JackBrno píše:vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.
- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).
- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.
- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.
- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister
Proč by nemohl fungovat model se dvěma letadly? No přinejmenším velmi obtížně. On je totiž dost zásadní rozdíl, když ti vypadne jedno letadlo ze dvou a nebo jedno letadlo z deseti V prvním případě to znamená -50% kapacity, což značí nevyhnutelnost zapůjčení náhradního stroje, ovšem která aerolinka má pohotovostní letadlo na zemi, aby okamžitě poskytlo náhradu a kolik to bude stát? Jen stěží bude i s náhradním letadlem ještě v zisku, protože poskytovatelé náhradního letadla si to nechají pořádně zaplatit, V.F. jim totiž se dvěmi letadly nebude moci poskytovat protislužbu ve formě poskytování náhradního letadla, aby se mohl vůbec dostat do zisku, bude muset obě letadla mít co největší část dne stále ve vzduchu. Ale pro něj sehnat náhradu třeba i na několik dní, což se může při srážce s ptákem nebo jiné vážnější závadě stát, je těžko řešitelné. Kdežto když ti vypadne jedno letadlo z deseti, tak s využitím rezerv v letových řádech, urychleným odbavováním, slučováním a přesměrováním letů, jsi schopen pokrýt to se zbývajícími devíti letadly a když se vhodným přeplánováním rozloží zpoždění na větší množství letů, může se vejít pod limity pro vyplácení kompenzací. U výpadku jednoho letadla ze dvou jen stěží. Provozovat dlouhodobě 2 letadla v pravidelné dopravě je nereálné, brzo tě zabijou platby za náhradní dopravce a kompenzace dle EU. Ostatně takových pokusů tady proběhlo hromada, viz. Seagle, CCA... Většinou to končilo tak, že u posledních letů museli piloti platit na letišti palivo v hotovosti, protože na fakturu už jim nikdo nedal Jinak ano, znám nejmenované ČSA s flotilou jednoho dálkového letadla Bylo by zajímavé vědět, nakolik tu "flotilu" udržují z důvodu prestiže a nakolik jim opravdu vydělává Provoz dvouletadlové flotily si dovedu představit v případě VIP přepravy za úplně jiné ceny a nebo právě nabízet pokrytí neplánovaných výpadků větším dopravcům taktéž za mnohem lepší ceny, než se snažit konkurovat za ceny na hraně rentability velkým dopravcům. Ono to zpočátku může fungovat, bude nadšení z nového dopravce, možná i z lepších služeb a image, ale to se sesype po prvních pár výpadcích v letech, protože velký dopravce si s výpadkem poradí lépe po technické stránce a zejména má mnohem lepší finanční polštář, aby ho nezruinovaly kompenzace. Poměrově mu to způsobí menší potíže, když zbývajících 90% letů dále léta s kladnou marží, než když 50% letů je v mínusu. Neříkám, že by se to rozjet nedalo, poptávka je vysoká a díry na trhu jsou, o tom žádná. Ale musel by mít opravdu silný kapitál hlavně se soustředit na co nejrychlejší překonání rozjezdové fáze s malým počtem letadel, protože se dvěma letadly, pokud vůbec, vytvoří jen nepatrný zisk, který se může po jediném provozním problému (stačí jedna blbá sopka) okamžitě vypařit. Mimochodem, ty Cyprus AW takto fungují jak dlouho a jsou v zisku?
..pánové, Kypr je jedna z nejoblíbenějších evropských destinací movitých Rusů, najmě finančníků, hnedle po Londýně. Bez nich by se Kypr už asi dávno potopil do středozemního moře.. Tudíž udržovat při životě slušnou ajrolinku, která jim za jejich peníze slušně slouží tam zvládne i poslední sekretářka. Jestli jsou v zisku? Nevím a v zásadě je to úplně jedno. Myslete trochu...
Nicméně k věci - normální 2letadlová ajrolinka nikdy fungovat nemůže. Zvlášť dnes, argumenty jste tady vyjmenovali asi všechny....doplním jen, že čím méně má společnost letadel, tím větší má potíže nejen s letadly, ale i s posádkami. Jak to spočítat, aby jich nebylo moc, ani málo....nějaká náhlá nemoc či těhotenství a potíže jsou na světě. A i když je pilotů relativně dost, shánějte je nahonem přes noc a musí mít všechnu papíry a platné kvalifikace....
U byzjetů jsou potřeba minimálně 3 kompletní posádky na jedno letadlo, aby systém fungoval a vydělával, ale pro nemoc tam není místo! Posádka č.1 je ve službě, č.2. je stand by a č.3 má povinné volno, nebo simulátor, školení, dovolenou.....(školení a simulátory jsou nutné zlo, protože firmu stojí peníze, započítávají se do doby služby, ale nic to firmě nepřinese). Ale klasické ajroĺinky zpravidla potřebují minimálně 4 - 5 posádek na jedno letadlo! Letadlo nesmí stát, ale být ve vzduchu ideálně 16 hodin denně a víc, včetně sobot a nedělí. Letadlo to vydrží, ale posádky nee...