Vnitrostatni letani s TAROMem

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

Nekdy v Dubnu me napadla myslenka si doplnit par letist v Rumunsku, jelikoz v teto zemi mam pouze OTP a CLJ. Ne z jakeho duvodu, ale asi to bude tim jmenem, jsem vzdycky chtel letet z mesta Satu Mare (SUJ). Jelikoz tato cast Rumunska, pokud chce clovek zacit cestu zde, neni uplne pro nas nejdostupnejsi, tak proto jsem tento vylet porad odkladal.
Tento rok jsem si rekl to musim dat a do SUJ se nejak dostanu.
Zakoupil jsem tedy letenky SUJ-OTP-IAS, (prenocovani), IAS-OTP-TSR (prenocovani), TSR-BGY-PRG s W6 a FR pro navrat domu.
Do SUJ jsem planoval se dostat tak, ze to vezmu nocnim RJ do KSC v lehatkovem kupe (jeste jsem tak nikdy nejel), pote z Kosic vlakem do Slovenské Nové Mesto, prejdu pesi hranice do Madarska a pak vlakem z Sátoraljaújhely pres Szerencs, Debrecin do Satu Mare. Jenze clovek planuje a TAROM meni.

Cca 3 mesice pred cestou mi prisel email od RO, ze let SUJ-OTP se posouva z 855 rano na 12 neco hod. Jelikoz jsem mel letenku OTP-IAS ja jine letence, tak jsem tuto zmenu nemohl akceptovat. Proto jsem se poohlizel po okoli, odkud by se dalo dostat do OTP v podobnych casech jako ze SUJ a pritom bych mohl vyuzit podobnou cestu jako do SUJ. Nakonec padla volba na Oradea (OMR). Odlet byl ve stejny cas jako u SUJ.

Cesta do OMR ale nevychazela na nocni vlak do KSC, na ktery jsem se docela tesil, a tak jsem musel zmenit trosku plan. Puvodne jsem planoval tim nocnim lehatkovym vozem do BUD a odtud po zemi. Ale nakonec jsem od tohoto planu upustil a rozhodl se letet vecernim letem s FR za cca 12 eur. Prilet do BUD byl neco malo pred pulnoci. Rozhodl jsem se pro hardcore reseni v tom smyslu, ze jsem vzal nocni spoj ve 4 rano z Ferihegy pres Szolnok, Püspökladány do Biharkeresztes, ktery jde koupit na jedne jizdence online pres MAV. V Biharkeresztes jsem mel hodinu pauzu a pote jsem pokracoval vlakem do Oradea, ktera je jen cca 20 km daleko. Proc to hardcore reseni? Nemelo smysl resit hotel nekde na 2 hod a navic jsem mel kupu nedodelane prace, protoze jsem byl 3 tydny v Cadu pracovne a moje normalni prace stala. Tak jsem v klidu mel cas projit stare emaily a odpovedet na veci, na ktere jsem nestihal reagovat behem pobytu v Cadu.

Z letiste na zastavku Ferihegy je to cca 8 min nocnim busem MHD.

Tak a ted uz dost psani a zbytek cesty bude formou fotek.

05.09.2018 PRG-BUD RYANAIR B738 EI-DHB

LF na tomto letu se blizil ke 100%.

Vystup v BUD
Vystup v BUD


Rychla fotka behem prestupu v Püspökladány
Rychla fotka behem prestupu v Püspökladány


Nadrazi v Biharkeresztes
Nadrazi v Biharkeresztes


Jizdenku do Oradea jsem kupoval v Biharkeresztes na nadrazi. Jde platit i kartou, kdyby nekdo potreboval vedet
Jizdenku do Oradea jsem kupoval v Biharkeresztes na nadrazi. Jde platit i kartou, kdyby nekdo potreboval vedet


Piata Unirii
Piata Unirii


Pasajul Vulturul Negru
Pasajul Vulturul Negru


uvnitr Pasajul Vulturul Negru byly restaurace, kancelare, obchody. Hezky zrekonstruovana budova
uvnitr Pasajul Vulturul Negru byly restaurace, kancelare, obchody. Hezky zrekonstruovana budova


odpoledni particka sachu v parku
odpoledni particka sachu v parku


Mostem pres reku Sebes-Körös jsem se vydal hledat neco k snedku
Mostem pres reku Sebes-Körös jsem se vydal hledat neco k snedku


Zebra s penecou bramborou byla vytecna
Zebra s penecou bramborou byla vytecna


Casa de Cultura a Sindicatelo
Casa de Cultura a Sindicatelo


Pravoslavny kostel Biserica Buna Vestire
Pravoslavny kostel Biserica Buna Vestire


Pro cestu na letiste jsem si druhy den rano vzal tago. Prej tam jezdi i nejaky autobus, ale pri cene taxiku v Rumunsku to nema ani smysl. V prepocto na CZK vysla ranni jizda na cca 100 kc

07.09.2018 OMR-OTP TAROM ATR45 YR-ATD

Budova terminalu letiste Oradea
Budova terminalu letiste Oradea


Na check-inu nebyla zadna fronta
Na check-inu nebyla zadna fronta


Interier
Interier


Let z OTP priletel na cas a v OMR mel pomerne rychlou otocku. Nevim jak Vy, ale tyto male letiste maji snad v popisu prace buzerovat lidi co si chcou vyfotit letadlo na plose pred odletem.

Takovou snidani jsem na domestic letu opravdu necekal.
Takovou snidani jsem na domestic letu opravdu necekal.


Vystup z letadla v OTP
Vystup z letadla v OTP


07.09.2018 OTP-IAS TAROM ATR45 YR-ATD

Boarding pass na dalsi let
Boarding pass na dalsi let


Doufal jsem v novou registraci, ale bohuzel to letel ten samy stroj jako rano OMR-OTP
Doufal jsem v novou registraci, ale bohuzel to letel ten samy stroj jako rano OMR-OTP


Poledni svaca
Poledni svaca


Vystup v IAS
Vystup v IAS


Mezinarodni terminal
Mezinarodni terminal


Akorat jel autobus, tak do mesta jsem to vzal MHD, kde jsem prestoupil na tramvaj a popojel kousek k hotelu. Zrovna ten vikend se v Iasi a okoli jelo nejake rallye, takze cele centrum bylo zaplnene stany ruznych automobilovych staji.

Oradea mne prisla celkem nudna, zato Iasi je moc hezke mesto. Sem bych se rad nekdy vratil a prozkoumal okoli vice.

Zastavka tramvaje Filarmonica
Zastavka tramvaje Filarmonica


Opera Națională Română
Opera Națională Română


Mănăstirea Sfinții Trei Ierarhi
Mănăstirea Sfinții Trei Ierarhi


jeden ze stankou s flakotou u zavodnich stanu
jeden ze stankou s flakotou u zavodnich stanu


Biserica Sfântul Nicolae Domnesc
Biserica Sfântul Nicolae Domnesc


Palatul Culturii
Palatul Culturii


Za palacem kultury zacina moderni cast Iasi
Za palacem kultury zacina moderni cast Iasi


Turnul De Strajă
Turnul De Strajă


dobry kocko-pes
dobry kocko-pes


podvecerni zabava deti na namesti sjednoceni - Piaţa Unirii
podvecerni zabava deti na namesti sjednoceni - Piaţa Unirii


Po veceri jsem to vzal tram c. 13 zpet na hotel
Po veceri jsem to vzal tram c. 13 zpet na hotel


Rano me cekal budicek pomerne brzy, nebot zpet do OTP to letelo uz v 5:50 rano.

Na letiste jsem dorazil taxikem cca hodinu pred odletem. Bylo zde pomerne rusno, velka rad na check-inu, vetsina pax melo baggage tags IAS-OTP-MAD nebo FCO.

Puvodne muj let mel byt s ATR72, ale nakonec prisla zmena typu na B733. Tento typ uz taky neni moc rozsireny v Evrope, a tak jsem byl rad za tuto zmenu.

08.09.2018 IAS-OTP TAROM B733 YR-BGE

Nastup
Nastup


Bezpecnosti instrukce
Bezpecnosti instrukce


Svaca behem 35 min letu
Svaca behem 35 min letu


Vystup pouze zadnimi dvermi po schodech do busu
Vystup pouze zadnimi dvermi po schodech do busu


Stary terminal Henri Coanda, ktery je soucasti domestic priletu
Stary terminal Henri Coanda, ktery je soucasti domestic priletu


ATR za ranniho rozbresku
ATR za ranniho rozbresku


Ranni vlna vnitrostatnich letu
Ranni vlna vnitrostatnich letu


Pokracovani nize....
Naposledy upravil(a) alesesl dne 11. 10. 2018, 19:31, celkem upraveno 4 x.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

Po priletu do OTP jsem to vzal MHD do centra. Cesta je relativne dlouha. Mohl jsem prestoupit castecne na metro, ale to pak zase clovek nic nevidi. Navic byla sobota, takze provoz nebyl tak velky.

Co jsem v Bukuresti chtel videt nejvic, byl monstr Ceaușescu palác, nyni Palác Parlamentu. Budova je to opravdu impozantni, ale naklady na energie bych nechtel radsi ani videt :lol: :lol:

Ceaușescu palác
Ceaușescu palác


Reka Dâmbovița protekajici Bukuresti
Reka Dâmbovița protekajici Bukuresti


Ustredi CEC banky
Ustredi CEC banky


Pred vchodem do narodniho muzea Rumunska
Pred vchodem do narodniho muzea Rumunska


Biserica Mănăstirii Stavropoleos
Biserica Mănăstirii Stavropoleos


Strada Smârdan
Strada Smârdan


Burzovni palac
Burzovni palac


cas obeda v podniku La Mama, Bulevardul Regina Elisabeta 11
cas obeda v podniku La Mama, Bulevardul Regina Elisabeta 11


Par typickych balkanskych pokrmu
Par typickych balkanskych pokrmu


Po obede jsem se prosel centrem, prosel par parku a pote vzal metro smer letiste a vystoupil na krizovatce Piaţa Victoriei. Odtud jezdi bus smer letiste, ale jelikoz bylo jeste hodne casu do odletu a na letisti se mi nechtelo cekat, tak jsem zamiril do jednoho z podniku v okoli na par piv. Cas rychle utikal a tak bylo na case se vydat na letiste.

08.09.2018 OTP-TSR TAROM ATR45 YR-ATC

Na checkinu nebylo skoro nikdo, byla sobota podvecer.

Palubka smer TSR
Palubka smer TSR


behem letu
behem letu


Omlouvam se za nakousnutou bagetu, ale prisel na me hlad
Omlouvam se za nakousnutou bagetu, ale prisel na me hlad


Alespon jsem mel stesti na novou registraci ATR
Alespon jsem mel stesti na novou registraci ATR


Na plose stal Saab340 od Sprint airu a za Wizzem stoji na plose taky L410
Na plose stal Saab340 od Sprint airu a za Wizzem stoji na plose taky L410


Jeste jedna fotka YR-ATC pred odchodem z plochy
Jeste jedna fotka YR-ATC pred odchodem z plochy


Pro cestu do mesta jsem vyuzil MHD. Bus mel zrovna odjezd a cesta trva necelou pul hodinu. Po ubytovani na hotelu jsem vyrazil na kratkou prohlidku centra a na pivo.

opet Piața Unirii
opet Piața Unirii


Statuia Sfânta Treime
Statuia Sfânta Treime


Catedrala romano-catolică „Sfântul Gheorghe”
Catedrala romano-catolică „Sfântul Gheorghe”


Strada Florimund Mercy
Strada Florimund Mercy


Opera Națională Română
Opera Națională Română


zastavka tram Piata Libertatii
zastavka tram Piata Libertatii


a to uz byl cas se vydat pomalu na hotel na kute. Cekal jsem tedy na tramvaj a ale to co prijelo jsem vubec necekal. Viz posudte sami. Ani nevim co to byl za typ a vyrobce.

otevirani dveri
otevirani dveri


samotna tramvaj
samotna tramvaj


Brzy rano jsem vzal taxi na letiste. Bylo to nejdrazsi taxi z cele cesty, ale zase letiste TSR je nejdale od centra mest, ktere jsem navstivil mimo OTP. Finalni cena byla okolo 180 kc


Budova Terminalu brzy rano
Budova Terminalu brzy rano


09.09.2018 TSR-BGY WIZZAIR A320 HA-LWY

Cekal me let s W6. Naposledy jsem s touto spolecnosti letel v lednu 2014 z LTN do PRG. Tuto aerolinku moc nevyhledavam, ale nakonec z toho byl prijemny let a dokonce i mista na nohy bylo hodne.

verejna cast letiste v Temesvaru
verejna cast letiste v Temesvaru


FIDS
FIDS


Vystup v Bergamu
Vystup v Bergamu


V Bergamu jsem mel cca 3 hod cas. naproti letiste je nakupni centrum Orio, tak jsem se vydal tam na kus zvance.

09.09.2018 BGY-PRG RYANAIR B738 EI-FOW

Let do PRG byl zaplnel velmi slusne, cca 85-90%

FIDS v BGY
FIDS v BGY


Nastup v BGY
Nastup v BGY


Vystup v PRG ve spolecnosti velryby
Vystup v PRG ve spolecnosti velryby


Doufam, ze se Vas tento vice mene foto report libil a predem dekuji za vase komentare a nazory.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od jvoj »

Pěkný fotoreport, dobrá inspirace na nějaký krátký předvánoční trip :)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Fabo »

Hezke, do OMR jsem uz dvakrat malem letel, mozna na treti krat to vyjde :D

A Bukurest mam na seznamu uz dlouho.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Lkprak »

Hezké počtení, obzvláště pro mně, když jsem mnohé z těch navštívených měst před necelým rokem navštívil :thumbup:

Iasi je opravdu neskutečně krásné, to samé Temešvár, Kluž...

No a že jsi nejel "žlutým lehátkem", tím jsi fakt o nic nepřišel, hlášení zastávek vlakovým rozhlasem až někdy do půlnoci a kolem páté budíček jak někde na táboře, i když by člověk trochu pospal (a následný rozvoz kafe a crossiantu to fakt nezachrání). Takhle to bylo alespoň loni v březnu, třeba se to od té doby změnilo.
Pokud si chceš užít lůžkovou vlakovou premiéru, doporučuji třeba (a teď trochu přeháním :D :D :D ) vlak Moskva - Nice, co jednou týdně jezdí i přes naše území a dá se na něj nastoupit třeba v Břeclavi.


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Karel_x »

alesesl píše:Cekal jsem tedy na tramvaj a ale to co prijelo jsem vubec necekal. Viz posudte sami. Ani nevim co to byl za typ a vyrobce.

Je to second hand z německých Brém, typ GT4c, výrobce Hansa.

Cestování s Taromem je v pohodě, až na technický stav sedaček v některých letadlech... U Taromu se můžete svézt také krátkým A318, což moc jinde nezažijete. Z rumunských měst mě zaujalo ještě Sibiu (případně nedaleká Alba Iulia, česky Karlovský Bělehrad), a hlavně královský zámek Péléš, nedaleko na jih od Brašova. Z Kluže si zase určitě stojí za to odskočit do Turdy, do saliny (solných dolů), kde největší dóm (Marie) Terezie je skoro 100m vysoký a dole se jezdí na loďkách.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

jvoj píše:Pěkný fotoreport, dobrá inspirace na nějaký krátký předvánoční trip :)

Fabo píše:Hezke, do OMR jsem uz dvakrat malem letel, mozna na treti krat to vyjde :D

A Bukurest mam na seznamu uz dlouho.


Jvoj: Diky. V zime bude mit tato cast Evropy taky svoje kouzlo.

Fabo, tak snad to vyjde na po 3. Jinak Bukurest me prekvapila, hlavne centrum, hospudky, a i to vetsi centrum. Fajn lidi, mila obsluha. Urcite se nekdy vratim na dele.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

Karel_x píše:
alesesl píše:Cekal jsem tedy na tramvaj a ale to co prijelo jsem vubec necekal. Viz posudte sami. Ani nevim co to byl za typ a vyrobce.

Je to second hand z německých Brém, typ GT4c, výrobce Hansa.

Cestování s Taromem je v pohodě, až na technický stav sedaček v některých letadlech... U Taromu se můžete svézt také krátkým A318, což moc jinde nezažijete. Z rumunských měst mě zaujalo ještě Sibiu (případně nedaleká Alba Iulia, česky Karlovský Bělehrad), a hlavně královský zámek Péléš, nedaleko na jih od Brašova. Z Kluže si zase určitě stojí za to odskočit do Turdy, do saliny (solných dolů), kde největší dóm (Marie) Terezie je skoro 100m vysoký a dole se jezdí na loďkách.


Diky za poznatek ohledne tramvaji. Abych pravdu rekl, moc se mi ta tramvaj libila z venku. Takova krabice se zaoblenyma rohama.

Verim, ze Rumunsko toho ma co nabidnout je nepreberne mnozstvi. Stejne jako Ukrajina, tato zeme me zacina zajimat vic a vic. Uz dlouho se chystam projet Transfagarasan anebo navstivit jednu velkou medvedi rezervaci pobliz Brasova.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

Lkprak píše:Hezké počtení, obzvláště pro mně, když jsem mnohé z těch navštívených měst před necelým rokem navštívil :thumbup:

Iasi je opravdu neskutečně krásné, to samé Temešvár, Kluž...

No a že jsi nejel "žlutým lehátkem", tím jsi fakt o nic nepřišel, hlášení zastávek vlakovým rozhlasem až někdy do půlnoci a kolem páté budíček jak někde na táboře, i když by člověk trochu pospal (a následný rozvoz kafe a crossiantu to fakt nezachrání). Takhle to bylo alespoň loni v březnu, třeba se to od té doby změnilo.
Pokud si chceš užít lůžkovou vlakovou premiéru, doporučuji třeba (a teď trochu přeháním :D :D :D ) vlak Moskva - Nice, co jednou týdně jezdí i přes naše území a dá se na něj nastoupit třeba v Břeclavi.


Diky za pochvalu. Iasi, a Temesvar se mi libili nejvice. Kluz je taky fajn, ale tyto dve mesta jsou daleko lepsi, alespon z meho pohledu.

Jsem nakonec rad, ze jsem letel do BUD a nejel tam nocnim vlakem. Nejak mam porad hruzu z toho, ze spim v jednom kupe s nekym koho neznam, a to me desi nejvic.

Vlak Moskva Nice musi byt poradny hardcore, ale na takovy zazitek si necham zajit chut radsi.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Lkprak »

alesesl píše:
Lkprak píše:Hezké počtení, obzvláště pro mně, když jsem mnohé z těch navštívených měst před necelým rokem navštívil :thumbup:

Iasi je opravdu neskutečně krásné, to samé Temešvár, Kluž...

No a že jsi nejel "žlutým lehátkem", tím jsi fakt o nic nepřišel, hlášení zastávek vlakovým rozhlasem až někdy do půlnoci a kolem páté budíček jak někde na táboře, i když by člověk trochu pospal (a následný rozvoz kafe a crossiantu to fakt nezachrání). Takhle to bylo alespoň loni v březnu, třeba se to od té doby změnilo.
Pokud si chceš užít lůžkovou vlakovou premiéru, doporučuji třeba (a teď trochu přeháním :D :D :D ) vlak Moskva - Nice, co jednou týdně jezdí i přes naše území a dá se na něj nastoupit třeba v Břeclavi.


Diky za pochvalu. Iasi, a Temesvar se mi libili nejvice. Kluz je taky fajn, ale tyto dve mesta jsou daleko lepsi, alespon z meho pohledu.

Jsem nakonec rad, ze jsem letel do BUD a nejel tam nocnim vlakem. Nejak mam porad hruzu z toho, ze spim v jednom kupe s nekym koho neznam, a to me desi nejvic.

Vlak Moskva Nice musi byt poradny hardcore, ale na takovy zazitek si necham zajit chut radsi.


Jo, díky moc za připomenutí mé loňské cesty. Na takové Iasi se vzpomíná fakt dobře :thumbup:
¨
Tomu spaní v jednom kupé s cizími lidmi se dá velmi snadno vyhnout. I ten Regiojet nabízí jízdenku v režimu "single", kdy máš lůžkové kupé jen a jen pro sebe (fakt nabízí, teď jsem na to koukal).

Jinak ten vlak Moskva - Nice bude možná hardcore cenový, ale rozhodně ne kvalitativní - viz. foto:
rus.jpg

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Karel_x »

alesesl píše:
Karel_x píše:... Uz dlouho se chystam projet Transfagarasan ....

Silnice je v provozu jen několik měsíců v roce, jinak jen lanovkou. I když ani lanovka není špatná. Už si nepamatuji kdy přesně silnici otvírají, ale mám pocit že v červnu a zavírají někdy v říjnu. Závisí také, kdy tam napadne sníh a kdy roztaje.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od alesesl »

Karel_x píše:
alesesl píše:
Karel_x píše:... Uz dlouho se chystam projet Transfagarasan ....

Silnice je v provozu jen několik měsíců v roce, jinak jen lanovkou. I když ani lanovka není špatná. Už si nepamatuji kdy přesně silnici otvírají, ale mám pocit že v červnu a zavírají někdy v říjnu. Závisí také, kdy tam napadne sníh a kdy roztaje.


To jsem netusil. Ja mel zato, ze silnice je v provozu celorocne.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Karel_x »

alesesl píše:
Karel_x píše:
alesesl píše:

Silnice je v provozu jen několik měsíců v roce, jinak jen lanovkou. I když ani lanovka není špatná. Už si nepamatuji kdy přesně silnici otvírají, ale mám pocit že v červnu a zavírají někdy v říjnu. Závisí také, kdy tam napadne sníh a kdy roztaje.

To jsem netusil. Ja mel zato, ze silnice je v provozu celorocne.


Poprvé jsem se tam chtěl podívat koncem dubna, bylo nádherně, dole příroda už dávno plná života, sluníčko pálilo, byli jsme oblečeni jen na lehko. Dojeli jsme ale jenom ke spodní stanici lanovky a dál byl zákaz vjezdu. Tak jsme si aspoň koupili lístky na lanovku (mám pocit, že to nebylo úplně levné), a když jsme vyjeli nahoru, tak silnice byla hluboko pod sněhem, nahoře ještě ani neroztála ledová restaurace, poznat, kde je parkoviště nebo jezero, to se vůbec nedalo. Běhali jsme v krátkém rukávu a lehkých botách na slunci po ledovci pod modrou oblohou. Bylo to fajn, ale ty serpentiny jsem si projel až později.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Fabo »

alesesl píše:
Karel_x píše:
alesesl píše:

Silnice je v provozu jen několik měsíců v roce, jinak jen lanovkou. I když ani lanovka není špatná. Už si nepamatuji kdy přesně silnici otvírají, ale mám pocit že v červnu a zavírají někdy v říjnu. Závisí také, kdy tam napadne sníh a kdy roztaje.


To jsem netusil. Ja mel zato, ze silnice je v provozu celorocne.


Ne, ono to nakonec ani neni silnice ktera je "normalne pouzivana" k ceste odnekad nekam. K tomu slouzi silnice udolim Oltu asi 20km na zapad, ktera je jinak taky celkem hezka co do scenerii, ale byva docela ucpana kamiony.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Vnitrostatni letani s TAROMem

Příspěvek od Mailand »

alesesl píše:Verim, ze Rumunsko toho ma co nabidnout je nepreberne mnozstvi. Stejne jako Ukrajina, tato zeme me zacina zajimat vic a vic. Uz dlouho se chystam projet Transfagarasan anebo navstivit jednu velkou medvedi rezervaci pobliz Brasova.

Hezky report.
S tim Transfagarasan jsi me uplne navnadil, na to jsem nateseny uz dlouhou dobu. Taky jsem nevedel, ze je to az tak sezonni.
Tou medvedi rezervaci jsi myslel toto? Libearty Bear Sanctuary Zarnesti
No a pak to lakadlo A318 SBZ-OTP za par penez :shifty:


Odpovědět