Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Cesta do Kanady
Kapitoly
1. Brno => Praha
2. Praha => Kodaň => Lisabon
3. Lisabon => Toronto
4. ?
5. ?
Kapitola prvá - Brno => Praha
Kde bolo-tam bolo, dostali sme s frajerkou Pavlou kanadské pracovné víza a rozhodli sa ich aj využiť. Prebehli prípravy, prebehlo plánovanie, prebehli nákupy, ideme do Toronta!
Brno Grand – Praha Anděl
Flixbus 855
Plánovaný: 14:45 – 17:30
Reálny: 14:50 – 17:25
Bývame v Brne už nejaký ten rok, naša prvá cesta vedie ku Grandu. Odtiaľ o 14:45 Flixbusom do Prahy na Anděl s príjazdom o 17:30. Cesta bezproblémová, štandardné zápchy na D1. Po príchode sa stretávame so známymi a presúvame sa do blízkej krčmy. Nielen kvôli príjmu tekutín, ale i kvôli ich výdaju. Každý si dávame zo dve limonády a ľadové čaje, k tomu tvarohové buchtičky plnené jahodami poliate tvarohom, hmm, to nám bude chýbať.
Nasleduje Uber na letisko do Ramady, kde strávime noc, pravdepodobne poslednú v Európe na najbližších pár mesiacov. Táto Ramada bola vybraná schválne z dvoch dôvodov. Prvým je to, že je pri letisku, takže ráno môžeme dlhšie spať. Druhým je to, že Ramada patrí do siete Wyndham, pričom až do 30.6. mali akciu "Za 2 noci vo Wyndhame je jedna zdarma". Podobnú sme využili aj minulý rok, keď sme robili Tour de USA, Wyndham má vo svojom portfóliu veľa lacných motelov, ktoré sme využili. Spať ale k ceste. Check-in bol rýchly, objednávame transfer na 4:40, sprcha a ideme spať, zajtra nás čaká dlhý deň.
Itinerár:
Náklady
Flixbus Brno – Praha: 43,78 CZK pp (kúpené vďaka kupónu zo slevomatu) + 50 CZK pp za batožinu
Uber Praha Anděl – Praha T3: 420 CZK
Ramada Airport Prague: 85 EUR
Kapitoly
1. Brno => Praha
2. Praha => Kodaň => Lisabon
3. Lisabon => Toronto
4. ?
5. ?
Kapitola prvá - Brno => Praha
Kde bolo-tam bolo, dostali sme s frajerkou Pavlou kanadské pracovné víza a rozhodli sa ich aj využiť. Prebehli prípravy, prebehlo plánovanie, prebehli nákupy, ideme do Toronta!
Brno Grand – Praha Anděl
Flixbus 855
Plánovaný: 14:45 – 17:30
Reálny: 14:50 – 17:25
Bývame v Brne už nejaký ten rok, naša prvá cesta vedie ku Grandu. Odtiaľ o 14:45 Flixbusom do Prahy na Anděl s príjazdom o 17:30. Cesta bezproblémová, štandardné zápchy na D1. Po príchode sa stretávame so známymi a presúvame sa do blízkej krčmy. Nielen kvôli príjmu tekutín, ale i kvôli ich výdaju. Každý si dávame zo dve limonády a ľadové čaje, k tomu tvarohové buchtičky plnené jahodami poliate tvarohom, hmm, to nám bude chýbať.
Nasleduje Uber na letisko do Ramady, kde strávime noc, pravdepodobne poslednú v Európe na najbližších pár mesiacov. Táto Ramada bola vybraná schválne z dvoch dôvodov. Prvým je to, že je pri letisku, takže ráno môžeme dlhšie spať. Druhým je to, že Ramada patrí do siete Wyndham, pričom až do 30.6. mali akciu "Za 2 noci vo Wyndhame je jedna zdarma". Podobnú sme využili aj minulý rok, keď sme robili Tour de USA, Wyndham má vo svojom portfóliu veľa lacných motelov, ktoré sme využili. Spať ale k ceste. Check-in bol rýchly, objednávame transfer na 4:40, sprcha a ideme spať, zajtra nás čaká dlhý deň.
Itinerár:
Náklady
Flixbus Brno – Praha: 43,78 CZK pp (kúpené vďaka kupónu zo slevomatu) + 50 CZK pp za batožinu
Uber Praha Anděl – Praha T3: 420 CZK
Ramada Airport Prague: 85 EUR
Naposledy upravil(a) beardie dne 28. 06. 2018, 07:16, celkem upraveno 3 x.
Re: Cesta do Kanady
Kapitola druhá - Praha => Kodaň => Lisabon
Cesta začala nenápadne, už o 3:55 ráno. Po akom-takom prebudení sme sa umyli a presunuli na recepciu, kde sme odovzdali kľúče a vydali sa k transferu vo forme malej dodávky, ktorý nás už netrpezlivo čakal. Presun bol rýchly, behom pár minút (o 4:55) sme sa už nachádzali vo vysvietenej hale Terminálu 2. To sme ale ešte nevedeli, že check-in začne až o 5:10.
Po postávaní sa naše telá vydali k prepážke (myseľ stále spala), kde nastal prvý problém. Ževraj môžeme mať maximálne 24,9 kila na kufor, my sme to prekročili o 1/2 až 3/4 kila každý. Nastalo teda prebaľovanie, nakoniec sme sa do limitu vošli. Kufre nás teda opustili a my sme sa vydali smer bezpečnostná kontrola. Tá bola rýchla, teda až na to, že Pavla mala opäť problémy s drogistickým tovarom. Pán bezpečák sa tváril, že tých 125 ml nie je viac ako 100ml limit, a nakoniec ju pustil. Pohoda, jazz. Smerovali sme do salónika, kde sme si dali rýchle raňajky. Ja zdarma, Pavla tiež zdarma na moju Priority Pass kartu. Ale len tak jemne, veď vieme, že neskôr sa budeme napchávať, a okrem toho, bolo 5:30 ráno a to veľmi nechutí.
Praha (PRG) - Kodaň (CPH)
OK504; ATR72 OK-MFT; 15AC
Plánovaný: 07:10-08:30
Reálny: 07:26-08:54
Doba letu: 1:28 h
Na bráne sme boli načas, aj do busu sme sa dostali medzi prvými, len aby sme následne asi 30 minút čakali na opozdilcov. Náš pôvodný let mal byť operovaný Airbusom A321, neskôr to zmenili na A319 a asi týždeň pred letom na 2 vrtuláky. Prvý (náš) s odletom o 7:10, druhý o 5 minút neskôr. Samozrejme, druhý bol prvý, ako na odlete, tak aj na prílete.
V Kodani sme mali na prestup viac ako 3 hodiny, kufre museli byť odbavené znova. Čakali sme len pár minút, prišli bez problémov. Po presune do verejnej časti som sa podujal hľadať miesto, kde bude check-in Tap Portugal. Na displejoch bol síce náš let ukázaný, ale bez čísla prepážky. Nakoniec po 30min prestoji nastal presun do vedľajšieho terminálu T2, ktorý je ale spojený s T3, kam sme prileteli. Tam sme čakali, kým všetko pre Portugalcov nachystajú a mohli ísť odbaviť batožinu. Slečne sa nepozdávalo, že stojíme v rade pre biznis zákazníkov, po mojom potvrdení sa ale upokojila a o pár minút sme boli pozvaní o meter bližšie. To sme ale ešte netušili, že by bolo lepšie zostať v rade pre "socky". Totiž, na biznis prepážke sa zaúčala nová výpomoc. Nemám nič proti, ale asi by bolo vhodné, keby bola pri economy prepážke, predsalen, Business má byť rýchla, efektívna a hlavne bezproblémová. No nevadí, po asi 20 minútach zvládla naše 4 kufre odbaviť a po uistení, že môžeme využiť prednostnú "Fastlane" bezpečnostnú frontu sme vyrazili smer neverejná časť. Opäť nastal problém s Pavlinými drogériami, tete na kontrole sa zdal jej sáčok s tekutinami príliš plný a ja som nemal chuť sa hneď ráno hádať nad litrovým limitom na osobu. Vyriešili sme to jednoducho, čo nevošlo do prideleného menšieho vrecúška, to som hodil k sebe. Inak bola kontrola rýchla a efektívna.
Nasledoval opäť salónik, podávalo sa jedlo síce studené, ale vyhovujúce. Vzhľadom na aktuálny čas okolo 11:00, najedli sme sa tak akurát, aby sme prežili pár najbližších desiatok minút. Taktiež sme si ako kvalitní notorici (zdravím bruma) pripili už pred obedom, obligátnym štamprlíkom Bailey'su.
Ani nie po hodine sme sa vybrali k našej bráne. Letisko je kompaktné a prehľadné, nebol problém. O pár minút neskôr začal boarding, vzhľadom na naše letenky sme mali prednosť, teda až na matky s deťmi.
Kodaň (CPH) - Lisabon (LIS)
TP757; A320 CS-TNR; 1AC
Plánovaný - 12:20-15:50
Reálny - 12:53-15:50
Doba letu: 3:57 h
Po hodine od odletu bol servírovaný obed, na výber štandard kura alebo cestoviny. Pekné viacchodové menu, i s dezertom. Skúsil som otestovať i "šampanské", keďže ho už ktosi za nami rozkázal otvoriť, ale bolo tak suché, že sa sypalo dole krkom, ehh. Let bol vzhľadom na vzdialenosť až príliš dlhý, ani veru neviem prečo.
Po prílete do Lisabonu sme sa hneď presunuli do salónika. Jedlo od výmyslu sveta, teplé, studené, sladké, slané. Nápojov tiež, ale zostali sme s nealkom.
Pri vstupe nám doporučili ísť k bráne hodinu pred odletom, resp. pol hodinu pred časom napísaným na letenke, keďže sa musí prejsť aj cez pasovú kontrolu. Realita bola taká, že pasová kontrola zabrala asi 6 sekúnd vďaka automatickým bránam, ktorých bolo osem a ľudí z tohto počtu polovica. Nevadí, nabudúce budeme vedieť, aspoň sme sa neprežrávali.
Cesta začala nenápadne, už o 3:55 ráno. Po akom-takom prebudení sme sa umyli a presunuli na recepciu, kde sme odovzdali kľúče a vydali sa k transferu vo forme malej dodávky, ktorý nás už netrpezlivo čakal. Presun bol rýchly, behom pár minút (o 4:55) sme sa už nachádzali vo vysvietenej hale Terminálu 2. To sme ale ešte nevedeli, že check-in začne až o 5:10.
Po postávaní sa naše telá vydali k prepážke (myseľ stále spala), kde nastal prvý problém. Ževraj môžeme mať maximálne 24,9 kila na kufor, my sme to prekročili o 1/2 až 3/4 kila každý. Nastalo teda prebaľovanie, nakoniec sme sa do limitu vošli. Kufre nás teda opustili a my sme sa vydali smer bezpečnostná kontrola. Tá bola rýchla, teda až na to, že Pavla mala opäť problémy s drogistickým tovarom. Pán bezpečák sa tváril, že tých 125 ml nie je viac ako 100ml limit, a nakoniec ju pustil. Pohoda, jazz. Smerovali sme do salónika, kde sme si dali rýchle raňajky. Ja zdarma, Pavla tiež zdarma na moju Priority Pass kartu. Ale len tak jemne, veď vieme, že neskôr sa budeme napchávať, a okrem toho, bolo 5:30 ráno a to veľmi nechutí.
Praha (PRG) - Kodaň (CPH)
OK504; ATR72 OK-MFT; 15AC
Plánovaný: 07:10-08:30
Reálny: 07:26-08:54
Doba letu: 1:28 h
Na bráne sme boli načas, aj do busu sme sa dostali medzi prvými, len aby sme následne asi 30 minút čakali na opozdilcov. Náš pôvodný let mal byť operovaný Airbusom A321, neskôr to zmenili na A319 a asi týždeň pred letom na 2 vrtuláky. Prvý (náš) s odletom o 7:10, druhý o 5 minút neskôr. Samozrejme, druhý bol prvý, ako na odlete, tak aj na prílete.
V Kodani sme mali na prestup viac ako 3 hodiny, kufre museli byť odbavené znova. Čakali sme len pár minút, prišli bez problémov. Po presune do verejnej časti som sa podujal hľadať miesto, kde bude check-in Tap Portugal. Na displejoch bol síce náš let ukázaný, ale bez čísla prepážky. Nakoniec po 30min prestoji nastal presun do vedľajšieho terminálu T2, ktorý je ale spojený s T3, kam sme prileteli. Tam sme čakali, kým všetko pre Portugalcov nachystajú a mohli ísť odbaviť batožinu. Slečne sa nepozdávalo, že stojíme v rade pre biznis zákazníkov, po mojom potvrdení sa ale upokojila a o pár minút sme boli pozvaní o meter bližšie. To sme ale ešte netušili, že by bolo lepšie zostať v rade pre "socky". Totiž, na biznis prepážke sa zaúčala nová výpomoc. Nemám nič proti, ale asi by bolo vhodné, keby bola pri economy prepážke, predsalen, Business má byť rýchla, efektívna a hlavne bezproblémová. No nevadí, po asi 20 minútach zvládla naše 4 kufre odbaviť a po uistení, že môžeme využiť prednostnú "Fastlane" bezpečnostnú frontu sme vyrazili smer neverejná časť. Opäť nastal problém s Pavlinými drogériami, tete na kontrole sa zdal jej sáčok s tekutinami príliš plný a ja som nemal chuť sa hneď ráno hádať nad litrovým limitom na osobu. Vyriešili sme to jednoducho, čo nevošlo do prideleného menšieho vrecúška, to som hodil k sebe. Inak bola kontrola rýchla a efektívna.
Nasledoval opäť salónik, podávalo sa jedlo síce studené, ale vyhovujúce. Vzhľadom na aktuálny čas okolo 11:00, najedli sme sa tak akurát, aby sme prežili pár najbližších desiatok minút. Taktiež sme si ako kvalitní notorici (zdravím bruma) pripili už pred obedom, obligátnym štamprlíkom Bailey'su.
Ani nie po hodine sme sa vybrali k našej bráne. Letisko je kompaktné a prehľadné, nebol problém. O pár minút neskôr začal boarding, vzhľadom na naše letenky sme mali prednosť, teda až na matky s deťmi.
Kodaň (CPH) - Lisabon (LIS)
TP757; A320 CS-TNR; 1AC
Plánovaný - 12:20-15:50
Reálny - 12:53-15:50
Doba letu: 3:57 h
Po hodine od odletu bol servírovaný obed, na výber štandard kura alebo cestoviny. Pekné viacchodové menu, i s dezertom. Skúsil som otestovať i "šampanské", keďže ho už ktosi za nami rozkázal otvoriť, ale bolo tak suché, že sa sypalo dole krkom, ehh. Let bol vzhľadom na vzdialenosť až príliš dlhý, ani veru neviem prečo.
Po prílete do Lisabonu sme sa hneď presunuli do salónika. Jedlo od výmyslu sveta, teplé, studené, sladké, slané. Nápojov tiež, ale zostali sme s nealkom.
Pri vstupe nám doporučili ísť k bráne hodinu pred odletom, resp. pol hodinu pred časom napísaným na letenke, keďže sa musí prejsť aj cez pasovú kontrolu. Realita bola taká, že pasová kontrola zabrala asi 6 sekúnd vďaka automatickým bránam, ktorých bolo osem a ľudí z tohto počtu polovica. Nevadí, nabudúce budeme vedieť, aspoň sme sa neprežrávali.
Naposledy upravil(a) beardie dne 28. 06. 2018, 19:10, celkem upraveno 6 x.
Re: Cesta do Kanady
Kapitola tretia - Lisabon => Toronto
Lisabon (LIS) - Toronto (YYZ)
TP259; A332 CS-TOG; 4AB
Plánovaný - 18:20-21:35
Reálny - 18:48-21:30
Doba letu: 7:42 h
Už pri príchode k bráne som vedel, že niečo nesedí. To lietadlo je predsa nejaké malé... Pôvodne to mal byť Airbus A333, ale na poslednú chvíľu zmenili typ na A332. Rozdiel v jednom čísle, to by až taký problém nebol, ale všetky veľké majú novú business class, zato malé majú novú len v niektorých. Pri začiatku boardingu sme opäť šli medzi prvými, ešte od nás vyžadovali potvrdenie, že máme ETA (víza), ukázali sme im teda pracovné povolenie a to stačilo. Po príchode na palubu žiadne prekvapenie nenastalo, bola to stará biznis kabína. Bál som sa, že to bude zlé, ale nakoniec to až tak veľmi nevadilo. Bol to denný let, kedy sa neočakáva, že bude človek veľa spať, takže rozložiteľné síce do roviny, ale nie vodorovne. Nevadilo to, podobným typom sme leteli aj na Havaj a dalo sa v nich aj vyspať. Trochu sklamanie boli staré displeje bez možnosti videa na požiadanie, obrazovka mala malé rozlíšenie a hlavne, všetky filmy začali naraz. Tesne pred odchodom pribehol francúzsky pár okolo 45 rokov, všetkým ďakovali, že ich zobrali, aj keď už boli zavreté dvere, stihli to.
Na sedačkách boli prichystané hluk blokujúce slúchadlá a amenity kity, Pavla ich oba hneď zbalila, že ževraj ich aj tak nevyužijem.
Welcome drink opäť "šampanské", nech nežerem(e), opäť ale suché ako listy z minulej jesene. Ja neviem, mne to fakt nechutí, človek to pije len z povinnosti...
Jedlo ale super, viac chodov ako obvykle, sladká tečka na závěr nemohla chýbať. Pavla pozerala Ferdinanda od asi 20tej minúty, ja nových Kingsmanov, od podobného času začiatku. Potom sa zhaslo, my sme sa podľa možnosti zvodorovnili a zhasli sa tiež. Dal som dobré 3 hoďky a keby som po prebudení stále nešťuchal do Pavly, spala by snáď az do pristátia.
Po ďalších 2 hodinách poflakovania sa a počúvania hudby letušky rozsvietili a začali chystať druhé kolo jedla. My prežraní ešte z toho predchádzajúceho, ale pre tím a kvôli fotkám sme sa obetovali. Ja som si dal šunku a syry, Pavla ovocie.
O ďalšiu hodinu neskôr sa začala kabína chystať na prílet, vyplnili sme príletové karty a sedačky dali do vzpriamenej polohy. Pristátie ako do perín, z lietadla sme vystupovali ako úplne prví, boli sme najbližšie ku dverám. Potom jemne rýchlejšia chôdza smerom k colníkom, keďže vedľa nás prileteli Taiwanci s Eva Air. Prvá časť prebehla rýchlo, týpek len, že čo tam chceme, odpoveď že "makať" mu stačila a po opečiatkovaní nás poslal k ďalšej fronte - imigračné. Keby sme nechceli pracovné potvrdenie, tak ideme rovno pre kufre, ale my nie, musíme o pol 11. večer otravovať slušných ľudí na prepážkach. Ich efektivita bola podobná tomu leňochodovi zo Zootopie (prvých pár sekúnd pre predstavu stačí), po HODINE čakania sme sa dostali na radu. Chalanko milý a šikovný, behom 5 minút obe pracovné povolenia vytlačené. Nezabudol nás informovať, že nemôžeme robiť pasáka či kurvu, je to oficiálne zakázané spolu s ostatnými sexu sa týkajúcimi povolaniami. Dobre vedieť...
Formality vybavené, šup nájsť kufre. Ešte behali na páse, po našom príchode pás akurát vypli a začali zbierať nevyzdvihnuté, boli sme rýchlejší. Rýchlo som sa napojil na letiskovú wifinu, objednal Uber a o 3 minúty bol Irshad pred dverami A, zato my ešte len pri dverách D. Šikovný, očividne bol niekde poblíž. Vonku 3 stupne, ale ani to nám nezabránilo posnažiť sa narvať všetky 4 kufre, 2 ruksaky, foťákovú brašňu a kabelku dovnútra. Nasledovala 18,5min cesta k hotelu. Škoda len, že k letisku asi môžu prísť len drahé UberSelect, obyčajný mi to nechcelo nájsť. Po príjazde k Days Inn hotelu (znova sieť Wyndham) sme rýchlo spravili check-in, manažér sa pýta, či môže byť izba na poschodí. Ja neznalý som súhlasil, čo sa mi vypomstilo o 16 sekúnd neskôr, keď som zistil, že budova nemá výťah. Nevadííí, trochu posilky nezaškodí. Po dotlačení všetkej batožiny (týpek, čo vymyslel primontovať na kufor 4 kolečká si zaslúži medailu) k izbe 218 sa ju snažím otvoriť ja, snaží sa Pavla, no skrátka nejde. To už sa blíži aj manažér, že asi nefungujú elektrické zámky a otvorí nám kľúčom. Pohoda, do rána vydržíme. Zostávalo spraviť už len jednu poslednú vec pred presunom do postele, poriadne sa vys...defekovať. Obaja sme sa tejto úlohy zhostili s radosťou, ale i s rešpektom k nekvalitnému hajzláku z lacných hotelov. Každopádne, po 26,5 hodinách od vstávania tento deň skončil, viacmenej úspešne.
Náklady
letenka PRG-CPH - 110 EUR pp vrátane jednej batožiny plus 25 euro za druhú
letenka one-way CPH-LIS-YYZ v biznise - 592 EUR pp
uber z letiska na hotel 63 CAD
hotel pri letisku 96 CAD
Zisky
15 000 bodov na Wyndham = 1 noc v akomkoľvek hoteli siete zdarma
9146 míl na M&M, Pavle to asi hodím na A3, spätne sa to na Air Canadu ani United načítať nedá, ak človek nemá účet založený pred letom...
150 míl na OK+, škoda reči...
Lisabon (LIS) - Toronto (YYZ)
TP259; A332 CS-TOG; 4AB
Plánovaný - 18:20-21:35
Reálny - 18:48-21:30
Doba letu: 7:42 h
Už pri príchode k bráne som vedel, že niečo nesedí. To lietadlo je predsa nejaké malé... Pôvodne to mal byť Airbus A333, ale na poslednú chvíľu zmenili typ na A332. Rozdiel v jednom čísle, to by až taký problém nebol, ale všetky veľké majú novú business class, zato malé majú novú len v niektorých. Pri začiatku boardingu sme opäť šli medzi prvými, ešte od nás vyžadovali potvrdenie, že máme ETA (víza), ukázali sme im teda pracovné povolenie a to stačilo. Po príchode na palubu žiadne prekvapenie nenastalo, bola to stará biznis kabína. Bál som sa, že to bude zlé, ale nakoniec to až tak veľmi nevadilo. Bol to denný let, kedy sa neočakáva, že bude človek veľa spať, takže rozložiteľné síce do roviny, ale nie vodorovne. Nevadilo to, podobným typom sme leteli aj na Havaj a dalo sa v nich aj vyspať. Trochu sklamanie boli staré displeje bez možnosti videa na požiadanie, obrazovka mala malé rozlíšenie a hlavne, všetky filmy začali naraz. Tesne pred odchodom pribehol francúzsky pár okolo 45 rokov, všetkým ďakovali, že ich zobrali, aj keď už boli zavreté dvere, stihli to.
Na sedačkách boli prichystané hluk blokujúce slúchadlá a amenity kity, Pavla ich oba hneď zbalila, že ževraj ich aj tak nevyužijem.
Welcome drink opäť "šampanské", nech nežerem(e), opäť ale suché ako listy z minulej jesene. Ja neviem, mne to fakt nechutí, človek to pije len z povinnosti...
Jedlo ale super, viac chodov ako obvykle, sladká tečka na závěr nemohla chýbať. Pavla pozerala Ferdinanda od asi 20tej minúty, ja nových Kingsmanov, od podobného času začiatku. Potom sa zhaslo, my sme sa podľa možnosti zvodorovnili a zhasli sa tiež. Dal som dobré 3 hoďky a keby som po prebudení stále nešťuchal do Pavly, spala by snáď az do pristátia.
Po ďalších 2 hodinách poflakovania sa a počúvania hudby letušky rozsvietili a začali chystať druhé kolo jedla. My prežraní ešte z toho predchádzajúceho, ale pre tím a kvôli fotkám sme sa obetovali. Ja som si dal šunku a syry, Pavla ovocie.
O ďalšiu hodinu neskôr sa začala kabína chystať na prílet, vyplnili sme príletové karty a sedačky dali do vzpriamenej polohy. Pristátie ako do perín, z lietadla sme vystupovali ako úplne prví, boli sme najbližšie ku dverám. Potom jemne rýchlejšia chôdza smerom k colníkom, keďže vedľa nás prileteli Taiwanci s Eva Air. Prvá časť prebehla rýchlo, týpek len, že čo tam chceme, odpoveď že "makať" mu stačila a po opečiatkovaní nás poslal k ďalšej fronte - imigračné. Keby sme nechceli pracovné potvrdenie, tak ideme rovno pre kufre, ale my nie, musíme o pol 11. večer otravovať slušných ľudí na prepážkach. Ich efektivita bola podobná tomu leňochodovi zo Zootopie (prvých pár sekúnd pre predstavu stačí), po HODINE čakania sme sa dostali na radu. Chalanko milý a šikovný, behom 5 minút obe pracovné povolenia vytlačené. Nezabudol nás informovať, že nemôžeme robiť pasáka či kurvu, je to oficiálne zakázané spolu s ostatnými sexu sa týkajúcimi povolaniami. Dobre vedieť...
Formality vybavené, šup nájsť kufre. Ešte behali na páse, po našom príchode pás akurát vypli a začali zbierať nevyzdvihnuté, boli sme rýchlejší. Rýchlo som sa napojil na letiskovú wifinu, objednal Uber a o 3 minúty bol Irshad pred dverami A, zato my ešte len pri dverách D. Šikovný, očividne bol niekde poblíž. Vonku 3 stupne, ale ani to nám nezabránilo posnažiť sa narvať všetky 4 kufre, 2 ruksaky, foťákovú brašňu a kabelku dovnútra. Nasledovala 18,5min cesta k hotelu. Škoda len, že k letisku asi môžu prísť len drahé UberSelect, obyčajný mi to nechcelo nájsť. Po príjazde k Days Inn hotelu (znova sieť Wyndham) sme rýchlo spravili check-in, manažér sa pýta, či môže byť izba na poschodí. Ja neznalý som súhlasil, čo sa mi vypomstilo o 16 sekúnd neskôr, keď som zistil, že budova nemá výťah. Nevadííí, trochu posilky nezaškodí. Po dotlačení všetkej batožiny (týpek, čo vymyslel primontovať na kufor 4 kolečká si zaslúži medailu) k izbe 218 sa ju snažím otvoriť ja, snaží sa Pavla, no skrátka nejde. To už sa blíži aj manažér, že asi nefungujú elektrické zámky a otvorí nám kľúčom. Pohoda, do rána vydržíme. Zostávalo spraviť už len jednu poslednú vec pred presunom do postele, poriadne sa vys...defekovať. Obaja sme sa tejto úlohy zhostili s radosťou, ale i s rešpektom k nekvalitnému hajzláku z lacných hotelov. Každopádne, po 26,5 hodinách od vstávania tento deň skončil, viacmenej úspešne.
Náklady
letenka PRG-CPH - 110 EUR pp vrátane jednej batožiny plus 25 euro za druhú
letenka one-way CPH-LIS-YYZ v biznise - 592 EUR pp
uber z letiska na hotel 63 CAD
hotel pri letisku 96 CAD
Zisky
15 000 bodov na Wyndham = 1 noc v akomkoľvek hoteli siete zdarma
9146 míl na M&M, Pavle to asi hodím na A3, spätne sa to na Air Canadu ani United načítať nedá, ak človek nemá účet založený pred letom...
150 míl na OK+, škoda reči...
Naposledy upravil(a) beardie dne 28. 06. 2018, 19:11, celkem upraveno 3 x.
Re: Cesta do Kanady
toto boli prve 3 kapitoly, ak ste docitali az sem, dakujem
aktualny plan je obehnut 2 Holiday Inny, jeden v Oakville, druhy v Montreale
pre let do Montrealu som naplanoval Porter Airlines s Q400 letiace z YTZ, cesta naspat bude s Air Transat s A333, trochu neobvykly stroj na taky kratky let
ak je zaujem, mozem potom pridat
aktualny plan je obehnut 2 Holiday Inny, jeden v Oakville, druhy v Montreale
pre let do Montrealu som naplanoval Porter Airlines s Q400 letiace z YTZ, cesta naspat bude s Air Transat s A333, trochu neobvykly stroj na taky kratky let
ak je zaujem, mozem potom pridat
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
C u TP nevypada vubec zle. Diky za prijemny TR a tesim se na pokracovani a hodne stesti v Kanade. Ja pobyval cca 7 let v provincii Nove Skotsko, Halifaxu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Skoda zmeny na kratsi 330. Intra Europe business taky nevypada zle, nekdy se u TAP "postesti" jen voda v kelimku a zbytek nic, protoze neleti dostatek CC ) Na dalkovach u TAP je pry akorat horsi pristup posadky, jak jste to meli vy?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Zrovna jsem u toho svacil.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
kombinace Flixbus + Business class TATL tady asi ještě nebyla
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady
beardie píše:toto boli prve 3 kapitoly, ak ste docitali az sem, dakujem
aktualny plan je obehnut 2 Holiday Inny, jeden v Oakville, druhy v Montreale
pre let do Montrealu som naplanoval Porter Airlines s Q400 letiace z YTZ, cesta naspat bude s Air Transat s A333, trochu neobvykly stroj na taky kratky let
ak je zaujem, mozem potom pridat
exotickych tripreportov nie je nikdy dost.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
pepa007 píše:kombinace Flixbus + Business class TATL tady asi ještě nebyla
ja na F do FRA jel taky flixem...nic jinyho nebylo...
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Znal jsem borce,který na Ruzyni jezdil pravidelně na kole.
Lítal cca 3x týdně na otočku jako obchoďák:-)
Lítal cca 3x týdně na otočku jako obchoďák:-)
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
skoda tej zmeny na stary biznis, bol som trochu sklamany, preto som ani nefotil sedacky, ale je to klasika angled lie-flat, povedal by som okolo 160 stupnov, na denny let uplne dostacujuce, diky za prianiealesesl píše:C u TP nevypada vubec zle. Diky za prijemny TR a tesim se na pokracovani a hodne stesti v Kanade.
zatial mam s intra-EU C skusenost iba s BA a OK; BA bolo OSL-LHR-OSL a tam bol servis porovnatelne kvalitny, OK PRG-MXP bol tiez obstojny; celkovo to hodnotim velmi kladne, konecne sa mi podarilo sediet v 1A; skoda, ze v ramci europskych biznisov nie su lepsie sedacky, ale len predeleny stred, inak sa ale nemozem stazovat, aj jedlo aj posadka superMarcosFT píše:Skoda zmeny na kratsi 330. Intra Europe business taky nevypada zle, nekdy se u TAP "postesti" jen voda v kelimku a zbytek nic, protoze neleti dostatek CC ) Na dalkovach u TAP je pry akorat horsi pristup posadky, jak jste to meli vy?
dobru chutpavelpmi píše:Zrovna jsem u toho svacil.
ono to bolo celkovo low-costovo ponate, potrebovali sme one-way a 2 kufre na osobu a v danych terminoch by to vychadzalo s inymi spolocnostami na 400+ EUR, takze ten mierny doplatok za to stalpepa007 píše:kombinace Flixbus + Business class TATL tady asi ještě nebyla
snazim sa kombinovat akcie, keby sme nikam neleteli, tak urcite v Ramade len tak nespim, bolo to robene kvoli tym extra bodom, ja mam 2 noci zdarma, Pavla 1, pravdepodobne to minieme v NY na nejaky drahy hotel, pravdepodobne New Yorker
okrem toho, tie najblizsie 2 vylety do Montrealu a Oakvillu robim predovsetkym kvoli IHG Accelerate, 4 noci mi daju 77100 bodov + zaklad okolo 4000
dobre, koncom mesiaca letime do Montrealu, tak nieco pofotim a popisem, schvalne som vyberal specificke spolocnosti, aby to zaujalo aj mna, ale niekedy budem musiet vyskusat aj Air Canada, bola by hanba neletiet s nimi, ked uz sme tuFabo píše:exotickych tripreportov nie je nikdy dost.
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Pekny report Ta cena za one way je mega, to bolo uplne bez bodov iba za cash?
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
Jop, tu cenu z CPH/OSL do NYC/YYZ/MIA majú často, spiatočka sa dá vyskladat za 1100 eur
Re: Cesta do Kanady (OK Y, TP C)
jedna vcerajsia skusenost ala cocik
Včera som bol na obed s čínskymi kolegami, prekvapivo v čínskej reštaurácii. Servis začal teplým čajom, polievka bola zeleninová - celkom chutná, následne doniesli mne ľadový čaj (vyrobený z čierneho čaju, cukru, ľadu a citróna, žiaden Nestea), kolegom čaj s mliekom - teplý. Dal som si dusené hovädzie s ryžou, to "mäso" pozostávalo zo žalúdka, kusu srdca (seriózne z toho trčal kus aorty), pravdepodobne kože a ešte niečoho, čo som nevedel identifikovať. Myslel som si, že ma testujú, ale keď kolegovi doniesli to isté a on sa do toho s chuťou pustil, vedel som, že to má byť taký humus aj reálne. Dúfam iba, že to bolo naozaj hovado. A samozrejme, Číňania sŕkajú, mľaskajú, chrchlú a kričia na čašníkov, tí moji iba výrazne kývali rukami.
Dnes sme sa o tej včerajšej skúsenosti rozpáravali. Len tak medzi rečou sa ma spýtal, či mu môžem úprimne povedať, či mi chutil včerajší obed. Pravdivo som mu odpovedal, že mäso teda fakt že nič moc a že som čakal viac. On na to odvetil, že tiež bol veľmi sklamaný a čakal niečo lepšie, potom poznamenal, že aj tak do hentej čínskej reštaurácie nechodí rád, lebo odkedy zvýšili minimálnu mzdu, tak výrazne klesla kvalita. Nie je sa čomu diviť, niekde sa tie náklady prejaviť musia.
Test to teda nebol, môže za to socializmus!
Včera som bol na obed s čínskymi kolegami, prekvapivo v čínskej reštaurácii. Servis začal teplým čajom, polievka bola zeleninová - celkom chutná, následne doniesli mne ľadový čaj (vyrobený z čierneho čaju, cukru, ľadu a citróna, žiaden Nestea), kolegom čaj s mliekom - teplý. Dal som si dusené hovädzie s ryžou, to "mäso" pozostávalo zo žalúdka, kusu srdca (seriózne z toho trčal kus aorty), pravdepodobne kože a ešte niečoho, čo som nevedel identifikovať. Myslel som si, že ma testujú, ale keď kolegovi doniesli to isté a on sa do toho s chuťou pustil, vedel som, že to má byť taký humus aj reálne. Dúfam iba, že to bolo naozaj hovado. A samozrejme, Číňania sŕkajú, mľaskajú, chrchlú a kričia na čašníkov, tí moji iba výrazne kývali rukami.
Dnes sme sa o tej včerajšej skúsenosti rozpáravali. Len tak medzi rečou sa ma spýtal, či mu môžem úprimne povedať, či mi chutil včerajší obed. Pravdivo som mu odpovedal, že mäso teda fakt že nič moc a že som čakal viac. On na to odvetil, že tiež bol veľmi sklamaný a čakal niečo lepšie, potom poznamenal, že aj tak do hentej čínskej reštaurácie nechodí rád, lebo odkedy zvýšili minimálnu mzdu, tak výrazne klesla kvalita. Nie je sa čomu diviť, niekde sa tie náklady prejaviť musia.
Test to teda nebol, môže za to socializmus!