Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast hotova
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast hotova
Tento TR vkladam trosku se zpozdenim, ale snad mi to kolegove prominou. Po letu na Barru v roce 2017 jsme si udelali zalusk na nejkratsi komercni linku na svete a to mezi ostrovy Westray a Papa Westray na Okrnejich. Mezi leteckymi nadsenci je tato linka jak se rika „a must“. S planovanim jsme zacali dlouho dopredu. Nejdrive jsem mel koupenou letenku ja a Krystof (airbus380, ktery nakonec ale na posledni chvilku cestu musel zrusit kvuli zdravotnim duvodum), pak Michael (micello) and nakonec se pridal i Michal (leemer).
Ale jeste k planovani. Letenky na Orkneje jsou relativne draha zalezitost, pokud clovek kupuje zvlast cestu do ABZ, EDI nebo GLA a pak dokupuje zvlast letenky do KOI. Ale pokud se to koupi jako jedna letenka pres stranky BA.com, tak se jde dostat na cenu okolo 7500 kc. Neni to zadna lace, ale porad to vychazi vic nez dobre. Nakonec jsme se rozhodli, ze tam poletime do Kirkwallu pres LHR a ABZ a nazpet, at uz mame zarez taky na Shetlandy to dame ze Sumburgh LSI-GLA-LHR-PRG. Pro Kirkwall-Lerwick jsme vyuzili nocniho trajektu ze soboty na nedeli.
Tedka uz jen naplanovat a maximalizovat pocet preletu na Orknejich. Zde musim podekovat jednomu cloveku. Jmenuje se Premek Fojtu a pracuje pro Loganair Inter Island air Services v Kirkwallu na letisti. Kdyz by nekdo planoval cestu do techto koncin, tak staci zavolat na jejich cislo a zeptat se jestli je v praci „Prem“, jak ho zde oslovuji. Je to klucina, ktery zije na Orknejich uz nejaky ten patek, ma zde zenu a kamarady.
Premek nam pomohl naplanovat nase lety tak, aby jsme meli co nejvice segmentu, za co nejmene penez. Finalni routing byl Kirkwall-Westray-Papa Westray (5 hod stopover) – North Ronaldsay (nocovani) – Eday-Kirkwall. Cely tento routing je za 53 GBP tusim. Pri ceste nazpet z North Ronaldsay nebyla jistota ze bude mezi pristani na Eday, jelikoz nebyl nikdo bookovany ten den. V LR ten stop je poznaceny, ale pokud si nikdo nekoupi letenku, tak se leti na primo. My meli stesti, protoze v den odletu si nejaka pani koupila letenku a tak jsme jim tam museli nabrat po ceste do Kirwallu.
Tato cast bude zahrnovat cestu z PRG do KOI a vecer v Kirkwallu.
Cesta zacala pro Misu brzy. Mel za ukol nas vyzvednout svoji „Papagenou“ u nas doma. Me na Barrandove, a Michala jsme nabrali po ceste v Jinocanech. Na letisti jsme byli neco malo pred 6 hod ranni. Auto Misa sveril wallet parkingu a my se vydali pres check in do salonku na ranni pivko. „Jak se rika, ranni ptace bez lahvace vubec nikam nedoskace.“
08.03.2018
PRG-LHR (0700-0820)
BRITISH AIRWAYS A320: G-EUUO
Let do LHR byl nacas a probehl v poklidu. Nad Londynem jsme udelali tusim jedno kolecko a pak sli na pristani. Po vystupu z letadla jsme to vzali na T5 odkud nam pokracoval poledni let do Aberdeenu.
Mezitim jsme vyuzili sluzeb BA Galleries, kde jsme se nasnidali a zacali se skotskou. Preci jenom letime do Skotska, ne? Cas nejak rychle utekl a pomalu se blizil odlet do ABZ.
08.03.2018
LHR-ABZ (1210 –1350)
BRITISH AIRWAYS A319: G-EUPA
Let ABZ byl opet klidny. Obcerstveni na letu bylo placene, stejne jako na letu do LHR. Jelikoz jsme byli posilneni ze salonku, tak nebylo na nic chut. V ABZ jsme meli v planu stejne salonek. Jelikoz byla letenka koupena jako BA, tak slecna v salonku to nemohla pochopit a na let Loganairu nas do salonku nechtela vpustit. Jelikoz vstup stal 25 GBP, tak jsme se rozhodli, ze ty penize investujeme do konzumace Guinessu v letistni restauraci. Zde jsme narazili na prijemnou ceskou a slovenskou obsluhu. No skoda holky, ze jste nemeli cas a nechteli s nama na Orkneje.
Aberdeen je hlavni mesto Evropy co se tyka ropy spolu se Stavangerem. V ABZ jsem byl nekolikrat v roce 2006, kdyz jsem cestoval pracovne do techto koncit pomerne casto. Na letisti ma zakladnu take mnoho spolecnosti, ktere vozi zamestnance na ropne plosiny v severnim mori. V roce 2006 jsem mel taky tu cest se na jednu z nich podivat (Beryl Bravo).
Po asi 3-4 pivech bych cas se pomalu odebrat na gate. Ten uz byl slusne zaplneny a od nastupu nas delily minuty. Saab 340 nesl krasne barvy teto spolecnosti. Let trval necelou hodinu a behem letu se podava slany/sladky snack a piti. Uz si nepamatuji jestli nabizeli pivko nebo ne, dal jsem si totiz OJ.
08.03.2018
ABZ-KOI (1550-1645)
LOGANAIR SAAB340: G-LGNG
Pristani v KOI bylo pri zapadu slunce. Po vystupu jsme sli pozravit Premka a pote se vydali autobusem cislo 4 do centra Kirkwallu. Autobus jezdi pomerne casto a cesta trva tak 15 min. Ubytovani jsme meli zajistene pres booking.com trosku mimo centrum. Meli jsme pronajmuty cely dum/cottage jak to mu mistni rikaji. Hodili jsme bagly na pokoj a vyrazili do mesta. Zacalo se pomalu stmivat a tak jsme vyrazili do centra (cca 1 mile) na mistni pivko a neco k jidlo. Ikdyz pres den bylo teplo, k veceru se znacne ochladilo a proto jsme zapadli do mistni hospudky na pivko. Po par pivech jsme zmenili lokal a vyrazili na fish & chips do jednoho podniku o kousek dal. Po vecer jsi si nakoupili nejake zasoby na vecer a sli zpet na chatu, aby jsme se dobre vyspali na dalsi den, kdy nas cekal nejkratší komerční let na světě.
Konec prvni casti.
Ale jeste k planovani. Letenky na Orkneje jsou relativne draha zalezitost, pokud clovek kupuje zvlast cestu do ABZ, EDI nebo GLA a pak dokupuje zvlast letenky do KOI. Ale pokud se to koupi jako jedna letenka pres stranky BA.com, tak se jde dostat na cenu okolo 7500 kc. Neni to zadna lace, ale porad to vychazi vic nez dobre. Nakonec jsme se rozhodli, ze tam poletime do Kirkwallu pres LHR a ABZ a nazpet, at uz mame zarez taky na Shetlandy to dame ze Sumburgh LSI-GLA-LHR-PRG. Pro Kirkwall-Lerwick jsme vyuzili nocniho trajektu ze soboty na nedeli.
Tedka uz jen naplanovat a maximalizovat pocet preletu na Orknejich. Zde musim podekovat jednomu cloveku. Jmenuje se Premek Fojtu a pracuje pro Loganair Inter Island air Services v Kirkwallu na letisti. Kdyz by nekdo planoval cestu do techto koncin, tak staci zavolat na jejich cislo a zeptat se jestli je v praci „Prem“, jak ho zde oslovuji. Je to klucina, ktery zije na Orknejich uz nejaky ten patek, ma zde zenu a kamarady.
Premek nam pomohl naplanovat nase lety tak, aby jsme meli co nejvice segmentu, za co nejmene penez. Finalni routing byl Kirkwall-Westray-Papa Westray (5 hod stopover) – North Ronaldsay (nocovani) – Eday-Kirkwall. Cely tento routing je za 53 GBP tusim. Pri ceste nazpet z North Ronaldsay nebyla jistota ze bude mezi pristani na Eday, jelikoz nebyl nikdo bookovany ten den. V LR ten stop je poznaceny, ale pokud si nikdo nekoupi letenku, tak se leti na primo. My meli stesti, protoze v den odletu si nejaka pani koupila letenku a tak jsme jim tam museli nabrat po ceste do Kirwallu.
Tato cast bude zahrnovat cestu z PRG do KOI a vecer v Kirkwallu.
Cesta zacala pro Misu brzy. Mel za ukol nas vyzvednout svoji „Papagenou“ u nas doma. Me na Barrandove, a Michala jsme nabrali po ceste v Jinocanech. Na letisti jsme byli neco malo pred 6 hod ranni. Auto Misa sveril wallet parkingu a my se vydali pres check in do salonku na ranni pivko. „Jak se rika, ranni ptace bez lahvace vubec nikam nedoskace.“
08.03.2018
PRG-LHR (0700-0820)
BRITISH AIRWAYS A320: G-EUUO
Let do LHR byl nacas a probehl v poklidu. Nad Londynem jsme udelali tusim jedno kolecko a pak sli na pristani. Po vystupu z letadla jsme to vzali na T5 odkud nam pokracoval poledni let do Aberdeenu.
Mezitim jsme vyuzili sluzeb BA Galleries, kde jsme se nasnidali a zacali se skotskou. Preci jenom letime do Skotska, ne? Cas nejak rychle utekl a pomalu se blizil odlet do ABZ.
08.03.2018
LHR-ABZ (1210 –1350)
BRITISH AIRWAYS A319: G-EUPA
Let ABZ byl opet klidny. Obcerstveni na letu bylo placene, stejne jako na letu do LHR. Jelikoz jsme byli posilneni ze salonku, tak nebylo na nic chut. V ABZ jsme meli v planu stejne salonek. Jelikoz byla letenka koupena jako BA, tak slecna v salonku to nemohla pochopit a na let Loganairu nas do salonku nechtela vpustit. Jelikoz vstup stal 25 GBP, tak jsme se rozhodli, ze ty penize investujeme do konzumace Guinessu v letistni restauraci. Zde jsme narazili na prijemnou ceskou a slovenskou obsluhu. No skoda holky, ze jste nemeli cas a nechteli s nama na Orkneje.
Aberdeen je hlavni mesto Evropy co se tyka ropy spolu se Stavangerem. V ABZ jsem byl nekolikrat v roce 2006, kdyz jsem cestoval pracovne do techto koncit pomerne casto. Na letisti ma zakladnu take mnoho spolecnosti, ktere vozi zamestnance na ropne plosiny v severnim mori. V roce 2006 jsem mel taky tu cest se na jednu z nich podivat (Beryl Bravo).
Po asi 3-4 pivech bych cas se pomalu odebrat na gate. Ten uz byl slusne zaplneny a od nastupu nas delily minuty. Saab 340 nesl krasne barvy teto spolecnosti. Let trval necelou hodinu a behem letu se podava slany/sladky snack a piti. Uz si nepamatuji jestli nabizeli pivko nebo ne, dal jsem si totiz OJ.
08.03.2018
ABZ-KOI (1550-1645)
LOGANAIR SAAB340: G-LGNG
Pristani v KOI bylo pri zapadu slunce. Po vystupu jsme sli pozravit Premka a pote se vydali autobusem cislo 4 do centra Kirkwallu. Autobus jezdi pomerne casto a cesta trva tak 15 min. Ubytovani jsme meli zajistene pres booking.com trosku mimo centrum. Meli jsme pronajmuty cely dum/cottage jak to mu mistni rikaji. Hodili jsme bagly na pokoj a vyrazili do mesta. Zacalo se pomalu stmivat a tak jsme vyrazili do centra (cca 1 mile) na mistni pivko a neco k jidlo. Ikdyz pres den bylo teplo, k veceru se znacne ochladilo a proto jsme zapadli do mistni hospudky na pivko. Po par pivech jsme zmenili lokal a vyrazili na fish & chips do jednoho podniku o kousek dal. Po vecer jsi si nakoupili nejake zasoby na vecer a sli zpet na chatu, aby jsme se dobre vyspali na dalsi den, kdy nas cekal nejkratší komerční let na světě.
Konec prvni casti.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 10. 05. 2018, 13:28, celkem upraveno 3 x.
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Zeby bol Prem ten isty, co tam robil handling pred 10 rokmi? Sme vtedy slusne pokecali, zrovna takto zaciatkom maja to bolo. Mozno by som aj fotku nasiel, ked pridem domov.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
whiskey píše:Zeby bol Prem ten isty, co tam robil handling pred 10 rokmi? Sme vtedy slusne pokecali, zrovna takto zaciatkom maja to bolo. Mozno by som aj fotku nasiel, ked pridem domov.
Myslim, ze 10 let tam nedela. Rikal o neco min. Pred tim pracoval na Orkenjich jinde.
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
tak som pozrel fotky, bolo to v maji 2011. A matne si spominam, ze robil predtym na letisku v kaviarni ci bufete ci co to tam je, a odtial presiel potom k Loganu na ten interisland service. Tusim tmavovlasy bol.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
- Oblíbené typy letadel: A380
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Královské Vinohrady
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Pánové, udělali jste mi velkou radost! Skotsko (i skotskou) miluji a zatím mám proježděnou jenom pevninskou část, takže se těším na další části vašeho TR.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
whiskey píše:tak som pozrel fotky, bolo to v maji 2011. A matne si spominam, ze robil predtym na letisku v kaviarni ci bufete ci co to tam je, a odtial presiel potom k Loganu na ten interisland service. Tusim tmavovlasy bol.
je to ten 4. zprava.
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
alesesl píše:je to ten 4. zprava.
no, mal dlhsie vlasy a myslim, ze nemal bradu
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Byl jsem v Kirkwallu v září/septembri 2011 a je to on. Mluvili jsme s ním při check-inu na interisland services. Dokonce jsem jsi u něj telefonicky rezervoval letenku, protože tenkrát ještě Loganair neměl on-line booking pro interisland.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Orus-x píše:Byl jsem v Kirkwallu v září/septembri 2011 a je to on. Mluvili jsme s ním při check-inu na interisland services. Dokonce jsem jsi u něj telefonicky rezervoval letenku, protože tenkrát ještě Loganair neměl on-line booking pro interisland.
Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Hezky, moc hezky. Taky si to musim hodit do seznamu
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.
Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Kdybyste to někdo plánovali na podzim, přidal bych se...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Orus-x píše:alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.
Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa
Logan mas svuj online booking system, ale lety po Orknejich na nem online koupit nejdou, Jen lety z/do LSI, KOI ze skotske pevniny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast
Orus-x píše:alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.
Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa
Ano presel na vlastni kody po ukonceni joint venture s BE. Ale lety po Okrnejich nejdou rezervovat online jeste.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast
pokracovani naseho putovani po Orknejich.
Je patek rano. Po probuzeni a obligatni hygiene jsme to vzali pesi na autobusak, odkud nam jel bus c. 4 na letiste. Snidani jsme neresili a tu jsem nechali az na letiste. Na letiste jsme dorazili a relativne velkou rezervou. Pocasi bylo fajn, ale co jsem se dival, tak na Papa Westray melo prset. Tak jsem si rikal, co tam tech 5 hod budeme delat, kdyz se nebude kde schovat. Na ostrove je jedna jedina hospoda, a my nemeli poneti, zda bude otevrena nebo ne.
Na lety mezi ostrovy Loganair nevydava zadne BP. Jen si vas odfajknou ze seznamu, zvazi bagl a pak se jen prihlasite opet na gatu v cas nastupu. To same letadlo toci vsechny destinace na orknejich. Prohodili jsme par slov s Premkem, ale toho volaly jeho povinnosti pracovni. My si to zamirili do jedine letistni restaurace, kde jsme si objednali bagetu s vajickama a slaninou. Michal dostal zizen, stejne jako ja a tak jsme zacali ochutnavat mistni piva. Skoda ze nebyli na cepu, holt jeste hlavni sezona nezacala.
09.03.2018
KOI-WRY (0930-0943)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Mezitim jsme meli prilezitost sledovat vrtulnik spolecnost CHC, ktery zde pristal na ceste na ropnou plosinu v severnim mori. Vsichni jeho pasazeri museli behem dotankovani vystoupit do terminalu. Jelikoz jsem tady toto jednou zazil, akorat pri ceste z ABZ na Beryl Bravo a Alpha, tak vim o co jde. Clovek po celou dobu cesty ma na svem obleceni navleknuty survival suit, na kterem je taky dychaci maska, vysilacka a jine veci. Neni to nic pohodlne.
Asi 15 min pred odletem, byl nastup. Uz si presne nepamatuji LF, ale let byl slusne obsazen. Nejdrive jsme leteli na Westray, kde cast osazenstva vystoupila a zbytek pokracoval na Papa Westray. Let na Westray se nesl v pohodove atmosfere. BN 2 Islander je takovy vetsi kombik, kterym vyrazite na vikendy s rodinnou. Mel jsem moznost sedet v prvni rade za pilotem a zbytek tlupy nekde za mnou. Start z drahy 27, prelet na Kirkwallem a pak smer sever. Po cca 12 min jsme dosedli na sotolinovou drahu WRY letiste. Otocka byla pomerne rychla. Letistni budovy v techto mistech jsem asi standartni po celem Skotsku a Irsku. Budova terminalu byla uplne ta sama, kterou jsem zazil v unoru na letu na Aranske ostrovy. Venku za plotem cekali na pax znami a rodinny prislusnici a mamimky s detmi, ktere se prisli podivat na prilet letadla.
Po cca 5 min kapitan nahodil motory a nadesel cas na nejkratsi pravidelny let na svete. Tedka si nepapamatuji jestli opravdu trval onech 90 sekund, a myslim, ze byl o neco malo delsi. Pokud je to jinak, tak me opravte kolegove. Na PPW byla konecna pro nas to rano.
09.03.2018
WRY-PPW (0951-0953)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Meli jsme zde nekolik hodin pauzu. Jen co letadlo odletelo zpet do KOI, tak se zatahla obloha a zacalo prset. Si rikam, no potes koste, jestli to tak bude pokracovat, tak budeme mokri jako mysi. Ikdyz prestalo na chvilku prset, tak porad se to tam nekde honilo a pocasi nebylo uplne stabilne slunecne. Cca 500m od letiste je osada Holland, a taky takova hlavni krizovatka na ostrove. My uhnuli do leva smerem k mistnimu Coopu. Nastesti meli otevreno. Nakoupili jsme nejake drobnosti, pohledy. Pani jsme se dotazali, zda mistni hospoda ma otevreno. Bohuzel, hospoda ma otevreno jen jednou tydne a to v sobotu vecer. Co naplat. Posta, ze ktere jsme chteli poslat pohledy ma v patek taky zavreno. Ale jelikoz je soucasti posty maly obchod se vsim moznym, tak jsme to sli zkusit. Nastesti obchudek byl otevreny a pani na nevahala prodat znamky na nase pohledy.
No a co ted, mame jeste 4 hod. Jelikoz zacalo opet prset, vydali jsme se zpet do obchodu, nebot to bylo jedine misto, kde se dalo schovat. Narazili jsme zde na velmi milou mistni to zenu, ktera nam rekla, ze asi 1km smerem k mori se nachazi mistni heritage centrum, kde ona bude pripravovat nejake veci na akci v sobotu. A jestli se chceme neco dozvedet o Papa Westray, ze se tam muzeme podivat, a schovat se pred destem, dobit telefony. To se nam zdala jako ferova nabidka, kterou jsme s radosti prijali. Nakoupil jsme pivko, at nejsme na suchu, a vyrazili smer stary pristav. Krasne stare kamenne staveni, predenalo za buhvi ci penize na heritage centrum. Nez jsme se uvelebili uvnitr, jsme sli prozkoumat stare molo. A tak pri tom prozkoumavani si rikam, ze tam to na plazi mi prijde jako tulen, ale mozna se pletu. Ale bylo to tak. Na kamenech, skoro na dosach ruky se slunili tuleni a nejake maniky z CR meli uplne na haku. Misa se fotil tulene a ja s Michalem jsme se vydali smer dum, a dat si pivko. Uvnitr bylo utulno a tak a cas rychle utikal. Pani si delala svoje veci a nam nevenovala zadnou pozornost. Cas rychle utikal a tak jsme pomalu vyrazili na letiste. Jeste pred tim jsme oodekovali za docasny azyl jak se patri.
09.03.2018
PPW-NRL (1441-1449)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Na letisti uz byla skupinka lidi. Batohy jsme odevzdali pani na ridici vezi, ktera mela na starosti veskere odbaveni letadla, krom hasicske prace. Stejny stroj jako rano pristal nacas a ani ne po 5 min otocce jsme taxovali na vzlet. Let na North Ronaldsay trva necelych 10 min. Kapitan byl ten samy jako pri rannim letu.
Mohli jsme letet zpatky pres NRL do KOI, ale prenocovat na jednom z techto malych ostruvku ma neco do sebe. Navic se nam podarilo sehnat ubytovani narodniho svazu ptactva, ktery zde maji observator a v sezone sem jezdi mraky ornitologu sledovat ruzne ptaky. Nabizeji jak hostelove, tak hotelove pokoje. Pri cena 38 GBP na os vcetne vecere a snidane, je to vic nez dobra nabidka. Pro priletu jsme se rozdelili. Kluci chteli videt majak na jedne strane ostrova a ja musel pracovat, jelikoz to byl muj homeoffice. Proto jsem se vydal smer Bird Observatory se ubytovat a zacit neco delat. Objednal jsem si pivko a asi tak 2 hodky a neco pracoval, abych odpovedel na nejurgentnejsi zalezitosti. Pote, jeste pred zapadem slunce jsem vyrazil na malou prochazku k mori. Tyto ostrovy maji jedno velke specifikum. A to jsou ovce, ktere zde krom travy taky spasaji morske rasy. Takze neni nemozne potkat ovce na plazi ve vode.
Je patek rano. Po probuzeni a obligatni hygiene jsme to vzali pesi na autobusak, odkud nam jel bus c. 4 na letiste. Snidani jsme neresili a tu jsem nechali az na letiste. Na letiste jsme dorazili a relativne velkou rezervou. Pocasi bylo fajn, ale co jsem se dival, tak na Papa Westray melo prset. Tak jsem si rikal, co tam tech 5 hod budeme delat, kdyz se nebude kde schovat. Na ostrove je jedna jedina hospoda, a my nemeli poneti, zda bude otevrena nebo ne.
Na lety mezi ostrovy Loganair nevydava zadne BP. Jen si vas odfajknou ze seznamu, zvazi bagl a pak se jen prihlasite opet na gatu v cas nastupu. To same letadlo toci vsechny destinace na orknejich. Prohodili jsme par slov s Premkem, ale toho volaly jeho povinnosti pracovni. My si to zamirili do jedine letistni restaurace, kde jsme si objednali bagetu s vajickama a slaninou. Michal dostal zizen, stejne jako ja a tak jsme zacali ochutnavat mistni piva. Skoda ze nebyli na cepu, holt jeste hlavni sezona nezacala.
09.03.2018
KOI-WRY (0930-0943)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Mezitim jsme meli prilezitost sledovat vrtulnik spolecnost CHC, ktery zde pristal na ceste na ropnou plosinu v severnim mori. Vsichni jeho pasazeri museli behem dotankovani vystoupit do terminalu. Jelikoz jsem tady toto jednou zazil, akorat pri ceste z ABZ na Beryl Bravo a Alpha, tak vim o co jde. Clovek po celou dobu cesty ma na svem obleceni navleknuty survival suit, na kterem je taky dychaci maska, vysilacka a jine veci. Neni to nic pohodlne.
Asi 15 min pred odletem, byl nastup. Uz si presne nepamatuji LF, ale let byl slusne obsazen. Nejdrive jsme leteli na Westray, kde cast osazenstva vystoupila a zbytek pokracoval na Papa Westray. Let na Westray se nesl v pohodove atmosfere. BN 2 Islander je takovy vetsi kombik, kterym vyrazite na vikendy s rodinnou. Mel jsem moznost sedet v prvni rade za pilotem a zbytek tlupy nekde za mnou. Start z drahy 27, prelet na Kirkwallem a pak smer sever. Po cca 12 min jsme dosedli na sotolinovou drahu WRY letiste. Otocka byla pomerne rychla. Letistni budovy v techto mistech jsem asi standartni po celem Skotsku a Irsku. Budova terminalu byla uplne ta sama, kterou jsem zazil v unoru na letu na Aranske ostrovy. Venku za plotem cekali na pax znami a rodinny prislusnici a mamimky s detmi, ktere se prisli podivat na prilet letadla.
Po cca 5 min kapitan nahodil motory a nadesel cas na nejkratsi pravidelny let na svete. Tedka si nepapamatuji jestli opravdu trval onech 90 sekund, a myslim, ze byl o neco malo delsi. Pokud je to jinak, tak me opravte kolegove. Na PPW byla konecna pro nas to rano.
09.03.2018
WRY-PPW (0951-0953)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Meli jsme zde nekolik hodin pauzu. Jen co letadlo odletelo zpet do KOI, tak se zatahla obloha a zacalo prset. Si rikam, no potes koste, jestli to tak bude pokracovat, tak budeme mokri jako mysi. Ikdyz prestalo na chvilku prset, tak porad se to tam nekde honilo a pocasi nebylo uplne stabilne slunecne. Cca 500m od letiste je osada Holland, a taky takova hlavni krizovatka na ostrove. My uhnuli do leva smerem k mistnimu Coopu. Nastesti meli otevreno. Nakoupili jsme nejake drobnosti, pohledy. Pani jsme se dotazali, zda mistni hospoda ma otevreno. Bohuzel, hospoda ma otevreno jen jednou tydne a to v sobotu vecer. Co naplat. Posta, ze ktere jsme chteli poslat pohledy ma v patek taky zavreno. Ale jelikoz je soucasti posty maly obchod se vsim moznym, tak jsme to sli zkusit. Nastesti obchudek byl otevreny a pani na nevahala prodat znamky na nase pohledy.
No a co ted, mame jeste 4 hod. Jelikoz zacalo opet prset, vydali jsme se zpet do obchodu, nebot to bylo jedine misto, kde se dalo schovat. Narazili jsme zde na velmi milou mistni to zenu, ktera nam rekla, ze asi 1km smerem k mori se nachazi mistni heritage centrum, kde ona bude pripravovat nejake veci na akci v sobotu. A jestli se chceme neco dozvedet o Papa Westray, ze se tam muzeme podivat, a schovat se pred destem, dobit telefony. To se nam zdala jako ferova nabidka, kterou jsme s radosti prijali. Nakoupil jsme pivko, at nejsme na suchu, a vyrazili smer stary pristav. Krasne stare kamenne staveni, predenalo za buhvi ci penize na heritage centrum. Nez jsme se uvelebili uvnitr, jsme sli prozkoumat stare molo. A tak pri tom prozkoumavani si rikam, ze tam to na plazi mi prijde jako tulen, ale mozna se pletu. Ale bylo to tak. Na kamenech, skoro na dosach ruky se slunili tuleni a nejake maniky z CR meli uplne na haku. Misa se fotil tulene a ja s Michalem jsme se vydali smer dum, a dat si pivko. Uvnitr bylo utulno a tak a cas rychle utikal. Pani si delala svoje veci a nam nevenovala zadnou pozornost. Cas rychle utikal a tak jsme pomalu vyrazili na letiste. Jeste pred tim jsme oodekovali za docasny azyl jak se patri.
09.03.2018
PPW-NRL (1441-1449)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV
Na letisti uz byla skupinka lidi. Batohy jsme odevzdali pani na ridici vezi, ktera mela na starosti veskere odbaveni letadla, krom hasicske prace. Stejny stroj jako rano pristal nacas a ani ne po 5 min otocce jsme taxovali na vzlet. Let na North Ronaldsay trva necelych 10 min. Kapitan byl ten samy jako pri rannim letu.
Mohli jsme letet zpatky pres NRL do KOI, ale prenocovat na jednom z techto malych ostruvku ma neco do sebe. Navic se nam podarilo sehnat ubytovani narodniho svazu ptactva, ktery zde maji observator a v sezone sem jezdi mraky ornitologu sledovat ruzne ptaky. Nabizeji jak hostelove, tak hotelove pokoje. Pri cena 38 GBP na os vcetne vecere a snidane, je to vic nez dobra nabidka. Pro priletu jsme se rozdelili. Kluci chteli videt majak na jedne strane ostrova a ja musel pracovat, jelikoz to byl muj homeoffice. Proto jsem se vydal smer Bird Observatory se ubytovat a zacit neco delat. Objednal jsem si pivko a asi tak 2 hodky a neco pracoval, abych odpovedel na nejurgentnejsi zalezitosti. Pote, jeste pred zapadem slunce jsem vyrazil na malou prochazku k mori. Tyto ostrovy maji jedno velke specifikum. A to jsou ovce, ktere zde krom travy taky spasaji morske rasy. Takze neni nemozne potkat ovce na plazi ve vode.