Robert píše:JackBrno píše:Robert píše:Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 -
https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdfstrana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč
Takže žádný doplněk to není...
Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?
Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře
Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka
Počítají to pod pravidelnou přepravu prostě proto, že je to pravidelná linka. Znovu musím opakovat, že to má všechny znaky pravidelné linky, i když to zaměstnanci na letišti a další, označují za charter. To, že na letu je většina cestujících klientů CK na tom nic nemění. Stále je část kapacity volně prodejná na webu SmartWings (značky pro pravidelné lety), dá se to rezervovat třeba přes Letušku apod. Nikde ani zmínka, že je to charter. Chápu, že to byly v minulosti chartery a že kvůli lepšímu vytížení začal TVS doprodávat letenky, ale v tom případě je to pro klienta tak, jak je to v současnosti nabízené pravidelná linka s přesným letovým řádem. Pochybuji, že by při letech mimo EU do zemí, kde platí dvoustranná regulace letů mohli takto provozovat "charter" s volným prodejem letenek v systémech.
Dám příklad, co je to charter - známý si vloni koupil let z Lipska do Maroka u FTI Touristik let zajišťovaný SunExpress Deutschland. Tento let nebylo možné u SunExpress Deutschland koupit na jejich webu, přestože tam prodávají letenky, ani letový řád na jejich webu tento let neukazoval. Protože to byl CHARTER - celý let pronajatý cestovce, která si sama prodávala volné letenky. U letenek bylo napsáno, že se jedná o charterový let, který má jistá specifika ohledně podmínek apod.
To je sice pravda, že tyhle linky, které provozuje TVS, jsou převážně pravidelné a nelze je označovat za chartery, na druhou stranu je potřeba říct, že s nimi létají převážně koupáci, tedy klienti CK a to je úplně jiná klientela než ti, kteří létají do Paříže, Frankfurtu, Kodaně nebo Moskvy. Takže ano, TVS oficiálně provozuje pravidelné linky, ale jedná se převážně o přepravu klientů cestovek někam k moři.
Jen tak mimochodem, Smart Wings původně nevznikly primárně jako doprodej volné kapacity do turistických letovisek. SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno. Takže můžeme shrnout, že TVS se daří v oblasti přepravy koupáků k moři (ještě aby ne, když tu prakticky nemají konkurenci), ale na pravidelných linkách, kde se vyskytuje trochu jiná klientela, jim to zas tak dobře nejde. A já se obávám, že s ČSA to skončí podobně jako onehdá, když se pokoušeli prorazit na low-costový trh se Smart Wings. TVS není ten, kdo by uměl rozvíjet pravidelnou přepravu ČSA, jenže ti, kteří by to uměli, o ČSA nemají pochopitelně zájem. ČSA tedy skončí tam, kde měly skončit už dávno, tedy v propadlišti dějin, k tomu to směřovalo vždycky.