v letecké dopravě???


Pochopim, ze letecky dopravce bude brat dotatce na linku, kde jina doprava je slozita. Treba tam nevedel vlak, nebo autobusem to trva dlouho, nebo autobus musi na trajekt a pak zase po silnici, neco jako lety v Estonsku mezi TLL a URE nebo KDL, nebo mezi ostrovy na Azorech, nebo na jinych odlehlych mistech, kde pozemni doprava neni tak jednoducha, anebo je velmi zdlouhava. Ale tady, kde Brno je napojene na silnicni, zeleznicni sit, a busem/vlakem/autem se dostanes prakticky na vsechny vetsi letiste do 2 hod +/-, tak nevidim duvod, podporovat linky, a to jeste za tak tezke penize z verejnych penez. Hlavne podporovat projekty, o kterych se vi, ze po par mesicich to skonci. Stejny pripad BMI. Je to fajn linka a letecka spolecnost, ale porad je zavisla na dotacich a kdyz vyschnou na je konec s linkou.

Jak uz nekdo uvadel, pokud neprijde opravdu sitovy dopravce, neco jalo LO, LH, KL nebo nekdo podobny, kdo nabidne 1-2 rotace denne do svych hubu, kde se da slusne prestoupit dal, tak cokoliv jineho je vyhazovani penez z okna a nikdy fungovat jak v BRQ nebo OSR nebude.

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

alesesl píše:
ajax07 píše:Takže proč by to tak nemělo být v letecké dopravě???


Pochopim, ze letecky dopravce bude brat dotatce na linku, kde jina doprava je slozita. Treba tam nevedel vlak, nebo autobusem to trva dlouho, nebo autobus musi na trajekt a pak zase po silnici, neco jako lety v Estonsku mezi TLL a URE nebo KDL, nebo mezi ostrovy na Azorech, nebo na jinych odlehlych mistech, kde pozemni doprava neni tak jednoducha, anebo je velmi zdlouhava. Ale tady, kde Brno je napojene na silnicni, zeleznicni sit, a busem/vlakem/autem se dostanes prakticky na vsechny vetsi letiste do 2 hod +/-, tak nevidim duvod, podporovat linky, a to jeste za tak tezke penize z verejnych penez. Hlavne podporovat projekty, o kterych se vi, ze po par mesicich to skonci. Stejny pripad BMI. Je to fajn linka a letecka spolecnost, ale porad je zavisla na dotacich a kdyz vyschnou na je konec s linkou.

Jak uz nekdo uvadel, pokud neprijde opravdu sitovy dopravce, neco jalo LO, LH, KL nebo nekdo podobny, kdo nabidne 1-2 rotace denne do svych hubu, kde se da slusne prestoupit dal, tak cokoliv jineho je vyhazovani penez z okna a nikdy fungovat jak v BRQ nebo OSR nebude.


alesesl vačšinou zdielam tvoj nazor ale teraz s tebou nesuhlasim Ja som za dotovanie liniek či už v Brne Ostrave Košiciach alebo Sliači Každa jedna linka pritiahne i ked minimalne percento turistov a s turistov profituje cele mesto či už verejna doprava,taxikari alebo miestny podnikatelia-hotelieri,majitelia barov reštauracii diskotek + dalšie množsto ludi (lokalny pestovatelia,chovatelia,pivovary,liehovary atd ) Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane
Len pre priklad uvediem Niš a Tuzla abydve turisticky nezaujimave mesta no obydve mesta po zavedeni liniek ryanairu alebo wizairu navštivuju tisece turistov V muzeum holokaustu v Niš mi sprievodkina hovorila že za posledny mesiac navštivilo muzeum viac slovakov ako za 30 rokov čo tam robi ....to bolo cca mesiac po zavedeni linky do Niš z BTS Alebo v Tuzle kde som sa rozpraval s majitelom penzionu kde sme byvali a ten si nevedel wizzair vynachvalit Pokial nelietal do tuzly wizzair jeho penzion zyval vačšinu roka prazdnotou no teraz ma vypredany penzion cely rok Ked dokažu taketo mesta pritiahnuť turistov tak prečo nie Brno ? Blue Moravia je samozrejme aj podla mna nezmysel ....skor by som dal dotacie ryanairu alebo wizzairu ale nie že tu mate peniaze a lietajte ale dal by som im napr 50-60eur za každeho cudzinca ktoreho privezu do Brna .....tak sa to robi napr v Izraely kde ministerstvo turizmu plati ryanairu a wizzairu za každeho cudzinca


Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Adam96 »

Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane

Můžete toto tvrzení nějak podložit? Domnívám se, že většina přepravených cestujících na uvedených linkách do Niše či Tuzly budou spíše low-cost cestovatelé, kteří chtějí ušetřit nejen na letence, ale i na ubytování či využitých službách v destinaci. Samozřejmě, že majitelé penzionů, provozovatelé muzeí apod si mnou ruce, když je po jejich produktu vyšší poptávka, ale nakolik se skutečně vrátí peníze investované ze strany státu, to by mne velmi zajímalo.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Adam96 píše:
Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane

Můžete toto tvrzení nějak podložit? Domnívám se, že většina přepravených cestujících na uvedených linkách do Niše či Tuzly budou spíše low-cost cestovatelé, kteří chtějí ušetřit nejen na letence, ale i na ubytování či využitých službách v destinaci. Samozřejmě, že majitelé penzionů, provozovatelé muzeí apod si mnou ruce, když je po jejich produktu vyšší poptávka, ale nakolik se skutečně vrátí peníze investované ze strany státu, to by mne velmi zajímalo.

No ono se to právě u turistů dá velmi dobře kvantifikovat, oproti nějakým nepřímým výnosům z velkých investic atd. Právě Niš by pro takový průzkum byla perfektní laboratoř.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Adam96 píše:
Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane

Můžete toto tvrzení nějak podložit? Domnívám se, že většina přepravených cestujících na uvedených linkách do Niše či Tuzly budou spíše low-cost cestovatelé, kteří chtějí ušetřit nejen na letence, ale i na ubytování či využitých službách v destinaci. Samozřejmě, že majitelé penzionů, provozovatelé muzeí apod si mnou ruce, když je po jejich produktu vyšší poptávka, ale nakolik se skutečně vrátí peníze investované ze strany státu, to by mne velmi zajímalo.


Přes daně se vše určitě nevrátí. Ale dotací linek se vratí do státního rozpočtu alespoň část peněz. Narozdíl třeba od dotací cyklostezek, ze kterých se nevrátí nic a na kterých je ve městech vidět max. pár skateboarďáků, když vyleze slunko :)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Adam96 píše:
Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane

Můžete toto tvrzení nějak podložit? Domnívám se, že většina přepravených cestujících na uvedených linkách do Niše či Tuzly budou spíše low-cost cestovatelé, kteří chtějí ušetřit nejen na letence, ale i na ubytování či využitých službách v destinaci. Samozřejmě, že majitelé penzionů, provozovatelé muzeí apod si mnou ruce, když je po jejich produktu vyšší poptávka, ale nakolik se skutečně vrátí peníze investované ze strany státu, to by mne velmi zajímalo.


..ještě je třeba doplnit, že skoro celý Balkán jede většinově v šedé, někde rovnou černé ekonomice, takže do rozpočtu se tam nic nedostane :lol: Pracoval a žil jsem tam 6 let, kdyby mě někdo chtěl obvinit z pesimismu :lol: K tomu dodám, že Tuzla je jedno z nejšpinavějších měst v Bosně, kde se v zimě nedá dýchat a nechtějí tam ani místní....Viděl bych to spíš na Gastarbeiter Airlines....aneb kdo může, z Bosny uteče, nebo ještě lépe uletí...

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Adam96 píše:
Peniaze investovane na dotaciu linek sa aj tak vratia do štatneho rozpočtu cez dane

Můžete toto tvrzení nějak podložit? Domnívám se, že většina přepravených cestujících na uvedených linkách do Niše či Tuzly budou spíše low-cost cestovatelé, kteří chtějí ušetřit nejen na letence, ale i na ubytování či využitých službách v destinaci. Samozřejmě, že majitelé penzionů, provozovatelé muzeí apod si mnou ruce, když je po jejich produktu vyšší poptávka, ale nakolik se skutečně vrátí peníze investované ze strany státu, to by mne velmi zajímalo.


Jasné dá sa to aj podložiť len sa mi to nechce teraz hľadať ale keď budem mať čas tak to pohladam...Dávali to aj v správach minulý rok že Slováci miňaju viac na dovolenkách ako česi Boli tam aj presne štatistiky koľko míňajú obyvatelia jednotlivých krajín eu na dovolenke Tuším MasterCard robil ten prieskum .....Ale nepotrebuješ k tomu ani presne štatistiky Zober si priemernú cenu ubytovania cca 30€ osoba noc krát 3noci to maš 90€ daň z toho je 18€ plus 3€ mestská daň To máš len hotel a kde máš ešte stravu alkohol kultúru atď ....Ja chudobný slovenský batužkar miniem priemere 100€/deň dovolené nie to volaky Nemec alebo anglan

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

Petr31 píše:..ještě je třeba doplnit, že skoro celý Balkán jede většinově v šedé, někde rovnou černé ekonomice, takže do rozpočtu se tam nic nedostane :lol:


Aha a ty výnosy z šedé/černé ekonomiky se ukládají do trezoru a nikdy se do oběhu nedostanou?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

do obehu ano, do rozpoctu spis ne nez ano.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

No a jakmile jsou v oběhu, vrátí se i část do rozpočtu...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

dnešní polední let BMI - opět zrušeno... Otevřeli si linku, ale lítali s ní lidi (dnes byly tuším OW ceny na polední let nad 8500 CZK) Co by letecká společnost ještě víc chtěla ?! Nebo je to experiment typu co všechno PAX dokáží snést ??? Nebo má BMI strategický úkol zasílat PAX z Brna Austrianu do Vídně ? Fakt mi to rozum nebere... Tohle BRQ jen poškozuje.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t: nezbývá než souhlasit. Něčemu takovému pak ani nemá smysl dělat reklamu, protože se to ve výsledku obrátí proti nám.

Jinak z jiného soudku: naděje na obnovení linky do EIN někdy v budoucnu dneškem klesla hodně hluboko, FR spouští od 1.6. z BTS. Takže jediná možnost přeplatit Blavu, což u nás asi nehrozí.


Odpovědět