Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

vitezslav píše:pepa007:

Miláno/Bergámo
- snad se nikoho nedotknu, ale můj osobní tip je že lowcost s přestupem dělají hlavně nízkopříjmový skupiny

To si dovolím nesouhlasit, takový stav byl tak před pěti až deseti lety, kdy Ryan "učil létat ty, co dřív jezdili vlakem nebo busem". Dnes jsou jeho linky plné byznysmenů v kvádrech a s noťasy. Důvody jsou prosté - rozdíl mezi klasickými aerolinkami a LCC je nula celá nula nic (nikde nic nedostaneš, krom mílí, samozřejmě, jež hrají poslední velkou roli), i korporace začínají šetřit a pak jsou oblasti, odkud se mimo LCC (Ryan, Easy, Wizz...) dostaneš jen obtížně. Zrovna např. BTS + BUD.


Klicove slovo lowcost s prestupem. To si
a) obchodni cestak nelajzne, aby zkejsnul nekde v Bergamu kdyz mu to uleti a dalsi let je pozitri
b) ono to stejne nepude pro cestaka koupit v korporatnim travel toolu, i kdyz ten jednotlive LCC lety vidi. I kdyz snad zrovna Bergamo je jednou z tech vyjimek, kde FR prestupy oficialne zavedl.


Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Tak dnes LH YYZ-MUC půlhodina zpoždění, touchdown 10:25, nechali jsme se na konci letu posadit dopředu do premium eco, byli jsme mezi prvníma z letadla, úprk na vláček na G gaty, na G17 BM do BRQ jsme dorazili 10:45 a nikde nikdo. Tohle je fakt ubohost. Jediná možnost ať to lítá LH, jinak je to vyhazování našich peněz.
Naštěstí na transferu nás briskně přehodily na 11:30 OS do VIE (museli jsme vláčkem zpět na K gates, ale stihli jsme to vpoho), ve sky lounge koupě jízdenek na vlak do BRQ a teď už sedíme v railjetu. Jízdenky lastminute nebyly zrovna levný, tak doufám, že LH proplatí. Navíc budeme v BRQ o 3:36 hod později oproti původnímu plánu, tak přemýšlím i o kompenzaci.
Edit: ještě bych dodal, že k mému úžasu jsme si ve VIE vyzvedli i kufry.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Příspěvek od Marty-t »

Mailand píše:... na G17 BM do BRQ jsme dorazili 10:45 a nikde nikdo. Tohle je fakt ubohost. ...

Tentokrát bych se BMI zastal. Odlet linky z MUC je 10:55, boarding z gatu přes bus do letadla trvá na MUC déle - na boarding pasu je tuším nástup 10:25. Tj. pokud se nemýlím, je ve Vašem příběhu problém na straně LH , která měla přiletět z YYZ do MUC tuším v 7:45 a místo toho přilítla o dost později. Protože další let BMI tento týden do BRQ je až zítra (minulý a tento týden lítaly jen polední rotace BMI), tak je routing via VIE logický. Tj. jednalo se o jiný problém než dříve poměrně časté rušení letů BMI... A troufám si tvrdit, že u Vašeho typu problému by výměna feedera BMI za LH nepomohla. Ani LH by nemohla čekat na všechny zpožděné spoje - to by si způsobila obdobný problém v případě zpožděného příletu z BRQ na cestě zpět.

Jinak od posledního rušení popisovaného RAdkem BMI zatím do BRQ lítá bez rušení, držím palce ať to tak dál vydrží...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

Fabo píše:
vitezslav píše:pepa007:

Miláno/Bergámo
- snad se nikoho nedotknu, ale můj osobní tip je že lowcost s přestupem dělají hlavně nízkopříjmový skupiny

To si dovolím nesouhlasit, takový stav byl tak před pěti až deseti lety, kdy Ryan "učil létat ty, co dřív jezdili vlakem nebo busem". Dnes jsou jeho linky plné byznysmenů v kvádrech a s noťasy. Důvody jsou prosté - rozdíl mezi klasickými aerolinkami a LCC je nula celá nula nic (nikde nic nedostaneš, krom mílí, samozřejmě, jež hrají poslední velkou roli), i korporace začínají šetřit a pak jsou oblasti, odkud se mimo LCC (Ryan, Easy, Wizz...) dostaneš jen obtížně. Zrovna např. BTS + BUD.


Klicove slovo lowcost s prestupem. To si
a) obchodni cestak nelajzne, aby zkejsnul nekde v Bergamu kdyz mu to uleti a dalsi let je pozitri
b) ono to stejne nepude pro cestaka koupit v korporatnim travel toolu, i kdyz ten jednotlive LCC lety vidi. I kdyz snad zrovna Bergamo je jednou z tech vyjimek, kde FR prestupy oficialne zavedl.


Presne tak. V nasem korporatnim travel toolu nam to lety s FR, W6 ani nenabizi. Jediny lowcost co tam je Easyjet. Celkove lety s temito spolecnostmi nejsou uprednostnovany, ikdyz nekde je cena mhohem nizsi, nez u konkurence. Hlavne pokud jde o lety s prestupem.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re:

Příspěvek od Mailand »

YYZ-MUC měl přiletět 9:55, tj hodina na přestup. LH feed do BRQ by nám imho pomohl, vzhledem k tomu, že bychom nemuseli busem někam na druhou stranu Mnichova ke stojánkům BM, a druhak by si to mohli LH pracovníci říct/zavolat (tak jak to udělala ochotná pracovnice na transfer desku), že dojdeme a ty 2 minuty počkat. A potom bychom taky možná nemuseli měnit vláčkem terminál, což by ušetřilo dalších 10 minut.
Za mě tento codeshare prostě ne. Je to nefungující drahý kočkopes.
Při cestě z BRQ nejde OLCI, v BRQ na checkinu nejsou schopni vydat navazující BP, a pak nám v MUC na transferu oznámí že už nejsou sedadla vedle sebe.

A ještě perlička: jelikož jsme měli outbound routing BRQ-MUC-YUL-YTZ, tak posledni leg byl domestic. Ptám se slečny, jestli kufry budeme v YUL vyzvedávat a nést přes imigrační (byl jsem si na 99% jist, tak jsem se jen ujisťoval), ale k mému překvapení slečna tvrdila, že kufry jdou přímo do YTZ, na což si přivolala i svého supervisora a ten ji v tom ujistil. Samozřejmě, že jsme nakonec v YUL museli kufry pronést imigračním.

Marty-t píše: je ve Vašem příběhu problém na straně LH

Ano, však já taky viním LH, ale to nic nemění na tom, že ten C/S nefunguje dobře.

Marty-t píše:boarding z gatu přes bus do letadla trvá na MUC déle

No a to je právě kámen úrazu.

Marty-t píše:Protože další let BMI tento týden do BRQ je až zítra (minulý a tento týden lítaly jen polední rotace BMI)

A kde je teda slibovaná druhá denní rotace?

Marty-t píše:tak je routing via VIE logický.

Ano, přesto nejdříve pracovnice nabídla přesměrování do PRG. Až na moji námitku, že blíž to máme z VIE, vystavila bez problému palubky na OS s tím, že máme spěchat a zvedala telofon, že jim to tam oznámí, ať na nás počkají. I tak jsme ale přišli ještě v průběhu boardingu.

Marty-t píše:Ani LH by nemohla čekat na všechny zpožděné spoje

OK, ale tady se na nás BM vyloženě vybodlo (a je jim to očividně jedno, oni nic řešit taky nemusí, že) - přílet do BRQ 11:43, tzn. mohli na nás klidně čekat 17 minut a stejně by přiletěli v plánovaném čase.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

druhou rotaci BMI pravidelně v době prázdnin v Bavorsku do BRQ prostě nelítá... Už jsem tu o tom psal před rokem. Minulý a tento týden tam byly prázdniny.

Jinak ten náhradní routing do PRG nebo do VIE to jsme už taky řešili - na call centru Vám dají automaticky jen PRG - prý jim musí sedět země odletu a příletu jinak by to nebyl return flight - ale na přepážce se na VIE ukecat nechají.

Co se týče bordování busem vs. chobotem - i kdyby linku do BRQ místo BMI jednoho krásného dne lítala LH místo BMI (jakože k tomu nemá důvod - interně si razí teorii "však oni si brňáci rádi přijedou do hubu Austrianu..."), tak by asi taky lítala něčím malým - např. CRJčkem a ty jsem viděl taky boardovat jen z busu (ale třeba mne někdo opraví).

Co se týká čekání na Vás - asi BMI vyhodnotila, že je celkově menší zlo na Vás nečekat, aby stihli přípoje lidi z BRQ v MUC. Čekal bych, že mají motivaci v tomto vyšší než v druhém případě kdy je vina u LH...

Ohledně odbavení v BRQ bez vydávání letenek z MUC dál - to mi taky hlava nebere. Ale podle mne to nebude problém v BRQ, že by se to nechtěli naučit, ale spíš neochota LH svého občas nespolehlivého feedera nějak líp podporovat. Ale sedačku si přece na dálkovce člověk přes rezervaci nebo web-check může zabookovat sám.

Jinak chápu Vaše rozhořčení a sdílím jej. Brno si zaslouží normální aerolinku. Ne pořád nějaké kočkopsy typu BMI, rozpadající se nekapacitní nádraží, D1, I52, I43, neexistující fotbalový stadion a hokejovou halu za Lužánkami...

Ale na čem se musíme shodnout je - že je s podivem, že přes všechny ty popisované nestandardní estapády s BMI dál PAX z BRQ lítají - a rádi dávají za OW ceny jako 12.000 CZK za BRQ-MUC tento pátek.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

alesesl píše:
Fabo píše:
vitezslav píše:pepa007:

Miláno/Bergámo
- snad se nikoho nedotknu, ale můj osobní tip je že lowcost s přestupem dělají hlavně nízkopříjmový skupiny

To si dovolím nesouhlasit, takový stav byl tak před pěti až deseti lety, kdy Ryan "učil létat ty, co dřív jezdili vlakem nebo busem". Dnes jsou jeho linky plné byznysmenů v kvádrech a s noťasy. Důvody jsou prosté - rozdíl mezi klasickými aerolinkami a LCC je nula celá nula nic (nikde nic nedostaneš, krom mílí, samozřejmě, jež hrají poslední velkou roli), i korporace začínají šetřit a pak jsou oblasti, odkud se mimo LCC (Ryan, Easy, Wizz...) dostaneš jen obtížně. Zrovna např. BTS + BUD.


Klicove slovo lowcost s prestupem. To si
a) obchodni cestak nelajzne, aby zkejsnul nekde v Bergamu kdyz mu to uleti a dalsi let je pozitri
b) ono to stejne nepude pro cestaka koupit v korporatnim travel toolu, i kdyz ten jednotlive LCC lety vidi. I kdyz snad zrovna Bergamo je jednou z tech vyjimek, kde FR prestupy oficialne zavedl.


Presne tak. V nasem korporatnim travel toolu nam to lety s FR, W6 ani nenabizi. Jediny lowcost co tam je Easyjet. Celkove lety s temito spolecnostmi nejsou uprednostnovany, ikdyz nekde je cena mhohem nizsi, nez u konkurence. Hlavne pokud jde o lety s prestupem.


V tom co je ted nevim co je, tedy U2 urcite, ale FR nebo W6 nevim.
V predchozi firme se W6 vyuzival, primy let na LTN byl obliben ani ne kvuli cene, jako kvuli dobre navaznosti na vlak smerem na City (kancelar na doplivnuti od Blackfriars) a dobremu casu ranniho letu.

Pripoj na LCC bych si musel kupovat sam, na vlastni pest, bez zadani do korporatniho systemu, to by mi nikdo neschvalil. Kdyz nic jine, tak fakt kvuli tomu, ze firma nebude riskovat kvuli usetrenym 100, 200 EUR (ktere stejne pravdepodobne primo zaplati zakaznik, a i kdyby ne, vydelam je pro firmu za par hodin) ze priletim o den, dva pozdeji. Kdyz na me na druhe strane ceka treba 5 lidi od zakaznika (technici, projektovy menezer, etc.)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Marty-t píše:Ale na čem se musíme shodnout je - že je s podivem, že přes všechny ty popisované nestandardní estapády s BMI dál PAX z BRQ lítají - a rádi dávají za OW ceny jako 12.000 CZK za BRQ-MUC tento pátek.

Na tom se určitě shodneme. Když už jsem se tak rozepsal, tak bych mohl ještě doplnit LF minulou středu 28.3 na zmiňovaném outboundu BRQ-MUC: byl téměř plný E135, odhadem 32-35pax.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

obě dnešní rotace BMI do Brna jsou zrušeny - předpokládám, že z důvodu stávky zaměstnanců v odborech Verdi na letištích v Německu... (viz. např článek - každý druhý let LH je dnes zrušen na: http://www.airliners.de/verdi-fraport-b ... reik/44393 )

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

obě dnešní rotace BMI do Brna jsou zrušeny - předpokládám, že z důvodu stávky zaměstnanců v odborech Verdi na letištích v Německu...

viz stránky letiště:
12:00 BM1733 MNICHOV Zrušeno bmi regional
LET BYL ZRUŠEN Z DŮVODU STÁVKY NA LETIŠTI V MNICHOVĚ


Je to jednodenní akce? Jak moc mě to má znervóznět pro odlet 18.4.?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Ach jo - kreativita brněnských radní nezná mezí. Škoda že výsledkem zatím vždycky byl jen humbuk a skutek-utek:

V Brně vymýšlí raritu, startující letadla mají před auty chránit semafory
https://brno.idnes.cz/letiste-brno-obch ... pravy_krut

P.S. tohle jsem zažil v Thajsku, kde městečko Prachuap Khiri Khan a pláž Au Manao oddělovalo vojenské letiště. Jeli jsme na kole a červená plus závory dolů - přistála stíhačka, pak závory nahoru, zelená a jelo se. Ale, že by tohoto civilizačního výdobytku muselo dosáhnout i Brno - to se mi nechce věřit. Ty počty přistání a vzletů budou totiž díky soukromým letům, charterům a cargu mnohem vyšší než se může nezasvěcenému jevit na první pohled na letový řád obou jediných pravidelných linek do MUC a STN...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Nějak nechápu, proč by tam měli zastavovat dopravu? Vždyť ta silnice tam normálně je a funguje a podle plánku nevidím, že by se měla přesouvat blíž prahu dráhy. Nicméně zase taková rarita by to nebyla. I v Evropě je takových letišť dost. Např. na řeckém Korfu a nebo ještě blíže k prahu dráhy na Skiathosu: http://www.planes.cz/cs/photo/1144392/a320-214-oe-lef-niki-nly-hb-skiathos-jsi-lgsk :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Obcí Tuřany projíždí hustá doprava - s vyššími intenzitami než má leckterá dálnice. Navíc na obchvat má navazovat sjezd z D1 - jehož neexistence prý byla důvodem proč někteří zastupitelé odmítli před lety Amazon v Brně... No prostě obec Tuřany potřebuje obchvat jako sůl. Projektanti vyprojektovali obchvat, který vede blíž okolo letiště. Problémem je, že by kamiony mohly svou výškou zasáhnout do koridoru přistávajícího letadla podle nějakých přísnějších EU norem než platily v době projektování silnice. Tak jsem problém pochopil já. Takže přeprojektovat - vést jinak (v dnešní ČR to se rovná roky zdržení) nebo o 2 m hlouběji (ale je tam pod povrchem prý vydatný zdroj vody) a nebo dopravu o intenzitě dálnice zastavovat semaforem (zkuste si polský kamion zastavit semaforem - ve Studénce by mohli o tom povídat...). To jsou zhruba na stole 3 špatné možnosti řešení obchvatu Tuřan...

Takže bych očekával typické "řešení" - radši tedy na současném stavu nic měnit nebudeme...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Jakože stávající silnice může být bez semaforu, ale nová ve stejném místě už by semafor mít musela? Každopádně je to nesmysl, protože v létě je těch privátních a GA letů tolik, že by na semaforu svítila permanentně červená a kolona by byla větší, než teď :)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hafi »

V baráku mám taky komín nevyhovující současným předpisům. Ale měnit to nemusím, dokud nebudu dělat výraznou rekonstrukci.
Ale spíš by tam šlo udělat lokálně třetí pruh (pokud to není navržené celé čtyřpruhově), do levýho dát nějaký ráhno jako omezovač výšky a samozřejmě značku, a do pravýho semafory.


Odpovědět