Poraďte s výběrem kufru

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od zbozivulekral »

Globik píše:Přiznám se, že vůbec nechápu současnou módu čtyř kolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nejpraktičtější, než dvoukoleckovych. Mohl by někdo napsat, proč používat ctyrkoleckove?


Protože ho nemusíš jenom táhnout, ale můžeš i tlačit.


kowal
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 252
Registrován: 17. 04. 2012, 23:35
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od kowal »

Když člověk táhne 2 kufry, k tomu jeden kufřík a pár tašek, tak ocení čtyři kolečka.
Větší kufry používám tři, jeden velký Samsonite, který stál nesmysl, o něco menší kufr z Tchibo za cca 2.500 Kč a ještě o něco menší něco, koupené jako jednorázový na tržnici v Saigonu za cca 500 Kč. Vše skořepiny.
U toho nejlevnějšího mě nic netrápí, až mě přestane bavit, vyhodím. U Samsonite, i přes poctivé balení, mě ty škody na něm bolí, proto už bych příště do takhle drahé varianty nešel. Ale v době, kdy jsem vybíral, tak nebylo moc variant a mám k němu ještě kabinovku ve stejném provedení (celkově to stálo něco kolem 20 k), kterou si tehdy vybrala žena.

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od xmenadis »

Ty krávo, 20k je už dobrý nesmysl teda :D Já to právě vidím podobně, že cokoliv by se dražšímu kufru stalo, to by mě hrozně štvalo... na druhou stranu je možná výhodou u dražších značkových kufrů to, že jsou na ně náhradní díly, což na ty levné si myslím, že nebudou.
Globik píše:Přiznám se, že vůbec nechápu současnou módu čtyř kolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nejpraktičtější, než dvoukoleckovych. Mohl by někdo napsat, proč používat ctyrkoleckove?

Jak už bylo uvedeno, tak možnost tlačení. Nemusíš ho furt za sebou táhnout, ale můžeš s ním lehce popojíždět bez nějaké větší námahy. Jediná nevýhoda je, že pokud si jej člověk třeba v autobuse nepohlídá, tak mu ujede.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od prodejce »

Globik píše:Přiznám se, že vůbec nechápu současnou módu čtyř kolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nejpraktičtější, než dvoukoleckovych. Mohl by někdo napsat, proč používat ctyrkoleckove?

Protože slušné kufry se vyrábějí jenom čtyřkolečkové:

https://us.louisvuitton.com/eng-us/prod ... rod530003v

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od jencik »

Tiež preferujem dvojkoleckove kufre, ale súhlasím, že z hľadiska možností kufor tlačiť je lepšie mať 4 kolieska. Veľakrát som musel kufor ťahať ešte pár metrov a občas vytiahnuť po pár schodoch a hned ma človek mozole. Na pražských komunikáciách jebza trest ťahať kufor už pár metrov, nieto ešte po schodoch do metra.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Globik »

prodejce píše:
Globik píše:Přiznám se, že vůbec nechápu současnou módu čtyř kolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nejpraktičtější, než dvoukoleckovych. Mohl by někdo napsat, proč používat ctyrkoleckove?

Protože slušné kufry se vyrábějí jenom čtyřkolečkové:

https://us.louisvuitton.com/eng-us/prod ... rod530003v

Ale prd:
https://us.louisvuitton.com/eng-us/prod ... ram-010018

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Globik »

Takže si to shrňme včetně toho, co tu bylo popsáno. Prosím o doplnění, pokud jsem na něco zapomněl.

Výhody čtyřkolečkového kufru:
Lze ho lehce posouvat a tlačit, včetně několika kufrů najednou. Lze ho i táhnout podobně jako dvoukolečkový kufr, ale s nižším komfortem, nižším rychlostí a s vyšším opotřebováním koleček.

Výhody dvoukolečkového kufru:
Lze ho rychle a komfortně táhnout za sebou delší vzdálenost (rychlost závisí samozřejmě na hmotnosti kufru a síle cesťáka, ovšem vždy komfortněji a rychleji než čtyřkolečkový kufr).
I na ploše, která není absolutně rovná, neodjede. Neodjede ani na absolutně rovné ploše při působení horizontálních sil. (Již tu byl zmiňován pohyb čtyřkolečkových kufrů v autobuse. Kromě toho se ale takový kufr rozjede a ujede na jakékoli ploše, která není absolutně rovná - parkoviště, zastávka, ulice, ...)
Kolečka zůstanou zachována podstatně delší dobu a při podstatně vyšším počtu nakládání / překládání / vykládání. Ne o 100%, což je logicky dáno polovičním počtem koleček, ale nepoměrně déle, což je dáno principem konstrukce.
Celkové hrubé rozměry má menší, než čtyřkolečkový kufr stejných vnitřních rozměrů. Tedy opačně - pokud jsem na hraně s vnějšími rozměry, do dvoukolečkového se mi vejde více.

Mohl by prosím někdo i přes tyto argumenty potvrdit, že čtyřkolečkový je obecně lepší? A pokud ano, tak proč?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Globik »

Globik píše:Přiznám se, že vůbec nechápu současnou módu čtyř kolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nejpraktičtější, než dvoukoleckovych. Mohl by někdo napsat, proč používat ctyrkoleckove?

EDIT: "čtyřkolečkových kufrů. Podle mě jsou nesrovnatelně nepraktičtější"
Asi už nebudu psát příspěvky na Androidu...

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Paul1 »

Na to je jednoduchá odpověď. Hlavním účelem kolečkových kufrů je, že je lze lehce přesunovat a v tom má výhodu čtyřkolečkový kufr. Žadný rozdil v komfortu táhnutí mezi dvou a čtyřkolečkovým kufrem nepociťuji. Rychlost přesunu snad závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru :D

Dále většinu výhod dvoukolečkových kufrů smázne zase bezkolečkové zavazadlo :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Globik »

Paul1 píše:Na to je jednoduchá odpověď. Hlavním účelem kolečkových kufrů je, že je lze lehce přesunovat a v tom má výhodu čtyřkolečkový kufr. Žadný rozdil v komfortu táhnutí mezi dvou a čtyřkolečkovým kufrem nepociťuji. Rychlost přesunu snad závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru :D

Dále většinu výhod dvoukolečkových kufrů smázne zase bezkolečkové zavazadlo :)

- Mnou popsané nevýhody řtyřkolečkových kufrů nevidíš?
- Myslíš, že u vozidla závisí jízdní vlastnosti jen na výkonu motoru a ne i na vlastnostech podvozku a pneumatik?

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Paul1 »

Některé vidím, ale jsou titěrné oproti hlavní výhodě čtyřkolečkového kufru.
Globik píše:
Paul1 píše:Na to je jednoduchá odpověď. Hlavním účelem kolečkových kufrů je, že je lze lehce přesunovat a v tom má výhodu čtyřkolečkový kufr. Žadný rozdil v komfortu táhnutí mezi dvou a čtyřkolečkovým kufrem nepociťuji. Rychlost přesunu snad závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru :D

Dále většinu výhod dvoukolečkových kufrů smázne zase bezkolečkové zavazadlo :)

- Mnou popsané nevýhody řtyřkolečkových kufrů nevidíš?
- Myslíš, že u vozidla závisí jízdní vlastnosti jen na výkonu motoru a ne i na vlastnostech podvozku a pneumatik?


Některé nevýhody vidím, ale jsou titěrné oproti hlavní výhodě čtyřkolečkového kufru (snadnost obsluhy). Ale postupně, některé znovu zopakuji:
- nižší komfort - v táhnutí kufru žádný nezaznamenávám
- rychlost - závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru
- vyšší opotřebení koleček - je to možný, dle mě spíš závisí na kvalitě kufru a použitých koleček
- odjetí kufru - ano, menší nevýhoda to je, ale člověk zrovna nepotřebuje vysoké IQ, aby ho nenechával nezajištěný na šikmé ploše, stačí ho jednoduše zajistit třeba o druhé přiruční zavazadlo
- vyšší riziko zničení koleček - neberu, když jsi u těch aut, tak to je stejný jako kdybych nechtěl u auta čtyřkolku jen proto, že se na ní může více zkazit než u dvoukolky. Což je sice fakt, ale nikdo takto nepřemýšlí.
- menší vnitří rozměr - ten je zanedbatelný a neplatí vždy viz např.:
https://www.samsonite.cz/paradiver-ligh ... id=SAMS049
https://www.samsonite.cz/paradiver-ligh ... id=SAMS049

Když jsi u té příměry k autům, tak hodně dám na výkon auta, ale nižší objem kufru o pár litrů a vyšší opotřebení pneu jsou pro mě prkotiny a bohatě mi to vynahradí kvalita jízdy a snadnost ovládaní auta AWD (hlavně v zimě a mokru).

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od xmenadis »

Hele chlapi, vítám, že se dokážete bavit o tom, jestli je lepší kufr dvoukolka nebo čtyřkolka, ale kurnik, já potřebuju nějaké tipy na kufry! :D

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od whiskey »

Hold bagaz pouzivam toto alebo pripadne toto. Eberlestock je sice vacsi, ale aj do maxpeditionu zmestim plutvy a je aj flexibilnejsi pokial ide o moznost nosenia - na chrbate, na jednom pleci, v ruke. Naviac eberlestock v Europe posielaju na oversized luggage, ale napr. v Japonsku im to nepride ani na um. Takze na tri tyzdne do Japonska s potapanim v Pacifiku je eberlestock, na sluzobku po EU ked treba obleky a kosele, tak maxpedition.
Jedno i druhe mi umoznuje mat volne obe ruky, ked sa rozhodnem, ze ich chcem mat volne. Kvoli tomu nemam rad rollaboardy, a je jedno kolko maju kolies.

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od xmenadis »

Něco takového u mě určitě nehrozí, protože já mám na zádech ještě 30l fotobatoh při cestování, takže potřebuju kufr na kolečkách. A hlavně tahat na zádech 15+ kg, to by se mi zrovna nechtělo :(

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poraďte s výběrem kufru

Příspěvek od Globik »

xmenadis píše:Hele chlapi, vítám, že se dokážete bavit o tom, jestli je lepší kufr dvoukolka nebo čtyřkolka, ale kurnik, já potřebuju nějaké tipy na kufry! :D

Spolu s prodejcem jsme Ti tu dali dva tipy na krásné kufry, jeden je čtyřkolečkový, druhý dvoukolečkový. Nechápu, co se Ti na nich (a na jejich ceně) nelíbí.


Odpovědět