VF prostrednictvim rpet, v clanku píše:vysoký standard palubních služeb, včetně bohaté nabídky občerstvení za velmi přijatelné ceny.
A jejda, tak to vypada, ze z dobrodince Fischera ktery vrati uroven cestovani "tam kam patri" se klube dalsi provozovatel s lowcostovou BoB nabidkou.
No jsem zvedav jak to nekteri ponesou
vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.
Kdyz mas 10 letadel, a jedno ti vypadne, tak je sprehazis. To co melo letet o hodinu, pouzijes na let co mel letet ted, let co mel letet o hodinu odletis letadlem, co melo letet za 2 hodiny.. a tak dale az do konce letoveho dne nebo chvile kdy opravis porouchane letadlo.
Ve vysledku mas pak sice hodne spozdeni o hodinu, ale zadne hodne moc velke, a cestujici jsou nakonec s tim celkem v pohode.
To s 2, 3 letadly nejde. Zeptej se kohokoli, kdo se motal po slovenskych letistich pred ~10 lety. Kdyz vypadlo letadlo Seaglu, Air Slovakii, Slovak Airlines... 12+ hodin nebyla zadna rarita a 5+ hodin vickrat tydne.
vitezslav píše:- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).
Ano, ovsem ta spolecnost to letadlo umi operativne nahradit letadlem partnera, jez jich ma hodne (a od ktereho si to jedno pronajima), nebo umi poslat cestujici jinudy.
Kolik ma proti tomu ta sama spolecnost ATRek?
A stejne se stalo, ze ji jedno vypadlo, a to i v nedeli znamenalo pro mne zpozdeni 3+ hodin a pro dalsi zruseni letu (konkretne letu do FRA)
vitezslav píše:- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.
No, koukam na jejich letak, a je to na jedno letadlo. Tak nevim.
vitezslav píše:- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.
Arabske letky ukrojuji "cast krajice TVS" od nepameti. Kdyz to neni AlMasria, tak je to AMC, Air Cairo, Lotus Air a dalsi...
Jenze to jsou jednotky letu tydne proti travelackym stovkam a stovkam. A nikdo nevi, jak moc to je udrzitelne.
vitezslav píše:- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister
Jak jsem uz dneska rikal, Lauda je umi vcas prodat