Vlakové vlákno
Re: Vlakové vlákno
Známé se kdysi stalo, že měli zaplacenou business z Karibiku na CDG, přijela nějaká parta vozíčkářů z Francie, kterou šoupli do C a personál jim řekl, že mají smůlu, že je přesadí do ekonomické. Sice aspoň premium, ale i tak docela masakr. Potom z nich složitě něco vymáhali.
Jinak ČD ti to samozřejmě bude kompenzovat, to jsem taky zažil, když jsem jel z Prahy do Bratislavy nějakou hroznou jebkou a v první třídě nefungovalo absolutně nic. Žádné zásuvky, nesvítilo osvětlení, nefungovala klima. Průvodčí z toho byl sám hodně zoufalý a nabízel mi, že mi na to napíše potvrzení. Tak jsem mu poděkoval, po zkušenostech s rušením jízdenek u ČD jsem to ani nechtěl zkoušet.
A jednou z Vídně do Prahy jsme jeli taky ČD, na nádraží nešly koupit jízdenky, takže jsme kupovali až ve vlaku a průvodčí nám řekl, že sice sedíme ve vagonu první třídy, ale že oni to za první třídu nepovažují a prodal nám to jako druhou na hranice.
Jinak ČD ti to samozřejmě bude kompenzovat, to jsem taky zažil, když jsem jel z Prahy do Bratislavy nějakou hroznou jebkou a v první třídě nefungovalo absolutně nic. Žádné zásuvky, nesvítilo osvětlení, nefungovala klima. Průvodčí z toho byl sám hodně zoufalý a nabízel mi, že mi na to napíše potvrzení. Tak jsem mu poděkoval, po zkušenostech s rušením jízdenek u ČD jsem to ani nechtěl zkoušet.
A jednou z Vídně do Prahy jsme jeli taky ČD, na nádraží nešly koupit jízdenky, takže jsme kupovali až ve vlaku a průvodčí nám řekl, že sice sedíme ve vagonu první třídy, ale že oni to za první třídu nepovažují a prodal nám to jako druhou na hranice.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
@xmenadis...a slečna měla rezervaci na to místo (jako označení vůz + sedadlo) pro první nebo druhou třídu? Bo jestli tomu rozumím, tak ty sis sednul do jiného vozu na nějaké (možná číselně odpovídající) místo´při zachování první třídy...ale slečna (pokud by si koupila jízdenku rovněž v době, kdy ČD ještě nevěděly, že tam pošlou RJ) seděla dost možná číselně na svém místě, ovšem ve špatné třídě.
Jinak mám tušení, že na možnost downgrade přepravní podmínky pamatují a je tam rozhodně vrácení rozdílu + ještě nějaké penále, tuším 100 Kč.,,,ale rozumím, že tě to nevytrhne.
Jinak mám tušení, že na možnost downgrade přepravní podmínky pamatují a je tam rozhodně vrácení rozdílu + ještě nějaké penále, tuším 100 Kč.,,,ale rozumím, že tě to nevytrhne.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Průvodčí už si k lidem značil kódy jízdenek a říkal, že to předá výše, aby nám dali nějakou kompenzaci Jako za průvodčího klobouk dolů, milý, profesionální a snažil se situaci vyřešit, jak to bylo v jeho silách. Bohužel i tak několik cestujících první třídy skončilo ve druhé, protože se prostě do první neměli jak vejít.
Pro jistotu ještě napíšu na zákaznický servis a uvidím, co mi řeknou. Já naštěstí zůstal v první třídě, takže aspoň něco dopadlo jakž takž dobře, byť jsem se musel dvakrát přemisťovat.
Já kupoval jízdenku asi měsíc zpět na původní vlak. Slečna říkala, že kupovala někdy nedávno. Ona měla místenku na správný vůz a sedadlo. Já ne, takže mi bylo podle nějakého systému a podle papíru, co měl průvodčí, přiděleno místo ve druhé třídě. To jsem jasně odmítl s tím, že jsem si zaplatil za první třídu. Slečnu jsem tedy pustil (ještě před tím, než jsem se dozvěděl, že mám nějaké náhradní sedadlo v druhé třídě), protože to nebyla její chyba, že se tohle stalo. Moje sice taky ne, ale jsem dobrák od kosti Ale to byl jediný případ, protože další lidé byli v situaci, že ti, co měli jízdenku na původní vlak, tak jim bylo nově přiděleno místo, které si ale v nedávné době ještě někdo zároveň zarezervoval při koupi jízdenky v Railjetu. Všichni měli třídu a jízdenku koupenou správně a všichni měli právo být v první třídě. Já to tipuju na to, že jakmile v systému změnili vlak, tak se asi vypařily do té doby provedené rezervace a nerozházely se automaticky do nového vlaku.
Pro jistotu ještě napíšu na zákaznický servis a uvidím, co mi řeknou. Já naštěstí zůstal v první třídě, takže aspoň něco dopadlo jakž takž dobře, byť jsem se musel dvakrát přemisťovat.
hafi píše:@xmenadis...a slečna měla rezervaci na to místo (jako označení vůz + sedadlo) pro první nebo druhou třídu? Bo jestli tomu rozumím, tak ty sis sednul do jiného vozu na nějaké (možná číselně odpovídající) místo´při zachování první třídy...ale slečna (pokud by si koupila jízdenku rovněž v době, kdy ČD ještě nevěděly, že tam pošlou RJ) seděla dost možná číselně na svém místě, ovšem ve špatné třídě.
Jinak mám tušení, že na možnost downgrade přepravní podmínky pamatují a je tam rozhodně vrácení rozdílu + ještě nějaké penále, tuším 100 Kč.,,,ale rozumím, že tě to nevytrhne.
Já kupoval jízdenku asi měsíc zpět na původní vlak. Slečna říkala, že kupovala někdy nedávno. Ona měla místenku na správný vůz a sedadlo. Já ne, takže mi bylo podle nějakého systému a podle papíru, co měl průvodčí, přiděleno místo ve druhé třídě. To jsem jasně odmítl s tím, že jsem si zaplatil za první třídu. Slečnu jsem tedy pustil (ještě před tím, než jsem se dozvěděl, že mám nějaké náhradní sedadlo v druhé třídě), protože to nebyla její chyba, že se tohle stalo. Moje sice taky ne, ale jsem dobrák od kosti Ale to byl jediný případ, protože další lidé byli v situaci, že ti, co měli jízdenku na původní vlak, tak jim bylo nově přiděleno místo, které si ale v nedávné době ještě někdo zároveň zarezervoval při koupi jízdenky v Railjetu. Všichni měli třídu a jízdenku koupenou správně a všichni měli právo být v první třídě. Já to tipuju na to, že jakmile v systému změnili vlak, tak se asi vypařily do té doby provedené rezervace a nerozházely se automaticky do nového vlaku.
Re: Vlakové vlákno
xmenadis píše:A jelikož za pár týdnů zase letím, tak jsem si to dal do analogie s letectvím a říkal si, jak by se asi tvářil člověk, kdyby mu řekli, že se stala chyba a poprosili ho, aby se přesadil z business / first do economy
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Co ... downgrades
If a passenger is placed in a lower class than that for which a ticket was purchased, the airline must refund 30/50/75% of the cost of the ticket for type 1/2/3 flights.
rovnaka regulacia EC261 ako pri meskaniach
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Tyjo, jsem ani netušil, že je to možné... každopádně jsem chtěl říct hlavně to, jak nasraný by takový člověk mohl být, kdyby se mu to stalo
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Hlavně při běžných rozdílech mezi econony/business/first letenkama jsou ty kompenzace úplně směšný. A jestli tomu rozumím, tak kompenzace při downgrade do economy z economy+ a z first jsou stejny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Všimli jste si jak agresivně ČD promuje jízdenky Brno - Praha a zpět? I na další den nebo obden (s výjimkou Velikonoc) se dá koupit za 119 Kč v rail jetu, SA vlaky za 99 Kč (9 z 11 spojů na zítřek), Flixbus se předhání se 79 Kč za jednosměrku (i zpáteční se dá) a i SA busy šly trochu dolů. V Brně je tím polepené kdeco, tj. zejména u hl. nádraží a nádraží Židenice (jedno z letních výlukových, vedle Kauflandu, dlouhý žlutý pás avizující Vídeň, Bratislavu, Prahu), nemluvě o množství billboardů po městě.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
To víš, od nového jízdního řadu jezdí RegioJet z Prahy do Brna (a následně Vídně a Bratislavy) mnohem častěji, vytvořili velkou konkurenci, tak se musí ČD a ostatní snažit Jen dobře... ale obávám se, že to stejně nebude trvat nějak extra dlouho a vrátí se to na normálnější ceny, byť stále nižší. Viz za jaké ceny jezdíval Leo Express... Teď, když s ním chci jet, tak se Studénka - Praha nedostanu pod tři kila (268 Kč to mám díky InKartě u ČD, ale i s normálním jízdným často ČD vyjdou levněji). Dokonce byla doba, kdy byly několikrát po sobě lístky za neděli za 400 Kč a více... chápu, špička, jenže když to ČD zvládne levněji, protože jezdí pořád za stejnou cenu a neřeší špičky?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
persona píše:Všimli jste si jak agresivně ČD promuje jízdenky Brno - Praha a zpět? I na další den nebo obden (s výjimkou Velikonoc) se dá koupit za 119 Kč v rail jetu, SA vlaky za 99 Kč (9 z 11 spojů na zítřek), Flixbus se předhání se 79 Kč za jednosměrku (i zpáteční se dá) a i SA busy šly trochu dolů. V Brně je tím polepené kdeco, tj. zejména u hl. nádraží a nádraží Židenice (jedno z letních výlukových, vedle Kauflandu, dlouhý žlutý pás avizující Vídeň, Bratislavu, Prahu), nemluvě o množství billboardů po městě.
Možná čtu špatně mezi řádky, ale chápu to dobře, že v létě bude zase výluka a v Židenicích budou stavět nejen vlaky Regiojetu, ale i dálkové vlaky ČD?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Řekl bych, že ano, a výluka nejen v létě 2018 - viz poslední odstavec např. zde: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hla ... 05/17,0,,/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
persona píše:Řekl bych, že ano, a výluka nejen v létě 2018 - viz poslední odstavec např. zde: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hla ... 05/17,0,,/
Četl jsem to narychlo, ale přijde mi z toho, že ta "velká" výluka začne až v prosinci a bude se tedy týkai i léta 2019, ale v letošním létě se to dálkových vlaků týkat nebude. Řeším totiž dilema, zda na cesty mezi Prahou a brněnskými Vinohrady používat Railjety, kde si vezmu místenky ke stolku naproti dětskému kinu nebo zda ušetřím čas i peníze za tágo z Hlaváku a pojedeme v dobytčáku Regiojetu, který staví v Židenicích, ale ve kterém není dětský vagon a tedy riskuju zfackování mých velmi hlučných dětí ze strany nějakého nerudného spolucestujícícho. Kdyby byla na Hlaváku výluka, mám to vyřešené. Samozřejmě je ještě možnost si u Regiojetu místo dobytčáku koupit čtyřsedačkové kupé a doufat, že 4.místo zůstane volné.
Re: Vlakové vlákno
termín velké výluky není zatím definitivní, neboť zakázka je na ÚOHS.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
@globik: osobně silné preferuji ČD, ale klidně si kup u regiojetu místo navíc. To je povinné mistenkovy, tedy si tam nikdo další nesedne. A pokud tomu správně rozumím, usetris za tato z letiště (byť drobné nerozumím jakto? Regiojet má nějak resenou dopravu letiště - hlavní nádraží zdarma?)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
hafi píše:@globik: osobně silné preferuji ČD, ale klidně si kup u regiojetu místo navíc. To je povinné mistenkovy, tedy si tam nikdo další nesedne. A pokud tomu správně rozumím, usetris za tato z letiště (byť drobné nerozumím jakto? Regiojet má nějak resenou dopravu letiště - hlavní nádraží zdarma?)
Ne, žádné letiště s tím nemá nic společného. A nejedná se o pražský Hlavák, ale o brněnský. Nechce se mi s dětmi a kufry vláčet šalinou. Proto pojedu tágem a porovnávám cenu na brněnské Vinohrady z brněnského Hlaváku a z Židenic. A čas.
Že je Regiojet povinně místenkový jsem nevěděl, tím je to vyřešeno, Díky!
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Jen pro info - ať už v Brně zavřou současné hlavní nádraží kvůli havarijním mostům nebo ne (vyhodit 2 miliardy na opravu něčeho co za pár let chci přesunout a zbourat taky není úplně nejšťastnější myšlenka) - ten Regiojet staví v Židenicích už nyní. Protože se v okolí dá zaparkovat a vlaky jsou povinně místenkové je pro mne jasnou volbou pro cestu do Prahy (loterii se jménem D1 nedoporučuji...) už nyní.
U ČD je totiž problém, že spoje v populárních časech bývají hodně narvané (a to už teď před zavedením slev pro studenty a důchodce...), kvůli nedostatku kapacity na koridoru nemůžou jezdit častěji a kvůli krátkému hlavnímu nádraží v Brně zase nemůžou vlaku přidat vagóny...
U ČD je totiž problém, že spoje v populárních časech bývají hodně narvané (a to už teď před zavedením slev pro studenty a důchodce...), kvůli nedostatku kapacity na koridoru nemůžou jezdit častěji a kvůli krátkému hlavnímu nádraží v Brně zase nemůžou vlaku přidat vagóny...