Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

No zas sme pri "inteligentnej" diskusii, tak to zopakujem tisici krat: plnost linky je ti prd platna, ked nemas ziskovost. A ak tato linka aj je ziskova, tak Sedlacky mohol vybrat desiatky (mozno stovky) inych liniek, ktore by Air Balticu vynasali ovela viac. Kazdopadne ale, urcite im vykony tej linky nerobia take problemy, ze by im stalo za to rozhadat sa kvoli tomu so Sedlackym (alebo, mozno Sedlacky obetoval svoje manazerske bonusy aby sa zlepsila bilancia tej linky :-) )


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

rXD píše:No zas sme pri "inteligentnej" diskusii, tak to zopakujem tisici krat: plnost linky je ti prd platna, ked nemas ziskovost. A ak tato linka aj je ziskova, tak Sedlacky mohol vybrat desiatky (mozno stovky) inych liniek, ktore by Air Balticu vynasali ovela viac. Kazdopadne ale, urcite im vykony tej linky nerobia take problemy, ze by im stalo za to rozhadat sa kvoli tomu so Sedlackym (alebo, mozno Sedlacky obetoval svoje manazerske bonusy aby sa zlepsila bilancia tej linky :-) )


a ty mas samozrejme interne informacie o tom, ze tato linka ziskova vobec nie je, ze ano :crazy:

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

rXD píše:No zas sme pri "inteligentnej" diskusii, tak to zopakujem tisici krat: plnost linky je ti prd platna, ked nemas ziskovost. A ak tato linka aj je ziskova, tak Sedlacky mohol vybrat desiatky (mozno stovky) inych liniek, ktore by Air Balticu vynasali ovela viac. Kazdopadne ale, urcite im vykony tej linky nerobia take problemy, ze by im stalo za to rozhadat sa kvoli tomu so Sedlackym (alebo, mozno Sedlacky obetoval svoje manazerske bonusy aby sa zlepsila bilancia tej linky :-) )

Ty si ozaj blázon ..keby boli desiatky alebo dokonca stovky liniek ktoré by boli ziskové tak by ich airBaltic už dávno lietal......nemyslíš ?
A hlavne by má zaujímal zdroj odkiaľ vieš že linka do Popradu není zisková ?
90 % pax tvoria lyžiari ktorí si doplácajú nie len za batožinu ale aj za lyže + linka má veľmi dobrú obsadenosť a priemerná cena letenky je tiež dosť vysoká ....Keď táto linka není zisková tak potom už asi žiadna ...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

hoši no tak - pravda bude někde mezi Váma... Matně si vzpomínám v ekonomii na náklady na odchod a náklady na vstup - no a pokud je toto vyšší než odhadovaný rozdíl v ziskovosti, tak aerolinky lítají dál to co je zavedeno než by šli do nového experimentu byť s možná vyšším provozním ziskem. Ono taky pár let trvá než si zákazníci na existenci nového spojení zvyknou, že... rXD bude mít pravdu, že u některé aerolinky na zavedení linky mohou hrát i roli konkrétní osobní vazby, individuální osobní představy u jiné strohá analýza velkých dat. Respektive mix obojího. Jinak mi rozlítání malých měst typu Debrecín opravdu nejde do hlavy...

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Marty-t píše:hoši no tak - pravda bude někde mezi Váma... Matně si vzpomínám v ekonomii na náklady na odchod a náklady na vstup - no a pokud je toto vyšší než odhadovaný rozdíl v ziskovosti, tak aerolinky lítají dál to co je zavedeno než by šli do nového experimentu byť s možná vyšším provozním ziskem. Ono taky pár let trvá než si zákazníci na existenci nového spojení zvyknou, že... rXD bude mít pravdu, že u některé aerolinky na zavedení linky mohou hrát i roli konkrétní osobní vazby, individuální osobní představy u jiné strohá analýza velkých dat. Respektive mix obojího. Jinak mi rozlítání malých měst typu Debrecín opravdu nejde do hlavy...


Až na to že Martin Sedlacky nema žiadne osobne vazby k Popradu Je rodak z Vranova nad Toplou Tu ide hlavne o to že Vysoke Tatry su oblubenou zimnou dovolenkovou destinaciou lyžiarov z Pobaltskych krajin to je hlavny dovod prečo do Popradu airBaltic lieta, keby išlo o osobne vazby tak by lietali do KSC......


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

No sme hodne od temy, takze len na upresnenie: AirBaltic do Kosic lieta v codeshare s CSA (predtym ho mal s Austrianom). No a ked si fakt myslite, ze Air Baltic by lietal do Popradu aj bez Sedlackeho, ja vam to brat nebudem.
Tu ale dolezitejsie bolo, ze preco nema Brno velmi sancu voci BTS, a to je statna dotacna politika Slovenska (ktora dotuje stratove BTS aj TAT, ked uz sme pri tom) v porovnani s regionalnym financovanim Brna.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

rXD píše:No sme hodne od temy, takze len na upresnenie: AirBaltic do Kosic lieta v codeshare s CSA (predtym ho mal s Austrianom). No a ked si fakt myslite, ze Air Baltic by lietal do Popradu aj bez Sedlackeho, ja vam to brat nebudem.
Tu ale dolezitejsie bolo, ze preco nema Brno velmi sancu voci BTS, a to je statna dotacna politika Slovenska (ktora dotuje stratove BTS aj TAT, ked uz sme pri tom) v porovnani s regionalnym financovanim Brna.


.. I malé dítě (na rozdíl od tebe), že hlavní města států mají z mnoha důvodů vyjímečné postavení a pokud fungují jak mají, tak z nich profituje celý stát. Takže klidně bojuj za Košice celý život, ale dokud se nestanou hlavním městem, je to marný, je to marný....Brno a Blava mají díky blízkosti Vídně téměř stejně špatnou polohu, ale z logických důvodů podporu dostane Blava. Sice do Blavy lítají většinou jen LC, protože dotace (což je z principu špatné), ale opět díky blízkosti Vídně se jiné smyslyplné řešení nenabízí. Jedině, že by na Slovensku bývalí bratři opět založili další z řady "vlajkových dopravců", abychom se mohli sázet, jestli přežije další zimu..A jinak naprosto chápu, že případná podpora míří i do Tater, na rozdíl od Košic mají totiž co turistům nabídnout.

Takže slovy klasika:
Můžeš nesouhlasit, můžeš i protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat :lol:

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

To hovoris o tych zakomplexovanych skorumpovanych mikrostatikoch balkanskeho typu, kde kazde mesto musi byt hlavnym mestom, lebo proste dvaja zlodeji na jednom smetisku sa nedohodnu? Pozri sa kdekolvek inde, a taku volovinu, ze stat musi dotovat stratove letisko hlavneho mesta nemozes vypustit z ust. No a vedla si este aj ked sa pozries len na vychodnu europu - ukaz mi ine letisko hlavneho mesta, okrem BTS, ktore na seba nevie zarobit a paraziti na dotaciach - cize na peniazoch, ktore v normalnych statoch idu na rozvoj zaostavajucich regionov. Praveze vo vsetkych ostatnych statoch letisko hlavneho mesta zaraba, a ked, tak sa z toho dotuju regionalne. Len v blavastane naopak.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

rXD píše:To hovoris o tych zakomplexovanych skorumpovanych mikrostatikoch balkanskeho typu, kde kazde mesto musi byt hlavnym mestom, lebo proste dvaja zlodeji na jednom smetisku sa nedohodnu? Pozri sa kdekolvek inde, a taku volovinu, ze stat musi dotovat stratove letisko hlavneho mesta nemozes vypustit z ust. No a vedla si este aj ked sa pozries len na vychodnu europu - ukaz mi ine letisko hlavneho mesta, okrem BTS, ktore na seba nevie zarobit a paraziti na dotaciach. Praveze vo vsetkych ostatnych statoch letisko hlavneho mesta zaraba, a ked, tak sa z toho dotuju regionalne. Len v blavastane naopak.

Tos dost p****l. Kdysi tu byl ve střední Evropě sice poměrně malý, ale alespoň patnáctimilionový stát. Pak se v jeho východní části politici balkánského typu rozhodli zahrát na národnostní strunu a vznikly dva státy, z toho jeden o sedmimístném počtu obyvatel, což je stejný počet číslic, jako mají ty tebou zmiňované balkánské mikrostáty. Takže zrovna ty bys měl držet hubu.
A ukaž nám jiné hlavní město, které leží 40 km vzdušnou čarou od výborně obsluhovaného letiště hlavního města jiného státu. Jestli ti toto nedochází, tak je jakákoli diskuze s tebou marná.

Tento příspěvek nebyl určen proti jakémukoli jinému obyvateli bývalého Československa, než je rXD. Děkuji za pochopení a držme dále při sobě.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
rXD píše:To hovoris o tych zakomplexovanych skorumpovanych mikrostatikoch balkanskeho typu, kde kazde mesto musi byt hlavnym mestom, lebo proste dvaja zlodeji na jednom smetisku sa nedohodnu? Pozri sa kdekolvek inde, a taku volovinu, ze stat musi dotovat stratove letisko hlavneho mesta nemozes vypustit z ust. No a vedla si este aj ked sa pozries len na vychodnu europu - ukaz mi ine letisko hlavneho mesta, okrem BTS, ktore na seba nevie zarobit a paraziti na dotaciach. Praveze vo vsetkych ostatnych statoch letisko hlavneho mesta zaraba, a ked, tak sa z toho dotuju regionalne. Len v blavastane naopak.

Tos dost p****l. Kdysi tu byl ve střední Evropě sice poměrně malý, ale alespoň patnáctimilionový stát. Pak se v jeho východní části politici balkánského typu rozhodli zahrát na národnostní strunu a vznikly dva státy, z toho jeden o sedmimístném počtu obyvatel, což je stejný počet číslic, jako mají ty tebou zmiňované balkánské mikrostáty. Takže zrovna ty bys měl držet hubu.
A ukaž nám jiné hlavní město, které leží 40 km vzdušnou čarou od výborně obsluhovaného letiště hlavního města jiného státu. Jestli ti toto nedochází, tak je jakákoli diskuze s tebou marná.

Tento příspěvek nebyl určen proti jakémukoli jinému obyvateli bývalého Československa, než je rXD. Děkuji za pochopení a držme dále při sobě.


...já tě naprosto chápu, neb jsem v Blavě studoval,když moji spolužáci a nejen oni začali bláznit, vyčítat nám "Švédom" kde co, takže ač zarytý federalista, milovník toho, co mají na Slovensku skvělé, jsem pochopil, že než opakovat "Jugošku", rozdělění bude lepší cesta. A kdekoliv od rozdělení v cizině ať už pracovně nebo jako turista potkávám bratry Slováky a raději sestry :lol: , většinou automaticky a všem nacionalistům navzdory skončíme u stejného stolu v nějakém zařízení :lol: Akorát s "Anderom" z Košic (rXD) bych asi učinil výjimku :crazy:

PS: Kdyby Československo zůstalo Československem, hlavním městem by byla stále Praha a letiště Ruzyně si na sebe vydělá.Tudíž by se rXD nemusel stale nesmyslně vůči Blavě vymezovat, páč by na tom Košice a Blava byli stejně blbě :lol: Jenže pak by zase rXD a mnozí další vyčítali Čehúňom pragocentrismus :lol: A pak se v tom vyznejte pane doktore :ymdevil:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Petr31 píše:A kdekoliv od rozdělení v cizině ať už pracovně nebo jako turista potkávám bratry Slováky a raději sestry :lol: , většinou automaticky a všem nacionalistům navzdory skončíme u stejného stolu v nějakém zařízení :lol:

Jojo, my tu uprostřed severního Pacifiku také svorně konzumujeme, ať už jsme z Aše nebo z Čierné :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

No jen pro doplnění lekce z historie - se separatismem si vlastně jako úplně první začali Češi, když v Rakousku měli frustraci z rozhodnutí roku 1867 (Rakousko-Uherské vyrovnání) což ovšem byla jen nedokonalá reakce (přeci jen slovanských obyvatel bylo v říši nejvíc) poradců císaře na prohranou bitvu s Pruskem u Sadové a čerstvé vzpomínky na krvavé Uherské povstání roku 1848, které potlačili jen s pomocí vojáků ruského cara... Je jasné, že pokud by nebyla první světová válka a vítězné mocnosti dohody nepotřebovaly potlačit vliv německy mluvících obyvatel ve střední Evropě, tak by před 100 lety asi v centru Evropy žádné Československo ani nevzniklo a zůstal by jen jeden 50 milionový mnohonárodní stát s jasným centrem ve Vídni. No a v Brně bychom si zrovna zoufali, že 3+3 pruhy na dálnici do hlavního města a jediného obřího letiště v okolí přestávají stačit... :-)

Jinak souhlas, v cizině se rádi hlásí Slováci k Čechům a naopak - a je to tak správně.
/offtopic end/

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

Petr31 píše:PS: Kdyby Československo zůstalo Československem, hlavním městem by byla stále Praha a letiště Ruzyně si na sebe vydělá.Tudíž by se rXD nemusel stale nesmyslně vůči Blavě vymezovat, páč by na tom Košice a Blava byli stejně blbě :lol: Jenže pak by zase rXD a mnozí další vyčítali Čehúňom pragocentrismus :lol: A pak se v tom vyznejte pane doktore :ymdevil:


Nie tak celkom. Praveze, ak by ostalo Ceskoslovensko tak by nikto do blavackeho letiska bez spadovej oblasti nenalieval miliony statnych penazi na ukor zvysku Slovenska (PRG sa zivi samo), a teda by sa mohli Kosice s prirodzenou spadovou oblastou normalne rozvijat (tj rychlejsie nez Blava). Takto doplacame v lepsom pripade len dotacie do stratoveho BTS pre Ryanair/AirBerlin atd, v horsom dotacie na rozlietanie nezmyselnych "narodnych" dopravcov, ktori potom napr. z Kosic ani nelietaju (Air Slovakia, ci ktory "podarok" to bol).

No ale, ked motyka vystreli, potom mozno SNS zavedu aj nejaky zmysluplny dotovany spoj BTS-KSC 5x denne za 20EUR. To by im aj EU povolila aj by to malo realny vyznam, minimalne kym sa dostavia dialnica a poriadna zeleznica BA-KE.

No ale, aby sme sa vratili k teme, ak by sa nedotovala Blava, potom by malo aj Brno ovela ferovejsiu sancu na rozvoj lowcost lietania.
Naposledy upravil(a) rXD dne 21. 05. 2018, 13:25, celkem upraveno 1 x.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

rXD píše:No sme hodne od temy, takze len na upresnenie: AirBaltic do Kosic lieta v codeshare s CSA (predtym ho mal s Austrianom).


Keby si aspon vedel o com hovoris.
Odhliadnuc od toho, ci c/s je alebo nie je o tom, ze niekto "lieta" na dane letisko, BT:
:arrow: nema codeshare s CSA
:arrow: nemal "predtym" codeshare s Austrianom
:arrow: ma s oboma interlining. Pripoj do Kosic k letu z Rigy sa da kupit aj s OK via PRG (BT479/OK972) aj s OS via VIE (BT431/OS741)
:idea: a tieto interliney sa daju aj kombinovat s letom do TAT ako openjaw, napriklad RIX-TAT/KSC-VIE-RIX ako som letel vo februari.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Nemec »

Fabo píše:
rXD píše:No sme hodne od temy, takze len na upresnenie: AirBaltic do Kosic lieta v codeshare s CSA (predtym ho mal s Austrianom).


Keby si aspon vedel o com hovoris.
Odhliadnuc od toho, ci c/s je alebo nie je o tom, ze niekto "lieta" na dane letisko, BT:
:arrow: nema codeshare s CSA
:arrow: nemal "predtym" codeshare s Austrianom
:arrow: ma s oboma interlining. Pripoj do Kosic k letu z Rigy sa da kupit aj s OK via PRG (BT479/OK972) aj s OS via VIE (BT431/OS741)
:idea: a tieto interliney sa daju aj kombinovat s letom do TAT ako openjaw, napriklad RIX-TAT/KSC-VIE-RIX ako som letel vo februari.

BT ma codeshare do KSC s OK (BT 5658) ale i tak s tim lita par lidi tydne...


Odpovědět