Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
Pajples
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 05. 2018, 14:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pajples »

Petr31 píše:
Pajples píše:
Fabo píše:Fulltime.


Tedy 10 hodin denně, 5 dní v týdnu?



..myslím si, že když přidáš očekávané a nutné samostudium, tak to v součtu bude rozhodně víc....co jsi vlastně čekal?



Nemám na čem zakládat svá očekávání. Proto se ptám. Jediný, co jsem čekal, tak trochu rozsáhlejší odpověď. Ale díky.


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

První čtvrt rok po-pá 8-16, další půl rok cca obdobně, občas časově posunuté. Zbytek se liší APP/ACC a Jeneč vs. regiony. Ale afaik to bývá většinou pět dní v kuse, dva dny volna...ale ty nebývají o víkendu. Ke konci už směny tak jak v běžném provozu. Plus samostudium dle schopností a cílevedomosti.

Pajples
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 05. 2018, 14:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pajples »

hafi píše:První čtvrt rok po-pá 8-16, další půl rok cca obdobně, občas časově posunuté. Zbytek se liší APP/ACC a Jeneč vs. regiony. Ale afaik to bývá většinou pět dní v kuse, dva dny volna...ale ty nebývají o víkendu. Ke konci už směny tak jak v běžném provozu. Plus samostudium dle schopností a cílevedomosti.


Díky za odpověď. :)

radom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 05. 2018, 12:58
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od radom »

Mac píše:Modelová hra se asi může meziročně měnit, ale zřejmě budete ve dvojicích sledovat objekty na radaru, plnit zadané úlohy a dělat o tom zápis v omezeném čase (důležité jsou vlastnosti využívané v práci řídícího, namátkou orientace v prostoru, čas, stres, spolupráce, chybovost).

Pohovor před početnou komisí (složenou ze zástupců všech zainteresovaných oddělení) se IMHO významně neliší od jiných pracovních pohovorů.


Díky za odpověď :)


A z trošku jiného soudku: Máte někdo informaci, kolik lidí se dostalo letos do posledního kola a kolik se přijímá na APP/ACC/TWR?

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pilgrim »

Dotaz - je na funkci řídícího nějaké věkové omezení? V inzerátu se to nepíše (samozřejmě), ale v reálu? Je to opravdu tak, že buď na to člověk má, nebo nemá, nebo prostě ŘLP hledá lidi do určitého věku? Je tu nějaký insider, který ví?


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Před pár lety jsem byl v necelých 30 nejstarším z 18 přijatých. Druhý nejstarší byl jen o trochu mladší, ale to byl velmi specifický případ a další byli ve věku 20-26. Ale u závěrečného pohovoru byli i lidi o 5-10 let starší než já. Tedy lze soudit, že věk je nevýhodou, nikoli diskvalifikací.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pilgrim »

hafi píše:Před pár lety jsem byl v necelých 30 nejstarším z 18 přijatých. Druhý nejstarší byl jen o trochu mladší, ale to byl velmi specifický případ a další byli ve věku 20-26. Ale u závěrečného pohovoru byli i lidi o 5-10 let starší než já. Tedy lze soudit, že věk je nevýhodou, nikoli diskvalifikací.


Díky za odpověď, hafi. Ještě tedy doplňující dotaz - věk je nevýhodou proč? Předpoklad pomalejších reakcí?

Mac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 05. 06. 2013, 16:10
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Mac »

prostě proto, že až si komise v posledním kole bude vybírat z těch nejlepších, sáhne spíše po těch cca 25letých

není to sport, kde se všechno měří s přesností na pět řádů a udělá výsledková listina;
je to výběr budoucího kolegy a hrají roli i nedeterministické úvahy, ostatně jako i kdekoliv jinde u pohovoru, proto tam je

helps
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 29. 08. 2017, 20:32
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od helps »

Pamatuju si, že tady kdysi přispíval člověk, který psal, že je mu asi 31 let a byl vybrán pro výcvik.
Pravda ale je, že pokud budou dva super kandidáti, tak dají určitě přednost mladšímu. Podle mě to celkem dává smysl.

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od rychlovka »

Pilgrim píše:Díky za odpověď, hafi. Ještě tedy doplňující dotaz - věk je nevýhodou proč? Předpoklad pomalejších reakcí?


Vyšší věk je spíše předpokladem horší schopnosti naučit se tolik nového. Jinak aktuálně má podnik podstav, takže pokud na to má člověk, kterému je i lehce přes 30, předpoklady, má solidní šanci, že se dostane. Není nic jednoduššího, než to zkusit :wink:

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pilgrim »

Počítá se 41 jako "lehce přes třicet" :D ? Připadám si najednou fakt starý:)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Schopnost se rychle učit během výcviku. Od určitého věku už to většina lidí prý nezvládá, z pozice řídícího se myslím odchází ve věku cca 53-55 let. Q čím zkušenější řídící tím lepší. Tj. když tě ve 40 přijmou, 3 roky výcvik, tak toho až tak moc neodřídíš. Z ekonomického hlediska je výhodnější mladší.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Pilgrim »

Hafi, díky moc za postřehy, fakt si toho cením. Ad omezená schopnost se učit - a je to těžší, než studium na VŠ? Předpokládám spíš srovnatelně, ne?
Jinak samozřejmě chápu ekonomický pohled firmy, to je jasné, že když někoho náročně školím, chci, aby se mi vyplatil dýl. Ad odchod do důchodu v 53-55 a že bych toho moc nenařídil...no přece jen je to cca deset let, to je tak normální běžná délka práce. Ale jasný, uvědomuju si, co jsi tím chtěl říct.

Ještě jednou díky!

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

V tom věku řídící neodchazejí do důchodu, většinou spíše na jinou pozici ve firmě (typicky výcvik, ale i v provozu jsou tam některé méně náročné pozice). Jinak z ŘLP se myslím běžné neodchazí celkem nikdy, úvaha o 10 letech je mylná (nikdo tě tam násilím držet nebude, ale prostě se to děje jen výjimečně).
Srovnání s VŠ...jak s kterou, že? Na VŠ velmi často student na zkoušce předvede, že tomu rozumí, pak 90% znalostí vypustí a jen si pamatuje, kde je získal. Ve výcviku na řídicího se něco naučíš, a pak se očekává, že to už navždy umíš bez váhání správně použít. Ale mě informace v tomto jsou jen z prvního půl roku výcviku, dal jsem se nedostal :-)
Edit: teď jsem postřehl, žes napsal věk. Jsem si původně nevšiml.
1) můžeš to zkusit. Až na pár dní času za to nic nedáš a přinejmenším Feast stojí za vyzkoušení.
2) vsadil bych se, že 41 už je hodně nadlimit. Snad leda, že bys byl aktivní řídící někde v zahraničí a jen se chtěl přesunout sem.

helps
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 29. 08. 2017, 20:32
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od helps »

Můžu se zeptat, proč si z výcviku po půl roce vypadl? Bylo to tak strašně náročné?

Odesláno z mého NX549J pomocí Tapatalk


Odpovědět