Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (TR kompletni)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (TR kompletni)
Tento TR rozdelim do vice casti, nebot bych rad pridal hodne fotek
Jako zamestnanec jedne globalni spolecnosti v oddeleni GIM (global inventory management), ktera podnika v oblasti oil & gas, tak rocni inventura skladovych zasob je pro nas podminkou k uzavreni ucetniho obdobi. Prazska kancelar ma na starosti Evropu, Afriku a Blizky vychod. V ramci naseho oddeleni je nekolik tymu, ale ten tym, ktery ma na starosti Inventory Verification neni soucasti me naplne prace. Ale jelikoz sefova by rada nove lidi do teto male ucelene skupiny, kterou tvori momentalne 2 moji kolegove pribrala jeste jednoho cloveka, tak jsem se nabidl, ze tato prace v terenu je neco pro me. Minuly rok jsem mel prilezitost se ucastnit Inventory countu v na severu Nemecka, kde se tezi zemni plyn. Ikdyz Evropa je na tom hodne dobre, co se tyce rocni uzaverky, tak Afrika je na tom hur a prace v Africe je o mnoho narocnejsi, jak z pracovniho nasazeni, tak i z koordinace lidi, papirovani a vseho okolo. Co se tyka pracovni doby v Cadu v Kome5, tak je kazdy den od 6 rano do 18 hod, vcetne so a ne. Vetsina lidi zde pracuje jako rotators, tedy 3-4 tydny v kuse a pak maji mesic volno.
Nekdy v kvetnu bylo rozhodnuto, ze poletim se priucit tuto praci od sve kolegyne Renaty, ktera to jiz dela nejaky ten patek. Mel jsem s ni byt ze zacatku akce, protoze ta je nejnarocnejsi z duvodu organizace, tisteni dokumentu, data inputu, analyz atd. Plan byl tam zustat 3 tydny, po trech tydnech za nama prileti kolega Stefano, ktery vystrida me a Rencu a dokonci inventory count a zacne delat investigations (rozdily, ktere nesedi mezi fyzickymi pocty a tim co je v SAPU).
Pro jakoukoliv pracovni cestu do Afriky potrebujeme business viza a ty nejsou jednoduche ziskat, zvlast do zemi jako je Cad, Angola, Nigerie atd. Krom ockovani (jako je zloutenka, zluta zimnice, brisni tyfus) je potreba desitky ruznych papiru a podkladu k vyrizeni viza. At uz zvaci dopis, letter of assignment, power of attorney, atd. Nekdy v pulce cervence jsme vyrazili spolecne s Rencou rannim letem U2 do TXL na Cadskou ambasadu. Zde jsme uhradili poplatek za vizum, predali veskere dokumenty a sli se podidvat do mesta. Odpoledne jsme se na ambasadu vratili a viza byla hotova s platnosti na 3 mesice. Do Prahy jsme se vraceli podvecernim vlakem.
V Cadu nase spolecnost tezi zemni plyn a ropu v regionu Doba (Doba Oilfield), pobliz hranic se Stredoafrickou republikou. Moznosti jak se dostat do Cadu moc neni, a tak padla volba na nejjednodussi spojeni s AF pres CDG do hlavniho mesta N’Djamena (NDJ). Jelikoz se jedna o let mimo Evropu, tak podle firemnich reguli se letenka kupuje automaticky fully flex Business. Z NDJ do Doba Oilfield se neda dostat zadnou verejnou linkou. V ramci arealu, kde se nachazi vyrobni zarizeni, odkud pak vytezene produkty putuji ropovodem a plynovodem pres Kamerun k mori je nase soukrome letiste Kome Five Camp Airstrip (KOME5). Kome5 slouzi jako letiste, kam muzou priletet zamestanci z NDJ 1x denne soukromym letem a po pripade pro prepravu leteckych nakladu. Let NDJ-KOME5 pro nas provozuje jihoafricka spolecnost Solenta Aviation ruznymi typy letadel, od Beech 1900, Jetstream 32, DHC6 Twin otter az po ATR 45. Ja mel tu smulu, ze na cestu tam i zpet bylo nasazeno jatro.
Jelikoz let z CDG pristava a odleta v noci, a z NDJ do KOME5 to leti vzdy rano a nazpet odpoledne, tak je nutne prespat v NDJ po priletu z CDG jednu noc. Tim padem jsme si museli domluvit doprovod, ktery nas bude cekat na letisti spolu s ochrankou a prevezou nas na hotel, ktery je cca 1 km od letiste. Ve vsech techto zemich, maji zamestnanci nasi firmy bohuzel omezenou moznost pohybu a vetsinou musime v ramci bezpecnosti pouze zustat v ramci arealu, a pokud se pohybujeme mimo, anebo je ta nutnost, tak musime vyuzivat jen firemni transport, ochranku, doprovod.
Co se tyce pobytu. Cele vyrobni zarizeni Doba Oilfield se jmenuje Kome Five Camp (KFC). V KFC je vsechno na jednom miste. Letiste, Ubytovani, kantyna, klinika, nase sklady, telocvicna, bazen, tenisovy kurt. Cely areal je oploceny, po cele delce je 6m siroky a 3 m hluboky prikop, stanoviste ochranky tvorene i Cadskou armadou kazdych 250m.
14.08.2018 PRG-CDG AIR FRANCE A319 F-GRHM
Na letiste jsme dorazili kazdy podle sveho a sraz byl v salonku MC na predodletovy drink.
V CDG jsme meli relativne hodne casu. Tak jsme zamirili do salonku na terminalu 2E na neco malo k snedku a taky jsme museli jeste neco pripravit pred priletem do Cadu po pracovni strance.
14.08.2018 CDG-NDJ AIR FRANCE A332 F-GZCH
Jako chlap jsem nechal neznemu pohlavi okynko, ikdyz jako letecky nadsenec bych po nem hledna skocil. Ale jelikoz oba dva chlastame prvni ligu a v Cadu budeme dalsi 3 tydny bez kapky alkoholu, tak jsme si chteli udelat zasobu.
Omlouvam se za kvalitu predchozi fotky, ale jsou na to foceni prisni. NDJ slouzi jako vojenske letiste, takze vsude jsou vojaci, mladi kluci se samopalem a clovek nerad drazdi kobru bosou nohou.
15.08.2018 NDJ-KOME5 (Kome Five Camp Airstrip) SOLENTA AVATION ATR45 ZS-XCI
Rano byl sraz v 5:30 na recepci. Tento krat nebyl odlet z terminalu letiste, ale z neverejne casti, neco jako mistni verze GATu. Vchazelo se postranim vchodem, kde bylo vazeni kazde osoby vcetne bagaze, bezpecnostni prohlidka, kontrola Malaria Viza a pote jen cekani na nastup. Cesta do Kome5 trva cca 1 hod. Behem letu se podava pouza voda/kafe/caj. 99% kapacity stroje je pro zamestnance nebo nase contractory a zbyle jedno procento pro ruzne vladni uredniky, pokud maji zrovna cestu do vyrobniho zavodu.
Letiste NDJ a taky hlavni mesto Cadu lezi na rece Chari, ktera tvori prirodni hranici s Kamerunem. Zalezi na vetru, ale stava se ze se startuji smerem ke Kamerunu, a ani ne 5 sec po vzletu je clovek jiz v Kamerunskem vzdusnem prostoru.
Pokracovani pozdeji.....
Jako zamestnanec jedne globalni spolecnosti v oddeleni GIM (global inventory management), ktera podnika v oblasti oil & gas, tak rocni inventura skladovych zasob je pro nas podminkou k uzavreni ucetniho obdobi. Prazska kancelar ma na starosti Evropu, Afriku a Blizky vychod. V ramci naseho oddeleni je nekolik tymu, ale ten tym, ktery ma na starosti Inventory Verification neni soucasti me naplne prace. Ale jelikoz sefova by rada nove lidi do teto male ucelene skupiny, kterou tvori momentalne 2 moji kolegove pribrala jeste jednoho cloveka, tak jsem se nabidl, ze tato prace v terenu je neco pro me. Minuly rok jsem mel prilezitost se ucastnit Inventory countu v na severu Nemecka, kde se tezi zemni plyn. Ikdyz Evropa je na tom hodne dobre, co se tyce rocni uzaverky, tak Afrika je na tom hur a prace v Africe je o mnoho narocnejsi, jak z pracovniho nasazeni, tak i z koordinace lidi, papirovani a vseho okolo. Co se tyka pracovni doby v Cadu v Kome5, tak je kazdy den od 6 rano do 18 hod, vcetne so a ne. Vetsina lidi zde pracuje jako rotators, tedy 3-4 tydny v kuse a pak maji mesic volno.
Nekdy v kvetnu bylo rozhodnuto, ze poletim se priucit tuto praci od sve kolegyne Renaty, ktera to jiz dela nejaky ten patek. Mel jsem s ni byt ze zacatku akce, protoze ta je nejnarocnejsi z duvodu organizace, tisteni dokumentu, data inputu, analyz atd. Plan byl tam zustat 3 tydny, po trech tydnech za nama prileti kolega Stefano, ktery vystrida me a Rencu a dokonci inventory count a zacne delat investigations (rozdily, ktere nesedi mezi fyzickymi pocty a tim co je v SAPU).
Pro jakoukoliv pracovni cestu do Afriky potrebujeme business viza a ty nejsou jednoduche ziskat, zvlast do zemi jako je Cad, Angola, Nigerie atd. Krom ockovani (jako je zloutenka, zluta zimnice, brisni tyfus) je potreba desitky ruznych papiru a podkladu k vyrizeni viza. At uz zvaci dopis, letter of assignment, power of attorney, atd. Nekdy v pulce cervence jsme vyrazili spolecne s Rencou rannim letem U2 do TXL na Cadskou ambasadu. Zde jsme uhradili poplatek za vizum, predali veskere dokumenty a sli se podidvat do mesta. Odpoledne jsme se na ambasadu vratili a viza byla hotova s platnosti na 3 mesice. Do Prahy jsme se vraceli podvecernim vlakem.
V Cadu nase spolecnost tezi zemni plyn a ropu v regionu Doba (Doba Oilfield), pobliz hranic se Stredoafrickou republikou. Moznosti jak se dostat do Cadu moc neni, a tak padla volba na nejjednodussi spojeni s AF pres CDG do hlavniho mesta N’Djamena (NDJ). Jelikoz se jedna o let mimo Evropu, tak podle firemnich reguli se letenka kupuje automaticky fully flex Business. Z NDJ do Doba Oilfield se neda dostat zadnou verejnou linkou. V ramci arealu, kde se nachazi vyrobni zarizeni, odkud pak vytezene produkty putuji ropovodem a plynovodem pres Kamerun k mori je nase soukrome letiste Kome Five Camp Airstrip (KOME5). Kome5 slouzi jako letiste, kam muzou priletet zamestanci z NDJ 1x denne soukromym letem a po pripade pro prepravu leteckych nakladu. Let NDJ-KOME5 pro nas provozuje jihoafricka spolecnost Solenta Aviation ruznymi typy letadel, od Beech 1900, Jetstream 32, DHC6 Twin otter az po ATR 45. Ja mel tu smulu, ze na cestu tam i zpet bylo nasazeno jatro.
Jelikoz let z CDG pristava a odleta v noci, a z NDJ do KOME5 to leti vzdy rano a nazpet odpoledne, tak je nutne prespat v NDJ po priletu z CDG jednu noc. Tim padem jsme si museli domluvit doprovod, ktery nas bude cekat na letisti spolu s ochrankou a prevezou nas na hotel, ktery je cca 1 km od letiste. Ve vsech techto zemich, maji zamestnanci nasi firmy bohuzel omezenou moznost pohybu a vetsinou musime v ramci bezpecnosti pouze zustat v ramci arealu, a pokud se pohybujeme mimo, anebo je ta nutnost, tak musime vyuzivat jen firemni transport, ochranku, doprovod.
Co se tyce pobytu. Cele vyrobni zarizeni Doba Oilfield se jmenuje Kome Five Camp (KFC). V KFC je vsechno na jednom miste. Letiste, Ubytovani, kantyna, klinika, nase sklady, telocvicna, bazen, tenisovy kurt. Cely areal je oploceny, po cele delce je 6m siroky a 3 m hluboky prikop, stanoviste ochranky tvorene i Cadskou armadou kazdych 250m.
14.08.2018 PRG-CDG AIR FRANCE A319 F-GRHM
Na letiste jsme dorazili kazdy podle sveho a sraz byl v salonku MC na predodletovy drink.
V CDG jsme meli relativne hodne casu. Tak jsme zamirili do salonku na terminalu 2E na neco malo k snedku a taky jsme museli jeste neco pripravit pred priletem do Cadu po pracovni strance.
14.08.2018 CDG-NDJ AIR FRANCE A332 F-GZCH
Jako chlap jsem nechal neznemu pohlavi okynko, ikdyz jako letecky nadsenec bych po nem hledna skocil. Ale jelikoz oba dva chlastame prvni ligu a v Cadu budeme dalsi 3 tydny bez kapky alkoholu, tak jsme si chteli udelat zasobu.
Omlouvam se za kvalitu predchozi fotky, ale jsou na to foceni prisni. NDJ slouzi jako vojenske letiste, takze vsude jsou vojaci, mladi kluci se samopalem a clovek nerad drazdi kobru bosou nohou.
15.08.2018 NDJ-KOME5 (Kome Five Camp Airstrip) SOLENTA AVATION ATR45 ZS-XCI
Rano byl sraz v 5:30 na recepci. Tento krat nebyl odlet z terminalu letiste, ale z neverejne casti, neco jako mistni verze GATu. Vchazelo se postranim vchodem, kde bylo vazeni kazde osoby vcetne bagaze, bezpecnostni prohlidka, kontrola Malaria Viza a pote jen cekani na nastup. Cesta do Kome5 trva cca 1 hod. Behem letu se podava pouza voda/kafe/caj. 99% kapacity stroje je pro zamestnance nebo nase contractory a zbyle jedno procento pro ruzne vladni uredniky, pokud maji zrovna cestu do vyrobniho zavodu.
Letiste NDJ a taky hlavni mesto Cadu lezi na rece Chari, ktera tvori prirodni hranici s Kamerunem. Zalezi na vetru, ale stava se ze se startuji smerem ke Kamerunu, a ani ne 5 sec po vzletu je clovek jiz v Kamerunskem vzdusnem prostoru.
Pokracovani pozdeji.....
Naposledy upravil(a) alesesl dne 16. 07. 2020, 10:48, celkem upraveno 8 x.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (1. cast)
Paráda, to máte zajímavou práci Těším se na pokračování
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (1. cast)
Konecne poriadna exotika. Sup sup, sem s pokracovanim!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (1. cast)
whiskey píše:Konecne poriadna exotika. Sup sup, sem s pokracovanim!
jvoj píše:Paráda, to máte zajímavou práci Těším se na pokračování
Dockate se, pokracovani bude v nejblizsich dnech.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (1. cast)
alesesl píše:whiskey píše:Konecne poriadna exotika. Sup sup, sem s pokracovanim!jvoj píše:Paráda, to máte zajímavou práci Těším se na pokračování
Dockate se, pokracovani bude v nejblizsich dnech.
Cekame nedockave!
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (1. cast)
Vážně super. Bude něco i z místa pobytu. Chápu, že firemní politika asi moc nedovolí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast)
Tak sem davam pokracovani cesty do Čadu. Po priletu do Kome jsme si vyzvedli bagly a uz na nas cekal Warehouse Supervisor (nas host), ktery nas odvezl se ubytovat a vybalit si veci. Pote nam ukazal, kde je kantyna, volnocasove zarizeni, bazen, tenisove kurty a taky nas docasny office ve warehousu, kde sedi on a dalsi lidi, se kteri budou pro nas inventuru fyzicky provadet. taky jsme museli projit bezpecnostnim skolenim pro pripad teroristickeho utoku na zarizeni, a mozne evakuacni cesty. Krom tohoto skoleni, jsme museli na mistni kliniku, si vyzvednout Malaria survival kit a podepsat nejake papiry.
Clovek se musi patricne obleknout. Na celem situ je long sleeve policy, vcetne kalhot z duvodu mozneho stipnuti komarem co prenasi malarii. Zrovna bylo obdobi destu, takze teplota nepresahla 30 stupnu, ale zato bylo poradne vlhko. Ja obvykle dlouhy rukav nenosim ani v zime, natoz v lete jsem se na to moc netesil, ale nakonec to nebylo tak spatne. Byt tam o mesic driv, tak denni teploty jsou okolo 48 stupnu. A kdyz ma clovek nosit pracovni boty, dlouhe kalhoty a rukavy, tak pekne dekuji. Nastesti vsechny budovy jsou klimatizovany, ale i male presuny mezi ubytovanim a officem muzou dat zabrat. Jinak v ramci arealu funguje MHD.Jezdi zde jedna linka, 24 hod v kuse kazdych 15 min. Takze kdyz clovek nechce peso, nebo prsi, skoci na bus a nic neresi. My se vetsinou pohybovali peso, protoze to pocasi bylo moc prijemne , vsude plno ruznych motylu, ptaku atd.
Ubytovani je rozdelene na 2 kategorie. A to pro plnohodnotne zamestnance firmy (jako ja nebo Renca) a ti co pracuji pres agenturu. Samozrejme ti co jsou 100% zamestnanci, tak maji veskere vyhody co se tyce komfortu. Kazdy ma svuj apartman s klimatizaci, koupelnou, wifi, TV, denni uklid, denni sber spinaveho pradla, ktere se vam vrati nasledujici den vyprane a vyzehlene.
Nekdy je az smutne, ale bohuzel jsme s tim nemohli nic delat. Kdyz jsme sli kolikrat z prace na ubytko, tak za plotem male deti, bose, jen v nejakych hadrech co pasou kravy a kozy a prosi vas o vodu, jidlo nebo cokoliv jineho. Ale my mame prisny zakaz jim cokoliv davat, protoze se staly pripady, kdy jim nekdo neco dal, a pak prisli druhy den rano busit na hlavni branu arealu a dozadovali se odskodneho, protoze se jim po tom jidle udelalo spatne.
Krom hlavniho skladu, se na situ nachazi stovky prepravnich kontejneru, ve kterych se skladuje ruzne vybaveni a materialy, ktere jsou potreba pro chod toho zarizeni. Nas tym lidi co ma na starosti fyzicky pocitani musi projit skoro vsechny kontejnery a vsechny polozky spocitat. Je to strasne narocna prace, ve vysokych teplotach, horku, nebezpeci ze na vas vyskoci jedovaty had ktery je tam schovany, nebo zautoci agresivni vcely. Lidi musi dbat na svoji bezpecnost a hlavne zdravi.
Jinak co se tyce jidla, tak jidlo bylo na velmi dobre urovni. Jak ke snidani, tak k obedu nebo veceri bylo na vyber z nekolik mezinarodnich, tak i mistnich chodu, vcetne okry, sladkovodnich rych a zeleniny. 2x tydne bylo vecer grilovani, steaky, kurata, ryby.
Asi po trech dnech pobytu jsme museli na den se podivat na jednu situ, ktera je cca 20 km vzdalena. Prisla prilezitost se podivat ven mimo areal, sice s doprovodem, ale byla zde moznost prijit do kontaktu s mistnimi. U cesty jsme detem rozdali par cokolad a taky si nakoupili cerstve arasidy jako snack.
Omlouvam se za kvalitu fotek, ale nektere byly porizeny za jizdy z auta mobilem.
Do arealu jsme se prijeli podivat jak pokracuje pocitani materialu, v jakych podminkach se materialy nachazeji, jak jsou skladovany atd.
Cestou nazpet jsme se u cesty zastavili na nakup arasidu od mistnich. Arasidy se zde ve velkem pestuji vsude mozne.
Cestou zpet do KOME5 jsme se meli moznost pozorovat zivot mistnich. Na tech 20km jsou 2 kontroly vojaku a policistu, ale to neni zadny problem, jen vas vetsinou odmavnou a jede se dal.
Pokracovani pobytu a cesta nazpet do PRG bude v dalsi casti...
Clovek se musi patricne obleknout. Na celem situ je long sleeve policy, vcetne kalhot z duvodu mozneho stipnuti komarem co prenasi malarii. Zrovna bylo obdobi destu, takze teplota nepresahla 30 stupnu, ale zato bylo poradne vlhko. Ja obvykle dlouhy rukav nenosim ani v zime, natoz v lete jsem se na to moc netesil, ale nakonec to nebylo tak spatne. Byt tam o mesic driv, tak denni teploty jsou okolo 48 stupnu. A kdyz ma clovek nosit pracovni boty, dlouhe kalhoty a rukavy, tak pekne dekuji. Nastesti vsechny budovy jsou klimatizovany, ale i male presuny mezi ubytovanim a officem muzou dat zabrat. Jinak v ramci arealu funguje MHD.Jezdi zde jedna linka, 24 hod v kuse kazdych 15 min. Takze kdyz clovek nechce peso, nebo prsi, skoci na bus a nic neresi. My se vetsinou pohybovali peso, protoze to pocasi bylo moc prijemne , vsude plno ruznych motylu, ptaku atd.
Ubytovani je rozdelene na 2 kategorie. A to pro plnohodnotne zamestnance firmy (jako ja nebo Renca) a ti co pracuji pres agenturu. Samozrejme ti co jsou 100% zamestnanci, tak maji veskere vyhody co se tyce komfortu. Kazdy ma svuj apartman s klimatizaci, koupelnou, wifi, TV, denni uklid, denni sber spinaveho pradla, ktere se vam vrati nasledujici den vyprane a vyzehlene.
Nekdy je az smutne, ale bohuzel jsme s tim nemohli nic delat. Kdyz jsme sli kolikrat z prace na ubytko, tak za plotem male deti, bose, jen v nejakych hadrech co pasou kravy a kozy a prosi vas o vodu, jidlo nebo cokoliv jineho. Ale my mame prisny zakaz jim cokoliv davat, protoze se staly pripady, kdy jim nekdo neco dal, a pak prisli druhy den rano busit na hlavni branu arealu a dozadovali se odskodneho, protoze se jim po tom jidle udelalo spatne.
Krom hlavniho skladu, se na situ nachazi stovky prepravnich kontejneru, ve kterych se skladuje ruzne vybaveni a materialy, ktere jsou potreba pro chod toho zarizeni. Nas tym lidi co ma na starosti fyzicky pocitani musi projit skoro vsechny kontejnery a vsechny polozky spocitat. Je to strasne narocna prace, ve vysokych teplotach, horku, nebezpeci ze na vas vyskoci jedovaty had ktery je tam schovany, nebo zautoci agresivni vcely. Lidi musi dbat na svoji bezpecnost a hlavne zdravi.
Jinak co se tyce jidla, tak jidlo bylo na velmi dobre urovni. Jak ke snidani, tak k obedu nebo veceri bylo na vyber z nekolik mezinarodnich, tak i mistnich chodu, vcetne okry, sladkovodnich rych a zeleniny. 2x tydne bylo vecer grilovani, steaky, kurata, ryby.
Asi po trech dnech pobytu jsme museli na den se podivat na jednu situ, ktera je cca 20 km vzdalena. Prisla prilezitost se podivat ven mimo areal, sice s doprovodem, ale byla zde moznost prijit do kontaktu s mistnimi. U cesty jsme detem rozdali par cokolad a taky si nakoupili cerstve arasidy jako snack.
Omlouvam se za kvalitu fotek, ale nektere byly porizeny za jizdy z auta mobilem.
Do arealu jsme se prijeli podivat jak pokracuje pocitani materialu, v jakych podminkach se materialy nachazeji, jak jsou skladovany atd.
Cestou nazpet jsme se u cesty zastavili na nakup arasidu od mistnich. Arasidy se zde ve velkem pestuji vsude mozne.
Cestou zpet do KOME5 jsme se meli moznost pozorovat zivot mistnich. Na tech 20km jsou 2 kontroly vojaku a policistu, ale to neni zadny problem, jen vas vetsinou odmavnou a jede se dal.
Pokracovani pobytu a cesta nazpet do PRG bude v dalsi casti...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 18. 10. 2018, 15:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
Čtu jedním dechem. A těším se na pokračování
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
Tak tomu řikám tripreport ze života, gratuluji! A hlavně se těším, jak se ti bude na letišti Hassana Djamouse líbit za světla, až poletíš zpátky A jelikož autor ze skromnosti neuvedl, pro ilustraci doplním, že výše prezentovaná letenka stojí od 120.000 Kč výše.
A k neobvyklému tématu tripreportu ještě malý tématický quiz:
Věděli jste, že pro lidi jako je alesesl, má Air France zvláštní věrnostní program, ve kterém stačí letět jednou za rok, abyste získali status?
Dříve Petroleum Club, nyní Flying Blue Petroleum.
A k neobvyklému tématu tripreportu ještě malý tématický quiz:
Věděli jste, že pro lidi jako je alesesl, má Air France zvláštní věrnostní program, ve kterém stačí letět jednou za rok, abyste získali status?
Dříve Petroleum Club, nyní Flying Blue Petroleum.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
prodejce píše:Tak tomu řikám tripreport ze života, gratuluji! A hlavně se těším, jak se ti bude na letišti Hassana Djamouse líbit za světla, až poletíš zpátky A jelikož autor ze skromnosti neuvedl, pro ilustraci doplním, že výše prezentovaná letenka stojí od 120.000 Kč výše.
A k neobvyklému tématu tripreportu ještě malý tématický quiz:
Věděli jste, že pro lidi jako je alesesl, má Air France zvláštní věrnostní program, ve kterém stačí letět jednou za rok, abyste získali status?
Dříve Petroleum Club, nyní Flying Blue Petroleum.
Petrolejka, celkem dobra karta za ty prachy, takova lepsi stribrna.
A koukam, ze nebyt toho, ze jsem do Italie letel AZ a ne KL, mel bych taky narok (u kratkych letu je to 2x za rok, ne jednou. 2x jsem to dal v ramci 12 mesicu, ale jednou loni a jednou letos.)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
prodejce píše:A jelikož autor ze skromnosti neuvedl, pro ilustraci doplním, že výše prezentovaná letenka stojí od 120.000 Kč výše.
A k neobvyklému tématu tripreportu ještě malý tématický quiz:
Věděli jste, že pro lidi jako je alesesl, má Air France zvláštní věrnostní program, ve kterém stačí letět jednou za rok, abyste získali status?
Dříve Petroleum Club, nyní Flying Blue Petroleum.
V takove nejake cenove hladine se letenka pohybovala, plus minus.
Jinak co se tyce vernostniho programu. Jelikoz nase spolecnost utraci velke penize za cestovani pro sve zamestnance globalne, tak cas od casu nabizeji letecke spolecnosti sami urcity status. FB Petroleum nemam, ale mam klasicky FB Platinum status. Ikdybych s nima neletel ani nejdou, tak ten status ziska kdokoliv, kdo o nej pozada ve firme, staci k tomu poslat jen zadost z firemniho emailu. Jsou tu ruzne akce, ktere se objevuji v prubehu roku a jsou platne pro ruzne regiony.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
Upřímně jsem nečekal, že se zde na fóru nachází někdo s petrolejkou. Tím u mě fórum stouplo na honosnosti. Nebo snad ještě někdo?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 657
- Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
- Bydliště: Praha a Rožnov p/R
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
Moc pěkné a zajímavé čtení, Aleši
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (2. cast hotova)
prodejce píše:Upřímně jsem nečekal, že se zde na fóru nachází někdo s petrolejkou. Tím u mě fórum stouplo na honosnosti. Nebo snad ještě někdo?
Jako, mohl by, ono to neni zas zadna veda, tech destinaci i po Evrope je dost... akorat... proc?
(FWIW, karta je dostupna i beznym lidem, nejen zamestnancum konkretnich spolecnosti)
Vic by me zajimalo, u koho musi byt clovek zamestnan, aby dostal platinu nebo zlato jen tak...
(a zda treba i nektery z mych zamestnavatelu takovy program nema )