Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Roiman4 píše:Daji CSA prodej letenek na Kveten nekdy uz? Do Kosic to maji uz v prodeji nejakou dobu, ale BTS porad nic.


Mozna s BTS uz nepocitaji do budoucnosti. Kdo vi. Tato spolecnost to ma kazdy den jinak.


johny773
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od johny773 »

V kvetnu na Slovensku majstrovstva sveta v hokeji - Bratislava - Košice. Tak uvidíme ako ich obslúži ČSA a či nasadí niečo väčšie.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

alesesl píše:
Roiman4 píše:Daji CSA prodej letenek na Kveten nekdy uz? Do Kosic to maji uz v prodeji nejakou dobu, ale BTS porad nic.


Mozna s BTS uz nepocitaji do budoucnosti. Kdo vi. Tato spolecnost to ma kazdy den jinak.


Uz se to zacalo prodavat. Tak se necham prekvapit cim se poleti v Kvetnu :))

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zdenda »

clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).

Tragedie Servis CSA totalne zlikvidovaly to byl záměr:-(


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

zdenda píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).

Tragedie Servis CSA totalne zlikvidovaly to byl záměr:-(

Jojo, ještě k tomu přidej konspirační teorii, že Luftjarda byl Simaneho trojský kůň.

Starosta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 20. 11. 2008, 17:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Starosta »

clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Starosta píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

Starosta píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Podle mě MEK a MEL teďka stojí na RW22. MEK, MEL a PET by začátkem příštího roku měly jít zpátky k lessorovi, tj. MEK a MEL se vrací B. Aircraft 03/2019 a 04/2019 a PET se vrací BOC někdy 03/2019.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

737 píše:
Starosta píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?


Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Eidi píše:
Starosta píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Podle mě MEK a MEL teďka stojí na RW22. MEK, MEL a PET by začátkem příštího roku měly jít zpátky k lessorovi, tj. MEK a MEL se vrací B. Aircraft 03/2019 a 04/2019 a PET se vrací BOC někdy 03/2019.



A B.Aircraft teď patří komu? Letišti? To je taky spletenec.. Už se v tom docela ztrácím. Ale musím říct, že ten "operativní subleasing" přes B.Aircraft byl tehdy poměrně kreativní řešení, stejně jako vše kolem Aeroholdingu.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Eidi píše:
737 píše:
Starosta píše:
Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?


Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

737 píše:
Eidi píše:
Starosta píše:
Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Podle mě MEK a MEL teďka stojí na RW22. MEK, MEL a PET by začátkem příštího roku měly jít zpátky k lessorovi, tj. MEK a MEL se vrací B. Aircraft 03/2019 a 04/2019 a PET se vrací BOC někdy 03/2019.



A B.Aircraft teď patří komu? Letišti? To je taky spletenec.. Už se v tom docela ztrácím. Ale musím říct, že ten "operativní subleasing" přes B.Aircraft byl tehdy poměrně kreativní řešení, stejně jako vše kolem Aeroholdingu.


B. Aircraft je dceřinná společnost Letiště Praha (před fúzí spadalo pod Aeroholding). On to nebyl až tak sublease jako spíš požadovaný opatření věřitelů, který financovali nákup těch mašin, aby, v případě, že by ČSA šlo do konkurzu, se nestaly mašiny předmětem konkurzní podstaty. To by byly pak složitý soudní tahanice a mohlo by to dopadnout jako s OK-FAN/FUN Fischer Air.

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Yirina »

737 píše:
Eidi píše:
737 píše:
Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?


Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

Yirina píše:Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To zní nejpravědpodobněji.


Odpovědět