air Fischer

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
Odpovědět
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:
vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.

- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).

- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.

- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.

- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister :D

Proč by nemohl fungovat model se dvěma letadly? No přinejmenším velmi obtížně. On je totiž dost zásadní rozdíl, když ti vypadne jedno letadlo ze dvou a nebo jedno letadlo z deseti :) V prvním případě to znamená -50% kapacity, což značí nevyhnutelnost zapůjčení náhradního stroje, ovšem která aerolinka má pohotovostní letadlo na zemi, aby okamžitě poskytlo náhradu a kolik to bude stát? Jen stěží bude i s náhradním letadlem ještě v zisku, protože poskytovatelé náhradního letadla si to nechají pořádně zaplatit, V.F. jim totiž se dvěmi letadly nebude moci poskytovat protislužbu ve formě poskytování náhradního letadla, aby se mohl vůbec dostat do zisku, bude muset obě letadla mít co největší část dne stále ve vzduchu. Ale pro něj sehnat náhradu třeba i na několik dní, což se může při srážce s ptákem nebo jiné vážnější závadě stát, je těžko řešitelné. Kdežto když ti vypadne jedno letadlo z deseti, tak s využitím rezerv v letových řádech, urychleným odbavováním, slučováním a přesměrováním letů, jsi schopen pokrýt to se zbývajícími devíti letadly a když se vhodným přeplánováním rozloží zpoždění na větší množství letů, může se vejít pod limity pro vyplácení kompenzací. U výpadku jednoho letadla ze dvou jen stěží. Provozovat dlouhodobě 2 letadla v pravidelné dopravě je nereálné, brzo tě zabijou platby za náhradní dopravce a kompenzace dle EU. Ostatně takových pokusů tady proběhlo hromada, viz. Seagle, CCA... Většinou to končilo tak, že u posledních letů museli piloti platit na letišti palivo v hotovosti, protože na fakturu už jim nikdo nedal :) Jinak ano, znám nejmenované ČSA s flotilou jednoho dálkového letadla :) Bylo by zajímavé vědět, nakolik tu "flotilu" udržují z důvodu prestiže a nakolik jim opravdu vydělává ;) Provoz dvouletadlové flotily si dovedu představit v případě VIP přepravy za úplně jiné ceny a nebo právě nabízet pokrytí neplánovaných výpadků větším dopravcům taktéž za mnohem lepší ceny, než se snažit konkurovat za ceny na hraně rentability velkým dopravcům. Ono to zpočátku může fungovat, bude nadšení z nového dopravce, možná i z lepších služeb a image, ale to se sesype po prvních pár výpadcích v letech, protože velký dopravce si s výpadkem poradí lépe po technické stránce a zejména má mnohem lepší finanční polštář, aby ho nezruinovaly kompenzace. Poměrově mu to způsobí menší potíže, když zbývajících 90% letů dále léta s kladnou marží, než když 50% letů je v mínusu. Neříkám, že by se to rozjet nedalo, poptávka je vysoká a díry na trhu jsou, o tom žádná. Ale musel by mít opravdu silný kapitál hlavně se soustředit na co nejrychlejší překonání rozjezdové fáze s malým počtem letadel, protože se dvěma letadly, pokud vůbec, vytvoří jen nepatrný zisk, který se může po jediném provozním problému (stačí jedna blbá sopka) okamžitě vypařit. Mimochodem, ty Cyprus AW takto fungují jak dlouho a jsou v zisku?


..pánové, Kypr je jedna z nejoblíbenějších evropských destinací movitých Rusů, najmě finančníků, hnedle po Londýně. Bez nich by se Kypr už asi dávno potopil do středozemního moře.. :ymdevil: Tudíž udržovat při životě slušnou ajrolinku, která jim za jejich peníze slušně slouží tam zvládne i poslední sekretářka. Jestli jsou v zisku? Nevím a v zásadě je to úplně jedno. Myslete trochu... :lol:

Nicméně k věci - normální 2letadlová ajrolinka nikdy fungovat nemůže. Zvlášť dnes, argumenty jste tady vyjmenovali asi všechny....doplním jen, že čím méně má společnost letadel, tím větší má potíže nejen s letadly, ale i s posádkami. Jak to spočítat, aby jich nebylo moc, ani málo....nějaká náhlá nemoc či těhotenství a potíže jsou na světě. A i když je pilotů relativně dost, shánějte je nahonem přes noc a musí mít všechnu papíry a platné kvalifikace....

U byzjetů jsou potřeba minimálně 3 kompletní posádky na jedno letadlo, aby systém fungoval a vydělával, ale pro nemoc tam není místo! Posádka č.1 je ve službě, č.2. je stand by a č.3 má povinné volno, nebo simulátor, školení, dovolenou.....(školení a simulátory jsou nutné zlo, protože firmu stojí peníze, započítávají se do doby služby, ale nic to firmě nepřinese). Ale klasické ajroĺinky zpravidla potřebují minimálně 4 - 5 posádek na jedno letadlo! Letadlo nesmí stát, ale být ve vzduchu ideálně 16 hodin denně a víc, včetně sobot a nedělí. Letadlo to vydrží, ale posádky nee... :lol:


martinpes
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 12. 10. 2014, 17:57
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od martinpes »

Tak na světě je fůra leteckých společností majících dvě, tři letadla, a "nějak" fungují. Pokud se vyhne vyloženým šílenostem typu pravidelná přeprava za akční ceny (i kdyby bohatě dotované brněnským magistrátem - ale ono to teď po volbách naštěstí asi nebude tak žhavé... :D ) a zaměří se vyloženě na koupáky ze sekundárních letišť, tak si možná (a zdůrazňuji slovíčko možná) najde díru na trhu, a mohlo by to fungovat, samozřejmě na hraně a s obrovským rizikem několikrát již zmiňovaného výpadku 50%-100% kapacity kvůli banálním závadám.
Nejsem členem fanklubu VF - mezi přáteli mám pár lidí co létali jako CC s Niveou, a to, co vyprávěli, že se dělo posledních pár měsíců před krachem, vůbec nebylo hezké. Ale přál bych to Brnu a (jako Východočech hlavně) Pardubicím...Ten prostor tam podle mě je, koneckonců letos měl TVS třeba z PED nějakých 120 letů, a co jsem slyšel, více jich nebylo hlavně proto, že už neměl k dispozici další kapacitu...
Trochu mě překvapuje, že do toho chce jít se sedmistovkami, čekal bych, že spíš zkusí sehnat osmistovky. Přeci jen těch cca 30 lidí, o které do nich narve víc, se na ekonomice provozu setsakra projeví (náklady na údržbu i provoz +- srovnatelné). Ale asi je někde schrastil hodně levně...Aerolinky se jich teď houfně zbavují právě kvůli poměru payload/náklady (ať nemusíme chodit daleko, v Německu třeba Germania). Stejně tak jako třistadevatenáctek... :D

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

martinpes píše:Trochu mě překvapuje, že do toho chce jít se sedmistovkami, čekal bych, že spíš zkusí sehnat osmistovky.

Pokud vím, VF prohlásil, že se mezi 700 a 800 ještě rozhodují, že zvažují obě možnosti:
Air Fisher píše:...toto velmi usilovně zvažujeme. Buď flotila 700NG nebo 800NG. Vyhodnocujeme mnoho faktorů a rozhodujeme se.


K udržitelnosti modelu se dvěma eroplány se nechci vyjadřovat, VF už není v letecké přepravě začátečník a jistě si je tohoto úskalí vědom. A jistě má i konkrétní plán, co v takovém případě bude dělat. Ohledně výpadku letadla VF napsal:
Air Fisher píše:...bude ošetřeno náhradní zajištění letadla v případě výpadku, a to s nejméně třemi dalšími dopravci, se kterými jednáme, a kteří v takovýchto situacích poskytují stejné typy letadel na principu ACMI.


Diskuse mi dost připomíná obdobné diskuse před lety, kdy Jančura vstupoval na železnici, a modří kluci pomocí stejných argumentů vysvětlovali, že to nikdy s pár starými lokomotivami a hrstkou ojetých vagónů dohromady nedá.

Možná na tom VF opravdu pohoří, možná to dokáže. Čas ukáže.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 13. 10. 2018, 21:59, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Globik »

Lama dotaz: Kdo je VK? Doteď jsem myslel, že šlo o překlep, ale zřejmě ne...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

Globik píše:Lama dotaz: Kdo je VK? Doteď jsem myslel, že šlo o překlep, ale zřejmě ne...

Pardon, už jsem to opravil. Nějak mi to K přitahuje prsty :-)


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Petr31 »

Karel_x píše:
martinpes píše:Trochu mě překvapuje, že do toho chce jít se sedmistovkami, čekal bych, že spíš zkusí sehnat osmistovky.

Pokud vím, VF prohlásil, že se mezi 700 a 800 ještě rozhodují, že zvažují obě možnosti:
Air Fisher píše:...toto velmi usilovně zvažujeme. Buď flotila 700NG nebo 800NG. Vyhodnocujeme mnoho faktorů a rozhodujeme se.


K udržitelnosti modelu se dvěma eroplány se nechci vyjadřovat, VF už není v letecké přepravě začátečník a jistě si je tohoto úskalí vědom. A jistě má i konkrétní plán, co v takovém případě bude dělat. Ohledně výpadku letadla VK napsal:
Air Fisher píše:...bude ošetřeno náhradní zajištění letadla v případě výpadku, a to s nejméně třemi dalšími dopravci, se kterými jednáme, a kteří v takovýchto situacích poskytují stejné typy letadel na principu ACMI.


Diskuse mi dost připomíná obdobné diskuse před lety, kdy Jančura vstupoval na železnici, a modří kluci pomocí stejných argumentů vysvětlovali, že to nikdy s pár starými lokomotivami a hrstkou ojetých vagónů dohromady nedá.

Možná na tom VK opravdu pohoří, možná to dokáže. Čas ukáže.


...to jsou prima bláboly....že smluvní 3 dopravci budou mít vyblokované prázdné letadlo, pro případ, že by měl VF se svojí letkou AOG :lol: A představuješ si to jak? Letadlo bude neustále zahřáté, připravené na stojánce k okamžitému vzletu kdykoliv a kamkoliv a posádka v kokpitu se bude po pár hodinách střídat, aby nepřešvihla předepsanou doby služby...Jenže civilní letectví není armáda, takže hoši dobré ráno :lol: Něco si o tom buď přečtěte...nebo proboha mlčte :crazy:

Ono letadlo potřebuje taky nějaké papíry, loadsheet, letový plán, letištní slot a do některých destinací taky letové / přistávací povolení...O palivu a cateringu ani nemluvě...a nic z toho není na lusknutí prstem. Prostě VF opět lže a spoléhá na to, že ti kdo chodí na jeho web jsou úplní blbci....a vy mu to žerete...prostě když se někdy něco vysype, tak se vezme na dispečinku telefon a hledá se nejlevnější náhrada. Tedy kdo by letadlo měl k dispozici, kdy asi, za kolik a za jak dlouho by tam byl...a možná, díky pověsti VF z minula bude chtít platbu dopředu :lol:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od vitezslav »

Petr31 píše:
JackBrno píše:
vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.

- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).

- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.

- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.

- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister :D

Proč by nemohl fungovat model se dvěma letadly? No přinejmenším velmi obtížně. On je totiž dost zásadní rozdíl, když ti vypadne jedno letadlo ze dvou a nebo jedno letadlo z deseti :) V prvním případě to znamená -50% kapacity, což značí nevyhnutelnost zapůjčení náhradního stroje, ovšem která aerolinka má pohotovostní letadlo na zemi, aby okamžitě poskytlo náhradu a kolik to bude stát? Jen stěží bude i s náhradním letadlem ještě v zisku, protože poskytovatelé náhradního letadla si to nechají pořádně zaplatit, V.F. jim totiž se dvěmi letadly nebude moci poskytovat protislužbu ve formě poskytování náhradního letadla, aby se mohl vůbec dostat do zisku, bude muset obě letadla mít co největší část dne stále ve vzduchu. Ale pro něj sehnat náhradu třeba i na několik dní, což se může při srážce s ptákem nebo jiné vážnější závadě stát, je těžko řešitelné. Kdežto když ti vypadne jedno letadlo z deseti, tak s využitím rezerv v letových řádech, urychleným odbavováním, slučováním a přesměrováním letů, jsi schopen pokrýt to se zbývajícími devíti letadly a když se vhodným přeplánováním rozloží zpoždění na větší množství letů, může se vejít pod limity pro vyplácení kompenzací. U výpadku jednoho letadla ze dvou jen stěží. Provozovat dlouhodobě 2 letadla v pravidelné dopravě je nereálné, brzo tě zabijou platby za náhradní dopravce a kompenzace dle EU. Ostatně takových pokusů tady proběhlo hromada, viz. Seagle, CCA... Většinou to končilo tak, že u posledních letů museli piloti platit na letišti palivo v hotovosti, protože na fakturu už jim nikdo nedal :) Jinak ano, znám nejmenované ČSA s flotilou jednoho dálkového letadla :) Bylo by zajímavé vědět, nakolik tu "flotilu" udržují z důvodu prestiže a nakolik jim opravdu vydělává ;) Provoz dvouletadlové flotily si dovedu představit v případě VIP přepravy za úplně jiné ceny a nebo právě nabízet pokrytí neplánovaných výpadků větším dopravcům taktéž za mnohem lepší ceny, než se snažit konkurovat za ceny na hraně rentability velkým dopravcům. Ono to zpočátku může fungovat, bude nadšení z nového dopravce, možná i z lepších služeb a image, ale to se sesype po prvních pár výpadcích v letech, protože velký dopravce si s výpadkem poradí lépe po technické stránce a zejména má mnohem lepší finanční polštář, aby ho nezruinovaly kompenzace. Poměrově mu to způsobí menší potíže, když zbývajících 90% letů dále léta s kladnou marží, než když 50% letů je v mínusu. Neříkám, že by se to rozjet nedalo, poptávka je vysoká a díry na trhu jsou, o tom žádná. Ale musel by mít opravdu silný kapitál hlavně se soustředit na co nejrychlejší překonání rozjezdové fáze s malým počtem letadel, protože se dvěma letadly, pokud vůbec, vytvoří jen nepatrný zisk, který se může po jediném provozním problému (stačí jedna blbá sopka) okamžitě vypařit. Mimochodem, ty Cyprus AW takto fungují jak dlouho a jsou v zisku?


..pánové, Kypr je jedna z nejoblíbenějších evropských destinací movitých Rusů, najmě finančníků, hnedle po Londýně. Bez nich by se Kypr už asi dávno potopil do středozemního moře.. :ymdevil: Tudíž udržovat při životě slušnou ajrolinku, která jim za jejich peníze slušně slouží tam zvládne i poslední sekretářka. Jestli jsou v zisku? Nevím a v zásadě je to úplně jedno. Myslete trochu... :lol:

Nicméně k věci - normální 2letadlová ajrolinka nikdy fungovat nemůže. Zvlášť dnes, argumenty jste tady vyjmenovali asi všechny....doplním jen, že čím méně má společnost letadel, tím větší má potíže nejen s letadly, ale i s posádkami. Jak to spočítat, aby jich nebylo moc, ani málo....nějaká náhlá nemoc či těhotenství a potíže jsou na světě. A i když je pilotů relativně dost, shánějte je nahonem přes noc a musí mít všechnu papíry a platné kvalifikace....

U byzjetů jsou potřeba minimálně 3 kompletní posádky na jedno letadlo, aby systém fungoval a vydělával, ale pro nemoc tam není místo! Posádka č.1 je ve službě, č.2. je stand by a č.3 má povinné volno, nebo simulátor, školení, dovolenou.....(školení a simulátory jsou nutné zlo, protože firmu stojí peníze, započítávají se do doby služby, ale nic to firmě nepřinese). Ale klasické ajroĺinky zpravidla potřebují minimálně 4 - 5 posádek na jedno letadlo! Letadlo nesmí stát, ale být ve vzduchu ideálně 16 hodin denně a víc, včetně sobot a nedělí. Letadlo to vydrží, ale posádky nee... :lol:


Hoši, Vy tady neustále rozumujete z pohledu (spolu)majitele nebo minimálně zaměstnance té které letecké společnosti. Já to beru výhradně z pozice cestujícího (a spottera). Mě absolutně nezajímá, jestli je Cyprus Aw v zisku a nebo mi na letenku přispívají zámožní Rusové. To mi spíš dělá radost. Jde mi o to, že mne za velmi rozumné peníze a bez minuty zpoždění dopravily do Larmaky a zpátky. Nic víc.
A stejné je to s VF. Je mi úplně jedno, jestli na tom bude vydělávat. Dokonce mu ani netoužím radit, co má dělat, když mu otěhotní letuška :P . Pokud bude létat dobré destinace za dobré ceny, vyzkouším. Když ne, tak nevyzkouším.
A co píšete o výhodě "deseti" letadel (tu posunu odlet o hodinku atd.) tak platí, pokud se něco stane v bázi. A ono se to jako na potvoru stane jinde, třeba na Kapverdách, že. Koneckonců tu dobu FA si velmi dobře pamatuji a nevzpomínám si, že by měly s třemi letadly horší pověst co se zpoždění týče než současná TVS se čtyřiceti. Jedinou jistotou pro mě momentálně je, že narozdíl od nás všech už VF leteckou společnost vlastnil. Jasně, můžete napsat, ALE JAK TO DOPADLO. Ale blbě dopadly i PAN AM, TWA, Malév, Sabena a další mnohem "tradičnější" značky. A nikdo nás přece nenutí dávat prachy tomu, komu nedůvěřujeme.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od Fabo »

vitezslav píše:Hoši, Vy tady neustále rozumujete z pohledu (spolu)majitele nebo minimálně zaměstnance té které letecké společnosti. Já to beru výhradně z pozice cestujícího (a spottera). Mě absolutně nezajímá, jestli je Cyprus Aw v zisku a nebo mi na letenku přispívají zámožní Rusové. To mi spíš dělá radost. Jde mi o to, že mne za velmi rozumné peníze a bez minuty zpoždění dopravily do Larmaky a zpátky. Nic víc.


A bude ti to delat radost, i kdyz zkejsnes na Kapverdach, protoze Fischeru dosli prachy?
Nebo pak budes cekat, ze te prileti vyzvednout sedy airbus?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

vitezslav píše:
Hoši, Vy tady neustále rozumujete z pohledu (spolu)majitele nebo minimálně zaměstnance té které letecké společnosti. Já to beru výhradně z pozice cestujícího (a spottera). Mě absolutně nezajímá, jestli je Cyprus Aw v zisku a nebo mi na letenku přispívají zámožní Rusové. To mi spíš dělá radost. Jde mi o to, že mne za velmi rozumné peníze a bez minuty zpoždění dopravily do Larmaky a zpátky. Nic víc.
A stejné je to s VF. Je mi úplně jedno, jestli na tom bude vydělávat. Dokonce mu ani netoužím radit, co má dělat, když mu otěhotní letuška :P . Pokud bude létat dobré destinace za dobré ceny, vyzkouším. Když ne, tak nevyzkouším.
A co píšete o výhodě "deseti" letadel (tu posunu odlet o hodinku atd.) tak platí, pokud se něco stane v bázi. A ono se to jako na potvoru stane jinde, třeba na Kapverdách, že. Koneckonců tu dobu FA si velmi dobře pamatuji a nevzpomínám si, že by měly s třemi letadly horší pověst co se zpoždění týče než současná TVS se čtyřiceti. Jedinou jistotou pro mě momentálně je, že narozdíl od nás všech už VF leteckou společnost vlastnil. Jasně, můžete napsat, ALE JAK TO DOPADLO. Ale blbě dopadly i PAN AM, TWA, Malév, Sabena a další mnohem "tradičnější" značky. A nikdo nás přece nenutí dávat prachy tomu, komu nedůvěřujeme.

Jenže tahle debata není o tom, jestli to krátkodobě mohlo fungovat a ty sis mohl koupit výhodně pár letů, než to zkrachuje :) Debata je o tom, jestli je šance to rozjet a udržet funkční, proto mě zajímá, na jakém základě funguje ten Cyprus AW :) A nezlob se, ten Cyprus AW má úplně normální letadla a létá na úplně normální letiště, jako všichni ostatní, takže je naprostá pitomost tvrdit, že pravidelně s minutovou přesností :) Věř tomu nebo ne, ale ta zpoždění u ostatních aerolinek opravdu negeneruje sám dopravce tak, že si třeba kapitán řekne, "mě se ještě nechce letět, jdu si na kafe" :D To zpoždění prakticky vždy způsobí nějaký externí vliv, jako závada letadla, počasí, potíže letiště nebo slot na trasu. A tyto vlivy působí na ten Cyprus AW úplně stejně, jako na ostatní. Kolikrát jsi s nimi prosimtě letěl, že vykládáš o příkladné přesnosti? :D A jinak když máš deset letadel a jedno se pokazí, tak to s těmi devíti zvládneš sám i v případě, že to bude v destinaci, nemusí to být na hlavní bázi. Prostě trochu pošachuješ s letovými plány, letadla přesměruješ a zpoždění se ti místo třeba 5 hodin na jednom letu rozloží do deseti letů po hodině a vyhneš se tím vysokým nákladům za kompenzace a pronájem náhradního letadla, protože to sice komplikovaně, ale odlétáš i s devíti. Znovu říkám, na lety s V.F. mám dobré vzpomínky a budu rád, kdyby byla další možnost létání, ale nevěřím tomu, že to bude možné rozjet a udržet dlouhodobě. A o tom je tato debata :)

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

Petr31 píše:
Karel_x píše:K udržitelnosti modelu se dvěma eroplány se nechci vyjadřovat, VF už není v letecké přepravě začátečník a jistě si je tohoto úskalí vědom. A jistě má i konkrétní plán, co v takovém případě bude dělat. Ohledně výpadku letadla VF napsal:
Air Fisher píše:...bude ošetřeno náhradní zajištění letadla v případě výpadku, a to s nejméně třemi dalšími dopravci, se kterými jednáme, a kteří v takovýchto situacích poskytují stejné typy letadel na principu ACMI.


...to jsou prima bláboly.... Něco si o tom buď přečtěte...nebo proboha mlčte :crazy: ...


Myslím Petře, že není nic špatného doslovně citovat stanovisko VF ke klíčovému problému.

Nikdo ti nebrání si o plánech VF myslet co chceš, nikdo ti nebrání slušně sdělovat svůj názor na něj ostatním. Jak jsem psal, já sám udržitelnost modelu komentovat nehodlám a nemám ani v úmyslu se nechat postrkovat do role obhájce VF. Klidně si počkám na výsledek.

:crazy: Opravdu jsi chtěl napsat, že lidé by měli buď podporovat tvůj názor, nebo mlčet..? :crazy:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Petr31 »

Karel_x píše:
Petr31 píše:
Karel_x píše:K udržitelnosti modelu se dvěma eroplány se nechci vyjadřovat, VF už není v letecké přepravě začátečník a jistě si je tohoto úskalí vědom. A jistě má i konkrétní plán, co v takovém případě bude dělat. Ohledně výpadku letadla VF napsal:


...to jsou prima bláboly.... Něco si o tom buď přečtěte...nebo proboha mlčte :crazy: ...


Myslím Petře, že není nic špatného doslovně citovat stanovisko VF ke klíčovému problému.

Nikdo ti nebrání si o plánech VF myslet co chceš, nikdo ti nebrání slušně sdělovat svůj názor na něj ostatním. Jak jsem psal, já sám udržitelnost modelu komentovat nehodlám a nemám ani v úmyslu se nechat postrkovat do role obhájce VF. Klidně si počkám na výsledek.

:crazy: Opravdu jsi chtěl napsat, že lidé by měli buď podporovat tvůj názor, nebo mlčet..? :crazy:


To jsem rozhodně neřekl, nikomu neupírám právo na vlastní názor, jen by měl být podepřen pádnými argumenty. Chodím na AIRWAYS.cz, protože mám rád od malička letectví a k provozu dopravních letadel mám co říct, neb jsem v oboru působil, obor stále sleduji a mám tam dosud vazby. Tudíž se vyjadřuji k tomu, co dobře znám. Nevyjadřuji se k letenkám, na to je tady jiný machr, a taky nechodím radit pejskařům, neb mám doma jen kocoura..... :lol:

V tvém komentáři, je poměrně zásadní věta, kvůli které jsem reagoval:

K udržitelnosti modelu se dvěma eroplány se nechci vyjadřovat, VF už není v letecké přepravě začátečník a jistě si je tohoto úskalí vědom. A jistě má i konkrétní plán, co v takovém případě bude dělat. Ohledně výpadku letadla VK napsal:

Já bych všem doporučoval si udělat čas, uvařit si kafe a přečíst si třeba o TOMI Tour:
viewtopic.php?p=100188#p100188

nebo o Fischer Air:
viewtopic.php?f=34&t=836

z diskuse jen kousek, pro ilustraci jaký je to odborník na leteckou dopravu, je to moc pěkné shrnutí:
..FA bylo velmi drahé a hodně hýčkané (na počátku) dítě VF, a pravda je ta, že největší problém byl v tom, že si VF myslel, že uživí leteckou společnost pouze vlastní cestovkou....a potom už bylo pozdě

Pěkné čtení a přemýšlení!

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

Abychom ještě shrnuli fakta ohledně Fischer Air s.r.o., početl jsem si chvilku v OR:

- FA zapsáno 26. července 1996, VF je 100% vlastníkem
- 1997 - zahájení letů?
- 19.9.2003 - nařízena exekuce ve prospěch ČSA, ČSL
- 2.10.2003 - exekuce ve prospěch KB
- 9.2.2004 - VF ztrácí většinu, K & K Capital Group získává 75% podíl
- VF veden jako jednatel mezi 29.4.2002 - 25.3.2005
- 22.6.2005 - změna názvu na Charter Air s.r.o.
- 13.10.2005 - K & K Capital Group získá 100% podíl
- 2.11.2005 - poslední let?
- 23.12.2005 - změna názvu na Charter Air s.r.o. v likvidaci
- 17.3.2006 - zahájení konkursu
- 23.12.2015 - zrušení společnosti

Pro mě bylo trochu překvapením, že už rok a půl před posledním letem ovládl FA někdo jiný (Komárek). KK pochopitelně není maskovaný VF.

amey
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 29. 05. 2013, 23:13
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od amey »

Nevidím žádný důvod k tomu, aby nešlo rozlétat regionální letiště typu PED nebo BRQ dvěma letadly a nabídnout letní a charterové lety v kombinaci s lety pro nějaké německé cestovky, křížové lety apod. tak jak uvádí VF, příoadě otevřít jednu linku, když z/do Brna a PED v podstatě nic nelétá a pole naprosto neorané....
Petře 31, tvůj absolutně zatvrzelý postoj je tvůj názor a nechápu, proč zašlapáváš to, co třeba bude fungovat od samého začátku. Ani jeden z tvých příspěvků není k tomuto projektu nějakým způsobem nakloněn, naopak, silný a převládající negativismus. Nebylo by lepší si takovýto utvrzelý negativismus nechat pro sebe a neplyvat každým svým slovem žluč na VF ? Víš něco bližšího, znáš lidi okolo projektu, znáš nějaké detaily?? Co vlastně o tomto víš a znáš? Kromě své vlastní a zcela zřetelné zášti?
Pokud si čtu tvé příspěvky, neustále hledáš negativní věci - nebylo by lepší přestat? Vždyt´nikdo po tobě nechce, aby jsi psal. Prostě vzniká nějaký projekt a pokud o něm nic jiného nevíš, nežli to, co se píše v tisku, stejně asi jako všichni, včetně mě, prosím, nech toho.
I bez tvých rádoby pseudorad projekt nepochybně vznikne a opravdu na tvé názory se na nějakém chatu brát ohled nebude. Pokud letectví tak moc rozumíš, tak bych očekával, že jsi v pozici přinejmenším vrcholného manažera u TVS, ovšem ten by sem asi těžko něco psal...nebo je tomu jinak?
Nejsem sám, kdo projektu fandí a budu rád, když něco nového vznikne - a budu rád, pokud to bude fungovat. Nepochybně se VF poučil a není potřeba z něj, podle sumarizace tvých příspěvků, dělat nesvéprávného...není to důstojné. Kdo nese riziko? Ty??? Ty budeš investovat, ty jsi ten, co vezme miliony dolarů a vloží do projektu??? Asi ne, že....ale negovat všechno a vše co s tímto projektem souvisí, to umíš naprosto dokonale. Samozřejmě počítám s tím, že mi nyní napíšeš nespočet odpovědí, jaký jsem debilek...
A budu se těšit na případná nová letadla nivea. Věřím, že projekt VF třeba tentokrát vyjde, proč ne? NIkam s ním v budoucnu letět nemusíš, to ti také nikdo nevnucuje a nikdo to po tobě nechce....nech to na třeba budoucích klientech:) Však se uvidí...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Petr31 »

amey píše:Nevidím žádný důvod k tomu, aby nešlo rozlétat regionální letiště typu PED nebo BRQ dvěma letadly a nabídnout letní a charterové lety v kombinaci s lety pro nějaké německé cestovky, křížové lety apod. tak jak uvádí VF, příoadě otevřít jednu linku, když z/do Brna a PED v podstatě nic nelétá a pole naprosto neorané....
Petře 31, tvůj absolutně zatvrzelý postoj je tvůj názor a nechápu, proč zašlapáváš to, co třeba bude fungovat od samého začátku. Ani jeden z tvých příspěvků není k tomuto projektu nějakým způsobem nakloněn, naopak, silný a převládající negativismus. Nebylo by lepší si takovýto utvrzelý negativismus nechat pro sebe a neplyvat každým svým slovem žluč na VF ? Víš něco bližšího, znáš lidi okolo projektu, znáš nějaké detaily?? Co vlastně o tomto víš a znáš? Kromě své vlastní a zcela zřetelné zášti?
Pokud si čtu tvé příspěvky, neustále hledáš negativní věci - nebylo by lepší přestat? Vždyt´nikdo po tobě nechce, aby jsi psal. Prostě vzniká nějaký projekt a pokud o něm nic jiného nevíš, nežli to, co se píše v tisku, stejně asi jako všichni, včetně mě, prosím, nech toho.
I bez tvých rádoby pseudorad projekt nepochybně vznikne a opravdu na tvé názory se na nějakém chatu brát ohled nebude. Pokud letectví tak moc rozumíš, tak bych očekával, že jsi v pozici přinejmenším vrcholného manažera u TVS, ovšem ten by sem asi těžko něco psal...nebo je tomu jinak?
Nejsem sám, kdo projektu fandí a budu rád, když něco nového vznikne - a budu rád, pokud to bude fungovat. Nepochybně se VF poučil a není potřeba z něj, podle sumarizace tvých příspěvků, dělat nesvéprávného...není to důstojné. Kdo nese riziko? Ty??? Ty budeš investovat, ty jsi ten, co vezme miliony dolarů a vloží do projektu??? Asi ne, že....ale negovat všechno a vše co s tímto projektem souvisí, to umíš naprosto dokonale. Samozřejmě počítám s tím, že mi nyní napíšeš nespočet odpovědí, jaký jsem debilek...
A budu se těšit na případná nová letadla nivea. Věřím, že projekt VF třeba tentokrát vyjde, proč ne? NIkam s ním v budoucnu letět nemusíš, to ti také nikdo nevnucuje a nikdo to po tobě nechce....nech to na třeba budoucích klientech:) Však se uvidí...


Můj názor se opírá o fakta a ta jsou jasná. Po minulé eskapádě zůstalo necelým 20.000 "spokojených" cestujících jen oči pro pláč a nesplacený dluh po ukončeném konkurzu 116 mil Kč. Toť vše a co si o tom myslím je moje věc, jsem rád , že si to ještě pořád můžu myslet :lol: A stejně jako já mám svobodu si myslet a psát co chci, pokud neporušuji pravidla fóra, stejně máš ty svobodu s tím nesouhlasit, případně to vůbec nečíst. Nicméně argumenty ve prospěch VF jsem v tvých příspěvcích žádné nenašel. Letu zdar

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Fabo »

amey píše:Petře 31, tvůj absolutně zatvrzelý postoj je tvůj názor a nechápu, proč zašlapáváš to, co třeba bude fungovat od samého začátku.


:lol:
amey píše: Ani jeden z tvých příspěvků není k tomuto projektu nějakým způsobem nakloněn, naopak, silný a převládající negativismus. Nebylo by lepší si takovýto utvrzelý negativismus nechat pro sebe a neplyvat každým svým slovem žluč na VF ?


Jasne, vsichni co maj pochybnosti o projektu charterovky s dvouma letadlama maj ty pochybnosti jen a jen proto, ze to je projekt VF. A ne treba proto, ze, ja nevim... je to projekt charterovky s dvouma letadlama.

A pak se divej, ze vyhravaj volby kdejaci Babisove, Ficove a Meciarove.

amey píše: Víš něco bližšího, znáš lidi okolo projektu, znáš nějaké detaily?? Co vlastně o tomto víš a znáš? Kromě své vlastní a zcela zřetelné zášti?
Pokud si čtu tvé příspěvky, neustále hledáš negativní věci - nebylo by lepší přestat? Vždyt´nikdo po tobě nechce, aby jsi psal. Prostě vzniká nějaký projekt a pokud o něm nic jiného nevíš, nežli to, co se píše v tisku, stejně asi jako všichni, včetně mě, prosím, nech toho.


A nikdy te nenapadlo zamyslet se nad tim, zda, teda, mozna... zcela nahodou... nebude ten negativismus proste pramenit z toho, ze je to projekt s minimalni sanci na uspech?

amey píše:I bez tvých rádoby pseudorad projekt nepochybně vznikne a opravdu na tvé názory se na nějakém chatu brát ohled nebude. Pokud letectví tak moc rozumíš, tak bych očekával, že jsi v pozici přinejmenším vrcholného manažera u TVS, ovšem ten by sem asi těžko něco psal...nebo je tomu jinak?


Uvazovals treba o tom, ze lidi muzou mit prehled o vice oborech, i tech, v kterych nedelaji vrcholneho manazera?

Ono mozna je to pro tebe celkem nepredstavitelne, ale lze mit vedomosti o vic nez jednom oboru lidske cinosti najednou.

amey píše:Nejsem sám, kdo projektu fandí a budu rád, když něco nového vznikne - a budu rád, pokud to bude fungovat. Nepochybně se VF poučil a není potřeba z něj, podle sumarizace tvých příspěvků, dělat nesvéprávného...není to důstojné. Kdo nese riziko? Ty??? Ty budeš investovat, ty jsi ten, co vezme miliony dolarů a vloží do projektu??? Asi ne, že....ale negovat všechno a vše co s tímto projektem souvisí, to umíš naprosto dokonale. Samozřejmě počítám s tím, že mi nyní napíšeš nespočet odpovědí, jaký jsem debilek...


Ty to asi taky nechapes, ze? Jestli nekdo rozesere trh.. doplati na to vsichni. Teda alespon vsichni na tom trhu aktivni...

amey píše:A budu se těšit na případná nová letadla nivea. Věřím, že projekt VF třeba tentokrát vyjde, proč ne? NIkam s ním v budoucnu letět nemusíš, to ti také nikdo nevnucuje a nikdo to po tobě nechce....nech to na třeba budoucích klientech:) Však se uvidí...


Treba vyjde... a treba ne.

A jsem zvedav jak se budes ty, a dalsi ocekavajici spasitele, tvarit, az se z toho vyklube dalsi eurowhite charter s Buy-on-Board servisem :D


Odpovědět