Začátky spojene s touto profesí

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

Přeji hezký večer,
již dlouhou dobu sním o tom, že bych se vydal na dráhu dopravního pilota. Letectví mě šíleně fascinuje, a je to věc, které bych se rád věnoval takřka z první řady v kokpitu :D. Aktuálně mám 16 let, a bydlím v Brně. Zajímalo by mě, jestli máte někdo zkušenosti z nějakou společností která dělá výcviky. Chtěl bych začít PPLkem. Ačkoliv vím, že je to trošku blbost, a měl jsem začít dříve alespoň na ULLku, tak i přes to chci licenci na PPL. Už jen proto, že malá letadla mě nelákají :D. Zajímá mě vše s tím spojené. Cena, časová náročnost, obtížnost celého výcviku a následné uplatnění. Vím že s PPLkem nemůžu létat "za peníze", ale vím že některé aerokluby nabízí možnost létat pro ně jako pilot vyhlídkových letů, což si myslím že je dobrá zkušenost, a hlavně člověk naléta hodně hodin. Bohužel, můj bankovní účet nedisponuje velkou částku, a tudíž se chci zeptat, jestli to měl někdo podobné, a jak to vyřešil. Brigáda mi zřejmě nepomůže :D. Jsem ochotný udělat "všechno" abych se tomuto mohl věnovat. Ačkoliv vím, že tyhle otázky byly určitě zodpovězeny, tak bych to chtěl ještě jednou, ať už díky novému "systemu", nebo díky různým změnám.
Budu strašně rád za nějaké doporučení, a nějakou příležitost, pokud něco máte. Klidně dám osobní kontakt, stačí napsat soukromou zprávu.
Předem vám všem pilotům moc děkuji za nějaké info!
Filip.


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

Proč by mělo být blbost začínat PPL? V Brně je možností spousta, školu bych volil s ohledem na případné další licence. Na PPL si připav cca. 300 tis. a věř tomu, že pokud bys chtěl pokračovat dál, je to jenom začátek...

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

No, někdo mi totiž řekl, že mám začít na ULL, abych zjistil jestli mě to bude bavit atp. To vím moc dobře, že chci létat. Dále, samozřejmě vím že to je jen začátek, ale je to jeden z cílů. Je lepší si dávat splnitelné cíle, než si v 16-ti letech říct, že jednou budu milionář :D. Ano, v Brně jich je hodně, a proto bych chtěl slyšet nějaké poznatky, pro a proti. Zítra sem napíšu nějaké, které jsem si vybral, ale pokud to někdo čtěte, klidně pište. Zařídím se podle toho.
Děkuju moc!
Filip

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

Další stránkou jsou finance. Bohužel nepocházím z rodiny, kde se spí na polštářích vycpaných bankovkama, tak mám lehčí problém. Nějaké peníze mám, ale zajímalo by mě, jak jste se vy dostali k takovému obnosu. Co si budeme nalhávat, z brigád tolik nevydělám, a jinou možnost nějak nevidím. Stále mám tedy otazník za větou, jak jste se dostali vy k vaší licenci, pokud vám ji nezaplatili rodiče, pokud jste ji dělali v přibližně stejném věku.
Děkuju za vaše poznatky, a těším se na odpověď.
Filip

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

Na PPL si musíš buď našetřit, nebo to financovat nějak v rámci rodiny - banka ti nepůjčí. Existují programy financování na 0-ATPL, ty nabízí třeba v CATC, tušímže v kooperaci s Českou Spořitelnou, ale stáhnou tě pak z kůže na úrocích. Rozhodně nedoporučuju PPL začínat, aniž bys měl zajištěné jeho financování. Ze začátku potřebuješ lítat pravidelně, kdybys pak měl třeba měsíc výpadek financí a nelítal bys, vrátil by ses pak v progresu o X nalítaných hodin zpět...


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od JackBrno »

Final Sequence píše:...Chtěl bych začít PPLkem. Ačkoliv vím, že je to trošku blbost, a měl jsem začít dříve alespoň na ULLku, tak i přes to chci licenci na PPL. ...

Tohle je právě často tradovaný nesmysl, že by se mělo začínat na ULL :) Nesmysl je to z toho důvodu, že z ULL nelze nikam dál postupovat. ULL je kategorie sama pro sebe a žádné pokračování nemá. ULL má smysl pouze tehdy, pokud víš, že nikam dál pokračovat nechceš a vyloženě chceš jen co nejlevněji létat s malým letadlem. Naopak pokud člověk předpokládá, že bude s velkou pravděpodobností pokračovat na větší letadla, tak výcvik ULL jsou vyhozené peníze, protože na PPL/CPL/ATPL stejně budeš muset jít úplně od nuly, kvalifikace ULL se nijak nezapočítává.
Takže vlastně jsem ti jen chtěl potvrdit tvoje rozhodnutí, ULL vynechat a jít rovnou na "dospělé" PPL :)

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: RE: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

@JackBrno
Tak aspoň že v tomto jsem si byl jistý! Ne ale vážně, nechci skončit na ULL, a rozhodně chci pokračovat dál, na větší letadla -> ATPL. Hodně jsem toho přečetl, a přišel si různé názory, a jsem rozhodnutý, že je tohle je to, co chci dělat. Jediná věc, která mě teď brzdí, jsou finance :lol:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od JackBrno »

Jo, finance jsou mor, co se dá dělat. Ale máš výhodu, že jsi rozhodnutý už v tak mladém věku a budeš mít čas na to našetřit nebo splatit :) Na to mysli při výběru škol na studium, rozhodně se neupínej jen k tomu letectví, je potřeba mít možnost živit se i jinak. Zejména pokud nejsi z bohaté rodiny, tak si budeš muset na výcvik vydělávat no a taky se bohužel může časem objevit nějaký zdravotní problém (nemoc, úraz), který nemusí být nijak vážný, ale kariéru pilota může zastavit, takže abys měl nějakou variantu místo toho. Jinak ale přeju, ať se zadaří :) Já jsem zjistil, že mě baví letadla bohužel až v takovém věku, kdy už nemělo smysl se pouštět do kariéry pilota, takže já až v příštím životě :D

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

ULL má smyls, pokud chceš být členem brněnského aeroklubu :))

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

@Zbozivulekral
Inu, členem brněnského aeroklubu nevím jestli mám potřebu být :lol: :lol:

@JackBrno
Určitě, vzhledem k tomu, že jsem teď na střední, tak mám relativně dost času na to, abych byl schopný to nějakým způsobem zaplatit. Co se letectví týče, neupínám se na něj, ačkoliv je to moje číslo 1. Mám ještě jednu "profesi", kterou mám v záloze, tudíž, pokud by přišel nějaký ten úraz či něco podobného, co by mi znemožnilo pokračovat, budu muset naskočit na druhou variantu.

Ještě by mě zajimalo, jestli je tady někdo z vás pilot. Jaký je váš život. A teď nemyslím otázky typu "Co děláš když přiletíš do XXX". Ale myslím to tak nějak všeobecně. Například rodina. Myslím, že pokud člověk léta pro aerolinky, tak má pak asi trošku problém. Často není doma, potom taky ten strach, co můžou mít ostatní z rodiny atp..

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

Záleží na tom kde / pro koho lítáš. Pokud půjdeš k LCC nebo charterům, tak se v drtivé většině případů vracíš cečer domů. Rodinu ve svém věku předpokládám ještě nemáš, takže si zařiď život po svym a pak hledej babu, ať je od začátku smířená s tím, že má doma pilota. Já to udělal přesně naopak a občas to doma zajistkří a to ještě nemám dodělaný výcvik... :))

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

To je pravda. Záleží s kým člověk léta.
Ne, rodinu nemám, a přítelkyní taky ne.. už. :lol:
Je pravda, že začít hledat až po tom, co začnu létat je lepší nápad než teď, když se na to připravuji. Pak to bude jednodušší říci, že letám, než teď že chci :D
Co se LCC tyce, nedělám si iluze že budu létat pro Emirates, či nějakou větší společnost - KLM atp, ale jednou bych se tam dostat chtěl, to jako ano :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od JackBrno »

Hlavně počítej s tím, že být český dopravní pilot znamená s vysokou pravděpodobností, nutnost žít mimo ČR, aspoň v začátku. Přeci jen volných míst pro piloty v Česku je velmi omezený počet. Jen TVS/ČSA a potom případně nějaké společnosti s menšími privátními Jety. Ovšem neznamená to, že musíš být v cizině napořád, ony jsou takové vlny růstu letecké dopravy, kdy berou i u nás a pokud budeš ve vhodný čas připravený, tak se můžeš trefit. Jinak vyloučen není ani Emirates, pokud vím, tak tam někteří Češi létají i jako kapitáni na A380. Samozřejmě ale taková společnost si může vybírat, takže bere jen ty s už naletaným vysokým počtem hodin. Ale upřímně, mě by létání pro Emirates nebavilo. Dlouhé trasy s velkými letadly na velká letiště, převážně vše na autopilota, asi docela nuda. V příštím životě, až se dám na pilota :) rozhodně budu mířit k nějaké charterové společnosti, která bude obsluhovat atraktivní a pilotně náročná letiště v dovolenkových destinacích. To by byl můj šálek kávy :)

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

Je pravda že tyhle společnosti, a převážně Emirates si může vybírat.
Ještě by mě zajímala jedna věc. Vzdělání. Vysoká škola? Vím že není povinná, ale doporučení hodná. Nicméně jaká? Chytím se jakožto pilot jen se střední školou? Myslím si že spíše ne..
Osobně nemám zkušenosti, takže nevím jestli by mě bavilo létat dlouhé trasy na autopilota na velká letiště, ale nějaký charter by mi určitě nevadil! :D

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

Vzdělání je úplně jedno, jen musíš mít maturitu. Nikoho to nezjímá. Jediné co ti může pomoci je VUT mají tam nějaký letecký obor, kterýkdyž vystuduješ nemusíš dělat ATPL teorii, čímž ušetříš cca. 80 tis.


Odpovědět