život pilota
život pilota
Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?
Re: život pilota
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?
...číst určitě umíš, takže tady máš zdarma odkaz a dál už je to na tobě Výborných článků o tom, jaká je řehole býti pilotem tam je nepočítaně!
http://www.planes.cz/cs/articles?page=2
Re: RE: život pilota
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?
U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: RE: život pilota
JackBrno píše:rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?
U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti
a kdyz ten pilot prileti vecer do te dane destinace a odleta az brzy rano. Tech letu je taky hodne.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: život pilota
Ne vzdy to je tak, ze posadka z vecerniho letu odlita hned prvnim rannim letem. Alespon co jsem se bavil s letuskami od LX a LH, ale toho casu je fakt moc malo a je to spise k nicemu nez k necemu. Zase s widebody si tolik nezalitas, 5, 6 letu mesicne ??....Ale asi lepsi nez kazdy rano litat PRG-STN a obcas do toho hodit CRL..
Re: život pilota
Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo.
Re: život pilota
Asi zalezi na trase a aerolince. Mam znameho, ktery se schazi s jednim pilotem z flydubai, kdyz lita do Prahy. Takze urcite je cas na pamatky i se vyspat (a ne sam) . A pokud je pravda, co jsem slysel o posadkach Emirates, tak cas byva.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: život pilota
V Emirates mas 48h pauza na long-haulech. Takze tam je cas urcite.
Re: RE: Re: život pilota
rush13 píše:Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo.
Obecně se dá říct, že na krátkých letech, tedy více méně celá Evropa, naprostá většina letadel (tedy vč. posádek) nocuje na domovském letišti už jen proto, že se v noci dělá denní údržba. Posádka si za den odletí svůj jeden až dva lety (výjimečně možná i tři při nejkratších letech), mezi nimi v destinaci nemá šanci vůbec vyběhnout z letiště a končí večer zase na domovském letišti. I když jsou vyjímky, když ČSA lítaly PRG/BRQ, tak v Brně letadlo nocovalo, jenže to přiletěli večer po 22.hod a někdy kolem 5.ráno zase odlet, takže to asi moc času ani nálady na památky nebylo Jinak ale pobyty v destinacích po Evropě moc nejsou. Naopak u dlouhých letů (>5-6hod) to zpět už letí jiná posádka a ta původní má aspoň těch 24hod v destinaci volno. No a pokud se litá nějaká exotika přes Atlantik jen třeba 1-2x týdně, tak tam má posádka několikadenní volno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: život pilota
Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: život pilota
Globik píše:Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport
áno. a čo som počul od ľudí - pilotov, býva to aj o dosť horšie. lebo začínajúci kopilot nie je kapitán po päťdesiatke. platovo určite...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: život pilota
Netýká se to tak úplně způsobu fungování pilotů v destinaci, ale doporučuju si projet Flight Time Limitation a Fatigue Risk Management System pro lepší představu, že pracovní režimy posádek jsou legislativně upravený a z toho pak vyplývá možnost se někde podívat v rámci layoveru.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: život pilota
@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.
samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.
samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: život pilota
Fabo píše:@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.
samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.
Tak za předpokladu, že, že minimální plat je ve spoustě států kolem 10 dolarů na hodinu a v průměrném obchoďáku nebo lepším supermarketu je nástupní plat až 15 na hodinu (a na to samozřejmě stačí dokončená střední škola bez dalších kurzů a praxe), tak mi to přijde dost tristní. Známá si dělá papíry na Grand Caravan a když řekla, co jí to bude stát, tak moje žena byla v šoku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: život pilota
A ještě pak k tomu přidej požadavek na 1500h na ATPL i na F/O pozici v regionálce, no, divím se, že nemaj víc problémů s nedostatkem pilotů