Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Orus-x »

Budete zasirat svymi vzajemnymi invektivami i toto vlakno? Skutecne, ne uplne vsichni v tomto state touzi letet s TVS na dovolenou... Nekteri si dokonce “sarcasm included” dokazi zrezirovat svou dovolenou s vynechanim tohoto dopravce. K tematu: A319 a posadky kmenovych CSA byly asi poslednim duvodem, proc jeste o sluzbach CSA jeste pripadne uvazovat..


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

Orus-x píše:Budete zasirat svymi vzajemnymi invektivami i toto vlakno? Skutecne, ne uplne vsichni v tomto state touzi letet s TVS na dovolenou... Nekteri si dokonce “sarcasm included” dokazi zrezirovat svou dovolenou s vynechanim tohoto dopravce. K tematu: A319 a posadky kmenovych CSA byly asi poslednim duvodem, proc jeste o sluzbach CSA jeste pripadne uvazovat..


No nejdřív se pořádně podívej, kdo vlákna neustálou a ničím nepodloženou kritikou TVS zasírá.Já jsem dodal fakta a ta hovoří jasně, přes bláboly různých Zdendů a dalších, neschopných podpořit svá tvrzení argumenty.Co se mě týče, tak já jsem s TVS nezažil nikdy nic tak strašného, jako na palubě A319 ČSA na 2 letech do Kyjeva a zpět v zimě 2010. Jednalo se o mizerný servis a arogantní posádku, která na cestující zvysoka kašlala. ŘEkl jsem si tehdy, že dobrovolně mě na palubě letu ČSA už nikdo neuvidí. Pro ty, co mají delší vedení dodám, že tehdy s ČSA neměl TVS vůbec nic společného.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Orus-x »

Posádky samozřejmě mohou být ledacjaké a záleží na konkrétní konstelaci na daném letu. Já zažil vždy na letech ČSA celkem profesionální jednání, u TVS to byl takový ten upatlaný amatérismus, včetně toho jak se spolu ty "dámy" bavily mezi cesťákama v uličce :x. Co je však dost nepopiratelné je, že z hlediska komfortu cestujících je/byla A319 ČSA o dost výše než jakákoliv 737 TVS, včetně slavných MAX (měl jsem tu čest na lince OK z BRU do PRG). Já se prostě mačkat jako sardinka na pravidelné lince nechci. Navíc u Ryanairu a ostatních low-costů je alespoň jejich pravidly (ať už je vnímáme jakkoliv) redukované množství příruční bagáže na palubě, ale to co jsem zažil na zmíněném letu OK operated by TVS, to bylo čiré peklo. Neměl bych s tím problém, pokud by se produkt TVS etabloval jako nejbrutálnější low-cost s tím, že pravidla mám znát a těmi se řídit a pokud se mi to nelíbí, mít si možnost stěžovat tak maximálně na lampárně. U ČSA je ten problém, že se snaží pořád tvářit jako rádoby síťová aerolinka, s code-shary a feedováním cestujících pro AF, KL, DL...a jaksi v podání TVS to moc nefunguje. Ale jo chartery (v českém prostředí) asi uměj, pokud se vše podaří, to jim nikdo nebere :D

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Petr31: nepodloženou kritikou :lol: :lol: :lol:

Asi každý má nějaké dobré a nějaké špatné zkušenosti jak s SW tak i s ČSA. Hodně to je o lidech a ještě více o jejich nadřízených, kteří i skvělým lidem dokážou den ve službě (cenzurováno).

Já jsem se snažil vždy SW co nejvíce vyhýbat, bohužel,pokud je člověk líný jet k odletu do zahraničí, tak mu většinou na dovolenou nic jiného než SW nezbývá. Ano, "letušky a letušáci" SW jsou často hodně nerudní a neochotní, ale hodně se asi na tom podepisuje fakt, s jakým "materiálem" pracují.

Blahé paměti, jářku již před 16ti lety, jsme s přítelem (tehdy ještě letečtí panicové) koupili zájezd u ČEDOKu, už jen nákup, kdy jsem na pobočce v Ostravě musel vysloveně donutit staré "matrony" aby mi prodaly zájezd, který byl v katalogu, ale pak to zrušily a po mém nátlaku, že to chci, pronesly tááák jedině že by se to udělo přes Čedok individual...
Nebudu to rozmazávat, to nejhorší bylo v letadle, letadlo plné, nebojím se říct buranů až na půdu, tak to být letuškou tak vezmu sekeru a prosekám se i v těch 11km z letadla ven a vyskočím.
Nebyl jsem daleko fyzického napadení "spolukoupáka" při mezipřistání v Ománu, kdy jsem chtěně - nechtěně vyslechnul rozhovor dvou chlapů:
Pane, manželka si objednala džus a ona jí přinesla vodu! A když jsme to reklamovali tak se ani nijak moc neomlouvala. No co to je Pane?! my budeme po návratu psát stížnost. Vždyť letuška je VÝBĚROVÉ POVOLÁNÍ! Po tomhle jsem po něm chtěl skočit, ale nechtěl jsme dovolenou trávit zavřený v Ománu.

Druhý protipól. Let ČSA OSR-PRG, vytáhnul jsme otce po 20ti letech na dovolenou s Fisherem na Tenerife, konec března, ranní let, klasická mlha v Praze, bohužel hustá tak, že se dala nejen krájet, ale s ATRkem se nedalo přistát. No sedli jsme v Brně kde bylo nádherně, kapitán se mi sám omlouval a ukazoval mi nějakou sjetinu asi z palubního počítače, že se tam s ATRkem fakt nedalo přistát, ale že kvůli nám , aby jsme mohli mít šanci stihnout let na TFS, natankuje s pasažéry na palubě, takže k tomu hasiči, a že ani nebude čekat na povolení ČSA ale že hned po dotankování poletím na Prahu, protože než tam doletíme, že bude mlha pryč. Bohužel od Fishera přišla zpráva, že letí bez nás. po kratší komunikaci jsme se dohodli, že vystoupíme v Brně a poletíme odpoledne letadlem na Gran Canarii a pak nějak dále. Starší letuška se nám omlouvala, přála nám hodně štěstí a dokonce nám přes protesty nabalila jídlo do odpoledne, včetně coly a lahviček sektu!

A teď se pánů JackBrno a Petr31 zeptám.
Myslíte si, že by se toto mohlo stát u ČSA dnes, pod vedením SW? [-X

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

Orus-x píše:Budete zasirat svymi vzajemnymi invektivami i toto vlakno? Skutecne, ne uplne vsichni v tomto state touzi letet s TVS na dovolenou... Nekteri si dokonce “sarcasm included” dokazi zrezirovat svou dovolenou s vynechanim tohoto dopravce. K tematu: A319 a posadky kmenovych CSA byly asi poslednim duvodem, proc jeste o sluzbach CSA jeste pripadne uvazovat..

Nikdo nikoho nenutí s nimi létat a nikdo nevydává TVS za nějaký zázrak. Ale opravdu povazuješ za přínosné ty neustálé Zdendovy stupidní výkřiky bez jakéhokoliv obsahu nebo nedej bože snad argumentů :) Dokud bude Zdenda takto blejt, budu na něj i reagovat, to můžu slíbit ;)


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

pettte píše:A teď se pánů JackBrno a Petr31 zeptám.
Myslíte si, že by se toto mohlo stát u ČSA dnes, pod vedením SW? [-X

A já se zeptám jinak, proč myslíš, že TVS může za buranské cesťáky a že u jiných charterů je to jiné? Holt TVS je prostě charter a jinak to nebude. Jestli pod nimi nějak jinak budou fungovat ČSA, to je otázka.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Smurfx »

Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mailand »

JackBrno píše:Dokud bude Zdenda takto blejt, budu na něj i reagovat, to můžu slíbit ;)

(facepalm)

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?


To, ze CSA Handling uz nebude odbavovat CSA?

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Roiman4 píše:
Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?


To, ze CSA Handling uz nebude odbavovat CSA?


Já myslím, že tohle není ta šokující zpráva, kterou se v nejbližší době máme dozvědět. O ČSA Handling už se nějakou dobu ví.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pavel »

bilbo píše:
Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:

Na zimu 2x -700 a 3x -800

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

bilbo píše:
Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:


A nebylo by pro TVS lepší ČSA úplně zrušit a jen převzít ATRky? :roll:

Boeingy TVS létají na linkách ČSA už nějakou dobu, to v podstatě žádná novinka není...

A co bude s A319? Budou opravdu vyřazeny? A co bude s posádkami, ty ze dne na den přijdou o práci? Těch nezodpovězených otázek je stále docela dost...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

737 píše:
bilbo píše:
Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:


A nebylo by pro TVS lepší ČSA úplně zrušit a jen převzít ATRky? :roll:

Boeingy TVS létají na linkách ČSA už nějakou dobu, to v podstatě žádná novinka není...

A co bude s A319? Budou opravdu vyřazeny? A co bude s posádkami, ty ze dne na den přijdou o práci? Těch nezodpovězených otázek je stále docela dost...


A co je důvod vyřazení A319? Velikost letadla, nevýhodné splátky? Nezdá se mi, že by měly stát někde odstavené, to se vyplatí je poslat i s posádkama lítat pro jiné společnosti.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

IMHO A319 pujdou pryc (pokud je bude mit kdo vzit) nebo litat venku (pokud je bude mit kdo vzit). Preci jen jsou to posadky CSA a tedy nejspis drazsi. A se zbavenim se A319 se lze zbavit i udrzby A.

Co do prevzeti ATR/slouceni CSA a TVS, CSA je jeste porad hodne moc silna znacka aby to slo. A Smartwings/Travel Service jsou zas moc jiny byznys aby to slo dat pod CSA.

Spis je realne, ze se to slouci operacne, ale komercne zustane CSA a pak QS, zrejme pod brandem Smartwings.

Jinak co se tyce interieru, ono je to celkem prast jak uhod. U zustavajicich A319 je to o neco hodne malo lepsi, nicmene nic nebrani QS nasadit do Bcek az budou pod OK brandem taky neco lepsiho. A jestli to treba udelaj jak to ma KL, tak to je lepsi nez OK A319.


Odpovědět