Standa píše:Jsem toho názoru že lze vytvořit kreativní a méně náročné varianty cateringu,klidně i ve verzi STRAVENKA tedy pokud nebude 30ti korunová. Je opravdu strašná spousta možností, verze bageta tam nepatří to je nouze a nedostatek invence.
Vycházím z toho že dříve nebo později díky cenovému boji, bude každá let společnost řešit čím se odlišit od konkurence.
Ano, ovšem uvědom si, že každé odlišení v pozitivním smyslu ať chceš nebo nechceš, přinese ti zvýšení nákladů. Od tebe je to prázdná fráze, takže schválně zkus navrhnout něco konkrétního, ať víme o jakém odlišení mluvíš
A tak si říkám proč pro odlišení od konkurence nepoužít jídlo kterému tzv. každý rozumí.
Infrastruktura zatím nebyla zcela zlikvidována, je tam možnost být kreativní a zapamatovatelný.
Z doby FA za řízení VF si pamatuji exelentní servis příjemného personálu, pamatuji si jídla od Hrocha, bramborové knedlíky a těstoviny, horký ručník,
Pořád kolem dokola, pochop, že to jídlo prostě v ceně už dát NEJDE, aniž by ti vyskočily náklady a lidi NEBUDOU ochotni za zájezd platit víc, když je tam někdo odveze bez jídla levněji, dokud tohle nepochopíš, neposuneme se dál
naprostou přesnost příletu a odletu
Naprostá přesnost příletu a odletu ve 100% letů neexistuje a nikdy neexistovala ani u Fischera, to máš opravdu naivní představy a špatnou paměť
Je to jen o tom, jestli máš štěstí nebo smůlu a trefíš zpožděný nebo včasný let. A je to čím dál horší, kvůli nutnosti mít letadla co nejvíce ve vzduchu (minimální rezervy v letových řádech, protože každá minuta letadla na zemi výrazně zvyšuje náklady a naopak jakékoliv zdržení na jediném letišti, nabourá letový řád toho letadla na zbytek dne a to tím spíš, když máš flotilu o pár letadlech, takže velmi omezené možnosti vlastní náhrady.
a na památku mám plastový obal na letenku.
Plastový obal na letenku nemáš rozhodně od letecké společnosti, ale od cestovky...
Naprosto nejsem proti objednávání jídel při koupi letenky, naopak jsem jeho propagátor již 10 let.
Ale jako výhradní možnost je špatně.
Jídlo vždy je za peníze, je ale otázka za kolik a jakou formou.
Logistika+výroba zas není nic tak strašného, je to snadné pro toho kdo to umí.
Dodat na palubu jídlo nebo vodu je stejné.
Bojovat výhradně jen cenou je cesta do pekel.
Takže chceš tvrdit, že ono to jde udělat s nulovými náklady? V tom případě jsi asi génius, protože v současném konkurenčním prostředí to žádná charterová společnost nedokáže. Zkus se jim ozvat, že to umíš
Nezlob se, ale to jsou tak naivní představy, že lidem dáš zadarmo řízek a oni budou ochotni za letenku zaplatit a tedy i celý zájezd zaplatit víc, že se člověk musí usmívat
Prostě ať se ti to líbí nebo ne, ceny zájezdů se dostaly na úroveň, kdy skutečně létají prakticky i ti nejchudší (když se takový zájezd s All-inclusive do Bulharska nebo Turecka dá koupit na kraji sezóny včetně letenky od 6000kč), kteří mají jen naprosto minimální nároky na služby v letadle (třeba proto, že nikdy nic lepšího nezažili) a oni nebudou chtít dát ani třeba o 300kč víc. Kde při takových cenách proboha chceš hledat nějaké díry v nákladech, abys mohl dávat ještě to jídlo, chceš to ušetřit na servisu letadel, na menších rezervách v palivu nebo na platech pilotů nebo stewardů? Myslíš, že se pak budou příjemnější na cestující? Ne vážně, ty tvrdíš opak, nevím z čeho čerpáš, ale logistika jídla na palubu je prostě nákladná položka, protože to nekončí tím, že nějaká tetka v kuchyni usmaží řízek. Ona totiž mimo jiné nakládka jídla docela zdržuje odbavení letadla = delší průletový čas = opět vyšší náklady + nemalá platba handlingové společnosti, že k letadlu přijede s autem s chlazenou zdvižnou skříní a to jídlo jim naloží... To fakt není jen součet surovin pro přípravu jídla a plat kuchaře, ta manipulace s jídlem je o hodně dražší, než samotné jídlo...
A jinak, samozřejmě většina lidí z nás tady by si uměla velmi snadno představit, co vše by se dalo v charterech vylepšit, stejně jako ty a zcela nepochybně to ví i manažeři leteckých společností. O tom žádné pochyby
Ale zkus vymyslet, jak to udělat bez zvýšení nákladů, jinak nemá smysl se o tom dál bavit...