Brno - Tuřany
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Asi si toho už někdo všiml, ale přece - na některá (a není to úplně neobvyklé) data na BRQ-MUC-XXX jsou Business Class letenky levnější než Economy. Např. jsem teď hledal BRQ-MUC-BCN 14-16.5., Business je kolem 11 tis. Kč, to mi přijde jako fajnovka
Re: Brno - Tuřany
Hm, zakládat společnosti by jim šlo...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
ví někdo jaký racionální důvod hejtmana k zakládání takovýchto společností vede ? napadá mne jen vznik teplých místeček pro kamarády v dozorčích radách apod.
Copak nejde vypsat soutěž o dotaci na letecká spojení i jinak než přes dceřinku Jihomoravské rozvojové, pokud tedy opravdu chtějí za dotace případným novým linkám utratit peníze ? Co mi ale hlava asi nejvíc nebere je proč trvají na destinacích které jim vyšly v nějaké technické studii jako nejzajímavější ? Vždyť se to vůbec nekryje s tím, kteří hráči na trhu v poslední době expandují (LOT, Eurowings, Ryanair, Flydubai...).
Proč to nejde jinak ? Každý kdo rozlítá z BRQ celoročně novou destinaci aspoň 2x týdně dostane na rozjezd jednorázovou dotaci 5M CZK (splatnou ve 12 měsíčních splátkách - za každý měsíc kdy se lítalo s rušením max 4pct) + po roce fungování za dodržení max. pct rušení letů 4pct další 3M, po dvou letech další 1,5 M, po třech 1M, po čtyřech letech 0,5M destinaci, časy a typ letadla ať si zvolí dopravce sám. Dotace bude poskytnuta všem co se přihlásí do data xyz. Když se nepřihlásí nikdo OK, pak zvýšíme nabízené platby a zkusíme nové kolo tak dlouho dokud se nikdo nenajde nebo nás to nepřestane bavit...
Paralelně s touto základní nabídkou dotace směřovanou na low costy nabídnout dotaci směřovanou na síťové feedery - každý kdo rozlítá celoročně aspoň 5x týdně linku do hubu s garantovaným přestupem do 30 dalších destinací dostane výrazně větší podporu. Pokud bude v BRQ letadlo nocovat, tak aby byl přílet večer a odlet ráno, pak navíc výrazný bonus...
Tolik moje amatérská představa. Osobně bych nechal na trhu kam a jak často by se nakonec lítalo. Pro mne za mne ať to klidně dopadne na dotační rozlítání BRQ tak, že se přihlásí 5x týdně LOT do WAW na feederskou dotaci, na low costovou 2x týdně TVS/ČSA do PRG (protože má stejně TVS už nyní technické přelety), 2x týdně DUS s Eurowings, BlueAir 2x týdně do BCN. Cokoli. Hlavně ale bych to nechal na aerolinkách kam, jak často a kdy budou ochotné za určitý nabídnutý dotační peníz linku rozlítat... Třeba to vyjde nakonec tak, že současná představa o výše dotace bude příliš malá a nikdo se nepřihlásí, ale pokud budou chtít aerolinkám předepisovat destinace a frekvence rotací - tak to že se nikdo nepřihlásí hrozí podle mne mnohem víc...
Copak nejde vypsat soutěž o dotaci na letecká spojení i jinak než přes dceřinku Jihomoravské rozvojové, pokud tedy opravdu chtějí za dotace případným novým linkám utratit peníze ? Co mi ale hlava asi nejvíc nebere je proč trvají na destinacích které jim vyšly v nějaké technické studii jako nejzajímavější ? Vždyť se to vůbec nekryje s tím, kteří hráči na trhu v poslední době expandují (LOT, Eurowings, Ryanair, Flydubai...).
Proč to nejde jinak ? Každý kdo rozlítá z BRQ celoročně novou destinaci aspoň 2x týdně dostane na rozjezd jednorázovou dotaci 5M CZK (splatnou ve 12 měsíčních splátkách - za každý měsíc kdy se lítalo s rušením max 4pct) + po roce fungování za dodržení max. pct rušení letů 4pct další 3M, po dvou letech další 1,5 M, po třech 1M, po čtyřech letech 0,5M destinaci, časy a typ letadla ať si zvolí dopravce sám. Dotace bude poskytnuta všem co se přihlásí do data xyz. Když se nepřihlásí nikdo OK, pak zvýšíme nabízené platby a zkusíme nové kolo tak dlouho dokud se nikdo nenajde nebo nás to nepřestane bavit...
Paralelně s touto základní nabídkou dotace směřovanou na low costy nabídnout dotaci směřovanou na síťové feedery - každý kdo rozlítá celoročně aspoň 5x týdně linku do hubu s garantovaným přestupem do 30 dalších destinací dostane výrazně větší podporu. Pokud bude v BRQ letadlo nocovat, tak aby byl přílet večer a odlet ráno, pak navíc výrazný bonus...
Tolik moje amatérská představa. Osobně bych nechal na trhu kam a jak často by se nakonec lítalo. Pro mne za mne ať to klidně dopadne na dotační rozlítání BRQ tak, že se přihlásí 5x týdně LOT do WAW na feederskou dotaci, na low costovou 2x týdně TVS/ČSA do PRG (protože má stejně TVS už nyní technické přelety), 2x týdně DUS s Eurowings, BlueAir 2x týdně do BCN. Cokoli. Hlavně ale bych to nechal na aerolinkách kam, jak často a kdy budou ochotné za určitý nabídnutý dotační peníz linku rozlítat... Třeba to vyjde nakonec tak, že současná představa o výše dotace bude příliš malá a nikdo se nepřihlásí, ale pokud budou chtít aerolinkám předepisovat destinace a frekvence rotací - tak to že se nikdo nepřihlásí hrozí podle mne mnohem víc...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše:ví někdo jaký racionální důvod hejtmana k zakládání takovýchto společností vede ? napadá mne jen vznik teplých místeček pro kamarády v dozorčích radách apod.
Copak nejde vypsat soutěž o dotaci na letecká spojení i jinak než přes dceřinku Jihomoravské rozvojové, pokud tedy opravdu chtějí za dotace případným novým linkám utratit peníze ? Co mi ale hlava asi nejvíc nebere je proč trvají na destinacích které jim vyšly v nějaké technické studii jako nejzajímavější ? Vždyť se to vůbec nekryje s tím, kteří hráči na trhu v poslední době expandují (LOT, Eurowings, Ryanair, Flydubai...).
Proč to nejde jinak ? Každý kdo rozlítá z BRQ celoročně novou destinaci aspoň 2x týdně dostane na rozjezd jednorázovou dotaci 5M CZK (splatnou ve 12 měsíčních splátkách - za každý měsíc kdy se lítalo s rušením max 4pct) + po roce fungování za dodržení max. pct rušení letů 4pct další 3M, po dvou letech další 1,5 M, po třech 1M, po čtyřech letech 0,5M destinaci, časy a typ letadla ať si zvolí dopravce sám. Dotace bude poskytnuta všem co se přihlásí do data xyz. Když se nepřihlásí nikdo OK, pak zvýšíme nabízené platby a zkusíme nové kolo tak dlouho dokud se nikdo nenajde nebo nás to nepřestane bavit...
Paralelně s touto základní nabídkou dotace směřovanou na low costy nabídnout dotaci směřovanou na síťové feedery - každý kdo rozlítá celoročně aspoň 5x týdně linku do hubu s garantovaným přestupem do 30 dalších destinací dostane výrazně větší podporu. Pokud bude v BRQ letadlo nocovat, tak aby byl přílet večer a odlet ráno, pak navíc výrazný bonus...
Tolik moje amatérská představa. Osobně bych nechal na trhu kam a jak často by se nakonec lítalo. Pro mne za mne ať to klidně dopadne na dotační rozlítání BRQ tak, že se přihlásí 5x týdně LOT do WAW na feederskou dotaci, na low costovou 2x týdně TVS/ČSA do PRG (protože má stejně TVS už nyní technické přelety), 2x týdně DUS s Eurowings, BlueAir 2x týdně do BCN. Cokoli. Hlavně ale bych to nechal na aerolinkách kam, jak často a kdy budou ochotné za určitý nabídnutý dotační peníz linku rozlítat... Třeba to vyjde nakonec tak, že současná představa o výše dotace bude příliš malá a nikdo se nepřihlásí, ale pokud budou chtít aerolinkám předepisovat destinace a frekvence rotací - tak to že se nikdo nepřihlásí hrozí podle mne mnohem víc...
a) Dotace ve smyslu "dotace" je dost složitá na provedení v souladu s pravidly EU, nějak by to snad šlo, ale chtělo by to koule jak v Ostravě, což je ale kapitola sama pro sebe...
b) Zakládání společných podniků se soukromníkem (který je v tom podniku většinovým vlastníkem) je cesta, která byla podle vyjádření JMK i schválená EK
c) Které destinace budou fungovat a které ne, uvidíme, taky mám o lecčem pochybnosti...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 350
- Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
xvick píše:Tak tu máme další kapitolu příběhu BRQ ...
http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... ravia-GSA/
Příběh nekončí.. no jsem zvědav.. aspoň by mohli uspat ty stránky BlueAir Moravia.
Re: Brno - Tuřany
Letiště Brno očekává brzké přivedení dopravců na nové linky
27.04.2018
Brno 27. dubna (ČTK) - Zástupci firmy Letiště Brno, která má v pronájmu brněnské letiště od Jihomoravského kraje, očekávají, že se v nejbližších letech konečně podaří přivést dopravce, který zajistí spojení Brna s dalšími městy v Evropě a po více než deseti letech se podaří výrazněji zvýšit počet odbavených pasažérů. Ten se pohyboval v uplynulém desetiletí obvykle mezi 400.000 a 550.000 a kolísá. Předseda představenstva Milan Kratina ČTK řekl, že se intenzivně jedná o linkách, které by začaly létat v příštím roce.
"Linky ještě pro letošek jsou velká výzva, protože není moc dopravců, kteří by měli volnou kapacitu a byli ochotni ji přesměrovat do Brna ještě letos," uvedl Kratina. Na přelomu roku se sice předpokládalo, že nové linky začnou být v provozu od letošního letního letového řádu, avšak jednání s rumunským dopravcem byla neúspěšná. Za pozitivní pro budoucnost označil dohodu s Jihomoravským krajem a Brnem, protože samosprávy jsou ochotné nové linky podporovat a mají o ně zájem.
Brno má nevýhodu v tom, že leží v poměrně blízkém dosahu letišť v Praze, Vídni a Bratislavě, která jsou ve svých státech těmi hlavními. "Jsou to naši konkurenti a jako jiná regionální letiště se s nimi nemůžeme nikdy srovnávat. Do primárních letišť dopravci chtějí za každou cenu, do regionálních jen v případě, že se jim vytvoří vhodné podmínky," vysvětlil Kratina.
Právě kvůli podmínkám někteří dopravci v Brně skončili, ačkoliv letadla létala dobře vytížená a přinášela zisk. "Dopravce potřeboval volnou kapacitu letadla tam, kde bude létat třeba s více prázdnými sedačkami, ale díky dotacím nakonec dostane víc," vysvětlil Kratina.
Strategií letiště je nejen dostat linky z Brna na velká uzlová letiště, ale slibuje si přínos i od spolupráce těch letišť v okolních státech, která nejsou v hlavních městech. Potenciál Brna a okolního regionu je podle něj slušný co do počtu obyvatel i co do ekonomické výkonnosti. "Pokud budou létat dopravci do zajímavých destinací za dostupnou cenu, lze očekávat, že lidé letadla využijí," řekl Kratina.
Letiště, které v sobotu oslaví 60 let od zahájení civilní dopravy, mnozí v současnosti kvůli útlumu pravidelné dopravy vnímají jako centrum charterových letů, odkud se létá na dovolenou. Celoročně se tyto lety podílejí na celkovém počtu cestujících více než polovinou. "Dokonce se v létě dostáváme na hranici kapacity. Ale pokud by bylo potřeba, uděláme vše pro její zvýšení. Primární je pro nás sice rozvoj pravidelné dopravy, ale snažíme se růst ve všech segmentech," řekl Kratina.
Brno obsluhuje i nákladní lety, pětkrát týdně létá pravidelná linka a zvyšuje se zájem o jednorázové lety vzhledem k růstu ekonomiky. Nejrychlejším tempem roste na letišti počet vzletů, do kterých se počítají veškerá letadla. "Jedná se o nabídku služeb a zázemí zejména pro podnikatele a jejich letadla. Aktuálně reagujeme na poptávku v této oblasti. V rozvoji služeb tímto směrem vidíme do budoucna velký potenciál," řekl Kratina.
Zdroj: ČTK, Letiště Brno
27.04.2018
Brno 27. dubna (ČTK) - Zástupci firmy Letiště Brno, která má v pronájmu brněnské letiště od Jihomoravského kraje, očekávají, že se v nejbližších letech konečně podaří přivést dopravce, který zajistí spojení Brna s dalšími městy v Evropě a po více než deseti letech se podaří výrazněji zvýšit počet odbavených pasažérů. Ten se pohyboval v uplynulém desetiletí obvykle mezi 400.000 a 550.000 a kolísá. Předseda představenstva Milan Kratina ČTK řekl, že se intenzivně jedná o linkách, které by začaly létat v příštím roce.
"Linky ještě pro letošek jsou velká výzva, protože není moc dopravců, kteří by měli volnou kapacitu a byli ochotni ji přesměrovat do Brna ještě letos," uvedl Kratina. Na přelomu roku se sice předpokládalo, že nové linky začnou být v provozu od letošního letního letového řádu, avšak jednání s rumunským dopravcem byla neúspěšná. Za pozitivní pro budoucnost označil dohodu s Jihomoravským krajem a Brnem, protože samosprávy jsou ochotné nové linky podporovat a mají o ně zájem.
Brno má nevýhodu v tom, že leží v poměrně blízkém dosahu letišť v Praze, Vídni a Bratislavě, která jsou ve svých státech těmi hlavními. "Jsou to naši konkurenti a jako jiná regionální letiště se s nimi nemůžeme nikdy srovnávat. Do primárních letišť dopravci chtějí za každou cenu, do regionálních jen v případě, že se jim vytvoří vhodné podmínky," vysvětlil Kratina.
Právě kvůli podmínkám někteří dopravci v Brně skončili, ačkoliv letadla létala dobře vytížená a přinášela zisk. "Dopravce potřeboval volnou kapacitu letadla tam, kde bude létat třeba s více prázdnými sedačkami, ale díky dotacím nakonec dostane víc," vysvětlil Kratina.
Strategií letiště je nejen dostat linky z Brna na velká uzlová letiště, ale slibuje si přínos i od spolupráce těch letišť v okolních státech, která nejsou v hlavních městech. Potenciál Brna a okolního regionu je podle něj slušný co do počtu obyvatel i co do ekonomické výkonnosti. "Pokud budou létat dopravci do zajímavých destinací za dostupnou cenu, lze očekávat, že lidé letadla využijí," řekl Kratina.
Letiště, které v sobotu oslaví 60 let od zahájení civilní dopravy, mnozí v současnosti kvůli útlumu pravidelné dopravy vnímají jako centrum charterových letů, odkud se létá na dovolenou. Celoročně se tyto lety podílejí na celkovém počtu cestujících více než polovinou. "Dokonce se v létě dostáváme na hranici kapacity. Ale pokud by bylo potřeba, uděláme vše pro její zvýšení. Primární je pro nás sice rozvoj pravidelné dopravy, ale snažíme se růst ve všech segmentech," řekl Kratina.
Brno obsluhuje i nákladní lety, pětkrát týdně létá pravidelná linka a zvyšuje se zájem o jednorázové lety vzhledem k růstu ekonomiky. Nejrychlejším tempem roste na letišti počet vzletů, do kterých se počítají veškerá letadla. "Jedná se o nabídku služeb a zázemí zejména pro podnikatele a jejich letadla. Aktuálně reagujeme na poptávku v této oblasti. V rozvoji služeb tímto směrem vidíme do budoucna velký potenciál," řekl Kratina.
Zdroj: ČTK, Letiště Brno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
ajax07 píše:Potenciál Brna a okolního regionu je podle něj slušný co do počtu obyvatel i co do ekonomické výkonnosti. "Pokud budou létat dopravci do zajímavých destinací za dostupnou cenu, lze očekávat, že lidé letadla využijí," řekl Kratina.
Panečku to je ekonomická analýza jak víno! Vidím že letiště je po všech stránkách v dobrých rukou a na dobré cestě
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Protože JVOJ měl se snížením rušivosti linky BMI v letním plánu pravdu (za poslední cca 1,5měsíce podle mého pozorování byly zrušeny "jen" 2 rotace) - odhodlal jsem se a booknul testovací let v červnu. Do karet BMI a BRQ teď hraje oprava mostu na I/52 na Nových Mlýnech od 5.5. která potrvá minimálně rok... (zdroj: https://brno.idnes.cz/most-nove-mlyny-t ... pravy_krut )
Pro neznalé místních poměrů - mezi Brnem a Vídní je dálnice, ale ne všude. V Rakousku chybí jen 6km a staví se obchvat Drasenhofenu, v Česku chybí polovina trasy, takže běžně permanentní kolona aut v Mikulově a mezi Mikulovem a Pohořelicemi. No a od soboty je v nejužším místě semafor a jezdí se kyvadlově. To způsobilo v sobotu 6km kolonu. V normální pracovní dny nechci vědět jak dlouhé zdržení bude. Takže na VIE buď jinudy (přes Blavu ? - protože Břeclav i Znojmo samy obchvaty města nemají) nebo zase lítat s BMI z BRQ ??? ...
Pro neznalé místních poměrů - mezi Brnem a Vídní je dálnice, ale ne všude. V Rakousku chybí jen 6km a staví se obchvat Drasenhofenu, v Česku chybí polovina trasy, takže běžně permanentní kolona aut v Mikulově a mezi Mikulovem a Pohořelicemi. No a od soboty je v nejužším místě semafor a jezdí se kyvadlově. To způsobilo v sobotu 6km kolonu. V normální pracovní dny nechci vědět jak dlouhé zdržení bude. Takže na VIE buď jinudy (přes Blavu ? - protože Břeclav i Znojmo samy obchvaty města nemají) nebo zase lítat s BMI z BRQ ??? ...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše:Protože JVOJ měl se snížením rušivosti linky BMI v letním plánu pravdu (za poslední cca 1,5měsíce podle mého pozorování byly zrušeny "jen" 2 rotace) - odhodlal jsem se a booknul testovací let v červnu. Do karet BMI a BRQ teď hraje oprava mostu na I/52 na Nových Mlýnech od 5.5. která potrvá minimálně rok... (zdroj: https://brno.idnes.cz/most-nove-mlyny-t ... pravy_krut )
Pro neznalé místních poměrů - mezi Brnem a Vídní je dálnice, ale ne všude. V Rakousku chybí jen 6km a staví se obchvat Drasenhofenu, v Česku chybí polovina trasy, takže běžně permanentní kolona aut v Mikulově a mezi Mikulovem a Pohořelicemi. No a od soboty je v nejužším místě semafor a jezdí se kyvadlově. To způsobilo v sobotu 6km kolonu. V normální pracovní dny nechci vědět jak dlouhé zdržení bude. Takže na VIE buď jinudy (přes Blavu ? - protože Břeclav i Znojmo samy obchvaty města nemají) nebo zase lítat s BMI z BRQ ??? ...
Náhradou za delší cestu do VIE kvůli opravě mostu na Nových Mlýnech budiž delší cesta na BRQ kvůli opravě mostu na příjezdu k letišti Přes léto to bude peklo, plánujte příjezd na letiště tak o půl hodiny dřív než byste normálně plánovali ( během dopravních špiček možná i víc). Už teď se v době před příletem Ryanairu z Londýna tvoří u semaforu kolony až za zatáčku, jaké to asi bude, když přiletí 4 letadla po sobě...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše:Protože JVOJ měl se snížením rušivosti linky BMI v letním plánu pravdu (za poslední cca 1,5měsíce podle mého pozorování byly zrušeny "jen" 2 rotace) - odhodlal jsem se a booknul testovací let v červnu. Do karet BMI a BRQ teď hraje oprava mostu na I/52 na Nových Mlýnech od 5.5. která potrvá minimálně rok... (zdroj: https://brno.idnes.cz/most-nove-mlyny-t ... pravy_krut )
Pro neznalé místních poměrů - mezi Brnem a Vídní je dálnice, ale ne všude. V Rakousku chybí jen 6km a staví se obchvat Drasenhofenu, v Česku chybí polovina trasy, takže běžně permanentní kolona aut v Mikulově a mezi Mikulovem a Pohořelicemi. No a od soboty je v nejužším místě semafor a jezdí se kyvadlově. To způsobilo v sobotu 6km kolonu. V normální pracovní dny nechci vědět jak dlouhé zdržení bude. Takže na VIE buď jinudy (přes Blavu ? - protože Břeclav i Znojmo samy obchvaty města nemají) nebo zase lítat s BMI z BRQ ??? ...
Díky za toto info, jedu na začátku srpna z Brna na Schwechat a váhal jsem mezi spolehlivostí silniční dopravy vs.vlak a vidím, že je to jasné...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Já už jsem nad Brnem (a Ostravou) zlomil hůl.
Cestuju teď každej týden z Olomouce do Frankfurtu. Ani jednou jsem ještě neletěl z Brna nebo Ostravy. Důvod je jednoduchej: časově by to vyšlo stejně jak když jedu vlakem do Prahy nebo Vídně a odtamtud letím přímo. A cenově jsem vždycky mezi 120€ (3 týdny předem) až 250€ (last minute). Z Brna/Ostravy je to 300-450€ a to nedokážu před klientem, kterej to platí, ospravedlnit.
Teď jsem jel vlakem do Prahy a v Pardubicích si uvědomil že to je od Olmu (i Prahy) hodinku cesty a vlaky jedou každých 15-30 minut. Tak jsem hned koupil Alicante a možná nakonec Pardubky budou vítězem tohodle pomyslnýho souboje regionálních letišť Jsou na páteřní žel. trati do Prahy, takže dokážou obsloužit vlastně celou Moravu.
Jinak lehký offtopic: v Praze zrušili mikrobusy Leo z nádraží na letiště, takže Praha opět nemá žádnou seriózní dopravu. Zkusil jsem v poslední době AirPort Express i Metro na Veleslavín + 119 a obojí je úplně směšně na h***o, takže od příštího týdne chci začít lítat z Vídně (=z Hbf jede Railjet na letiště nějakých 15 minut).
Cestuju teď každej týden z Olomouce do Frankfurtu. Ani jednou jsem ještě neletěl z Brna nebo Ostravy. Důvod je jednoduchej: časově by to vyšlo stejně jak když jedu vlakem do Prahy nebo Vídně a odtamtud letím přímo. A cenově jsem vždycky mezi 120€ (3 týdny předem) až 250€ (last minute). Z Brna/Ostravy je to 300-450€ a to nedokážu před klientem, kterej to platí, ospravedlnit.
Teď jsem jel vlakem do Prahy a v Pardubicích si uvědomil že to je od Olmu (i Prahy) hodinku cesty a vlaky jedou každých 15-30 minut. Tak jsem hned koupil Alicante a možná nakonec Pardubky budou vítězem tohodle pomyslnýho souboje regionálních letišť Jsou na páteřní žel. trati do Prahy, takže dokážou obsloužit vlastně celou Moravu.
Jinak lehký offtopic: v Praze zrušili mikrobusy Leo z nádraží na letiště, takže Praha opět nemá žádnou seriózní dopravu. Zkusil jsem v poslední době AirPort Express i Metro na Veleslavín + 119 a obojí je úplně směšně na h***o, takže od příštího týdne chci začít lítat z Vídně (=z Hbf jede Railjet na letiště nějakých 15 minut).
Naposledy upravil(a) pepa007 dne 08. 05. 2018, 12:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
pepa007 píše:...od příštího týdne chci začít lítat z Vídně (=z Hbf jede Railjet na letiště nějakých 15 minut).
Jen pro info - kdyby Ti to nedej Bože náhodou ulítlo: z Wien Hbf ti jezdí na druhou stranu co dvě hodiny přímý ICE do Frakfurtu - ow za 150 EUR nebo koupené dlouho v předstihu i za 40 EUR (+další sleva možná s BahnCard nebo Vorteilscard). Sice jízdní doba je mezi Vídní a Frankfurtem je 06h 20min - ale pro mne je toto momentálně nejlepší volba vzhledem k poměru pohodlí/cena/čas/nervy že mi něco uletí (zruší)... Aspoň do té doby, kdy někdo pochopí, že pro cesty z Moravy do Německa zatím většina cesťáků raději volí přímou cestu 6-8 hodin v autě než námi popisovaná krkolomná spojení... Jinak jako další backup cesty - mezi Norimberkem a Prahou jezdí překvapivě často autobusy - DB busy, Flixbusy a nějaký ten žluťák...
@JVOJ: mrkni na provoz dle google maps - ta kolona na I/52 dnes (svátek) vede od Novomlýnské hráze až ke konci D52... Podle mapy je to dnes asi největší problém v plynulosti provozu v ČR... Kam se hrabe D1 nebo mini-kyvadlo k letišti na BRQ - tam jezdí tak málo aut, že to google maps neumí ani detekovat...
Re: Brno - Tuřany
Aktuálně z Brna.......
https://www.novinky.cz/ekonomika/471774 ... linky.html
https://www.novinky.cz/ekonomika/471774 ... linky.html
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
dnešní polední rotace BMI - zrušeno...