Orus-x píše: Pánové k tomu Kypru...ono je to asi o tom, jak dlouho S7 (nebo lidem, co za S7 Group v Rusku stojí) vydrží přesvědčení lít do toho projektu peníze.... Všechno podstatné, proč to NEMŮŽE fungovat, už tady bylo řečeno..
Nevíme, jestli Sibir opravdu lije peníze do Charlieho. Může to tak být a nemusí. Ruské aerolinky na tom nejsou bůhvíjak dobře, aby investovali do něčeho, co nemůže generovat zisk. Něco jiného je občas vypomoci letadlem (s dlouhým přeletem), a něco jiného je nalívat peníze.
Kromě toho nevíme kdo je ten švýcarský investor, který údajně financuje AF. Pokud existuje, třeba je to nějaký Číňan, který vůbec nečeká v prvních letech zisk. A s dvěma letadly chce VF létat jen příští sezónu (s minimem charterů pro naše cestovky), na rok 2005 už plánuje 4-5 letadel. Nevíme, kdo za VF stojí, a co od projektu očekává, v jakém časovém horizontu. Za jak dlouho třeba má společnost začít vydělávat. Jen naprostý začátečník by čekal, že od prvního roku existence. A řekl bych, že ten, kdo do projektu nastrká desítky mil. USD si několikrát prověří u specialistů, jestli je šance nebo není.
Dále máme ve hře arbitráž, kdy stát neučinil nic, aby se předmětem konkurzní podstaty Charter Air nestaly (protiprávně?) od německé leasingovky pronajatá letadla, která byla následně bez zásahu státu ponechána hnít na LKPR. ČR má s SRN smlouvu o ochraně investic. Náš stát se cítí ve při silný, uvidíme. Ve hře je ale přes 100mil USD.
VF se pohyboval v byznyse malé charterové flotily asi 5 let, předpokládám, že vše, čím zde argumentují pořád dokola jeho odpůrci je pro něj malá násobilka. Nebo je třeba naprosto nepoučitelný zaslepený hlupák. Čas ukáže.
Opravdu bych nerad, aby se z tohoto vlákna stalo dějiště džihádu ruzyňského týmu proti společnosti přátel VK. Podobného a podobně nedůstojného, jaký vedou příznivci ČD proti Jančurovcům na serverech milovníků železnice. Všichni rozumíme argumentům skeptiků, nikdo je nezlehčuje, je to vše pravda - optimisté ovšem věří, že s tím VK počítá a podaří se mu s tím vypořádat. Může být. O výsledku nerozhodne to, kdo bude na Airways používat silnější slova, ale jen a jen budoucnost. Chovejme se k sobe s respektem, ať nemusíme vlákno dělit na dvě - zvlášť pro optimisty a zvlášť pro skeptiky
.